Raskaaksi 2015

Mun siskot on -94 ja -89, minä -91. Äitini oli kk vajaa 18 saadessaan siskoni. Isosiskoni oli vahinko ja kun hän oli puoli vuotias niin sain minä toisena vahinkona alkuni :D pikkusisko on sit suunniteltu mut en tie kauanko on mennu raskautumises. Mut siis helpolla on äitini raskautunut. Isosiskoni tuli raskaaksi ekalla yritiskierrolla. Minä kolmannella joka sit päätty myöhäseen keskenmenoon.. katsotaan nyt sitte kauanko nyt menee.

susannne Yk1 kp22/28-29(31)

Omanapailen nyt vaan mutta, sain tänään kp 8/26 aamulla haamun ovistestiin. Nyt sitten tulee tosi vähän jo limaa, mutta rusehtavaa. Mulla ei oo koskaan ikinä tullu mitään rusehtavaa limaa, onko se ihan normaalia? o_O Viime kierrossa tuli oviksen aikaan ihan verta parina päivänä ja nyt tulee sit tätä.. Onko mun kroppa vieläkin sekaisin keskenmenosta vai mikä tässä mättäää.. Huoh. Ja tän ku piti olla se mun kierto!

Siis apua kertokaas nyt ketkä kaikki ovatkaan plusanneet? Haluun onnitella isosti :D Olin näkevinään nuuhkun ja azalean! ja be :) vanhoja tuttuja.. oliko muita ja viittittekö varmistaa vielä? hyppään 10 sivua ohi kun nyt on kiirettä :(

ps. itse en nähnyt revontulia, en tule kai koskaan näkemään.. :/ höh meni ohi!

Heippa!

Minä ihan uutena täällä (:

Haluaisin ensinnä onnitella kaikkia jo plussanneita :happy093

Ja tsemppiä niille joilla ei oo vielä viivaa tikkuun ilmestyny ♥

Itse olen muutaman päivän ettiny netistä kaikenlaista tietoa omaan oireiluun, mutta ei ole tullut muuta kuin kohdunulkoiseen raskauteen viittaavaa, onko täällä keskustelussa ketään jolla sellainen on ollut ja jos on niin haluaisin kuulla kyllä, että millaisia oireita on silloin ollut.
Kiitos! (:

tulisin mukaan tänne jos sopii :shy:

Ollaan tjottailtu viime kesästä asti, viime viikolla tein positiivisen testin, mutta raskaus meni noro-viruksen yhteydessä kesken, ihan alkumetreillä. Nyt sitten aateltiin vähän "panostaa" yrittämiseen.

Tuosta imettämisestä olitte jutelleet. En sano oikeestaan juuta enkä jaata vaan jokainen tekee tyylillään niinku parhaakseen näkee. :happy:

Paljon oli tullut myös uusia kuumeilijoita. Tervetuloa kaikille minunkin puolestani ja pikaista plussaa! :joyful:

enu kp24/32 dpo6

Tervetuloa elyssei_ ja junibea, olkoon vierailunne lyhyt. Ja kummallekin pahoittelut, elyssei toivottavasti oireet ovat jotain muuta, itse en osaa siihen sanoa mitään, olen vasta niin alussa näissä raskausasioissa, junibea voi kurja mikä noro. Suvii-i oireet kuulostaa vähän samalta, mulla oli viime kierrossa kp12 vaiheilla semmoinen hassu neljän päivän verivuoto (ehkä lusikallinen päivässä yhtenä päivänä) tuhru systeemi. En tiedä mistä johtui ja oliko siitä jotenkin seurausta mut kierto jäi tosi lyhyeksi (20pv). Kuitenkaan keskenmenoa tai muuta vastaavaa en itsellä usko olleen eli olisikohan se vuoto ruskeana tai punaisena ihan normaalia?! Ärsyttävää ainakin. Toivotaan että tämä olisi silti se the kierto. :)
Lukutoukka kp 7/20-24 yk3

Wut. Kauhia määrä kommentteja taas. Imettämiseen en ota osaa enkä arpaa kun ei mitään kokemuksia ole eikä sen enempää ajatuksiakaan.

