Raskaaksi 2015

Jm kiitti, ei se niin tarkkaa ole, laitoin sut vaan listaan kohdalleen. :)

Beisla, ei oo tää pappa löytöeläinkodista, koska me ei todennäkösesti saatais sieltä kissaa :( tai ainki parille tutulle jo käynyt niin, ett on sovittu ja niiden pitäis tuoda n. tunnin päästä kissa kotiin, ni ne peruu koko homman. Koska ei oo verkkoja ikkunoissa (me asutaan niin vanhassa talossa, ett tuskin kukaan on vielä ikkunaverkoista tiennytkään silloin) ja toinen syy, ku on ollut parikymppinen hakija. Liian nuori, ei voi pärjätä kuulemma.
Päätettiin sitten skipata se vaihtoehto.
Ystävältä saadaan pappa, kun se on vähän mustis siellä :/ :) lapset oli vähän harmissaan, mut ne pääsee helposti tähän melkein naapuriin (5km) käymään :)

Nennaa no höh, ymmärrän kyllä ettei löytöeläintä voi mihin tahansa kotiin antaa, mutta jotkut talot on kyllä yybertarkkoja. En mäkään olis noilla ehdoilla saanut... mun silloisessa asunnossa oli verkko-oveton ranskalainen parveke, mut en vaan käyttänyt sitä kissan aikana. Mut onpa epäkohteliasta perua eläimen tuonti viime tipassa, ihme tyyppejä.
Hienoa silti antaa koti vanhukselle, tuleehan niitä apua tarvitsevia tosiaan muualtakin, niinkuin allergiaperheistä.

Mukkis, mulla jäi sun tekstistä mieleen toi valtava kettu, koska kuulin just vähän aika takaperin ukolta kun se oli jossain pohjoisessa nähnyt valtavan ketun ja sille oli kerrottu että se kettu vartoaa tienposkessa siksi kun rekkakuskeilla on tapana heitellä sille nakkeja :grin nauratti et onkoos se sama kettu vai onko sielläpäin vaan ketut astetta suurempia :grin

Jm: juu lääkäri sanoi ettei terot vaikuta raskaaksi tulemiseen, siis ne eivät hänen mukaansa estä ovulaatiota mutteivät myöskään edesauta sitä. Hän sanoi myös että jos tulet raskaaksi ja vahingossa jatkat niitä, niistä ei ole haittaa. Hän tiesi kanssa tasan tarkkaan meidän yrityksestä ( siksihän hän ne mulle määräsikin) Mutta nettipalstoilla lukee kaikenlaista ja sitä huolestuu ihan turhaan. Mulla näytti nyt kuitenkin ovis aikaistuneen, tänään kp 11 ja sain jo ovisplussan, joten voin huoletta aloittaa terot 15.pvä. Luteaalivaihe siis todennäköisesti pitenee, mikä olikin terojen tarkoitus. Sinulla kuitenkin terot määrätty eri tarkoitukseen ja uskon että jokaisen tilanne on ainutlaatuinen. Siksi haluan myös soittaa lääkärille, mutta kiitos siskosi tilanteen kertomisesta. Ajattelin että täytyy arvioida tilanne itse , jos lääkäri on sitä mieltä ettei teroja kannata alkuraskaudessa jatkaa. Tabletteja mulla kyllä on.

En taas oo pariin päivään kirjotellut ja tapahtunut on!

Larissa: sä oot niin mun idoli kasviasioissa! :grin Meillä on nyt ensi kesänä tarkotus laittaa meidän pihaa ja sinne pitäs istutella kaikkea. Mun mies haluis ihan hulluna kaikkia omppupuita ja kirsikkapuskia ja kaikkia eri marjoja. Mäkin kyllä joo, mutta määrästä me ei oikein päästä yhteisymmärrykseen. Koska mun miehen mielestä niitä ei tarvii hoita mitenkään ja mä oon aika visuaalinen tyyppi ja saan hengenahdistusta jos on rumaa ja en oo oikein viherpeukalo vaikka haluisin. Lisäksi sain päähäni että haluan sen kasvihuoneen. Pelkään pahoin kyllä että en osaa mitään siellä kasvattaa vaikka halu olis kova! Saapi nähä miten tytön käy! Ehkä mä opin tehdessä... :laughing001 toivottavasti sulla tässä kierrossa tärppää :)

Unicorn
ille vielä kerran superonnittelut!

be,onpa ihanaa kun kaikki oli hyvin! Luin tässä monta sataa viestiä ja mulla oli ihan hullun epäuskoinen olo siitä et oisit saanut km! Sit kun pääsin sun ultraviestiin, olin niin onnelinen!! JEZ! :happy::Heartpink

Minttulaku: puhuit tosta että luonto karsii ne ketkä ei olis selviytyneet, kun tulee km. Mä just luin jostain etä yleensä ne varhaiset km johtuu just siitä että "niissä on jotain vikaa". Et tosi harvoin loppujen lopuksi tulee km täysin terveelle alkiolle tai sikiölle. Joten itse ainakin olen noin ajatellut. Mutta tietenkin jokainen äiti toivoo että niitä ei tulisi omalle kohdalle, koska varmasti se on henkisesti älyttömän rankkaa.

katapultti, mä oon ihan samaa mieltä sun kansa tosta varhaisista keskenmenoista! Mä en oo koskaan tajunnut että se on "näin" yleistä! Kyllä vetää hiljaiseksi...

jm, tervetuloa! :)

nennaa, ihanat onnittelut kisusta! :happy:

Mukkis: voi teidän sammari-kettu rakkautta! :Heartbigred mua niin alkoi naurattamaan!

