Raskaaksi 2015

Täällä onkin plussia tullut muutamille, isot onnittelut ja tarrasukkia paljon matkaan! :happy:

Silvillä ja murkullako on nyt jännät päivät. Testit kehiin leidit :woot:

Omaanapaa. Nyt on kerenny aivan liikaa miettimään asioita yksikseen, kun mies reissussa. Raskauden yrittäminen tuntuu taas,niin raskaalta. Pelkään, että endometrioosi (joka kuitenkin lievää lääkärien mukaan ) vaikeuttaa raskaaksi tulemista. Pahimmassa tapauksessa ei saada koskaan lasta. Mitä olen tai mieheni on valmis kestämään, että saataisi oma penokainen.
Näitä kysymyksiä herää koko ajan lisää. Ja suurin kysymys on miksi näin käy minulle tai ylipäätänsä kenellekään?
Ajattelin soittaa neuvolaan ja pyytää aikaa, jos pääsisi juttelemaan jonkun kanssa mieltä painavista asioista.

Jos täällä sellaisia kenellä diagnosoitu endo, niin haluaisin kovasti kuulla kuinka kauan raskaaksi tuleminen teillä on kestänyt?
Oletteko joutuneet hoitoihin vai ihan luomusti raskautuneet?

Pahoittelut näinkin negatiivis painotteisesta postauksesta.

Soma kp18/28-30

Beisla, en mie oikeestaan edes kovin kaukana asu, lentokentälle ajaa n. 45min :D ja toisaalta, epäilenpä ett siellä saattaa olla lähin mahdollisuus päästä kiipeilemään, en kyllä tiedä :o pitäiskö repästä ja lähteäkin joku kerta :)

Silv, toivottavasti pääset testaamaan! :) plussatuulia sinne!

Larissa, siun kuvassa tuo kuukuppi näyttää kyllä ihanan väriseltä! En oo päässy ite tilaamaan, kun en tiedä pitäiskö ottaa iso vai pieni :D vitsi kun tietäisi mihin nää menkat on oikein menossa.. Viimesimmät ollu aina vaan niukempia ja niukempia ja jos tollaseks tuhruks jää, niin ei oikeastaan oo mitään järkeä kuppia hommata, kun en edes ph-suojaa tartte :D

Apua kuka laittoi sen viimesimmän kuvan r-testistä, Sarinako?! No anyway, selkeä plussahan se siellä oli ainki! Onnea!❤ :)

Nenna kp26/33(30-35) dpo11 yk11

Nennaa, jos oot epävarma koosta niin ota se pienempi. Mulla oli se ensin ja nyt otin ton ihanan värisen isommassa koossa :cat: Tuskin sun menkat voi aina olla jatkossa sellaiset o_O

Voi Soma <3 Olitko se sinä, joka vinkkasit tosta endo-aiheisesta Aamusydämellä ohjelmasta? Katson sitä parhaillaan Areenasta. Eikös täällä ainakin Myy82:lla ollu endo ja tuli nyt raskaaksi? Lähipiirissä mulla on yksi ihminen, jolla on ollut niin vaikea endo että kohtu, munasarjat ja kaikki on poistettu eli ei ole mahiksia omiin lapsiin :sad001 Sitten on toinen tuttu, jolla on myös endo (ei ehkä niin vaikea) ja hän on saanut 2 lasta ilman suurempia ongelmia. Ensimmäinen taisi jopa olla ylläri :grin Eli jos sulla on vaan lievänä niin uskoisin, että mahikset raskauteen luomuna on ihan hyvät :) Ja jos oikein muistan niin olet kuitenkin onnistunut jo pariin otteseen raskautumaan eli on se mahdollista! Toivotaan, että saat pysyvän plussan pian!

Larissa, niin mie vähän meinasinkin ett ottaisin pienemmän, mut sit ku ennen (normaalisti) miulla on ollu todella runsaat menkat, ja netistä ku lukasin noita käyttöohjeita, niin niissä sanottiin ett runsasmenkkaisten pitäisi valita se isompi.. Muttakun en nyt tiedä yhtään :D ehkä odotan nää menkat ja katon millaset on ja päätän sitten :) pystyykö muuten synnyttäneenä käyttää sitä pienempää? Mun tuurilla kun tuohon satsaisin ja olisin materialismionnellisuuden huipulla odottamassa ekaa tai tokaa käyttökertaa, pamahtaisin paksuksi :D

nennaa, vertasin äsken noiden kuppien kokoa keskenään ja se ero on pieni. Korkeudessa on eroa vaan 0,5 cm ja halkaisijassa saman verran. Pienempää kuitenkin suositellaan, jos ei ole kuppia ikinä käyttänyt. Jos se ei tunnu toimivan kunnolla raskauden jälkeen niin voihan sitten hankkia isomman koon?

Btw, mun oli tarkoitus tässä illalla suunnitella ja kaavoittaa itelle rento jakku töihin. No tässä vaan sohvalla pönötän ja foorumilla näppis laulaa :grin

Muokattu viimeksi:
Larissa joo mä laitoin vinkkiä siitä. Pitäisi vaan osata olla positiivinen eikä vaipua epätoivoon. Kuitenkin olen jo luomusti raskautunut niinku sanoit, mutta mennyt kesken.
Mun anoppi katto kans sen Aamusydämellä ja kerto sen jälkeen, että hänellä on joskus 80-90luvulla jotain kiinnikkeet löydetty mutta sillon ei oltu osattu sanoa mitä ne oli. Mutta hänellä ollut oireina tärinä ja selkäkipua ja 8 vuotta yrittivät esikoista tuloksetta. Ja IVF hoidolla sai viimein esikoisen. Epäilee,että hänelläkin olisi endoa mutta koskaan siis ei diagnosoitu.
Kyllä se esikoinen meillekin varmasti suodaan kun sitä vähiten odottaa :)

