Raskaaksi 2015

Tervetuloa uusille! :)

Nala voi vitsi nostan hattua! Me ollaan kans joskus mietitty adoptioo noista maista. Ja onhan se vaihtoehto vieläkin :) huikeeta onnea teille adoptio prosessiin! :)

Junibealla on melkosia testejä :D :D

On. Mä oon niin varma että ei oo meillä tässä kierrossa tärppi käyny.. Plaah noh ei auta ei auta ;)

Mä olin 21 kun sain esikoisen ja synnärillä sain huonekaveriks 42veen jolla myös esikoinen, siinä oikeen ääripäät ja hyvin huomasi hoitajien käytöksessä eron: mua pidettiin ihan pentuna, en saanu mitään tehdä ilman että hoitaja neuvo vieressä ja tän toisen kohdalla hoitajat toimi kuten hän halusi.. Olin aika katkera, molemmilla eka lapsi, pelkkä äidin ikä vaikutti noinkin rajusti :(

ninukki: mua kans kohdeltiin synnärillä ihan pentuna.. Mua ei meinattu päästää kotiinkaan.. yksi vanha kätilö sanoi että ei sun kannata kotiin lähteä kun maitokin nous rintoihin..:grin sama kätilö kysy myöhemmin että onko sulla ketään aikuista kotiin avuksi.. :rolleyes: Mun mies on mua 3,5 vuotta vanhempi.. seki tais olla ihan pentu niiden mielestä.. no se onki sellanen baby face tyyppi :wink

Mun mielestä se on vaan ikä, sitten kun on valmis lapsiin niin on oli se sitten 20 tai 40 nii hyvä niin. Mutta vaikka oli valmis alle 18 nii se ei oo ehkä niin hyvä. Mulle on jotenkin tosi luonnollista että lapset tehdään nuorena kun meijän suvussa suurin osa saanut nuorena lapset ja muutenkin en tiedä se vaan tuntuu paremmalta kun joskus vanhempana ja kun haluan ainaki tällä hetkellä useamman niin hyvä aloittaa ajoissa ;)

Hipsutin ei huolta, mm. äidilläni taakse kallistunut kohtu ja 3 raskautta kohtuu lyhyellä aikavälillä. :)

Junibea ihan mahtavia raskaustestejä! :laughing025

Ja ymmärrän tuota ikäasiaa tosi hyvin. Itse olen siis 33-vuotias ja olemme keksineet esikoisen kuumeilun vasta reilu puol vuotta sitten vaikka ollaan oltu yhdessä melkein 14 vuotta. Ikähaarukan alkupäätä katsellessani kauhistuttaa mutta vain siksi, että kuvittelen itseni tuossa iässä enkä todellakaan ollut tuolloin vielä valmis äidiksi. Mutta onneksi ihmiset on erilaisia ja arvostan niitä, jotka ovat niin kypsiä jo alle parikymppisenä! Nimim. kohta kasvamassa aikuiseksi? :)

Ja tosi kurjaa, että Ninukki oot nuorena äitinä joutunut kokemaan tuollaista ikäsyrjintää! :(

Jännä miten nopeasti tuo "sopiva ikä esikoiselle" muuttuu. Nykyään 24v on tosi nuori ensisynnyttäjä, mutta isoäidin aikaan sama ikä olisi ollut jo hurjan vanha ensisynnyttäjä.

Meillä kanssa lähipiirissä nuoria vanhempia ja se tuntuu musta ihan luonnolliselta. Monilla on jo kaksikin ihanaa lasta<3 Toivottavasti jokainen saa lapsen siinä iässä kun tuntuu hyvältä. Itse tahdon, että lapsen muuttaessa kotoa on mulla vielä jäljellä muutakin kuin eläkevuodet :D Eipä näissä asioissa ole oikeaa eikä väärää. En tietenkään kannata teiniraskauksia tai alaikäisenä raskautumista. Mutta kukin tyylillään :)

Täällä yksi nuori äiti. Esikoisen sain 19-vuotiaana ja 20-vuotiaana olin kahden lapsen äiti. Nyt olen 23v ja odotan kolmatta. Yksikään lapsi ei ole vahinko vaan kaikki on tarkoituksella "tehty" :)
18 olin vielä kun ekaa aloin odottaa. On tässä vuosien varrella saanut kuulla toinen toistaan arvostelevampia kommentteja ja väheksyntää. Ihan kuin oisin jotenkin tyhmä tai muuta kun tuntuu että kaikki muut tuntee paremmin mun lapset kuin minä ja tietää mikä heille on parasta. näitä siis lähinnä kuullut esim. Lääkäreissä kun on lasten kanssa paljon käynyt.
oon ite sellanen babyface et helposti menisin vaikka 16 vuotiaasta joten sinäänsä en ihmettele ihmisten tuijotuksia ja jotenkin sääliviä katseita kun on liikkunut kahden pienen lapsen kanssa. Mutta siihen tottuu :)
miehen kanssa on pidetty yhtä pian 8 vuotta.