Silv toivotaan sulle plussaa ja kiinnittymistä oikein todella!!!! :)

Ihania menkkojen "sivuvaikutuksia"... Melkein vois luulla et oon raskaana. :D Tänään oon juossu koko ajan vessassa - mikä nyt tuskin on menkoista johtuvaa. Naama kukkii ku mikäki ja katsoin tänään meidän koiraa päin ja aloin yht äkkiä itkemään!? :D haha. Väsynyt olen ollut myös kaksi viimistä päivää. Aina iltasin mennyt aikaisemmin nukkumaan, mutta saattaa johtua kun loppuviikko lähenee ja työpäiviä/aamuherätyksiä takana :)

Olisko se nyt kp3 menossa. Hyvä muisti mut pirun lyhyt. En jaksa nyt mennä tarkistelemaan :D

Elyssey tervetuloa ja toivottavasti siellä ei ole kohdunulkoista. Voimia. <3

Junibea tervetuloa tänne ja pahoittelut että jouduit lähtemään marraskuisista. :( Toivottavasti teillä tärppää pian ja pieni pysyy mukana loppuun asti. <3

Kiivimami kiitos. :) <3

Muoks. Silv toivottavasti pieni on tarrannut tiukasti kiinni.<3

Last edited by a moderator:
Tein tuossa päivällä testin joka näytti negaa kyllä, mutta tosiaan kun normaalit kuukautiset pitäis alkaa vasta 1.4 että eihän se vielä plussaa voisi näyttääkään jos on ihan alussa? Jännä tosiaan jos yhtäkkiä olisikin joku outo vuotohäiriö kun ei ole kertaakaan aikaisemmin ollut ja kuukautisista olen "kärsinyt" jo yli 12 vuotta..
Onko teillä tietoa tuosta vuotohäiriöstä että eikös veristä pitäisi olla eikä mitään ruskeeta töhnää? Tai kiinnitysvuodosta? Meinaa kun outo on jo se väri mutta vuoto lakkaa kokonaan iltaan 0.o

Ja kiitoksia kaikille! (:

Tervetuloa uudet! :hello

Elyssei_ Mulla on ainakin ruskeaa valkovuodon seassa ovulaation aikaan. Tai siis vuoto on silloin kirkasta limaa, jonka seassa on ruskeaa rihmoina. Joissakin kierroissa on tullut heti oviksen jälkeen ihan ruskeaa valkovuotoakin. Eli jos kuukautiset pitäisi alkaa vasta 1.4. niin silloinhan sulla voisi nyt olla ovulaation aika?

Silv, toivottavasti on kiinnittymistä ja pysyvä plussa tässä kierrossa! :)

Larissa kp 20/27, tjot-k. 9

Muokattu viimeksi:
Miettiin sitä ovulaatiovuotoa kyllä muttakun se ei ole sellasta limanseasta, kerran on tullu limansekasta persikan väristä ovulaation aikana mutta ei tommosta paksua tummanruskeaa töhnää 0.o

Pyydän jo alkuun anteeksi liiallisiin yksityiskohtiin menemistä, sekä huudan Ä-L-L-Ö-varon ilmoille!

Tuossa juuri peuhattiin, ihan normaalisti sujui kun mies oli päällä mut kun paikkoja vaihdettiin, alkoi mulla oikealla puolen vihloa alavatsalta tohon "jenkkiksen" päälle asti joka työnnöllä???? Siis sisällä ollessa paikoillaan ei mitään mut vähänkin liikahti niin ihan ku puolen metrin mittainen neula olis työnnetty häpyluun päältä kohti kylkeä? Liittyykö vaan kierron vaiheisiin vai mitä hittoo. Kp vielä hetken sen 25/30-31 dpo about varmaan 7, en oo niin pitäny kirjaa...

Mun on pakko vielä kommentoida tuota imetysasiaa :happy: Imetys ei ole ollenkaan helppo juttu. Täälläkin kun on paljon esikoistaan kuumeilevia ja musta on tärkeää että tästä puhutaan.

Musta tuntuu että tänä pvänä netissä törmää eniten just niihin kokemuksiin joissa se imetys EI ole onnistunut. Maito ei ole noussut tai se ei ole riittänyt tai se on loppunut kesken. Ja paljon puhutaan miten hyvin tai jopa paremmin vauvat kasvaa korvikkeella. Ja että jokainen on yhtä hyvä äiti, imetti tai ei. Musta siis on olemassa hyvinkin korvikemyönteinen ilmapiiri.

