Raskaaksi 2015

Aphrael hui siellä viivan poikanen! :) nyt kyllä toden teolla haluisin ittekki testata.. Mutta ärsyttää kun ollaan täällä kylässä.. :/
Oon niin samaa mieltä tyttötiikerin kans tästä foorumista. Tää on mahtava tai te ootte! ;) ja jos rupee ottaan pannuun niin aina voi sulkee koneen :D mutta parastahan tässä on just se että saa kertoo omia tuntemuksiaa ja oireitaan vaikka ne kuinka kuulostais ja tuntuis tyhmiltä tai hassuilta niin aina löytyy joko jollekka on jotakin hyötyä siittä :)

Tosin täällä ollaan nyt kyllä niin oireettomana kun vaan voi.. Joten tuskinpa tää on meidän kierto.. Koska ennen viime plussaa oli kuitenkin jo liuta oireita..;) SILTI himottais testata! :D

Timbe, itse en ehkä noin rajusti Rosannalle lähtöä toivottaisi :/ mutta, jos meidän oireiden arvuuttelu ja jännäily on liikaa niin löytyy varmaan sellaisiakin ketjuja ja foorumeita, joissa ollaan "realistisempia". Mun puolesta tänne on kaikki tervetulleita ja haluaisin, että ystävällinen linja jatkuisi täällä vaikka olisikin eriäviä mielipiteitä :)

Aiheeseen liittyen, mulla on ollut nyt useamman päivän kova nälkä koko ajan :D Yöllä saa myös juosta vessassa ja juomassa vettä :D Mutta ihan perus pms-meininkiä tämäkin on niin kuin nippailut vatsassa ja tissikipu näin loppukierrosta ;) kiinnittymistä ei ole voinut vielä edes tapahtua :D Juuri luin muuten eilen joltain amerikkalaiselta sivustolta, että kiinnittymisen jälkeen kestää 1-2 päivää, että hcg:ta alkaa muodostua ja siitä noin 2-4 pv että sitä erittyy virtsaan asti! Eli senkin takia on turha testailla ennen dpo 10 ;)

Junibea, pahoittelut negasta ja synkistä fiiliksistä :( joskus se foorumitauko tekee ihan hyvää. Itse yleensä alkukierron taustailen ja välillä olen ollut kuukauden tai parikin täältä kokonaan pois.

Nuuhku, testaa testaa testaa! :D

Larissa, minä nyt vaan oon sitä mieltä, että tänne foorumille ketään ei pakoteta. Täällä ollaan ihan omasta vapaasta tahdosta. Ja ei silloin täällä haukuta toisia naurettavaksi, vaikka testaisi ovispäivänä! Ja kenenkään ammatti ei mun mielestä ole liitoksissa tähän foorumiin, ovathan lääkäritkin vain ihmisiä ja uskallan sanoa että niistäkin varmaan joku hötkyilee..

Timbe, oikeassa kyllä olet :) Itse en vaan osaa vastata noin napakasti takaisin :D Helpointa on mulle ainakin jättää kommentoimatta tai pysytellä kokonaan pois, jos ei ole asiallista/tsemppaavaa sanottavaa. :)

Larissa älä viitti kun tiiät että saat mut heti ylipuhuttua :D

Mindis nyt ois varmaan dpo 12? Kai? ovista en tikuttanut..ääh hitto pitääkö tästä lähtee apteekkiin.. :D entä jos vasta huomenna hakis testin ja sit to dippais :D