Azalea: kyllä tuo on musta jos melkein leffaviivoiksi voi laskea! :wink

minulla itselläni tänään kp25/32, yk14, dpo6. Muissa kierroissa on juilinut ja juilinut ympäri kierron, mut nyt on mennyt muutamia päiviä ilman mitään tuntemuksia. Mikä sinällään on hyvä koska eihän sinne varmaan vielä mikään olisi edes tarttunut, mutta en oo asia ihan hirveesti nyt miettinytkään. Ihanaa kun tänään on vapaata! ja vielä huomennakin, yritän saada tänään itseni siivoamaan meidän pukeutumishuoneen! Ainut et mun pitää mennä pyörähtää töissä tekee yks hoito, kun sen aika oli eilen mun työharjoittelijalle mut se oli kipeenä ja tää asiakas on lähdössä ti reissuun ja tarvii ennen sitä.
Jez, aamupalalle --->
iloista sunnuntaita! :)

Täällä on kyllä ihanan aktiivisia kirjoittajia. Tykkään sellaisista ketjuista. Varsinkin kun nyt on kova tarve purkaa omia ajatuksia yms. Ei mun mies jaksa kuunnella eikä kyllä kukaan kaverikaan :grin

Meillä yrityksen alla siis kuudes lapsi. esikoinen oli puolivahinko, toista yritettiin vuosi, kolmatta 8kk, neljäs oli puolivahinko ja viidettä yritettiin 7kk. Nyt ollaan viime kesästä asti tjottailtu ja nyt maaliskuussa tein ensimmäisen positiivsen testin. Olin niin onnellinen, ennen kun meni kesken en edes tajunnut kuinka kovasti olin raskautta toivonut. Mulla menee vauvakuume helposti pakkomielteen puolelle, se rasittaa meidän parisuhdetta ihan liikaa. Nyt pitäis yrittää pitää järki päässä ja suhtautua mahdollisimman rennosti. Ovulaatiotestejä en aijo tehdä, en myöskään mittaile lämpöjä tms.

Mulla ovulaatio varottelee itsestään hyvissä ajoin. Mulla on kipuja n.viikon verran ennen ovista ja viikko oviksen jälkeen. Toisaalta on inhottavaa kun on noin pitkään kipuja, enkä edes tiedä tapahtuuko ovulaatio kunnolla joka kerta, aika kovasti saa elmistö tehdä töitä jotta ovuloisin. Onneksi limat on melkoisen selvät aina oviksen aikaan. :rolleyes:

kp 7/35-55

Muokattu viimeksi:
Mäkin tykkään kun täällä voi jutella nii paljon kun sielu sietää :) miehelleni jos puhuisin näin paljon nii voi olla että ei pahemmin kotona näkyisi :D Toki voin puhua näistä mutta en halua liikaa puhua hänelle näistä kun tuntuu että ei se ymmärrä oikein ja toisaalta ei ymmärräkkään kun on mies eikä voi muuta kun edes auttaa raskaaksi tulemiseen :D ja kavereita ei kauheasti vielä kiinnosta nämä jutut.

Mukkis ja Ruusa, hihitin täällä katketakseni teidän kettu-jutuille! Ihania! :grin:grin:grin

Ilpuri, nyt kyllä punastun sun kehusta :shy: Itse olen tässä muutaman vuoden aikana oppinut juurikin tekemällä ja kokeilemalla. Ei kai sitä muuten voikaan oppia! :grin Kasvihuone on musta aivan huippujuttu ja sellainen henkireikä! Se tettää työtä lähinnä keväällä ja syksyllä, kun pitää kaikki laittaa kuntoon. Kesällä ei paljoa tartte tehdä, mutta kastella kasvit tietty joka päivä. Itse olen myös haaveillut omenapuista yms. Meillä on vaan piha vielä niin kesken, että ei kannata niitä istuttaa kun ei tiedä mitä muuta tulee (terassia, grillauspaikkaa yms). Tsemppiä sinne myös! Pidä ihana vapaapäivä! Ja hyvältä kuulostaa mun korvaan oireettomuus :wink Ps. Oletpas ihana kun jaksat niin monelle kommentoida :love2

Beisla, komppaan Tyttötiikeriä! Oot ihana! :notworthy Äää jännät vaiheet alkaa olla sullakin! :nailbiting:

Anskunen, jospa se täti ei nyt sinne eksyisikään :wink

Azalea, komeat viivat on! Mun mielestä noi on jo leffaviivat!

Muillekin piti kommata, mutta en muista enää että mitä, kun kävin aamulla vaan puhelimella nopsaa lueskelemassa..

