Raskaaksi 2015

Mymmelisti täällä kans vähä sama fiilis että epäonnistun kyllä kaikessa mitä teen.. Tai
Tai aina kun yrittää jotain niin pieleen menee,myös tää lapsiasia.. Mutta on sulla ainakin työpaikka niin siinä ainakin oon onnistunut :)! Toivottavasti onnistut myös saamaan plussan pian, Puhallan sinne Plussatuulia!

Junibea, täällä on kans yksi tatuoitu ;) yläselkä alkaa olla täynnä ja oikeassa hauiksessa on myös kuva.

En kyllä aio ottaa lisää kuvia iholle raskaana tai imettäessä, kun vaikutuksia sikiöön/lapseen ei ole varmuudella tiedossa. Koko elämä aikaa ottaa sitten lisää kuvia ;)

Mymmelisti, Ite en oo nyt värjäilly hiuksia ollenkaan vaan kasvatellut tota omaa hiirenharmaan vaaleaa takaisin. Ja se näyttää jopa ihan kivalta! :O vielä vähän aikaa sitten värjäilin latvoja shokkiväreillä, mutta nyt leikkasin kaikki shokit pois :D ja tsemppiä pomon/työn kanssa. Välillä on noita fiiliksiä. Mutta jos parhaasi teet ja se ei riitä niin mitä siinä enempää voi!

Mitähän Pikku Minskille ja Gatusalle kuuluu..?

Larissa kp 1/28, tjot-k 10

Muokattu viimeksi:
Nuuhku, mulla tuli viime ja tässä kierrossa kans verta ovulaation aikaan. Tästä kierrosta ei vielä varmuutta oliko hyvä juttu vaan ;)

Mulla on kans kaks tatuointia. Mä en ottais ite raskaus enkä imetysaikana. Tosin esikoista taisin jo odottaa kun kävin värityttämässä toista uudelleen mutten sitä vielä tiennyt.

Mä värjäsin kampaajalla hiukset pari kertaa raskausaikana, nyt mulla alkaa olla väri sen verran samanlainen oman tukan kanssa ettei juurikasvu ehkä ihan kamalalta näyttäis :D

On. Kauhee närästys on nyt vissiin ihan jokapäiväinen lisä tähän oloon. Esikoisesta ei närästänyt kun tasan kerran ja sitä ennen tai jälkeenkään ei oo kertaakaan! Rtestit tuli tänään postissa, tekis mieli lauruskan innoittamana testata jo huomenna vaikka ihan turhaahan se olis näin aikasin :D Jospa maltan siihen sunnuntaihin!

Kp 20/25

Lumihiutale, mulla on jotenki semmonen fiilis et tietyssä vaiheessa kiertoo tulee aina tää alakulo ja sitte taas noustaan. Tietty vaikuttaa mulla sekin et mun ystävä synnytti just pari päivää sitten ja itellä ei oo edes ykskään testi antanut toivoa. Kyllä tää tästä. Mä en vaan usko et en ikinä saa lasta, mut eriasia kuinka kauan tää yritys kestää :) toistaseks tää vauvahaave on ollut päällimäisenä, tokana tulee sitten muut.
Olen kyllä tyytyväinen työstä! Vielä enemmän varmasti stressais jos olis työtön, mut välillä väsyneenä harmittaa enemmän. Kaiken a ja o on varmasti hyvät yö unet! :)

Ai niin katoin yks päivä telkkarista lääkäreitä ja siinä sanoivat et ainut tapa parantaa omaa päivää ja muiden on hymyillä. Hymy lisää hymyjä!! Kokeilin tätä ja se toimii! Pari minuuttia kun hymyilee niin alkaa jo uskoo itekki et on oikeesti hauskaa ;D

Täältäkin löytyy tatuointeja pyöreesti 9kpl, pari isompaa kokonaisuutta esim. siivet selässä ja toinen olkavarsi täynnä :) värillisenä suurin osa.

