Raskaaksi 2015

Ihanaa be että siellä sittenkin kaikki hyvin! <3

Meritähti täällä vähän samoja fiiliksiä kakkosen suhteen jos se joskus tulee.. Likka on ollu niin helppo että pelottaa mitä toinen tuo tullessaan.. Mutta ollaan sovittu että me selvitään oli mitä tahansa :)

On. Muistelinkin että edellisessä km vuoto kesti 3-4 päivää.. Ja eilen illalla alkoi niin kovat kivut ja supistukset että ei epäilystäkään mitä tuolta pois tuli.. :/ toivotaan vaan että kaikki on siinä ja mitään muuta kuin lepoa ja särkylääkettä ei tarvita. Vehnänalkioöljyn hain ja kummatkin sitä nyt ottaa.. Samoin hain greippimehua ja mama -vitskut menee edelleen. Helpotti kun sain eilen ystävälle sanotuks.. Vaikka koville silti ottaakin.

Hieno viivasuora Azalea :D hyvin on lähtenyt vahvistumaan.

Aloin tässä miettimään omia viivoja tässä kesken menneessä raskaudessa, eka viiva sillon dpo 14 oli omasta mielestäni tosi haalea päiviin nähden, silloin tuli heti mieleen että onkohan kaikki ihan hyvin.. Hyvin se lähti kuitenkin vahvistumaan, kunnes 6+6 testasin digillä 2-3 viikkoa, siitä heti tiesin että nyt on jotain pielessä. Vaikka kyllähän joillakin heittää nuo tulokset ja viivat paljonkin, mutta kyllä sen vain vaistosi ettei kaikki ole niinkuin pitäisi.. Sen tunteen vain yritti kieltää, ja kun innostuttiin raskaudesta niin ei edes käynyt keskenmeno enään mielessä.. Sitten tiputtiinkin ja korkealta..

Ihana kun pääsee täällä jakamaan ajatuksiaan, välillä iskee masennus ja epätoivo, mutta ihana huomata ettei ole yksin ajatustensa kanssa. Enkä miestä aina tahdo rasittaa tällä kaikella, hänelle tulee kamala stressi kun puhutaan lapsen yrittämisestä. Hänellekin niin kova paikka tämä keskenmeno, itseään syyttelee ja miettii että onkohan hänessä jotain vikaa.. :(

Kiitos tuosta mielenkiintoisesta linkistä Beislalle! Yllättävät todennäköisyydet raskautua eri aikaan ovulaatioon nähden... Onneks meillä meni touhut dpo -5 ja dpo -1, just passelisti kait :joyful: Mä taidan viikon päästä viimeistään haljeta jännityksestä, voi voi voi... :grin

Lehmänhermoja muillekin!! :rolleyes:

anní, keskenmenot on hirmuisen yleisiä joten todennäköisesti teissä kummassakaan ei ole mitään vikaa tai syytä :Heartred Voimia koettelemuksien läpikäyntiin!

Niin, just se että kun niistä ei puhuta niin ei sitä edes osaa ajatella miten yleisiä ne onkaan. Miehen varsinkin vaikea se käsittää. Ja hän on oikeastaan se kenellä on kovempi vauvakuume, ja sitten hänellä on niin kova pelko siitä että jos hän ei koskaan lapsia saakaan, että liian hyväähän se olisikin ollut ollakseen totta että hänestä olisi marraskuussa tullut isä.. :/ oikeastaan tämä keskenmenokin tuntuu pahalta hänen puolesta, muuten kyllä itse varmasti pääsen tästä hyvin yli kun uskon että meille vielä se yhteinen lapsi suodaan.. Saisi vain tuon miehenkin piristymään.. <3

Laitan ton Beislan laittaman linkin taulukon vielä kuvana, kun sitä ei kuulemma kaikki näe puhelimella kokonaan. Itse olen siis tätä linkkiä tykittänyt ihmisten nähtäville täällä varmaan jo vuoden :grin :hilarious: Tää on vaan niin hauska, kun voi laskeskella omia "mahiksia" :grin Mulla taitaa olla ton mukaan parhaimmillaan 24% mahikset, mutta en innostu kun ei ole noilla mahiksilla aikasemminkaan tärpännyt...:shifty:

Untitled-1.jpg

nuuhkulle ja muille km kokeneille lähetän täältä paljon halauksia ja voimia, kun en osaa mitään lohduttavaa sanoa :Heartpink

Voimia annille ja kaikille muille surua läpi käyville :Heartred

Pitkää hermoa jännittäville!

Onnea kaikille joilla otolliset päivät vielä edessä!