NAPAA: Vapaapäivä! Sitten onkin taas 5 päivää putkeen töitä. Mutta onpahan muutakin miettimistä kuin kierto :grin Kohta lähden salille, sitten siivoilen vähän, laitetaan miehen kanssa tacoja, käydään koiran kanssa hyvä lenkki ja löhöillään sohvalla :joyful: Tajusin just, että en ole noin kolmeen viikkoon juonut yhtään alkoholia :eek: Hyvä näin! Näemmä, kun jää ne saunasiiderit ostamatta niin eipä tule juotua niitä :grin Valkovuotoa lorisee ja tissit on kipeät eli normi meininki tässä vaiheessa kiertoa. Vielä ei ole tiputtelu alkanut, joten se on positiivista!

Larissa, kp 23/27-30, dpo 4, tjot-k. 9

Muokattu viimeksi:
Hah, mun mies joskus sanoikin kun sovittiin et jätetään ehkäisy pois, et tarviiko sitä kokoajan asiasta paasata kun kerran asia on sovittu, useimmiten se kyllä kiltisti kuuntelee mut välillä sanoo et riittäiskö taas jo :) ja en oikein kehtaa kavereillekkaan kokoajan samasta aiheesta jauhaa, niin täällä on hyvä sit notkua. Mä nyt tungettelen täällä omaksi ajankuluksi kun marraskuisissa on aika kuollutta tänään :)

Eiks ketään ole testailemassa?

nennaa empäs oo koskaan kuullut että löytöeläinkodeilla olis niin kovat kriteerit, luulisi että jos joku haluaa kodin antaa kodittomalle, niin ne mieluusti sieltä luovuttaisi, kun oon kuullut että niillä on muutenkin välillä kova tungos ja joutuvat lopettamaan varsinkin kissoja, toki varmaan seudustakin riippuu, mut silti, aika hullua...

Junibea, saako kysyä ikää? Sinä oletkin muutaman lapsen pyöräyttänyt :) toivottavasti se kutonen nappaisi pian tiukasti kiinni! :)

Mekään ei miehen kanssa näistä asioista ole juuri puhuttu sen jälkeen kun ehkäisy jäi pois. Pari kaveria ja mun sisko tästä meidän tjottailusta tietää, mutta mieluummin juttelen täällä. :grin Varsinkin kun on nyt mennyt 9 kk tässä hommassa niin ei kaverit ja siskokaan enää kysele kuulumisia asian suhteen.. Omille vanhemmille, mun veljelle ja miehen perheelle ei olla sanottu mitään, innostuisivat vaan turhaan :hilarious:

Tänään tuli ykköseltä Aamusydämellä, jossa puhuttiin endometrioosista. Suosittelen katsomaan , vaikka Yle Areenassa. Paljon pystyi itse samaistumaan oireista niihin naisiin.

Heeeiiii, tää vielä ja sitte lopetan ketjun tukkimisen! Testiholisti pääsi siis todenteolla valloilleen sen ekan himmeän one step -haamun jälkeen ja tuli sitten "vahingossa" preg checkeillä testattua joka päivä :P Alin testi dpo 9 iltapäivä, muut järjestyksessä alhaalta ylös dpo 10-14 aamuisin.

Liitteet

• 1427019688434.jpg
    1427019688434.jpg
    42.7 KB · Katsottu: 160
Pikainen omanapailu ja palailen lukemaan paremmalla voinnilla. Tänne saapui sekä täti että vatsatauti. Kierto venähti 33 päivään. Tytöllä ripuli viidettä päivää, poika oksens eilen ja minä aamuyöllä. Maha(ja selkä) on kipee eikä ees pysty erottamaan mikä on menkkakipua ja mikä vatsatautia, byyyh.
Nyt sohvan pohjalle huilimaan ja koitan kännyllä lukaista kuulumiset.

Ihania uutisia be!

Plussanneille onnea!

On. Eilen illalla sain miehen kellistettyä, multa meinas kyl itku tulla kun ei millään meinattu saada kalu pysymään kovana.. (liekö miehen reipas ylipaino + korkea kolesteroli vaikuttaa asiaan) ei nimittäin ollut ensimmäinen kerta kun ei kovetu.. mut loppujen lopuksi päästiin asiaan, ja loppuun asti.. :)
Nyt ollaankin jo kahden viikon aikana pupuiltu 7 kertaa <3 ja sovittiin et jatketaan samaan malliin vielä pari viikkoa. (Seksielämä on taas kuin vastanaineena <3)
Mulla on siis aina ollut niin kuivat/arat limakalvot et ei oo kyennyt mitään muuta ku pakolliset talletukset tekemään ( ehkä 4 kertaa kuussa + inssi) eli mulla ainakin auttaa vehnis ja omenaviinietikka.. Mitään tosi selkeitä ovislimoja ei tässä kierrossa oo ollut.. vaikka yleensä niitä on.. loppuviikosta alottelin kans greippimehun, mut sen hyötyjä ei viel näy/tunnu..

Kp 19/32 (jos luteaalivaihe on normaali) dpo 0 Yk ~ 31

Takaisin