Raskaaksi 2015

kiitos kaikille onnitteluista :)
Ihana päivä ja ihana olo! Eka leskenleskikin löytyi ja aurinko paistaa! Elämä hymyilee! Mieskin on ihan intopiukas. Teksisi mieli toitottaa kaikille. Mä jo laskurilla laskin että 21.11 olis laskettu. Melkein sama päivä ku esikoisella.

Hyvä tuo yhteinen laihdutuskerho teillä! Liittyisin jos ei olis nyt vähän huono hetki ;) Tsemppiä teille kaikille laihdutukseen! Uskon että onnistutte siinä!

Muurahainen, mä oon ymmärtäny, ettet ovuloi, mutta eihän tuo siltä näytä! Ei ehkä ihan plussa vielä, mutta lähellä!! (: (:
Juu useiden verikokeiden perusteella en ovuloi edes clomien avulla. oon siis kyllä näihin tikkuihin saanut kyllä melkein yhtä vahvoja viivoja. Mut kertaakaan en sellaista selkeetä ovisplussaa josta ei vois erehtyä en oo saanut.

Muurahainen, ootko siis lääkärin kanssa puhunu siitä et oot tikuttanut ovista ja saanu viivat, mut lääkäri kattoo verikokeesta et sä et ovuloi? Jospa se on vaan katsottu väärään aikaan?

Kattipakana, tervetuloa! Toivottavasti sun kierto tasaantuu pian.

Tyttötiikeri, hienoa että sulla on jo lähtenyt paino tippumaan. :)

muurahainen, kyllä minusta viivan perusteella tuo ovulaatiolta vaikuttaa, ainakin lähestyvältä jos ei ihan vielä. :) Ootko ikinä kokeillut CB:n digillä? Kallishan se on, mutta jos sulla vaan liuskatestit ei toimi niin hyvin? Oon meinaa kuullut monista jotka on luopuneet liuskoista kokonaan vaikean tulkittavuuden vuoksi.

Enu, vähän pieni kuva tosiaan mutta kyllä mäkin veikkaisin että plussa oli kp17. Mitä ihmiset on liuskakuviaan laittanut, niin monet ei mun mielestä ole saaneet ihan tasavahvoja viivoja plussaksi, mutta silti selkeästi vahvemman kuin muina päivinä.

Nyytti, hyvä se on aloittaa oireiden kirjailu edes jossain vaiheessa. Munkin varmaan pitäis, tosin oon miettinyt että jos jokaisen vihlaisun ja juilinnan kirjoittaisin ylös, en varmaan muuta tekiskään. :grin Mutta noin yleisesti, joo.

suvii-i, kyllähän joka toinen päivä pitäis riittää vaikka ihan haluais olla varma. Mutta voithan sä kokeilla tikuttaa yhdessä tai kahdessa kierrossa, ihan vaan että näkee suurinpiirtein missä ovis on, ja sitten jättää pois.

Kaikille tsemppiä painoprojektiin, kuulostaa hyvältä yhteiskannustus! Mä en nyt lähde mukaan kun oon melko tyytyväinen, enkä muutenkaan harrasta laihdutusta. Mutta oon kyllä joskus painanut kymmenen kiloa enemmän. Nykyään pidän painoni muutaman keinon avulla: 1) Tarpeeksi unta. Tiedän että joillekin tosi vaikea, mutta itellä oli tosi pitkään ongelmana että jäin vaan koneelle roikkumaan, ja väsyneenä sitten tuli myös naposteltua. Tästä on myös tutkimustietoa, että jo hyvin nukkuminen auttaa painonhallinnassa. 2) Kaikkea saa syödä, mutta kohtuudella. Edelleen mun ongelmana on, että jatkan syömistä kun oon jo täynnä. 3) Tarpeeksi usein kunnon ateria. Tästä kyllä mun nälkäkiukku pitää huolen. ;) 4) Leipoa saa lähinnä vain vieraille. Tää oli mulla ongelma, kun aina piti olla jokin piirakka tai kakku ja sitten söin ne yksin...

Kp17/29(oletettu), dpo2

Mymmelisti, juu clomikiertojen aikana tikutin ja lääkäri totes ettei ovulaatiota tapahdu, arvot oli niin huonot.