Miten tässä aina käykin näin että asiasta tulee se pakkomielle ja huomaa laskevansa päiviä kalenterista päivittäin. Itse en ole sanallakaan miestä asiasta stressannut ja tuntuu että hän ei päätään edes vaivaisi. Meillä tilanne jossa miehellä jo ennestään lapsia eikä "toisen" lapsen kaipuu ole läheskään sitä luokkaa kuin minulla.

Puuhailut sattuivat meillä kp17 ja 20. Ovisplussa kp19 että liekö kuinka hyvät mahdolliuudet tuonkaan puolesta? Jos ensi kierrossa ovis sattuisi olemaan ja vielä noihin samoihin aikoihin, olisi mies reissussa juuri silloin :crybaby2

jm, ton taulukon mukaan sulla on 24% ja 10% mahikset eli ei ollenkaan mun mielestä huonot :) Ei meilläkään mies ota stressiä tästä asiasta enkä tiedä edes miettiikö koko juttua. Tai kun ei asiasta puhuta vaan annetaan asian mennä omalla painollaan. Välillä häneltä tulee jotain kommentteja tyyyliin "sitten kun meitä on neljä..." (meitä on nyt me kaksi ja koira) eli ehkä se kuitenkin jossain mielen perukoilla pyörii. Miehet ei vaan usein näistä jaksa jauhaa niin kuin me naiset :grin Me ollaan nyt 9 kk oltu ilman ehkäisyä, joten mullakin on kovin into jo laantunut. Jotenkin sitä turtuu, kun ei ole yhtään plussan esiastettakaan tikkuun ilmestynyt ja menkat tulee joka kierrossa...

Monesti sitä tulee miettineeksi että onneksi elämme tätä aikaa. On lääkkeitä ja hoitoja jos ei luomusti tärppää. Toisenlaiset mahdollisuudet olisi joskus ollut.

Voimia kaikille ja tsemppiä! Paljon plussapuhureita! :smiley-bounce016

Meilläkin miehestä huomaa pienistä asioista ja jutuista välillä että toivoisi kovasti jo tärppiä vaikkei sitä suoraan sanokkaan. Esim. yks päivä herättiin päiväunilta ni sanoi, et "nautitaan nyt näistä hetkistä kun ollaan viel kaksin, vaik ei mua yhtään haittais kolmaskin tässä tuhisemassa" :) ja aiemmin ei halunnut nähdä ees mitääm vauvavideoita ja nyt näyttää niitä jopa itse välillä mulle :)

On. Mä tiedä mikä päähänpistos on testailla niillä ovistikuilla edelleen. Tuossa aamupäivällä taas vaikka ovis ihan selkeesti oli sillon viime vkl. Ei oo testeihin tullu viikon mittaan enään ees viivanpaikkaa kun pari kertaa tarkistellu mut tänään oli sit aika vahva toinen viiva, ei kuitenkaan vielä ihan plussaks tulkittava. Nyt on ihan pakko testata taaa huomenna mihin se etenee vai oliko vaan joku hormonipiikki. Kuitenkin edelleen ihan kuivaa ja dpo7 joten vielä pitäs n. viikko olla tätiinkin mikäli se tulee. Toivottavasti ei :D välillä mä mietin mitä mun päässä liikkuu vai liikkuuko mitään...

Kyllähän taas on ehtinyt tulla paljon asiaa.
Melkoisesti tapahtumaa suunraan ja toiseen. Tsemppiä ja jaksamista sitä tarvitseville ja onnea odotukseen ja yritykseen ihan jokaiselle!
Kyllä tää on kärsimättömälle kamalan hidasta tää päivien kuluminen. :sorry:
Aika ristiriitaisissa fiiliksissä mennään. Vauvakuume on kova, mutta kevään aikana on tulossa myös reissuja, joista saisi ehkä enemmän irti ilman salamatkustajaa...

Kp 5/28 eli vielä saa reilun viikon ihan rauhassa märehtiä. :hungover:
Eniten toivon kuitenkin just nyt, että tää kierto olisi kivuttomampi kuin edellinen.

susannne: olen 29-vuotias :shy:, sain esikoisen 19-vuotiaana, täytin kyllä saman vuoden aikana 20 :grin

Johtuen iästäni ja lasten määrästä mulla ei ole mitään ammattitutkintoa. Koulu on n. puolessa välissä ja todennäköisesti tulee vielä yksi tauko opiskeluiden aikana, jos tässä käy niin kuin me toivotaan.