ja parasta kaikessa on se että mä en välitä tippaakaan mitä muut ihmiset musta ajattelee. Kyllä mua saa tuijottaa ja tarkkailla kun lasteni kanssa liikun. Ei mulla oo mitää salattavaa. ja kyllä mä uskon itseeni niin paljon äitinä ettei mun tarvitse kellekää selitellä yhtää mitään :)

Mulla oli harvinaisen ihana mies gyne erikoistautien polilla kun todettiin endo eikä kattonu hetkeäkään kieroon vaikka nuori olen (:
Mutta viimeks kun kävin niin sinne oli vaihtunu sellane kyrppänen akka joka vaa mäkätti kaikesta..

Tällanen pika kysymys että onko teillä kellään ollu polttavaa ja kirvelevää tunnetta tissien alareunassa? Mulla nyt jo kolmatta päivää ollu sellanen ja ei auta rasvaaminen eikä mikään..

Ps. En tiedä näkyykö teille mutta mulla näkyy sähköposti osote nick merkin tilalla että ihan elyssei_ pitäis lukea :D

Juu ja tervettuloa kaikille uusille, niitä oli nyt paljon tullu (: ♡

Huh mitä kokemuksia teillä onkaan! Tsemppiä kaikille ja onneksi olette päässeet noinkin hyvin yli koettelemuksista, ett pystytte jo puhumaan niistä näinkin avoimesti, vau! Ootte kyllä todella vahvoja! :)

En enää muista kenelle piti kommentoida ja mitä kun töissä tauoilla luin aina sivun verran viestejä ja jatkoin seuraavalla tauolla ja nyt pääsin loppuun kotona... :D

Tuosta ikä asiasta, miun äite oli 20v kun sai miut (ennen sitä pari km), joten en siinä suhteessa itse enää kovin nuori ole, kun en enää millään ehdi itse samaan :D kuumeilu alkoi jo kun olin 18v ja silloinkin jo tjottailtiin aina välillä, kun olin valmistunut. Varsinainen yritys alkoi kun olin 19v ja nyt siis vuoden vanhempi jo :D
Itse en tahdo tosiaan olla eläkkeellä kun lapset valmistuvat yms (noin radikaalisti sanottuna) vaan tahtoisin nuorena lapset, koska uskon ett kun olen vielä itsekin työelämässä kun mahdollisesti lapsenlapsia siunaantuu (saas nyt nähdä tuleeko meillekään koskaan lapsia :D ) niin pystyn antamaan heille enemmän, kun jaksan paremmin itse ja tahdon nähdä ku he kasvavat ja ehkä jopa perustavat itse perhettä :)
Mielestäni meillä on hyvä elämäntilanne, kun on omistusasunto (okt, enkä nyt todellakaan tarkoita etteikö lapsia voisi vuokra-asunnossa asuessaan hommata, eihän kaikki halua missään elämänsä vaiheessa asuakaan omistusasunnossa! Lähinnä vain, ettei se iso laina, mikä haluttiin, ole enää meillä edessä, vaan osa siitä jo hoidettukin :) ), molemmilla töitä yms. Talous on silleen vakaa, eikä missään baareissa enää viihdytä kun ehkä 2krtaa vuodessa, ne ajat oli ja meni jo :)
Jokainen tietysti tietää itse milloin on paras aika hankkia lapsia (typerää sanoa noin, ehkäpä antaa lapselle luvan tulla?) :)

Välillä kyllä kauhistuttaa nuo tarinat mitä kuulee nuorista äideistä puhuttavan, koska ei ikä kerro onko hyvä vai huono äiti! Joku 35v voi olla vielä aivan "pentu" äidiksi, kun taas joku 20v voi olla todella vastuuntuntoinen ja hyvä äiti. Voi tosin olla toisinkin päin :)
Itsekin olen niin lyhyt ja lapsennäköinen, ett todennäköisesti saisin paljon pitkiä katseita kerättyä ison mahan tai lapsen kanssa kaupungilla..