Se käy ihan järkeen, että jos otat raskauden aikana mustetta ihoon, se kipu ja mahollisesti jännitys nostaa verenpainetta ja ties mitä mittareita elimistössä. Että vastais samaa kuin olisit stressissä jatkuvasti, ei hyvä sikiölle. Näin jostain luin ja luultavasti siinä on perää. Musteiden vaikutuksesta ei kai mitään virallista tutkittua tietoo oo, samoin kuin ei hiusvärien vaikutuksesta.

Suvi-i noh nyt peukut pystyyn että ois pullat uunissa! ;) ja eikun pissimään tikkuun vaa! ;)

Mä en kans ottais raskausaikana uutta tatskaa.. Ja silläpä tää ny on vähän jäänykkin.. Kun on ajatellu että jos sitä kuiteskin olis raskaana.. Hiuksia taisin kyllä kerran värjätä likkaa oottaessa.. Pitäisköhän sitä käydä nyt siel parturissa jos sais uuden plussan testiin kahden viikonpäästä (ainahan saa haaveilla)

Apua mullahan on huomen aamulla se neuvolla mua kyl pikkasen jännittää... :oops:

Mymmelisti mulla kans tuttava ja ystäväpiirissä vauvabuumi, osa myös vahinkoja ja sekös ottaa koville kun itsellä niin kova yritys eikä oo tärpänny..
Sun pitää nyt keksiä jotain kivaa tekemistä niin saat vähä piristystä ja muuta ajateltavaa :) vaikka uus harrastus tai urheilu auttaa myös usein pahaan oloon. Itsellä auttoi kunnon itkut ja miehen kanssa juttelu asiasta, puhdisti mieltä :D

Mulle joskus sanottiin että tatuoinnissakin on aina tilehdusriski, ei mikään iso mutta olemassa kuitenkin. Toki muutkin mainitut seikat vaikuttaa.. minä en usklatais raskaanaollessani ottaa, koska esim. tulehdus voi aiheuttaa kalvojen puhkeamisen. Mulla on 4 kertaa mennyt vedet liian aikaisin ja aina epäilty tulehdusta syyksi, raskausaikana kontrolloidaan aika tarkkaan, mutta mitään tulehdusta ei vaan oo saatu kiinni. Tosi mulla kehittyy hyvin nopsaan kohtutulehdus vesienmenon jälkeen vaikka ab-kuuri on päälllä. Ei nyt sinänsä liittynyt aiheeseen, tu oon yksi painava syy miksi minä en uskalla raskaanaollessani ottaa tatuointia.. Lisää kuvia tuun ottamaan aivan varmasti.. haaveilen puolihihasta. Mulla on tähän mennessä kaikki mustavalkoisia.

Silv ja Larissa, Pahoittelut menkoista, mutta hyvällä asenteella olette menossa seuraavaan kiertoon. Mä voisin sit kans hypätä siihen tammikuisten plussa-aaltoon.. Tosin täytyy ensin tämä kierto talsia loppuun.

Mymmelistille tsemppiä vääntöön pomon kanssa.

Nuuhku, Aika samoissa siis mennään kierron suhteen.. Kumpi ehtii eka saada ovisplussan ;)

Piti kommentoida vaikka kenelle, mutta enpä nyt enää muista edes aiheita saati ihmisiä :D Tämä päivä on ollut kyllä alusta asti.. tällainen. No, huominen on toivottavasti parempi päivä.

Tatuoinneista ja hiusten värjäämisistä olitte puhuneet. Mulla ei ole tatuointeja eikä taida tullakaan kun miehen mielestä tatuoinnit on rumia naisilla enkä taida viitsiä ärsyttää ;) Ei vaan, ei mulla oikeastaan ole ikinä ollut tatuointikuumettakaan. Hiuksia värjäilin joskus paljonkin, mutta lopetin värjäämisen tuota nuorimmaista odottaessa (värjäsin ensin mahdollisimman lähelle hiusten omaa väriä niin ei juurikasvu häirinnyt niin paljon). Nyt muutama kuukausi sitten kyllä taas sorruin värjäämään kun tuntui, että kaipasin edes jotain ”kivaa” tähän arkeen. Juuri katselin juurikasvua ja mietin, että pitäiskö jatkaa värjäämistä samalla värillä vai värjäiskö taas lähelle omaa hiusten väriä.. Mulla on hiukset tuonne puoleen selkään niin ei oikein tule kyseeseen hiusten leikkaaminenkaan värinpoistoajatuksessa ;)