Beisla, mulle cb:n digi ovis näytti viallisen hymynaaman kerran kp 10, sen jälkeen en oo viittinyt rahojani niihin tuhlata, kun on ihan yhtä epäluotettavia kuin muutkin. :)

Mutta mulla siis ongelmana oli toi progesteroni arvo joka pysyi clomienkin kanssa luvattoman alhaisena. Joten vaikka ovisplussan saisin niin toivo ei kovin korkealla ole.
Tuntemuksia sen verran että kuumia ja kylmiä aaltoja koko kropan läpi menee ihan huolella. :D

Hyvä ohje beisla, voisin kokeilla tätä sun ohjetta itsekkin! Mulla tullut painoa siis 6kiloa 6kk eli just sinä aikana kun olen ollu polttamatta, niin haluun vaan ne pois ja toisiaan on ruvennut napostelemaan koko ajan ja liian lyhyitä yöunia.

Noista oireiden kirjailusta, itse oon nyt kolmatta kiertoa pitänyt kp-päiväkirjaa :) se on kätevä, kun voi aina seuraavassa kierrossa tarkkailla, toimiiko kroppa samalla tavalla kun viime kierrossa. Ja mulle selvisi siitä, että mun ovulaationi on ohi kun nännit ei enää arista, tällöin ov-testi näyttää jo negatiivista :) Ja oireet vähenee selkeästi lievemmiks kuin mitä ne on ennen ovulaatiota ja sen aikaan. Toki itselläni on epävarmaa ovuloinko joka kierto, siitä on verikoe maanantaina. Clomifenit on tasannu kiertoa ja oon saanu ovulaation digitestiin, mutta silti mietityttää... Lievä pco taustalla.

Tänään kp 22/32, dpo 3(?) Viikon päästä ajattelin jo testata ekan kerran, koska olis yhdet juhlat. Tietää voiko nauttia ilojuomaa, vai jättääkö juhlat kokonaan väliin jollain verukkeella ettei tarvi selitellä ettei nyt voi juoda... :p

Mäkin mietin, että jos ens pe plussa pärähtää tikkuun, meenkö sinne saunailtaan sitte ollenkaan...tietty autolla mennessä olis siinä tietty selvä syy olla juomatta, mut tiedän sen, että "kyllähän sä nyt silti yhden voit ottaa". :rolleyes: Tokkopa siitä yhdestä edes olis haittaa niin alussa (menkkojen pitäis alkaa pe-ma), mut tiedän potevani siitä silti huonoa omatuntoa, jos sen yhdenkin otan kahden viivan jälkeen :rolleyes: No joo, turha miettiä, kun eihän ne viivat tikkuun edes välttämättä tule :P

Azalea , joo kyllä muakin vähän arveluttais juoda ens la, vaikka näyttäis negatiivista, on se kuitenkin vielä vähän aikasta testata.. Takaraivossa olis koko ajan se ajatus, että "jos nyt kuitenkin plussaan ma tai ti.." Koita siinä sit rentoutua illanviettoon :depressed:

Moikka kaikki pitkästä aikaa! Mä ajattelin pikkuhiljaa ruveta palailemaan tänne tauon jälkeen nytkun se megakierto on saatu ohi j taas pääsee yrittämään! :)

Teroluteilla tosiaan saatiin edellinen kierto päättymään kp96, ensin ajattelin et edes ne ei toimi, mut kyllä se täti sieltä kurvasi sit kymmenen päivän odottelun jälkeen kuurin loppumisesta. Täti olikin tosi lyhyellä visiitillä vaan 3pv ja nyt elellään sit uutta kiertoa täl hetkellä kp14 ja mitäs mieltä olette? Eikös toi alin ovistesti ala vähän näyttämään siltä et ovisplussa olis käsillä? Mä en voi uskoa et nyt on VASTA kp14 ja olis jo muka ovisplussa! Tuntemukset ja limat on ollu jo kyllä muutamia päiviä sellaset et täsmäis kyllä hyvin. Nyt olis sit tulossa kaikkien aikojen lyhin kierto mitä mulla IKINÄ on ollut!!! :) Mistä lie johtuu...

Sain viimesimmällä käynnillä gynellä reseptin clomifeniin alkukierroille syötäväksi ja lugestronin loppukierrolle ja varoiks lisää teroluteja jos tää kierto olis venynyt yli 5 viikkoiseksi. Pääsen siis aloittamaan ne tarvittaessa vasta ens kierrosta kun myöhästyi tästä. Toivottavasti ei tarvis noihin apukeinoihin lähteä ja tästä kierrosta nyt tärppäis. On ainakin hyödynnetty nyt hyvin tätä kiertoa:) äiti soitti eilen ja kysyi oonko raskaana. Hänen lapsuudenystävänsä oli soittanut piiiitkästä aikaa ja kertonut et oli nähnyt unta et äitillä olis lapsenlapsi. Toivottavasti se olis hyvä enne :)

Onnea kaikille plussanneille ja pahoittelut negoista yms! Ja tervetuloa uusille, sellasiakin varmaan tänne on eksynyt :) kivaa olla taas bäk!

