Raskaaksi 2015

Jasmi93: Saattoi olla sellainen munasarjan ympärille kiertynyt kysta. Ne tekee kipeää, kun puhkeaa.

Pakko sanoa, että tää ei taida ihan oikea paikka olla naistentautien sairaanhoitajalle. Ammatin puolesta ei vaan pysty ymmärtämään tätä testailua ennenkuin kk myöhässä tai tätä oireiden kanssa hötkyilyä yms :D Täysin naurettava paikka mulle :D

Joten toivottavasti kaikki saatte plussanne ja kivaa jatkoa jokaiselle :)

Rosanna, käsittääkseni ihan todistettua että raskaus voi näkyä testissä jo ennen kk pois jääntiä ? Ymmärrän tietty että alan ammattilaisena on eri näkemys asioista.. mutta kaikilla täällä käsittääkseni on sama määränpää toiveena.

Minä testaan ku ei oo ees tietoa millon kkt pitäs alkaa.. Aattelin et tuskin oon raskaana ja oisin varmaan testaamatta hyvinki yli kesän menny ilman et oisin huomannu. Syyttäny vaan imetystä kun ei kk tuu.. :rolleyes:

Ailella hienot viivat siellä! :)

Nenna, voi kuinka ihanaa oli lukea että olit päässyt kunnollisen lääkärin juttusille!! :)

Pepe on jo vaunuostoksilla käynyt, vau!!
Hih,mä muistan kun esikoiselle vaunut tilasin Saksasta vähän ennen äitiysloman alkamista ja poika päättikin syntyä 4vkoa ennen aikojaan, niin oltiin ehditty olla kotonakin jo pari päivää ennen kun vaunut tulivat :)

Aphrael, kyllä siellä jotain näkyy, jänskää!!

Nepan kirjoituksista huokui ihana rauha ja seesteisyys,paljon plussaonnea sinne :)

Rosanna, jos sä todella koet että tää on täysin naurettava paikka, niin ei ole oikea paikka tosiaankaan.
En mäkään kaikkea ja kaikkia täällä aina ymmärrä, hötkyilyä tosiaan on aika monella, mutta täällä ollaan suvaitsevaisia ja kannustavia. Kaikki halutaan samaa asiaa ja jokainen käyttäytyy tavallaan. Heippa ja hyvää jatkoa :)

Larissa ja muut vehnistä käyttävät. Ootteko aina ottanu sen ohjeessa lukevan 1tl vai ootteko ihan mitannu?
Mä nimittäin tänään ekaa kertaa ihan mittasin ja nuo meidän ihan tavalliset teelusikat on kaukana viidestä millistä! Vähän reilu 2ml meni teelusikkaan ja sen 5ml sain mahtumaan vain ruokalusikkaan, joka tuli sekin melkein täyteen!
Eli mä olen ainakin koko tän reilun 3kk ottanutkin n.2ml vuorokaudessa. Minkähänlainen teelusikka vetää 5ml?? :D
Testatkaahan muutkin ;)

Täällä menossa kp3. Kuukupin antennia pitäis taas lyhentää, en vaan saa siitä hyvän tuntuista. Eilen kokeilin hetken pitää,mutta pois oli otettava kun nipistelee ja tuntuu epämukavalta.
Kauan muilla on menny että siihen on tottunu ja siitä on tullu ns huomaamaton?
Toisesta unikouluyöstä selvitty, mutta ipana teki taas källit ja otti illasta vaan torkut ja valvo puolille öin,huoh.
Mies tais eilen oikeasti huolestua mun harvinaisesta alakuloisuudesta, toi meinaan kotiin tullessaan kimpun punaisia ruusuja ja oli muutenkin ihana koko päivän :)

Nyt ottamaan kourallinen vitamiineja ja sit ompelemaan, jo 6 paitaa tehny itelle,oiskohan kohta taas lastenkin vuoro :)

Rosanna, ehkäpä jotkut vaan haluaa malttamattomina tietää heti kun on mahdollista, ei siinä sen kummempia syitä tarvita :) Enkä mä tiedä onko niille oireiden ihmettelemisille ja lopputuloksen jännittämiselle tämän oikeampaa paikkaa? :) Itsekin ammattini puolesta tiedän, ettei testaamiselle ennen menkkojen myöhästymistä ole mitään järkevää syytä, mutta niin vaan itsekin rv 3+3 pissin ne kaks selvää viivaa liuskaan, kun jo pari päivää oli ollut niin huono olo. Nyt on sen laskuopin mukaan 12+4 ja huomenna eka ultra, missä todellinen kesto selviää, neuvolassa vähän epäiltiin, että vois vaikka olla jo pidemmälläkin, mut saas nähdä.