Tsemppiä kaikille ja plussapuhureita! :)

Nenna kp en muista, ehkä 11? Yk12

Lucky ihan hyvää, täällä kp4 ja ollut taas pieniä muutoksia elämässä. Seuraavat pari viikkoa teen töitä kotoa käsin, mies menee toiseen paikkaan töihin ja hyvällä tuurilla saa jatkossakin sieltä töitä niin turvais tätä meidän taloutta hyvin. Ainoa vaan että kyseessä on hänelle aika fyysisesti raskas työ niin on tässä tultu pohdittua tjottailuakin. Äsken tosin autossa kun kotio päin ajeltiin niin hän totes että haluaa kyllä kovasti lapsen mun kanssa. Tiedä sitten et pitäiskö kokeilla tjottailla jos sillon vaikka salakavalasti vaikka tärppäiskin.

Hui että osa on kokenu kovia jo lapsena<3

Anteeksi olen niin väsyny et nyt vaan omanapailen :)
Naama kukkii ja finnit levinny jo kaulaan ja silti naama niin kuiva et iho kuoriutuu silmiltä ja huulet on auki :(
Tää on ihan kamalaa :S
Facebookki täynnä vauva juttuja monelta kaverilta/ystävältä/tutulta eka tulee ilonen olo ja pieni innostus, sitten tuntuu kun sydän muljahtais sillain inhottavasti kun tajuun et ne ei liity muhun millään lailla. Ahdistaa et ajattelen näin. :(
On tosiaan semmonen itkunen olo koko ajan, mut ei tavallaan mitään syytä itkee.

Tänää töissä alko selkäkin särkee, mut silti tajusin kuinka hyvin mun asiat on kun on työpaikka ja palkka! Mies lähtee viikonloppuna jonnekkin mökille ja mulla vapaata töistä, eli saan viettää laatuaikaa parhaiden ystävien kanssa ja tietty itseni kanssa :D hah! Koko sänky on mun seuraavan viikonlopun!

Sanoin miehelle tosta nalan adoptio jutusta niin mies sano mulle jotenki niin, et se luulee et jos hänessä on jotain vikaa ja siksi ei voitas saada omaa lasta niin me erottais koska mä oon nuori ja hän "vanha" . Olin vähän järkyttynyt ja pakko oli kysyy et luuletko tosissas et sitte erottais ja miksi haluisin jonkun muun ihmisen kanssa lapsia?! :O
Mulla siis aina ennen oli sellanen fiilis et ei lapsia ikinä, mut sit tapasin mun avomiehen (toivottavasti joskus oikeesti saadaan i väliin) et tää on mun mies ja tän ihmisen kanssa mä tahdon oman perheen. <3
Olin siis 21 kun alettiin yrittää ja parin viikon päästä oon 24v :)
No mut nyt meen nukkumaan! Hyvää yötä ihanat naiset<3

-Mymmelisti kp 25/29 yk 32

Hei kaikille ihanille naisille!

Täällä ollut niin hämmentävä viikko etten ole edes kunnolla ehtinyt lukea viestejä vasta kun tänään!
Tervetuloa kaikille uusille, toivottavasti on lyhyt vierailu :) :)

On täällä kyllä vahvoja naisia, luin liikuttuneena teidän tarinoita, ja en voi kun sanoa että mahtavaa kun olette saaneet apua ja ottaneet sitä vastaan.Paljon halauksia!

Luin tosiaan jonku varmaan 300 viestiä läpi täs tänään, joten hieman hukassa nimimerkit :) Mut kaikille tasapuolisesti onnea ja tsemppiä kierron eri vaiheisiin!

Itsellä semmonen tilanne, että testasin hyyyyyvin hailakan haamun joka tummui testiajan jälkeen lauantaina päivällä, sunnuntai aamuna sama, mutttta sitten sunnuntai iltapäivänä lorahtikin kunnolla verta paperiin, luulin että täti tuli ja jos jotain oli tapahtumassa niin siihen se loppui. Mutta kummakseni ei se täti tUllutkaan! Vähän tuhrutti pyyhkiessä su ja ma, mut sitten ei kerrassaan mitään! Tuhru ei ollut edes kunnon tuhrua vaan tooosi hailakkaa.. Tädin piti siis kyllä kp mukaan alkaa sunnuntaina, ja nyt sit odottelen.. En vaan uskalla testata! Testaan kyllä ensi viikolla jos sitä tätiä ei nyt tuu, tai sit toi yks kerta oli se täti (olis kyl eka kerta kun niin helpolla pääsee)
Oireita on jonkunlaista, vatsasta nippailee ja väsyttää, mut kun tuo kahvi menee vielä alas ni en nyt sit tiedä.. Joten kattellaan...

Viittiskö muuten joku laittaa mut listalle? Eli tjot 02/15 lähtien..

Hyvää yötä ihanat!
kp 36/32. (mut joskus 37...)