Tein vielä myöhemmin uuden ovulaatiotestin ja viiva oli kyllä vahvistunut aiemmin tänään tehdystä. Laitan uudesta vielä kuvan myös teille. Alkaa tuntemusten ja testien perusteella vaikuttaa siltä, että ovis on parin päivän sisään. Toki kiertoa ajatellen niin pitäisikin olla, mutta ei näistä voi koskaan olla varma..

Laitanpa testikuvan lisäksi vielä kuvan nuorimmaisen hiuksista kun letitin hänen hiuksensa ensin yötä (ja mahdollisia oksennuksia) varten ihan tavallisesti, mutta eihän 3v4kk:n ikäiselle prinsessalle tavallinen letti kelvannut. Onneksi sentään ei ihan ”täysmittaista” ruotolettiä vaatinut ;)

kp15 yk1 toinen testikerta.jpg WP_20150331_009.jpg

Suvii tehdäänkö molemmat huomenaamulla testi? ;) siitä voisi tulla sopiva aloitus aprillipäivälle. :)

Tuota hiustenvärjäysjuttua jäin miettimään, miksi se sitten on kiellettyä, mitä se sitten tekee kropalle? Mulla on parturi ensikuun lopulla, hui jos plussa pamahtaakin ennen sitä. :)
Lukutoukka 19/20-24

Minä oon kyllä aina raskausaikanakin värjännyt hiuksia :p Niin kotona kuin kampaajalla. Mutta nyt on sellanen projekti menossa että kasvatan omaa väriä.. oon jo siinä pisteessä että tyvi ei erotu enää muusta väristä, toki latvat on sitten kuitenkin ihan eri väriset kuin tyvi. Oma väri on sellanen tyypillinen suomalaisvärinen.. aattelin että raitoja sallin itselleni silloin tällöin sen jälkeen kun oon man värini saanut kasvatettua. Pitäski ehkä mennä kampaajalle lohduttautumaan kun en tatskaa saanutkaan. :woot:

Aphrael mullakin oli vielä lauantaina hiukset vyötärölle kunnes napattiin latvoista shokki pois :D ja pakko se on hyvällä asenteella mennä eteen päin. Ei tässä elämässä ole muuta mahdollisuutta selviytymiseen ;) ihana letti tytöllä! Ja eiköhän se ovis ole lähipäivinä siellä :)

Lukutoukka, aikamoisia myrkkyjä on noi kestovärit. Niille herkistyy ajan myötä (etenkin jos värjää tummilla tai mustaksi) ja saattaa saada hengenvaarallisia allergisia reaktioita. Osa kemikaaleista voi vaikuttaa sikiöön. Osa taas varastoitu kehoon ja saattaa esim. vaikuttaa hormonien tavoin. Ei kuulosta kovin hyvältä että poikavauva saisi kohdussa annoksia kemikaalia joka käyttäytyy estrogeenin tavoin... Hiusvärien ja muiden kemikaalien/kosmetiikan vaikutuksesta raskauden aikana löytyy aika paljon googlettamalla ja tältäkin foorumilta keskusteluita. Itse aion käyttää maalaisjärkeä näissä asioissa jos joskus saan kokea raskauden :)

Hei liityn taas vähän keskustelemaan pitsaa odotellessa :D
Mulla ei ole tatuointeja, mutta kova hinku kyllä olis. Nyt kun on ollut sellainen rahatilanne elämässä viimein, että voisi olla varaa ottaakin niin sitten on ollut raskaana ja imettänyt niin en ole uskaltanut/halunnut ottaa. Saa nähdä nyt sitten koska otan tai otanko ollenkaan.. Lapsesta ainakin haluaisin jonkun ottaa.