Hileinen ja Beisla ittellä oli joka kierrossa 2-3 päivää tiputtelua ennen kun menkat kunnolla alkoi ja ei näköjään haitannut raskautumista ;)

Varmasti Rosanna parempi etsiä sulle sopivampi paikka jos tosiaan koet tämän paikan "täysin naurettavana paikkana"... Kyllä mustakin välillä tuntuu hassulta kun joillakin joskus on ehkä "hiukan" mennyt överiksi oireiden kyttäily ja testailu. Mut joillakin on selvästi puuttunut tietoa erinäisistä asioista ja siksi ehkä hötkyillyt turhaan. Ja mitä se on keltään pois vaikka joku tekiskin raskaustestejä vaikka heti oviksen jälkeen seuraavasta päivästä alkaen joka päivä! Mun mielestä on parempi että me kaikki höpsöt vauvakuumeiset höyrytään ja hötkyillään täällä yhdessä ja tuijotellaan liian aikaisin tehtyjä täysin negatiivisia testejä ja nähdään niissä viivoja :D kuin että tuskailtaisiin yksin kuumeemme kanssa tai rasitettais puolisoitamme näillä asioilla jaukuvasti. Eikös tämä foorumi ole juuri tätä kuumeilua, hössötystä, hötkyilyä ja "sekoamista" varten? :D :D :D

Tyttötiikeri oon ihan samaa mieltä sun kanssa että tää on ihana foorumi jonne saa purkaa tuntojaan ja hötkyillä ja höyrytä menemään mitenkä paljon tuntuu hyvältä :) ittellä helpotti/helpottaa kovasti täällä jutella ja kuunnella muita koska sit ei tarvii miehelle avautua jatkuvasti ja hössöttää sille ja tehä sitä hulluksi. Tehhään täällä toisemme hulluksi ;)

Nyytti, Ihana sun mies! Meillä on teelusikat pääasiassa sen 2-3ml vetoisuudeltaan. Tiedän, koska neiti ei ota mitään lääkkeitä ruiskusta eli mitataan ruiskulla ja annetaan lusikalla. Mun mielestäni ruokalusikan vetoisuus on sen 5ml.

Munkin mielestä tämä ketju on ihana juuri tällaisenaan. Täällä saa jokainen intoilla niin paljon kuin haluaa ja sama koskee masistelua. Jos joku asia ei itseä niin innostaa tai tuntuu jopa naurettavalta, sen kohdan yli voi hypätä itsekseen myhäillen ja jatkaa lukemista/keskusteltua siitä kohdasta mikä sopii itselle paremmin. Täällä on tosi kannustava ilmapiiri ja se on tärkeintä!

Onnea hei ihan selvästä + !!!! <3

Mulla on soitto aika 15.00-15.30 oon sillon töissä että toivotaan että pystyn vastaamaan. Tänään siis 36/30 eikä tädistä tietoakaan... Johan täss alkaa jo mietityttää mikä mättää kun oli haalea haamu ja eilen aamull ei enää mitään. Oisko tuulimuna ?! Arghhh. :D

Meidän äidillä ei näkyny mun pikkusisko testeissä ollenkaan. Vasta verikokeessa. Outoa vai mitä :)

Joanmarie tervetuloa :) Itsekkin olen uusi tulokas täällä. Ikää 23 ja ensimmäisestä miehen kanssa haaveillaan :D

Ja voin kanssa sanoa, et tää ketju on hyvä tällasenään munkin mielestä kun on nämä muutamat sivut mukana lueskellut :D

Nyytti, en ole vehniksen määrää mitannut vaan välillä ottanut isolla ja välillä pienellä lusikalla :D mulla meni useampi kierto ennen kuin totuin kuukupin käyttöön ja sain antennin lyhennettyä sopivaksi, kun eihän siitä uskalla ottaa paljoa kerralla.

Rosanna, mua kans välillä naurattaa tämä ihmisten hötkyily oireiden kanssa, mutta sellaista se kuumeilu on :) itse lähinnä huumorilla listaan "oireita" sillä ne huvittaa mua itseäkin. Valitettavasti pms-oireet taitaa olla aika samanlaisia kuin raskausoireet. Itse testaan mieluiten vasta kun kk on myöhässä. Jotenkin en vaan halua nähdä haamuja pelkistä kiinnittymisyrityksistä :/

rosanna iteki hoitoalaa opiskelleena välil mietin hötkyilyä mut täällä saa purkaa omia mietteitä ja tuntoja vapaasti ja se tekee täst ihanan, kukaa ei tuomitse sua ja me tsempataa toinen toisiamme :) voitha sä katella muita foorumei jos ne on sopivampia. oon huomannu vaa aikoinaa ku lueskelin eri foorumei et monessa ollaa asiattomia ja tuomitseviaki eikä liiemmin kukaa tsemppaa toista.

myy juu laitan kuvia inshaAllah :)

onnea plussanneille :)

noin on lapset käytetty pesulla, tyttö nukkuu kuten aina pesun jälkeen. oikee ranne vihottelee urakalla, ei kärsi melkein mitää tehä oikeella kädellä. täällä takakappale valmis, lanka on melkei lopussa ni pitää oottaa et pääsee ostaan lankoi että pääsee jatkamaan, näköjää vauvan vyötärömittasen takin/boleron tekee paris päiväs ja aikuistenki siinä tapaukses aikas nopeest kans inshaAllah :) ootan vaa et ukko kattois mitä värei haluun ja sit muistaa viel napit noihi jotka tarttee ne ja sit sen virkkuukoukun.