Muoks niin siis tosiaan oireettomana mennään ja tajusin just että siis ei myöskään tunnu yhtään siltä että menkatkaan alkais.. :D voi itku.. Nyt rupee taas toiveet nouseen :D

kaikki meistä on erilaisia ja jotkut haluaa testata aikaseen ja toiset myöhemmin. Itsellä ainakin sen verran kärsimätön luonne että nyt kun on alkanut oikeasti toivoa lasta niin kyllä sitä vaa on suorastaan pakko testata ennen kun muuten tulis varmaa hulluks :D(enkä nyt tarkota ettei ne jotka malttaa odottaa haluis oikeesti lasta :D) toki myöhemmin jos testaa nii voi välttää kiinnittymisyritys plussat? Munkin mielestä on kiva lukea ja kirjoittaa tänne oireista vaikka ne eivät tarkottaisi yhtää mitään. Ja parasta on saada tutkii viivanpaikkoja ja haamuja ja tietty kunnon viivoja :) itelle myös se on enemmän pettymys jos olisin jännittänyt monta päivää ja sit testaa negan. toki mä käytän niitä halppis testejä aluks ja sit ku menkat myöhässä niinkun mulla aika usein niin sit vasta apteekin omalla. Jos ei olis noita halpoja nii sitten testaisin varmasti vaan kun myöhässä. Antaa kaikkien kukkien kukkia täällä just semmosien juttujen kanssa kun kukin kokee hyväkseen :)

Larissa, minulle on tullut paha tapa tämän raskauden myötä että en säästele sanojani, ehkä juu olen liian suorapuheinen, mutta en silti halua että joku solvaa täällä toisien ihmisten testailu tapoja sun muita :)

Omanapailen, taitaapa tulla sellanen kiva käänne että tuun sit kipeeks.. ihan jäässä ja tuntuu että kurkku on vähän semmonen inhottava ja aamulla nenä valu solkenaan.. :/ ei huvittas nyt tulla kipeeeks :(

BB, sekin voi olla raskausoire ;) vastustuskyky laskee, jotta pieni pääsee kiinnittymään joten iskee flunssakin helpommin ;)

En mä jotenki Larissa yhtään usko että oisin.. välillä toki mietin että entä jos ja mikä tämäkin "oire" on.. mutta sit tulee sellanen järki olkapäälle koputtelemaan että, "idiootti lopeta kuvittelu se on flunssa tai hengästyt koska oot rapakunnossa tai ei sun rinnat oo mitään arat ne vaan on niinku aina ja ei sun maha muljua tai kupli sua pierettää ku on ilmaa mahassa :D" jnejnejne.... Hahha....

Rosanna, ei tekisi yhtään pahaa ammatilaisen seurata tälläistä ryhmää voisi oppia uuden näkökulman työhönsä. :)
esim. Minulle joka olin esikoistani yrittänyt sen kolme vuotta lääkäri totesi ensimmäisen keskenmenon saatuani, että keskenmenot ovat hyvin yleisiä. Enpä tajunnut sillä hetkellä kun oma maailma oli romahtanut tokaista tälle lääkärille, että ehkä sinulle keskenmenot ovat yleisiä, mutta minulle tämä oli ensimmäinen!
Itsekkin hoitoalalla työskentelen ja joka päivä oppii jotain uutta, mutta se mikä ei sovi hoitoalalla työskentelevälle on kyynisyys! Joten annetaan meidän jokaisen olla juuri sellaisia kun on ja katsotaan ensin peiliin ja mietitään onko varaa arvostella muita, vai olisiko tämä se hetki kun kannattaisi pitää omat ajatukset omassa mielessään. :)

BB, täällä vähän sama juttu. Eilen aamulla ku nousin, nii nenä valu solkenaan ja aivastelin kauheesti. Nenä ei enää vuoda enkä palele, mut välillä on ihan älyttömän kuuma (kuumeisella tavalla) mut samalla kuitenki tarttis pitää paljon vaatetta päällä. Kurkku hiukan parempi, mut on silti niin ku säki sanoit "inhottava". Päässä vähän sellanen höntti olo, ku ois kuumetta. Huimaa kolmatta päivää aika paljon ja moni asia tai haju oksettaa.