Liitteet

• 20150314_154119.jpg
    20150314_154119.jpg
    636 KB · Katsottu: 285
Muokattu viimeksi:
Mukavaa kun palasit tauolta sarina1. Kyllä toi mun silmään näyttäis ovisplussalta!!! :) muistakaahan hyödyntää se hyvin! Tsemppiä teille, toivottavasti ei tarvisi alottaa clomeja ja kierto pysyisi lyhyenä!! :)
Toivottavasti oli enneuni!

Löysin tällaisen listan, jonka otan käyttöön ens kierrolla jos nyt ei tärppää :grin tais olla meidänperhe -foorumilta, käyttäjää en valitettavasti muista, tekstin julkaisuvuosi tais olla 2007.. Jos joku tunnistaa, niin KIITOS listasta!

Pari vinkkiä :)

Keinot naiselle!

1. Greippimehu/greipit
Greipit, greippimehu ja greipinsiemenjauhe lisäävät limakalvon paksuutta ja täten edesauttavat alkion kiinnittymistä ts. luovat optimaalisen alustan alkiolle kiinnittyä.
2. Vehnänalkioöljy
Vehnänalkioöljy sisältää E-vitamiinia sekä linoli- ja linoleenihappoja. E-vitamiini toimii antioksidanttina ja sitä pidetään hedelmällisyys- ja nuorekkuusvitamiinina.
3. Jättihelokkiöljy
Kapselit sisältävät GLA:n ja linolihapon ohella myös E-vitamiinia, solujamme suojaavaa antioksidanttia. Tasapainottaa kuukautisia edeltäviä päiviä.
4. Multikvinna
Päivittäinen tarve vitamiineja mineraaleja, extra kalsium, foolihappo, rauta, e-vitamiini, lykopeeni ja jättihelokkiöljy (=evening primrose oil?)
5. Kalaöljy/ Eye Q
Sisältää mm. omega-3-rasvahappoja, EPAa ja DHA:ta
6. E-EPA
EPA on kalaöljyn omega-3-rasvahappo jonka lyhenne EPA tulee sen englanninkielisestä nimestä eicosapentaenoic acid, suomeksi eikosapentaeenihappo.
7. Siveydenpuu-uute/Menstruasan
Siveydenpuun hedelmäuutteen vaikutusmekanismia ei tunneta, mutta kasvista on eristetty muun muassa rakenteellisesti sukupuolihormoneja muistuttavia ainesosia. Todistettavasti saa aikaa kierron tasaantumista!
8. Sinkki
9. Sinkki-seleeni
10. Magnesium
11. Gelee Royal -kapselit eli kuningatarmehiläisen ruokamehu
Nuorten työmehiläisten valmistamaa kuningatarmehiläisen ruokkimiseeen tarkoitettua ainetta, jota ei anneta muille mehiläisille. Gelee royal sisältää A-, B-, C- ja E-vitamiineja sekä entsyymejä, 18 erilaista aminohappoa, ergostrolia ja erilaisia hormoneja, kuten sukurauhasten toimintaa aktivoivaa gonadotrooppista hormonia sekä androgeenejä ja estrogeenejä. Vaikuttaa elimistösssä monin tavoin, mm. aktivoi elimistön omaa hormonituotantoa, vilkastuttaa aineenvaihduntaa, kohottaa yleiskuntoa ja parantaa elimistön suorituskykyä.
12. Multivita2+/ Multitabs Special 2+/ multivitamiinit
13. Berocca/ Bevitabs/ Foli-B strong/B-vitamiini
14. Femicaps
helokkiöljy, siveydenpuu-uute, käsimyskukkauute
15. Harmonella
Suositellaan varsinkin naisille, joilla on hormonaalista epätasapainoa, kuukautis- tai PMS-ongelmia tai vaihdevuosia edeltäviä vaivoja. Elvyttää ja harmonisoi naisen hormonaalista toimintaa sekä lievittävät kuukautiskipuja