Se mikä mua harmittaa, on että enempää ei puhuta miten paljon onnistunut imetys voi vaatia. Etenkin ensimmäistä lastaan imettäville se voi tulla yllätyksenä. Ja sitten kun niitä ongelmia tulee (ihan jokaiselle imettäjälle varmaan jossain vaiheessa), niin sen sijaa että netistä löytyisi apuja ja rohkaisevia kommentteja imetyksen jatkamiseen, niin löytyy paljon enemmän niitä tarinoita missä imetys lopetettiin ja elämä muuttui onnelliseksi korvikkeen ja tuttipullon myötä. Musta ilmapiiri ei ole ollenkaan syyllistävä korvikeruokintaa kohtaan, päin vastoin. Musta tuntuu että imetyksen kanssa taistelevia pidetään vähän "hölmöinä" kun turhaan vauvaa ja itseään kiusaavat ja kärsivät...

Itse olen esikoista lähestulkoon täysimetyksellä imettänyt sen 4 kk. Imetys jatkui kunnes tulin uudelleen raskaaksi esikoisen ollessa reilu 6kk. Imetys päättyi siihen, osakseen siitä syystä kun olin lukenut että usein imetys päättyy uuteen raskauteen..... Ja yhä useampi imetyskerta oli korvattu korvikkeella, mikä vähensi maidon määrää. Jälkikäteen ajatellen olisin varmasti voinut vielä imettää. Aika voimakkaasti siis nettikirjoitukset ja ns "yleinen ilmapiiri" vaikutti tuohon imetys taipaleeseen. Toista odottaessa päätin että tahdon imettää pidempään. Nyt takana 3kk täysimetyksellä. Tähänkin mahtuu kaikenlaista. Ekat pari viikkoa syötiin niin tiheään öisin että nukahdin aina istuviltani imettäessäni. Havahduin aina hereille kun pää notkahti sivulle, ihan vaan nukahtaakseni taas minuutin päästä... Maidon noustessa rinnat paakkantui niin ettei vauva saanut kunnon otteella imettyä ja sitten menikin rinnanpää rikki verelle. Koko ajan imetin, kipu oli kova. Vauva pulautteli verensekaista maitoa. Parin pvän jälkeen oli pakko ottaa rintakumi, alkoi jo itseäni kuvottamaan kun joka imetyksen jälkeen näytti siltä että oli teuraalla käynyt. Parin viikon sitkeän haavan hoidon jälkeen rinta parani (hoitona mm kosteusvoiteessa uitetut liivinsuojat). Sen jälkeen on pariin otteeseen meinanut rintatulehdus tulla, mutta nekin saatu heti haltuun oikealla hoidolla (välittömästi buranaa ja tiheää imetystä kipeästä rinnasta).

Ensikertalaisille tahdon siis sanoa että imetys ei todellakaan mene niin kuin elokuvissa. Se on raskasta, väsyttävää, likaista, kivuliasta, täynnä ahdistusta sekä epäonnistumisen tunnetta ja ennen kaikkea se vie alussa ihan uskomattoman paljon aikaa!. Samaan aikaan se voi kuitenkin antaa niin suuria onnistumisen tunteita että on kaiken sen vaivan arvoista.

Suosittelen erityisen lämpimästi Imetystuen eri kanavia (nettisivut,facebook,tukiryhmät).

ÄLLÖVAROITUS!

Silv, mulla välillä samaa mutta enemmänkin kohdistuu häpyluusta navan kohdille, varsinkin jos on menkat lähestymässä niin emätin tuntuu paljon lyhyemmälle jolloin miehen vehje väkisinkin hakkaa kohdun suulle. Voisko johtua sulla samasta?

Me peuhattiin myös äsken ja huomasin että greippimehusta on ollut apua. :D ennen kuin ruvettiin itse asiaan niin tunnustelin paikat läpi ja sitkosta limaa ja paljon jäi käteen eli tänään vedettiin tosi liukkailla ! :D

Yk 4 kp12/28

Takaisin