Hiustenvärjäyksestä myös että värjäilin ekaa odottaessa mutta minäkin harvemmin. Nyt en ole värjännyt enkä värjää kun koitan kasvattaa mustan pois. Ja juurikasvu todellakin on hirveä mutta ihan sama.. On siitä kyllä parempi fiilis myös ettei yhtään ylimääräisiä myrkkyjä itseensä laita.

Olen ollut niin monta viikkoa varmaan hiljaa nyt että tullut monta plussannutta, joten onnea teille kaikille tasapuolisesti! Sekä valitettavasti muutama keskenmenon kohdannut joten suuret pahoittelut teille sekä onnea uuteen yritykseen! Pahoittelut myös tädin kohdanneille tai venyville kierroille.

Carnagan, mun plussakierrossa tuntui kuin olisi ollut kahteen kertaan limat, kivut ja kiimaolo. Vain ekalla taidettiin talletella. ;)

Tääl nyt sit 6+3 menossa ja kovasti on oiretta. Rinnat superkipeät ja koko ajan vois vaan syödä ja nukkua vuoron perään. Ihan samat oireet kuin esikoisen kanssa. Välillä tuntuu ku olis pidemmälläkin kun maha niin turvoksissa.. Oon mukavuussyistä siirtynyt jo raskaushousuihinkin sen vuoksi.. Heh. Toivottavasti nyt vaan kaikki sujuisi hyvin.

Plussatuulia ja kevään odotusta kaikille kaikille ihanille!!

Heips täältä taustalta!
Oon ihan päivittäin lukenut teidän viestejä.
Kaikille tsemppiä olipa kierron vaihe mikä hyvänsä.

Mä en nyt viimeisimmissä testikuvissa ole kyllä nähnyt mitään viivoja. Ja oma kokemus noista liuskoista on että aina kun ne kuivuu niin niissä näkyy aika selkeäkin viivanpaikka. Itse en enää kiinnitä jatkossa huomiota mokomiin ellei oo ihan selkeä puinainen viiva!
Mutta toivottavasti niitä plussia nyt pian taas tulisi roppakaupalla. :)

Täällä menossa kp 27/28-34 dpo 5. Mulla siis ei oo toivoakaan että plussa tässä kierrossa tulisi, joten jännäilen vaan sitä, kuinka pitkä luteaalivaihe ja koko kierto tällä kertaa on...

Aphrael joo en tiiä mikä ihme mun tän illan ovostestiin tuli.. Puolet on tummepaa (ei ihan vielä plussaa) ja toinen puoli haaleempaa (aivan kun sillon kun aloitin testaan) nooh katotaan jos aamulla sais testin dipattua.. Ja ois vähän selkeempi toi

Nyt meillä nousee jo vedet alakerran lattiasta läpi.. en tykkää.. kaikki neidin lattialla olevat lelut mm nukkekoti, leikkihella ja nukensänky. . Ja matot otettiin tietty pois. Viereisen vierashuoneen sänky on täynnä tavaraa.. Samoin yläkerran tuleva lastenhuone on täynnä neidin vaatteita.. ( ei uskallettu jättää alakertaan, kun on vettä vaatekaapin ja lipaston alla, ettei ne vaan ime itteensä kosteutta..) huomenna soitto vakuutusyhtiölle, pitää selvittää et saako sielt mitään vai ei.. musta tuntuu et ainakin vaatekaappi on entinen, toivottavasti lattiaa ei tarvis uusia.. onneks on pelkkä betonilattia. .

Täähän ei varsinaisesti tähän palstaan kuuluu.. mut oli pakko avautuu..

Jaa lähti vissiin pikkasen kesken toi mun viesti..^^ :D niin että jos ois selkeempi toi tulos :D
Ja sun tytöstä piti sanoo että tuli niin oma likka mieleen melkein saman ikäinen ihan saman väriset hiukset ja aina saa olla tekemässä jos jonkin moista kampausta ;)

Takaisin