Raskaaksi 2015

Voi kun tänne tulee koko ajan viestiä, ei meinaa perässä pysyä kun ei oo joka hetki aikaa lukea :D
Täällä on ollu puhetta vaikka mistä..voisin kommentoida itsetuntoasiaan sen verran että nyt vasta kahden lapsen jälkeen olen itsevarmempi kuin koskaan. Enää vain harvoin tulee niitä huonoja "oonniiinlihava"-päiviä. Suurimman osan ajasta tunnen itseni kauniiksi ja hyvännäköiseksi. Viime syksynä aloitin kuntoilun toden teolla ja alan olla ylpeä tuloksista :) en oo koskaan ennen ollut näin hyvässä kunnossa. Ja minä ainakin tarvin hyvän fyysisen kunnon jos haluan pysyä kunnossa raskauden aikana. Nyt mulla on hyvä olo kun ylimääräiset kilot on poissa ja jaksan juosta ja liikkua kunnolla. Rinnat ei enää paina niinku ennen ja mikään ei kauheesti hylly :D nyt tunnen olevani nainen. Ja haluttava sellainen ;) vaikka en oo koskaan ollut ylipainoinen enkä ees kovin pyöreä, oli aikasempi paino liikaa mulle (pituus n 152cm :D). Muistetaanhan että ollaan jokainen täydellisiä omina itsenämme! Rakastetaan meidän vartaloita ja nautitaan siitä hyvästä mitä itse kenelläkin on! Me ollaan hyviä, naiset! <3
Ja pitää vielä sanoa että meilläkin vauva tulee kun tulee :) ei siis yrittämällä yritetä. Tsemppiä kaikille ja toivotaan niitä plussia!

Larissa oon aivan samaa mieltä noista sun ajatuksista mitä kirjoitit. Toisten onni ei ole keneltäkään pois ja täytyy olla tyytyväinen siihen mitä on. Jollakin voi olla asiat paljonkin huonommin. Tässä hetkessä eläminen voi olla hankalaa, mutta pitäisi elää kuin eläisi viimeistä päivää. Nauttia ja arvostaa elämää tässä ja nyt ♡ Mutta se usein kyllä unohtuu itselläkin, kun käy ajatusten ja tunteiden kanssa pohjalla.

Mulla ei oo ollut itkuherkkyyttä ainakaan vielä enkä ole edes kokenut ikäviä fiiliksiä toisten lapsista ja/tai raskauksista. En tosin laske itseäni pitkään yrittäneiden kategoriaan, koska yritystä on takana "vasta" 9 kk. Oon huomannut, etten kyllä reagoi muutenkaan aina samoin kuin "normaalit" ihmiset. :) Tilanne voi toki muuttua, jos kyytiläistä ei kuulu aikoihin. Ymmärrän myös täysin, miksi muista asia saattaa tuntua pahalta. Olen pohtinut asiaa paljon ja lopputulemana koen hirmu vaikeana ajatuksen omasta mahdollisesta raskaudesta kertomisesta muille. Esim. mulla on työkaveri, joka yritti pitkään, kävi kaikki hoidot läpi ja lopulta luopui toivosta ja yrittämisestä. En halua kuvitellakaan, miten pahalta hänestä mahtaisi tuntua, jos tulisin raskaaksi ja hän joutuisi katsomaan mun kasvavaa mahaani joka päivä. Ja sen olen päättänyt, että facebookissa ei ole raskaudestani mitään mainintaa eikä ensimmäistäkään mahakuvaa ikinä, jos raskaaksi tulen.

Joku puhui kommentoimisesta foorumilla. Pahoittelut jo heti alkuun, että niin vähän kommentoin kellekään henk.koht. ja kiitos niille ihanille, jotka jaksavat kommentoida lähes kaikille yksilöllisesti. Mulla ei valitettavasti riitä aika aina kommentoida, hyvä kun ehdin kaikki viestit lukea. Toivottavasti kukaan ei pahastu siitä, että käyn vain silloin tällöin heittämässä jonkun kommentin! Se ei tarkoita sitä, etten olisi kiinnostunut kaikkien sanomisista, elän täysillä mukana kaikkien negat, tädit, ilot ja surut sekä tietty ne plussat! :)

