Raskaaksi 2015

Onnea paljon Lauruska!

Nyytti: itse olen puku ompelijan paperit hommannut enkä kyllä ole kuin verhon saumoja ommellut. Aina vaan keteellisena katsonut noita ihania lasten vaatteita ja aikuistenkin mitä ommelleet. Voikin sais tarvittavat välineet ja oppisi sen taidon uudelleen niin tekisin ehkä vaikka ei mun juttu ollutkaan. Ennemmin maksaisin että joku muu tekis. ;D

Niin ja soma: testaa testaa

Uusille tervetuloa ja pikaista plussaa!

Näköjään on mulle vaikeeta muokata entistä tekstiä...:confused:

Nepa, ihanan näköistä! Oisko rääppiäisiä ;)

Soma, onhan täälläkin valemenkkoja ollut! Testiä siis :)

Tiikeri, ihana kuulla että menee paremmin! Täti saapukoon pian!! Beislalle myös! Kiva, et oot takas!

Pisama, saadaanhan tihrustaa aamulla! Puhviskin, hyvältä kuulostaa! Plussia molemmille, joohan <3

Hyvä haaveilla Nepan herkuista, täällä vasta herkkulakkopäivä jotain 60+/100. En enää laskuissa pysy...

Hei kaikille! :)

Täällä sitä taas ollaan, jo neljättä kertaa. Mukaan joukkoon liittyisin siis minä :happy:
Meillä haaveissa baby number 5 :love017 Ensimmäinen virallinen yrityskierto menossa. Nyt (3.5.15) kp 26/24-32. Testiä en ole vielä tehnyt, eikä tätiäkään ole vielä näkynyt. Oireita ei sen kummemmin ole, jos ei etsimällä ala etsiä. Mutta jos kuitenkin etsitään niin hajuaisti on herkempi, tissit olevinaan kipeemmät, jotain juilimista alavatsalla, mutta ihan yhtä hyvin voivat nuo oireet olla tulevasta tädistä johtuvia... Aiemmin kierto ollut aina melko säännöllinen 27-28päivää, mutta kuopuksen syntymän jälkeen, nämä muutamat kerrat kun menkat on olleet, niin ne on tulleet kyllä ihan miten niitä on huvittanu?! o_O
Joten tää on hieman hankalaa arvioida et millon kannattais testiä tehdä. Aattelin ootella keskiviikko aamuun ja testailla vaikka sillon, kun sit on periaatteessa päivän myöhässä menkat tuosta oletetusta 28päivän kierrosta, jos ei sitä ennen täti tule kylään... :nailbiting: Hurjan jännää taas... Tässäpä tämmönen pika kertomus minun tilanteesta. Toivotaan tärppiä meille kaikille :love2

Muokattu viimeksi:
Huomenta! Ois luettavana taas monta sataa viestiä, mut hankala kännykällä lukea ja samalla koittaa kirjoittaa ja kommentoida, vaikkakin kyllähän tässä ehtisi ku uni ei tuu silmään millään.:sad001 Pittää sit paremmalla ajalla ku oon kotona.:)

Meinaa miun oik.jalan polvi alko turvota pikkuhiljaa iltapäivällä perjantaina ja kipu ol tuol polvitaipeessa ja loppujen lopuksi koko jalka oli turvoksissa eilen ja pakko oli mennä päivystykseen lähikaupungiin ja sieltä laitettiin lähetteellä keskussairaalaan. Epäily korkeasta syvälaskimotukoksesta...

Illalla ottivat verikokeet ja tavalliset mittaukset. Kaikki ol ok, mutta ku turvotus yltää reiden yläosaan asti ja epäily on, että tukos on myös sinne, ni ei päästäneet kottiin.:sad001

Hoitaja pisti Klexane(napapiikin) illalla.(ehkäisee laskimotukoksen eli veritulpan syntymistä.)

Jäin ea-polille yöks, eivät laittaneet osastolle viel. Oon jossain hoit. vast.otto huoneessa ja en oo nukkunu tähän mennessä ku ehkä puol tuntia ku ei löyvy kunnon asentoa ja jalka pittää olla kohoasennossa tyynyjen päällä ja sit tuo käytävän valo "paistaa" suoraan tuon valoverhon läpi, ni se valaisee koko huoneen, ni ei tääl voi nukkua. :BangHeadParempi tää tietty on ku oisin ollu samassa huoneessa kolmen muun kaa!

No, pittää saaha aika kulumaan viel kolme tuntia, ni sit miut siirretään tästä huoneesta pois ku se hoitaja tulee tähän ja otetaan varmaan taas jotain kokeita ja puolen päivän aikaan röntgenhoitaja/lääkäri ultraa jalan mahdollisien tukosten poissulkemiseksi. Jos ei löydy (jota itse toivon:smiley-angelic001) ni pääsen kotiin, mutta saikkua varmaan tulee ja klexane jatkuu kotona.