Mulla on varmaan puolet jääny onnittelematta!! Onnea unicorn ja azalea!! <3

Mies toi puhelimen mulle töihin, heh :) saa taas seurailla teidän kirjoituksia :)

Mitä te muuten tarkoititte sillä kun puhuitte km jälkeisestä kierrosta ja sen pituudesta? Ymmärsinkö mä väärin vai oliko jollain kierto pysynyt ns samana (eli siis menkat tullut samaan aikaan kun normi menkoillakin) äh, en saa nyt selitettyä mitä tarkoitan :D Siis esim mun kierto. Kp 1/30-31 oli 15.1. Km-vuoto alkoi 23.2. (Siis kp 40). Eli jos mun kierto "olis pysyny samassa" niin nyt mun menkkojen olis pitäny alkaa tän viikon torstaina (olis ollu siis periaattees kp 32) ei tästä selityksestä kyl nyt ota selkoo :D

Silv kp 28/30-31 dpo 10 yk 10 :)

Samoja fiiliksiä täälläkin, Sarina1 ja Kohta3! :)

Ja tosiaankin, jm, on se nykyään vähän erilaista... Tuskin on meidän äidit ovistestejä tehneet? :grin

Mitä mieltä ootte, milloin (dpo) yleensä plussa näkyy raskaustestissä? Nimim. Jänskättää :nailbiting:

Joo, on vähän kummallista toimintaa löytöeläinkodeissa toisinaan, mut tää nyt on Hämettä, ei paljoa yllätä toi toiminta, valitettavasti..
Mutta aivan ihanaa jokatapauksessa saada antaa vanhukselle koti :)

Larissa, mie en kyllä tajunnu yhtään tuota taulukkoa, vaikka kuinka koitin tutkailla, taidan olla vähän yksinkertanen :D
Ja ihanaa kuulla kuinka kasvattelet kaikkea kivaa :) voikun miulla säilyis hengissä edes kaktus, niin voisin itsekin kasvatella kaikkea :D

Sarina, aika kummallinen tuo viiva :o toivottavasti enteilisi jostain ihanasta yllätyksestä ;)

Jm, aivan totta! Hienoa on elää tätä nykyaikaa, kun hoitoihin on mahdollista päästä ja saada avustuksella pieni ihme :)

Meilläkään mies ei tahdo jutella yrittämisestä, vaikka hänhän se oli joka lapsen nimenomaan halusi. Hyvä päästä täällä purkamaan ajatuksia ja tuntoja, kun tietää ett täällä on samojen asioiden parissa eläviä ja pähkäileviä ihania naisia :)
Miulla kun ei lähipiirissä oikein ketään ole, joita kiinnostaisi kuunnella näitä höpinöitä :D
Ts. Kukaan ei oikeastaan tiedä yrittämisestä, koska en halunnut silloin vuosi sitten kertoa, ja nyt on jotenkin haastavaa kertoa, kun on jo paria viikkoa vajaa vuosi mennyt yrittäessä, eikä edes toivonpilkahdusta ole esiintynyt vielä..

Nenna kp23/33(30-35) dpo8 yk11

JM: teillähän on hyvät mahdollisuudet just onnistua, ku simppoja on ollut sopivasti odottelemassa. Toivottavasti ovat olleet sitkeitä kavereita ja plussa pärähtää. :)

Nuo keskenmenot ovat varmasti todella raskaita. Mä en oo sellaista kokenu, mutta kyllähän sitä miettii, että jos tää menee kesken tai en uskalla olla onnellinen, jos tää viedään pois. :/

Mariska: joo siis mulla on kaikissa menny niin et sen 30-31pv ekasta vuotopäivästä, eli ihan normissa kierto. Mut mä vaan ymmärsin jotenkin ihan oudosti jonkun kirjoituksen :D emmä tiedä.. :D mulle on nyt muutenkin joka asia tarvinnut vääntää rautalangasta tässä viimisen viikon ajan :D

Kiitos kaikki ihanat. <3<3 En halua tänne enempää huonoja uutisia, mutta kyllä se vaan niin on että tämä oli tässä. En sitä voi vieläkään käsittää miten eilen muka oli kaikk hyvin ultrassa ja tänään kaikki ihan toisin. No kivut oli kyllä sitä luokkaa ettei niistä voinut enää erehtyä.. Mutta kyllä mä tuun tänne vielä joku päivä taas ilmoittamaan hyviä uutisia. :) Nyt täytyy vaan toipua tästä ja onneksi lähelläni on mies, joka on paras tuki. ❤️

Kaikkea hyvää teille ja jokaiselle pikaista plussaa. <3 Sitten kun mä tänne takas tuun niin en halua nähdä ketään teistä täällä vaan tuolla odottajien puolella. <3

Takaisin