Mymmelisti sen sanoi! Siis tosiaan miulla kun ottaa koville etenkin sukulaisten ja lähipiirin raskausuutiset, lähinnä se johtuu siitä ett tiedän ett muu "perhe" voi saada lapsia ja mie olen se mustalammas, kun ei vaan onnistu. Ei siis todellakaan ole miulta pois, mutta aina vaan saa enemmän uskomaan siihen ett miussa on tullut joku kirjoitusvirhe luodessa.
Toivottavasti tajusitte mitä koitin sanoa :)

Taas tuli yksi raskausuutinen btw, mut nyt on harmittanut jo niin paljon viimeaikoina, etten jaksa edes harmistua enää. Aika tunteeton fiilis, koska en jaksa olla edes onnellinen. Oh my, en käsitä tätä koska en nyt missään tapauksessa muutenkaan saisi tulla raskaaksi, joten miksi lyöttäytyä nyt näin tunteettomaksi. Kaipa taidan vaan taas "suojella" itseäni tulevia pettymyksiä varten, niin tää on ennenkin mennyt.. Mut tahtoisin silti olla onnellinen muustakin ku lätkäpelin voitosta ja äideille ostamistani ihanista kukista :D
Toivottavasti tää tauko menis nopeesti ohi, odotan jo niin innolla noita vehniksien ja mehiläisenkakkakapseleiden kokeilua miehen kans ! :)

Mymmelisti ja Nennaa, ymmärrän mitä tarkoitatte ja pahoittelen jos annoin jotenkin sanomisillani väärän kuvan. Paska fiilis tulee itsellekin, kun muut onnistuu ja se raskautuminen näyttää olevan niin helppoa ja itsestään selvää. Miettii vaan, että "miksi en minä vaan tuo toinen". Ja sekin ärsyttää, että on kateellinen vaikka pitäisi olla toisten puolesta onnellinen. Mutta samalla yritän tolkuttaa itselleni noita positiivisia asioita elämässä ja sitä samaa litaniaa, että "aikaa on, ei meillä ole mikään kiire, on elämässä muutakin hyvää jne" Jos noita ei muistuttele itselleen niin kyllä se joka kierron epäonnistuminen alkaa syödä sisältä. Toivottavasti joku ymmärsi mitä ajan takaa :D Sitä elämän ensimmäistä plussaa tai edes haamua odotellessa! :)

Larissa kp 11/27-31, tjot-k. 11

Ps. Minkähän ikäiseltä oikein näytän paikallisen kosmetologin mielestä..? Varasin kasvohoitoa ja pyysin suositusta. Hän ehdotti nuorisolle suunnattua kasvohoitopakettia :'D vastasin siihen, että voisin kyllä ottaa jonkun ihan aikuisille tarkoitetun, kun ei mua ehkä voi enää nuorisoon lukea.. :D t: Larissa 28,5 v. :D

Muokattu viimeksi:
Onnea mirelyn! Toivotaan että papu pysyy matkassa

Larissa: olispa hyviä lääkäri kuulumisia :D

Nyytti: meillä ainaki tjottaillaan niinku mä yritän ja ukko tjottailee. :D mulla lääkitystä tukemaan kiertoa ym. Ja tikutan ovista...Mies sen kummemmin murehtimatta antaa tärpätä jos tärppää muttei mitenkää mieti asiaa sen kummemmin

Terkku : itse söisin ainaki tuorejuusto kakkua. Ei noissa Suomen tuorejuustoissa mitään vaarallista ole...kai...mutta söisin silti jos itse tehnyt tai tietäisin mistä aineksista tehty

Beisla: juu ja onhan se riski jos hammas tulehtuu raskauden aikana enkä kyllä todellakaan halua että raskauden aikana pitäis ilman puudutusta poistaa
Gatusa: hah. Jäipä ilman.. sen Oma vika. Onko se nyt muuten ollu ihan iisisti?

Muurahainen: mä en itke sille että muut saa vauvoja ja mä en, lähinnä oon onnellinen toisten puolesta . se on lähinnä se valtava pettymys ku itsellä alkaa menkat ja oon kuvitellut aivan muuta ja ku mies ajattelee asian eri tavalla kuin itse eikä oo niin mukana tässä kuin itse. Itken kyllä herkästi ja suutun ja romahdan ja tuntuu että maailma kaatuu niskaan mutta muiden asioiden yhteydessä... saattaa se pettymys olla siellä taustalla kun herkimmillään oon kierron alussa kun menkat on alkaneet...