Jalka on edelleenkin turvoksissa ja pientä jomottelua alkaa taas olemaan.....Jospa se tästä, toivottavasti pääsen kotiin tännään.

Kaikista inhottavinta tässä on se, että miul on liikkuminen kiellettyä, joten en saa tästä sängystä liikkua mihinkään esim. wc-hen, joten on tullu kokeiltua illalla alusastiaakin, vaik yritin pidätellä, ettei tarviis. Toivon, että isompaa hätää ei tulis tällä reissulla.:nailbiting:

Huonoon aikaan tää sairaalareissu tuli ku miul alko limoja ilmestymään torstaina ja peittoa heiluteltiin viimeks perjantaina ja eilen niit limoja alko olla siihen malliin jo, että ovis tais olla eilen ja sitä ny ei sitten päästy hyödyntämään.:sad001 Ja nyt tuli tässä mieleen, että otin yhen särkylääkkeen eilen ku jalkaan koski niin kovaan, ni sekin saattaa vaikuttaa, et tää kierto meni mönkään.:sad001

Nepa, Ihana herkkupöytä! Melkoinen määrä vieraitakin.. Huhhuh!

Tyttötiikeri, Kiva kuulla, että miehen kanssa menee taas paremmin.

Mirelyn, Tervetuloa! Vaikuttaa siltä, että visiittisi voi jäädä lyhyeksi.. :) Teillähän onkin useampi lapsi melkein samanikäinen. Ei tainnut kutenkaan osua saman vuoden puolelle esikoinen ja kaksoset?

Taikatuuli, Voi ei! Noi tukokset on kyllä kurja juttu ja niiden hoito on joskus varsin pitkäveteistä puuhaa potilaalle. Olen siis hoitanut useampia alaraajavaltimotukospotilaita ja heillä kun saattaa mennä valtimonsisäinen liuotushoito kaksikin vuorokautta ja se aika täytyy maata paikallaan se raaja suorana mihin liuotuskanyyli menee.. Aika kivuliaitakin ovat usein eli ei kyllä kateeksi käy. Sulla nyt tosin onneksi on ilmeisesti mahdollisuus ”vaan” laskimotukokseen. Tsemppiä!

Niin ja Soman ja Pisaman testejä odotellessa ;)

Tervetuloa Mirelyn! :) Oireet kuulostaa lupaavilta, eikun siirtoa plussanneiden puolelle! :)

Taikatuuli voi ei! :( Toivottavasti on jotain muuta kuin tukos kyseessä!

Aphrael: Juu, sitä se lääkäri sano et, jos tukos löytyy, ni se liuotushoito on seuraava, mut toivottavasti säästyn siltä. Pistää vaan miettimään ku tuo jomotus on tuos jalassa et mitä se on. Ja on se kippeempi ku pääsee vähän liikkumaan sängyssä ku nousin istuu sängyn laidalle, ni ol tyyny laitettava siihenkin alle. Yritin päästä kasvojen pesuun ku lavuaari ol ihan miun lähel, mut siihenkään ei saanu mennä. :sad001

Jouduin ny siirtymään 4 hengen huoneeseen ja täällä on kaks vanhempaa miestä minnuu vastapäätä.

Kohta tullaan taas pistää Klexane.

Testaa vaan soma ;) jos testejä löytyy ni ei oo mitään estettä :D

Mirelyn, tervetuloa mukaan! Teillähän on siellä jo monta pienokaista! Toivottavasti jo tässä kiertossa plussaisit ;)

Taikatuuli, voi ei! Toivottavasti pian selviää mikä on. Varmasti inhottavaa vaan maata ja odottaa :/

Taikatuuli: voimahalaus! Ei oo herkkua tuo! Toivottavasti syy löytyy ja pääset kotiin! Jos on tukos niin olet onneksi hoidossa jo! Kyllä niitä kiertoja tulee, keskityt omaan vointiin nyt ensiks <3

Testattu puhdas nega: kp27/28, dpo14. Yllätävän hyvä ja ehkä huojentunut olo... Pelkäsin että taas alan pelkäämään km jos plussa, mut eipä sitä ovista etes hyödynnetty, jotta ei mitenkään yllättävä tulos. Kroppa saa nyt hyvän tauon kun ei ollut raskautunut :) ens kiertoon sitten ovis hyödynnettävä ja isäntä kellistettävä vähintään joka toinen päivä. Se jo valitti kun munei tee mieli. Varmaan hirvee oma stressi ollu.

Missäs ne muut testailijat, vieläkö te nukutte??? :)

Hitto ku on niin tylsä vaihe kierrosta menossa :grin kp 7 taitaa olla tänää! Ei voi mihinkään testiin pissiä eikä mitää oireita funtsia!