Soffielle piti sanomani etta hiiva voi tosiaan olla raskausoire. :wink

Nalalle hatunnosto ja tsemppia odotukseen! :)

Junibean ikakysymykseen, ma kuvittelin kakarana et saisin lapset vahan paalle parikymppisena niinkuin omakin aitini, mut eihan se elama sitten mennytkaan niin. Nyt 33-vuotiaana odotan ensimmaistani, ja valilla mietin, etta oishan tan tosiaan voinut tehda jo aikaisemminkin, mut niilla evailla mennaan mita on annettu. On mullakin samanikaisia kavereita joilla on jo useampikin lapsi, ja sit taas toisaalta sellaisia, joiden myoskin aikoinaan kuvitteli saavan lapsia jo nuorena, mut jotka ovatkin syysta tai toisesta lapsettomia. Ja sit kun joku parikymppinen tuttu saa lapsen, niin sita tuntee itsensa ihan ikalopuksi. :grin

MrsH, Uutta testiä vaan kehiin! Tuollaiset vuodot voi hyvin olla ns valemenkat tai muuten vaan jotakin harmitonta.

Ikäasiaan on pakko vielä laittaa, että itsekin tosiaan olen tullut nuorena äidiksi enkä kokenut siinä mitään muuta ongelmaa kuin sen, että synnärillä ja neuvolassa meitä ei otettu ihan tosissaan. Tuosta taas aiheutui ongelmia koko perheen hyvinvoinnille lapsen ollessa sairas kun kaikki kuitattiin mm. vuorovaikutusongelmilla ja vanhempien tietämättömyydellä jne. Itse olisin kuitenkin halunnut kaikki lapset jo silloin nuorempana, koska minäkin koen että nuorempana jaksaa paremmin ja toisaalta lasten jo muutettua pois kotoa ei ole vielä itse mikään ikäloppu myöskään. No, nuo minun lapset nyt vaan ovat "tuollaisia" eli hieman haasteellisia tapauksia ja siitä syystä lasten ikäerokin venyi huiman pitkäksi. Nyt on sitten jo takana kokemusta pienen vauvan äitiydestä 19v sekä 30v ikäisenä. Molemmissa on puolensa.. Jaksaminen oli kyllä paljon helpompaa silloin 19v, mutta toisaalta elämänkokemus (ja suurimmalta osalta toki kokemus jo yhdestä lapsesta) on auttanut tämän nuoremman kanssa. Ja tosiaan ikäasiassa ihmiset ovat hyvin erilaisia lapsenteon suhteen. Meidän suvussa (jossa lapset on aina tehty nuorena) ei kukaan pitänyt kummallisena minun raskautumistani jo hyvin pian 18v synttärin jälkeen. Sen sijaan minun toisesta siskostani ei kukaan uskonut olevan äidiksi ehkä ikinä ;) No, oli hän sitten hieman alle 30v jo ihan riittävän kypsä ;D

Eli tässä ikäasiassa minun mielestäni on järkyttävintä kun en tajua, että 90-luvulla syntyneetkin voivat olla aikuisia :D En siltikään vaikka oma 2000 syntynyt lapsi täyttää jo 15v. Siitäkin järkytyn joka vuosi kuinka miehen -94 syntynyt veli voi olla jo niin vanha kun muistan hänet ensimmäisiä kertoja vaippaikäisestä.. Tällaista tämä "vanhuus" kai sitten on.

T. Aphrael, parin viikon päästä 34v, tänään kp 24/32 dpo 6, yk 1 , ei pienintäkään tunnetta että olisi voinut tärpätä

Taas pikakommentointi töihin lähteissä. Eli nega putki jatkuu mutta tätiä ei näy. :( ei enää jaksaisi jännittää ja toivoa. Mietin että vehnistä kun aloin ottaa niin se olisi kiertoa pidentämässä eli kysyisin onko vehnis pidentänyt teillä kiertoja kuinka paljon ja missä vaiheessa kiertoa sen aloititte? Ei muuta enää keksi syyksi kun ei haamuakaan näy.
Mini oli kirjoittanut ihania juttuja, häitä ja vakipaikkoja, onnea paljon! <3 uusille tervetuloa ja halaus rankkoja asioita kokeneille. Yritän iltapäivällä töiden jälkeen ehtiä paremmin kommentoimaan.
Lukutoukka kp 28/20-24

Kamalasti oli tekstiä tullut viime vilkaisun jälkeen.

Nalalle onnea ihanasta päätöksestä, adoptio on todella hieno juttu :)

MrsH toivotaan viivalle vahvistumista!! :)

lukutoukka täällä sama tilanne, ei plussaa mutta ei tätiäkään..

Takaisin