Myy82: voi mahdoton! Kylläpä olet hieno nainen! Ja miten ihanasti ajattelet asian. Kamala diagnoosi mutta onneksi löytyi syy ja siihen on hoito vaikkakin rankka sellainen! ♡ suuri voima halaus sinulle leikkaukseen ja kun toivut hyvin leikkauksesta niin luoja suo sulle plussan ja kummatki ootte terveitä! ♡ etkö ole huomannut mitään outoa tms. Josta olisit epäillyt että jotain tollasta vois olla vialla. Ja millainen sydänsairaus sulla on?
Kyllä se kroppa tietää millo ei oo oikea aika pienen pavun kasvaa vaikka aika olisi muuten oikea.

Bb: oliko ihan pakko laittaa kakusta kuvaa ku meinasin syödä mun kännykän :D mä oon niin perso makealle että huh huh

Junibea: nyt se tullee plussa :)

Foorumille kommentoidaan ja kirjoitellaan oman fiiliksen mukaan ja omina itsenämme... :)

Pahoittelut menkoista!
Onnittelut oviksesta!
Onnea piinailuun!
Ja nega testin saaneet...vielä on toivoa...

Tuota tuota... mää oon niin puhki ku tuota piha hommaa tehty... onneks otettiin kaivuri ku 42 m ojan kaivuu olis loppunut lyhyeen mun osalta ainaki.... :) hirveä urakka. .. 19kuutioo multaa tuli lapioitua yhdessä toisten kans. Mutta täytyy nyt toivoa että aita lähtee kasvamaan.. huomenna vielä aamusta piha laittoa ja sitten illaksi töihin... siinä mun äitien päivä. .. ukko meinas että ei anneta mun nukkua tänäkään yönä ki päätti kuorsata ihan urakalla... :( miten sen saa hiljaiseksi. Nenästä kiinni pitäminen ei auta kuin hetkeksi vain...

Lucky, onpa sulla hommaa siellä! Meillä kans mies kuorsaa :( tökkiminen auttaa hetkellisesti, mutta lopulta joudun ottamaan vaan korvatulpat käyttöön... Voisitte kyllä sua vähän äitienpäivänä juhlistaa, olisit sen ansainnut! <3

Maanantaina sitte.... ei tuo ukko hirveesti ymmärrä näitten päivien perään... : D mä pidän omat juhlat :D

Bb, ihanan näköisen kakun oot kyllä tehny! Kamala herkkunälkä iski kun näin tuon, oli pakko saada jotain herkkua :D

Wildsideko kertoi ettei ne emätinpuikot vaikuta mahakipuun? Hyvin harvoin kärsin mahakivuista joten tietämättömänä tuosta pistin niiden piikkiin :D
Kiitos uudesta tiedosta! :) no anyway toivottavasti mahakivut loppuvat aiemmin jo :)

hieno kakku bb :)

mitä tulee siihe yrittämiseen ja vauvojen/raskaana olevien näkemiseen ni muistan omalt yritysajalt (3v) kuinka sydäntä raasto ku oma käly joka oli juuri menny naimisii sano että ois raskaana, itkukurkussa sanoin et itken onnesta koska oon niin onnellinen hänen puolesta ja ite olin käyny just kaavinnassa ku oli menny muistaakseni sillo 4 tai 5. kerran kesken putkeen. ja oliha se muutenki hankalaa nähä kaikkialla vauvoja tai raskaanaolevia mut sellast se välil on.

eile siivottu, kokattu jne tehty kotitöitä sit ukko alko valittaa ruuasta heti ensalkuun et kastike liian vetistä, myöhemmin että hän ei ol syöny mitää. huomen kyl ainoastaa laitan ruuan, mä tässä ansaitsisin vähä hemmottelua ku kestän sitä vuodest toiseen.

ja tähän päivään, hohhoijaa mikä sää myrskytuuli joka alko eilen jo ja hiekka lentää. yöllä piti sulkea tv ku ukko nukahti, ovi oli osittain auki joten mun piti yöllä laittaa se kiinni ettei tuulenpuuska tempase sitä sit auki tai peräti rikki. tänää luvassa samaa mitä aina eli kokkausta, valituksen kuuntelua jne... meille tulee pian raskaana oleva lammas ja pari kanaa inshaAllah. lammas tulee ukon tädiltä ilmasin, hän on aivan ihana ihminen vaikken olekaa tavannu mut puhelimes oon vähä vaihtan kuulumisia.

meillä tyttö päätti sit kitistä yöllä urakalla vaikkei herännykää ni siinä meni mun unet susiks ja lisäks kuuntelin ku tuuli paukutti ulko-ovea vasten, olin et koskakoha tuo ovi menee rikki.