Onneks on paljon töitä ja menoja ni ei ehi miettiä näitä juttuja :hilarious: varmaan täälläkään ehi hirveesti kommentoida mut ainakin viesteistä tykkäilen varmasti ;)

Toivottavasti saatais kunnon plussa-aalto liikkeelle!:smiley-bounce016

Joo kierrossa on kyllä parit kituviikot :D pitää vaa olla sillo ajattelematta nii aika kuluis vähä nopeemmin. Itsellä alkaa nyt viime kituviikko ja ei millää jaksais odotella. Oon vähä hätänen tyyppi :)

Taikatuulelle tsemppiä!

Larissa, kiva että se sun lääkäriaika on piakkoin. Ei tarvitse kauaa odotella :) toivottavasti tosiaan selviäis tuhrittelun syy. Jos keltarauhasen vika niin ainakin helppo korjata lääkkeillä. Joko on aamukampa käytössä? :grin

Silv, ai sulla alkaa kohta kesäloma! Ihanaa! Pidätkö pitkän loman? :) mun tarttis odotella vielä pari kuukautta että pääsen nauttiin lomasta. Tuntuu kyllä vielä niin kaukaiselta haaveelta!

Irmis, pahoittelut negasta.

Soma, kannattaa testata jos on sellainen olo :)

Aamun testaajia täälläkin kaivataan! Pisama ainakin. Puhvis taisi testata vasta maanantaina?

Nepa, teillähän oli isot vappukestit! Mullekin ois kelvannut laulaminen. :grin
Toivotaan että sun kilpparilääkitys saatais nyt kuntoon.

Tyttötiikeri, kiva kuulla susta! Mut harmi että kierto meni harakoille. Nyt toista helmivauvaa tekemään vaan, hyvä kuulla että teillä menee paremmin miehes kanssa. :)

Soma, testiä kehiin vaan! :) Saa ainakin tietää suuntaan tai toiseen, koska jos oot raskaana niin tässä vaiheessa pitäis kyllä näkyä jo.

Lucky, mäkin tykkään Avatarista, tosin visuaalisuus on sen leffan paras puoli niin vaan leffateatterissa oon nähnyt sen. Tahtoo lentävän dinosauruksen! :wink

Liisu, sullahan menee tosi hyvin herkkulakko! Ja reilusti yli puolen välin jo.

Mirelyn, tervetuloa! Toivottavasti on pikainen visiitti täällä yrittäjien puolella. :)

Taikatuuli voimia, johan sua nyt koetellaan. :hug013 Toivottavasti selviäisit ilman liuotusta.

Irmis, pahoittelut negasta. Nyt kohti helmivauvaa! :grin

On. Edelleen kipuja ja tuhrua, ei tätiä näy. Kp 38/28-32

Nepa,wau! Ihanmielettömät tarjoilut teillä,oispa päässy maistelemaan!! :)

Kiitos kaikille vaatekehuista, oon mä jo nelisen vuotta reenannu ni alkaa jo tulla aika siistiä jälkeä :)
itseoppinut tosin olen, joten paljon ois vielä opittavaa ja hiffattavaakin, että sais kaiken tehtyä mitä haluais ja vielä ilman purkamisia :)
Lucky,miten et sit alkanu vaatteita ollenkaan ompelemaan?
Mä ompelen myös itselle ja siskolle oon jokusen tunikan/paidan tehny. Nyt ois oma imetystunika helmakumpparia vaille valmis :)

kp16 vissiin meiellään ja ei vieläkään kahta tasapaksua viivaa tikkuun. Ehkä inasen vahvempi hailura kun aiempina päivinä, mut edelleen pelkkä hailura. viime kierrossa ovis oli jo ollu tähän aikaan kiertoa. Limoja on ehkä himpan jo näkyny, mut ei mitääns elkeitä "ovis on nyt"oireita. Noh,ootelaan ja talletellaan.
Nyt tekemään pekoni+munakas aamiaista :)

Oon täällä valittanut noista Onni ovulaatiotesteistä ja täytyy nyt vähän vetää sanoja takaisin. Laitan tähän kuvaa mun ovistestisarjasta. Mun yllätykseksi sain mielestäni ovisplussan eilen niillä testeillä (eiks tuo testi 2.5. ole jo aika lähellä tasavahvaa?). Joten kun talleteltiin illalla 30.4. ja eilen illalla 2.5. niin eihän nuo meidän mahdollisuudet tässä kierrossa niin kauheen huonoilta näytä! :)

Kun esittelin miehelle mun testisarjan dokumentointia, niin se sanoi että oon ihan hullu mutta että oon hänen ikioma hullunsa. :love7

image.jpg

Takaisin