16. Melbrosia
Kukkaissiitepölyä, pergaa ja Gelee Royalea. Tasapainottaa hormonitoimintaa, vahvistaa luustoa, kohottaa mielialaa, parantaa keskittymiskykyä, piristää, lisää suorituskykyä.
17. Vitamore Total
sisältää ainutlaatuista THB (Total Hormone Balance) complexia, joka sisältää kaikki tärkeimmät rohdokset ja ravintolisät, joilla on todettu positiivinen aikutus naisen hormonitoimintaan: kiinansitruunaköynnös, damiana, muira puama, tribulus, tähkäkiminki, arginiini, sinkki, e-vitamiini, kiinalainen angelica, siveydenpuu, villijamssi, lakritsi
18. Foolihappo
Foolihappo (M-vitamiini) on vesiliukoinen vitamiini joka lasketaan kuuluvaksi B-vitamiinikompleksiin. Foolihapon muuttamiseksi elimistössä toimivaan muotoon tarvitaan B12-vitamiinia. Foolihappoa saa kasviksista, hedelmistä ja marjoista sekä täysviljatuotteista. Sisältyy mm. Multi-tabsiin ja Multi-vitaan. Saa myös Kevyt Olo Plus kivennäisvedestä.
19. Maitohappobakteerit
20. Vadelmatee/Poimulehtitee
Apteekin vadelmateetä kp1:stä ovikseen, apteekin poimulehtiteetä luteaalivaihe
21. Kalkki
22. Vihreä tee
23. Punaviini, lasi päivässä tai muuten riittävästi
24. Suklaa, päivittäin
25. Kuoritut auringonkukan ja kurpitsan siemenet
Käytetään luonnonmukaisessa hoidossa kun hoidetaan lapsettomuutta
26. Absolutismi, alkoholin välttäminen
27. Suklaalakko
28. Mivitotal
29. Clomit
30. Terot
31. Kaukoparannus
32. Rukous/esirukous
33. Vyöhyketerapia
34. Homeopatia
35. Shiatsu
36. Energiahoito oviksen aikaan ja kiinnittymisen tienoilla
37. Hiivadieetti (ei sokeria, maitoa, vaaleaa leipää, sianlihaa)
38. Penikoittaminen
39. Ovistikut
40. FF/lämpöjen mittaaminen
41. Miniasperiini/asperiini
42. Jalat/peppu ylös -tekniikka!
43. Mooncup
Mooncup eli kuukautiskerääjä on pieni kuminen kuppi, joka asetetaan kuukautisten aikana emättimeen. Sitä voidaan käyttää myös seksin jälkeen, jotta siittiöt eivät pääse valumaan ulos.
44. Ei orgasmeja luteaalivaiheessa!
45. Läppärin lämpöä alamasulle
46. Ei saunomista ennen ovista
47. Kunnon yöunet/stressittömyys
48. Säännöllinen liikunta
49. Painon pudotus
50. Avannossa käynti
51. Siteiden tai liian pienten housujen ostaminen, ajan varaaminen lapsettomuustutkimuksiin
Tämän ryhmän keinot ovat kaikki jotain sellaista, joka käyvät tarpeettomaksi plussan tultua!
52. Kuukausiklubiin liittyminen
53. Tupakoinnin vähentäminen/lopettaminen
54. Ovulaatiota edeltävien limojen tutkiminen
55. Kohdunnapukan tutkiminen
56. Urean pH:n tutkiminen
57. Raskausviikkojen laskeminen kierron alusta kiertopäivien sijaan
58. Menolistica-kapselit
Menolistica auttaa hormonitoiminnan vaihteluihin. Sen sisältämät hyödylliset, luonnolliset rasvahapot ja diosgeniini (kasviprogesteroni) auttavat elimistöä tuottamaan itse tarvitsemansa hormonit.