Soma, kuulostaa kyllä toi anoppisi oireilu kovasti endolta. Ja eihän sitä tosiaan ole tuossa 80-90- luvulla osattu diagnosoida, kun se tuntuu olevan vaikeaa nytkin vielä :mad: Mutta mie jaksan uskoa, että te saatte sen pysyvän plussan! :shy: Olette kuitenkin alle vuoden yrittäneet ja 2 plussaa saaneet, eli uskon teidän mahiksiin! Saanko kysyä, että minkä ikäinen olet? Onko sulla mitään vitamiineja tms käytössä plussauksen edistämiseksi? Sitä vehnänalkioöljyä suosittelen sullekin, kun se saatta auttaa toistuvissa keskenmenoissa

Keskenmenon kokeneille pahoittelut, ja jaksuhalit! Itse olen aiemmissa suhteissa kokenut varhaisia keskenmenoja/kemiallisia 3 kertaa,(n 5 viikoilla) mutta ne siis silleen et lääkärikäynneissä tai verikokeissa ei oo enää näkynyt mitään..

Soma, mä kävin edellisen epäonnistuneen inssin, eli tän kierron alussa, juttelemassa oman kaupungin äitiysneuvolassa näistä tunteista, se pisti mulle lähetteen mielenterveyshoitajalle (ei sen takia että olis mielenterveys ongelmia) et pääsis juttelee omista ajatuksista tästä meidän lapsettomuudesta, ja kuulemma tekemään surutyötä epäonnistuneiden inssien jälkeen..

Plussanneille ONNEA!

Joku mietti jossakin vaiheessa et miten kauan hedelmöityksestä voi mennä ennen kuin hcg nousee.. mun äidin nuorimman kohdalla kuukautiset oli reilun kuukauden myöhässä ennen ku edes verikokeissa näky raskaus. (Tässä tapauksessa äiti tiesi tarkalleen milloin hedelmöitys on tapahtunut) eli joissakin tapauksissa hedelmöittynyt munasolu jää elämään johonkin pidemmäksikin ajaksi ennen kiinnittymistä.. ( äidillä ei ollut edes valemenkkoja tässä välissä)

On. Pientä ahdistusta havaittavissa.. leukaa särkee vieläkin, miehellä ei seiso.. ( eilenkin laukes käteen ei todellakaan kovana, ei ois millään voinut touhuilla. .) Onko muilla ollut erektion kanssa ongelmia? (Anteeksi henkilökohtainen kysymykseni)
Sisko odottaa kolmatta lasta, ja vaikka olen TODELLA onnellinen heidän puolesta, niin millään ei voi olla ajattelematta, että miksi en minä? Mitä mä olen tehnyt ansaitaakseni tän lapsettomuuden.. ( äiti jopa kehtas ehdottaa että pitäisi vaihtaa miestä.. Tästä en todellakaan ole miehelle sanonut, sillä sen jälkeen herra ei mun äidin taloon jalallakaan astuis)
Meidän tapauksessa kaikki läheisimmät tietää että ollaan hoidoissa, ihan hyvä niin, koska jos en saisi jutella tästä, niin hajoaisin ihan varmasti..
Pikkuprinsessa lähti mummolaan päivällä ja tulee vasta sunnuntaina kotiin, ainakin saan nukkua pitkään <3 vaikka ikävä varmasti tuleekin.. neitikin päästi aamulla pari kyyneltä kun totesi että on neljä yötä poissa..
Mulla on todella herkkä olo, itkettää koko ajan.
Perjantaina menossa sinne hoitajalle juttelemaan..

Kp. 22/~32 dpo 3 Yk ~31 (aika kuluu ihan liian hitaasti tässä vaiheessa kiertoa)

Miilia: voisko miehellä johtua stressistä? Mun mies stressas jossain vaiheessa sitä, kun raskaus ei vieläkään ollu alkanu.. Että missä vika.. Mitää ei siitä puhunu ennen kun saatiin kunnon riita aikaan ja suoraan sanoen huudettiin suumme puhtaaks..

Muoks. Mulla alko myös mietityttään tuo anskusen viesti? ;)

Saattaahan se stressiä olla, kun on oviksesta kertonut, et nyt pitäis touhuta, niin silloin on joutunut tekemään paljon enemmän töitä kun jos hän ei tiedä oviksesta mitään.. (hankalaa olla kertomatta kun useimmiten pitää käydä siel naistenklinikalla oviksen tienoilla.) Sainpahan miestä ottamaan sekä omenaviinietikkaa, että vehnänalkioöljyy tänään.. ( omenaviinietikka laskee kolesterolia ja verenpainetta, sekä edesauttaa painonpudotuksessa, on sillä paljon muitakin hyötyjä) pitää vaan toivoo et se jatkossakin ottaa ne suosiolla.. ;) (miehen pitäisi vähintään 20 kg pudottaa painoa.. pituutta hänellä on 160, ja painoa reilu 90) saattaahan toi ylipaino liittyä aika paljonkin tähän lapsettomuuteen. .

Miehen esikoinen on kuulemma saanut alkunsa yhdestä kerrasta vahingossa ja ehkäisystä huolimatta..

Larissa pitää korjata, että meillä takana yks plussa :D Oon 26, 27 syksyllä. Äippä vitskut vaan käytössä. Vois kyllä kokeilla sitä öljyä. Mulle sisko suositteli myös aloe vera juomaa, (foreverin ). Mites se mehiläisenkakka toimikaan? :D

Takaisin