Muokattu viimeksi:
Huomenta ihanaiset ja ihanaa äitienpäivää teille, joille jo on siunaantunut pikkuinen! :Heartbigred plussanneille hurjasti tarrasukkia ja vauvaliimaa! Plussatuulia kaikille :hug013

Itkuherkkyydestä ollut puhetta. Itse en itke vauvojen tai raskaana olevien näkemisestä, mutta oman pikkuisen kaipuu niistä kyllä pahenee. Itkuherkkä olen taas ihan muissa asioissa. Eilen meinasi tulla itku, kun Suomen pelin jälkeen soi maamme-laulu ja kun mies vitsillä heitti, että mun hengitys haisee :grin

On. Täällä oletettu dpo 1. Ovistestissä enää hyvin haalea haamu ja eilen illalla nivuset ja alavatsa juili ja vihloi oikein kunnolla. Tämä kierto ollaan kyllä hyödynnetty lakanoiden välissä paremmin kuin hyvin, että toivoa on :rolleyes:
Kp15/28?

BB erittäin upea kakku! Ei tuollaisia kuvia saa tänne laitella kun heti tuli itsellekkin himo tehdä :grin

Pakko ällönapailla, koska en ymmärrä.. Kp3 ja ei enää vuotoa? Toki ei muutenkaan ole muutamana päivänä kunnolla edes tullutkaan, joka saa itsensä epäilemään että onko mulla ees ollut ovista tai ees mitään mitä valuttaa pois.. No, onneksi tänään joutuu ajelemaan sen 500km, niin ei kerkeä hirveästi tätä taas pohdiskelemaan.. Hämmentävää vain.

puhvis kp3/33(-42)

Lucky, pahoitteluni puhelimelle kuolaamisesta :D ja kiitos kaikille muillekkin :) pakko oli jakaa kuva kun tein hirveen työn ton eteen xD ja oli kyllä hyvää <3

Jeespoksis tänään herättyä tehdyssä ovistestissä ihan samanlainen hailura kun aiemmissakin.. en mää nyt tiiä.. plaah pitää käyä ostaa lisää ovistestejä ja lupaan tän kierron jälkeen lopettaa koko touhun niin ärsyttävää ku ei noi viivat vahvistu. Oletin ton olevan helpompaa.. :(

Mut ihanaa äitien päivää kaikille joilla jo pikkuinen on ja myös heille keillä on se plussa tikussa ;) eritoten mieleen tulee nyt PepeXXL, Lauruskaah, MindiS ! Ja kaikki muutkin plussanneet! Ja toivotaan että tänään kaikki jolla ovis lähellä ni tärppää! <3

täällä eletään samaa päivää kierrossa kun nni :rolleyes: eli dpo 1 täälläkin. (kp24/37)

Toivottavasti maltan tässä kierrossa olla tetsaamatta liian aikaisin. Sen verran on mullekkin nyt viivnapaikkoja tullut, että parempi odotella tarpeeks kauan sitä testaamista. haluan olla varmas tuloksesta kun teen testin.. oli se sitten negatiivinen tai positiivinen. Jännä juttu vaan kun edellisessä kierrossa mun piti kans malttaa mutta toisin kävi :grin ja niitä viivanpaikkoja sainkin monta.. ei kuitenkaan tarkoittanut sitä asiaa mitä toivoin.

Oikein ihanaa äitienpäivää kaikille äideille ja äidinmielisille :Heartbigred

Bb meillä oli eilen aika samannäköiset viivat ovistestissä ja tänään tosiaan todella haalea viiva. Muistaakseni mennään samassa kiertopäivässäkin :grin mulla on 8 testiliuskaa jäljellä, enkä ainakaan tässä kierrossa enää testaa :bag:

Junibea sovitaanko yhteinen testipäivä? :grin mulla kanssa aivan varmasti käy niin, että testaan innoissani liian aikaisin!

Nennaa minähän se olin. Kysyin ihan asioikseni mieheltäni, joka on farmaseutti ja tietää tarkalleen miten mikäkin lääke kroppaan vaikuttaa. :) Hän opiskelee tällä hetkellä vielä esimies asemaan ja on työpaikkansa luottamusmieskin :)

Idea tosiaan paikallisessa hoidossa on se, että lääke vaikuttaa vain sinne minne pitää eikä muualle. :)

Takaisin