Tänään koulussa oli fyysisesti ja henkisesti tosi huono olo. Mulla ei pillereitä syödessä ollu mitään pms meininkiä, mut tänää olin taas ihan varma et hanat aukee ja huomasin olevani tosi kiukkusella päällä. Mut täytyy vaan toivoo, et täti pysyy poissa! Uus juttu on yökkäily hampaita harjatessa. Normaalisti mulla ei tuu oksennusrefleksiä oikeestaan mistään, mut tota on nyt jatkunu muutaman päivän. Inhottavaa :yuck:

Aphrael joo, tosi ihana tyyppi meijän luovuttaja. Mutta ollaan kyllä yritetty tehdä myös töitä sen eteen että sillä olis mahdollisimman helppoa. (Esim. joskus ollaan tehty "pikaisku" ja vain haettu tavara ruiskuun hänen luotaan, ja ajettu sen reilu puol tuntia kotiin tekemään inssi.) Toki kun ovisplussa tulee, ei siinä ole kuin pari päivää aikaa toimia. Mutta ennen yrityksen alkua meillä oli pari pitkää sessiota missä keskusteltiin tulevasta ja toiveista/odotuksista, ja kerrottiin mm. miten ovistestit toimii ja milloin olis hyvä olla inssin. Ja koko ajan ollaan painotettu, että jos ei tunnu enää kivalta niin ei hänen tarvitse jatkaa eikä edes perustella meille miksi ei halua enää luovuttaa. Tärkeintä että ystävyys säilyy. :)

Myy, ihana kun jaksat käydä täällä vaikka yritys onkin nyt katkolla. :Heartred Toivottavasti oli hyvä hieroja!

Nepa, oliko sullakin tuhrua vain muutama päivä ennen menkkoja, vai pidempään? Mäkin yritin gyneltä kysyä keltarauhashormonista, mutta hän oli sitä mieltä että se on mulle tarpeentonta. Mutta jos nyt ei parin kuun aikana tärppi käy, niin syksyllä klinikalla aion kyllä kysyä uudestaan.
Onpa teilläkin pitkä yritys jo! Toivottavasti kilppariarvot olis kohentuneet, vois auttaa tärpin kanssa myös. Se on harmi joo kun klinikoilla on kesätauko, mutta ehkä kesäloma kuumeilusta on ihan hyväksi. :)

Nyytti, mulla on nyt vasta ekaa kiertoa vehnis käytössä, mutta neuroottisena mittaajana oon käyttänyt oikeaa teelusikan mittaa, eli 5ml. Oon myös innokas leipuri, ja mulle selvisi jo vuosia sitten että lusikka-teelusikan tilavuus ei ole lähelläkän oikeaa. No, jos pullossa lukee että vältettävä yliannostusta, niin varmaan parempi virhe ottaa vähän liian vähän.

Ehkä mäkin laitan lusikkani soppaan... Mä itse olen niitä, joka yrittää (usein siinä onnistumatta :wink ) olla hötkyilemättä oireista, enkä esim. ymmärrä roskishaamujen tuijottelua kun paketti sanoo ettei se ole luotettava. Mutta ei se minulta ole pois jos ihmiset haluaa niitä tihrustaa, ja joillekin sopii testaus aiemmin kuin toisille. Ite otan vaan negat niin raskaasti, että yritän malttaa pidemmälle ennen kuin testaan. En itse koe, että tämä foorumi olis ainoastaan sitä varten että puhutaan (kuvitteellisista tai oikeista) raskausoireista ja ladattais testikuvia. Oon saanut täältä paljon arvokasta tietoa, esim. just tuosta tiputtelusta ja testien laadusta.
Tällä foorumilla on niin suuri määrä ihmisiä pelkästään tässä ketjussa, että pakostikin osalla ajatustapa on ihan erilainen kuin itsellä. Silti on uskomattoman hienoa että täällä on niin laidasta laitaan ihmisiä, erilaisia ja eri elämän tilanteissa, ja silti kaikki kohtelee toisia kunnioittavasti ja kannustavasti. Jos joku haluaa hötkyillä niin hötkyilköön, ei se ole multa pois sen enempää kuin se, jos haluaa enemmän lapsia kuin minä, tai tehdä ne nuorempana tai mitä ikinä.
Oon kyllä Larissan kanssa samoila linjoilla, että vaikka toinen sanoo rumasti (paikan kutsuminen naurettavaksi ei ole se diplomaattisin tapa sanoa heippa hei) niin hyvä on yrittää ite olla laskeutumatta samalle tasolle. Mutta ymmärrän myös että tunteet kuohahtaa, kun tämä on monille tärkeä paikka.