Itse taas myös hoitoalan opiskelijana en kyllä mieti pätkääkään ihmisten hötkyilyä :D Jokaisen tuntemukset on oikeita tulee niistä täti tai positiivinen lopulta... Nii se va elämässä on ku jotain toivoo pitkään ja hartaasti nm. 2 vuotta lapseton. Kiinnittää kaikkeen huomiota ym :D En sen koe olevan pois keneltäkään jos täällä hötkyillään. Jokainen kokee asiat omalla tavalla, jokainen meistä on ihana yksilö juuri sellaisena kun on <3
Minusta on kiva lukea ja jännäillä täällä muiden kanssa, minusta on sydäntä koskettava kun ihmiset tsemppaa toisiaan ja kuinka minuunkin on valettu uskoa että viellä joskus saadaan vauva :)
En viihtyisi ryhmässä jossa olisi tämmöistä, esimerkki tässä:
" kp 30 sain plussan " toinen vastaa : " onnea " joku kommentoi " menkat alko" .... Ja tätä ois keskustelu täynnä ku ihmiset päivittää tilanteensa vain... Minä pidän jännityksestä, jännään kovasti muiden puolesta täällä :) joten terveisii etelä-Savosta , olen puhunut :D ja kaikki tämä on minun mielipide. Väärin ei ole jos ei viihdy, sillo pitää ymmärtää va lähtee ;)

Lume, mulla oli tuulimunassa räikeät viivat sinä päivänä kun menkkojen piti alkaa. Jos sulla on vaan ollu hedelmöitys myöhemmin tai kiinnittymis yritys tjn?
Ja rosanna voi painua sinne minne aurinko ei paista :) täällä jokainen hötkyilee juuri niin paljon kuin haluaa! :) Itsekkin olen terveydenhuolto alalla, ja testasin ennen menkkojen alkua plussan, enkä silti miellä itseäni mitenkään oudoksi tapaukseksi :D

Pepekö se oli, joka oli käynyt vaunuostoksilla! :) itsekin kuolasin niitä tekonahkaisia valkoisia emmaljungan rattaita esikoiselle, mut päädyttiin lopulta mustiin. Äitini mielestä eivät oo kauaa valkoset, eikä menny läpi vaikka kuinka selitin että se "kangas" on helppo puhdistaa pyyhkimällä! :joyful:

Joanmarie, tervetuloa! :)

Rosanna, eiköhän se ole sitten parempi pysyä poissa, jos kokee tämän naurettavaksi. Itse kuulun niihin oireilla hötkyilijöihin, ja tiedän et se voi mennä naurettavuuksiin, mut mun mielestä on ihanaa saada avautua tänne ihan mistä vaan, vaikka että "KYNSI LOHKESI, ONKO TÄMÄ RASKAUSOIRE!?". Vauvakuume kuitenkin aikamoinen ja täällä jokaisella sama päämäärä, niin mun mielestä ihan kivaakin, jos juttu menee välillä vähän överiksi. Moni on saanut plussan testiin vaikka kk ei olisi vielä edes pitänyt alkaa. Tykkään ihan älyttömästi lukea kaikkien pieniäkin tuntemuksia, ja varsinkin siitä että muut järkeilee ja tsemppaa jatkuvasti, oli oireet millaisia tahansa. Itse oon ovishulluuteni keskellä saanut todella ihania ja järkeviä kommentteja täällä :Heartred itsekin olen hoitoalalla ja olen myös yhden lapsen äiti, joten tiedän miten tää homma menee. Mut ei tää keskustelu mun mielestä oo tarkotettukaan siihen, että odotellaan hiljaa muutama päivä menkkojen yli, testataan, lähetetään kuva testistä ja kerrotaan asiallisesti miltä se tulos nyt sitte tuntuu

muoks* nni kp 24/28?

Muokattu viimeksi:
Täällä kp 33, dpo10. Menkkamaiset kivut ja kouristelut alkoi, valkovuoto muuttunut myös menkkoja enteileväksi. Heräsin päikkäreiltä ja menin tekemään testin. Ts. Hieromaan suolaa haavoihin. Nega, ehkä jonkinnäköinen viivanpaikka jos oikeassa kulmassa katsoo. Tulos oli arvattavissa, pettynyt oli silti. Menkkojen pitäis alkaa vasta lauantaina mutta kivuista päätellen alkaa kyllä jo tänä iltana tai viimeistään huomenna. Luteaalivaihe jää taas turhan lyhyeksi.. Samanmoinen musta mieli vallitsee kun viimeksi kun menkat alkoi.. Kyllä tää taas pariss viikossa helpottaa. Mutta pysyn varmaan taas hetken pois foorumilta.

Takaisin