Tuleepas multa nyt juttua (kiitos jos jaksatte lukea), pakko jakaa viesti osiin.

Gatusa, toi on kyl ikävä jos ranne alkaa vihoitella kun pitäis tehdä käsitöitä. :sad001 Mullekin käy joskus niin, kun innokkaana tekee liian pitkään. Raaskitko antaa sen levätä?

Junibea, pahoittelut. :sad001 Palaa sitten taas kun jaksat.

Nuuhku, jännältä kuulostaa! Hae ihmeessä testi kaappiin, kyllähän sä sen kuitenkin jossain vaiheessa pääset käyttämään. :)

Bb, hus pois flunssa sieltä!

On. Puuhasteltiin pitkään kasvimaalla, marjapensaita istutettu puolison porukoiden mökille. Tai oikeastaan tää ei ole kunnon mökki, rakennus on rapakunnossa mutta paikka on tosi lähellä ja pihaa riittää niin kasvatellaan siellä herkkuja pöytään.
Mutta toisissa uutisissa, kotiin paluun jälkeen tein uuden o-testin ja nyt oli selkeä plussa jo! Jes! :grin Luovutaja ei vielä ole vastannut, ehtiikö nähdä tänään tai huomenna. Mutta ehkä niistä sunnuntain simpoista on joku sitkeä vielä elossa huomenna muutenkin.
Kp15 ja nyt vois laskea kierron pituudeksi 31.

Myy: kiva kun muistat :) Täällä vähän myös hötkyillään kaikesta :D tähän asti on kaikki menny aivan päin mäntyä jo pitkän aikaa.. Mutta nyt, tuntuu kuin kaikki olis sittenkin lopulta menossa hyvin! Viikko sitten varmistui miehelle työpaikka ja tänään aamulla saatiin kuulla että päästään kesäkuun aikana muuttamaan omakotitaloon!! :) oon niin onnesta soikeena nyt :) pitää vielä toivoa että loputkin sujuis hyvin, nimimerkillä dpo vasta 2(-3) ja kaikki mahdolliset hömpänpömppä"oireet" :D

Ainut mikä välillä pistää mielen matalaksi, on tajuta se että nyt on tarkalleen vuosi siitä kun alettiin yrittää...

Silv kp 19/31 dpo 2-3

Onnea Beisla! Nyt plussaat sitte 2vk päästä ;)

Junibea pahoittelut tädistä. :/

Kyllä mäki välillä miehelle naureskelen siitä kuinka jotku kovin hötkyilee, mutta niinku muut on sanonu, ei se oo multa pois! Ja mummielestä on hauskaa että on myös niitä ihmisiä, mitä tältä foorumilta sitte lukis jos kaikki testais vasta ku on menkat myöhäs ja tuliski vaan aina menkat eikä kukaa testaisi! :D itte testaan kans aina vasta kun on menkat myöhäs, edellises plussas odotin viikon, nyt 4 päivää, pari negaa on siihen väliin mahtunu ja yks haamu (nimenomaan roskiksesta kaivettu :D) ja sillonkin oli menkat myöhäs. Ittelle kans vaan se nega on nii paljo suurempi pettymys ku menkat. Mutta rakastan tihrustaa muitten testejä!
En muista kuka niistä oireista laitto että ei voi olla dpo2, mutta mulla alko tosi varahin oireet. Toki ovulaatio oli ilmeisesti ollu viikkoa aiemmin loppuviimeen jolloin n. viikko siitä alkoi oireet.. Tein sillon o-testejä, kp 14 täysin valkonen, kp15 haalea viiva, kp16 täysin valkonen, joten oletin etten ovuloi. Ja samaan aikaan siis alkoi oireet. Siks plussa oliki yllätys :D

Pitkä sepostus taas..

Takaisin