Keinot miehelle!

1. Vehnänalkioöljy
2. Helokkiöljy/jättihelokkiöljy
3. Sinkki
4. Foolihappo
5. B-vitamiini/ Foli-B strong
6. Magnesium
7. Seleeni
8. Multivita
9. Lykopeeni + c
Lykopeeni on tomaatin ja vesimeloonin punainen väriaine ja tutkijoiden mukaan auttaa hedelmättömyydestä kärsiviä miehiä. Normaalisti kivekset sisältävät runsaasti lykopeenia, mutta hedelmättömien miesten kivesten lykopeenipitoisuus on tavallista pienempi, sanovat tutkijat. Suun kautta nautittu lykopeeni näyttää auttavan miesten hedelmättömyydessä, mutta tarkempi vaikutusmekanismi on vielä avoin.
10. Hautomisen lopettaminen
Penkinlämmittimen/läppärin käyttökielto/saunan välttäminen tai ainakin laudeliina, tiukkojen housujen välttäminen
11. Lämmintä alaosastoon ulkoillessa
12. Stressin välttäminen/ kunnon yöunet
13. Punaviini, lasi päivässä
14. Tupakoinnin vähentäminen/lopettaminen

Yhteiset keinot!

1. Kahdesti päivässä
2. Kerran päivässä
3. Joka toinen päivä
4. Koko yrityksen unohtaminen
Tämä keino on niille, jotka jostain syystä päättävät unohtaa yrityksen tai lykätä haaveita myöhempään ajankohtaan. Ei siis niille, jotka päättävät yrittää unohtaa kuumeilun, jotta tulisivat raskaaksi.
5. Ei tärppiajankohdan miettimistä/ei " pakko" seksiä

-> Jenkkilässä tuntuvat enimmäkseen ottavan siveydenpuuta (Vitex, mm. voi käynnistää menkat synnytyksen jälkeen, auttaa ovuloimaan, jos nainen ei ovuloi, ja säännöllistää kiertoa. Olisinpa tiennyt, kun ikuisuuden menkkojani odotin!), B6 Complex-vitamiinia, vihreää teetä (hyvät limat), evening primrose oil ja vadelmatee/poimulehtitee. Kun taas meillä tuntuu olevan suosittuja ainakin greippimehu ja punaviini.

Tsemppiä vaan sulle, mulle ja meille kaikille kuumeilijoille!

Elikkä sellainen vinkkilista, onko kellään noista mitään kokemuksia? :happy:

Liliina, varovaiset onnittelut!!! :woot:

Enu, mun mielestä toi kp 17 on o-plussa. :happy:

Minttulakulle onnittelut leffaviivoista! WAU! :woot:

Aneskalle onnittelut kohonneista viikoista! :cat:

Murkku, kaikkea hyvää toivon sinulle tulevaisuuteen. :) Tsemppiä kilojen karistamiseen. Toivotaan, että teille käy niin kuin monille muille eli kun lakkaa yrittämästä niin plussa tulee. Ps. Mulla se kuiva kausi oviksen jälkeen kestää vaan päivän tai pari, jos sitä on ollenkaan. Aina sitä ei edes ole.

Ja ihana toi sun pallon pokaustus idea! Voisin liittyä kyllä käänteisesti mukaan eli kiloja lisää, kuten Nuuhku ehdotti :grin Mun paino vaan sahaa edes takaisin niin en tiiä onko mun järkeä ilmoittautua tähän. :grin En myöskään tykkää käydä usein vaa'alla kun se luo liikaa paineita lisäkilojen saamiseen...

Nuuhku, en näe sun testissä mitään :sorry:
Mymmelisti, toivotaan että menkat jää tulematta ja olisi kyse vaan siitä että hcg nousee hitaasti tai olisi pikkuinen kiinnittynyt myöhään. Mie jaksan toivoa!

Tyttötiikeri, et jää tänne yksin sillä mie keikun täällä myös! :jimlad:

Tervetuloa messiin Kattipakana! :shy:

LunaOdessa, mulla on noista keinoista kokemuksia. Ei kylläkään kaikki ole ollu yhtäaikaa käytössä :grin Tässä koontia:
  • Gelee royale veti mun kropan ihan sekaisin (ei auttanut loppukierron tiputteluun vaan pahensi sitä), mutta monille se on tässä ketjussa toiminut.
  • Greippi lisää limaa/valkovuotoa eli suosittelen. Greipin ohella kannattaa juoda myös vettä oviksen aikaan, jotta on sitä mistä niitä limoja muodostaa :grin
  • Vehnänalkioöljyn otin käyttöön tässä kierrossa ja tuloksia ootellaan :grin Täältä löytyy rohkaisevia kokemuksia siitä: http://www.vauva.info/foorumi/topic/7308-vehnänalkioöljy/ Moni on tonne kirjoittanut plussanneensa ekasta tai tokasta vehniskierrosta! :woot:
  • Monivitamiinit, foolihappo, kalsium, D-vitamiini ja omega3 on ollut käytössä, mutta pelkästään niillä ei ole ollut muhun plussaavaa vaikutusta :shifty: :grin
  • Kohdunnipukat, limat yms muut ovista enteilevät oireet on tutkittu. Kannattaa opetella tunnistamaan ovis niin ei välttämättä tartte tuhlata rahaa o-tikkuihin :wink Tässä vinkkiä siihenkin: http://luomupimu.blogspot.fi/2011/11/ovulaatiolima-ja-muita-valkovuodon.html
  • Lämpöjen mittailun olen myös kokeillut. Se auttaa lähinnä oviksen jälkeen tunnistamaan milloin ovis OLI mutta ennen ovista siitä ei ole juuri hyötyä. Mulle tuotti ainakin vaan lisää stressiä asian suhteen.
  • Kuukuppi "puuhastelun" jälkeen on vielä kokeilematta vaikka kuukupin omistankin :grin Jalat ylös-tekniikkaa on koitettu, mutta ilman tulosta.
  • Vadelmanlehtitee lähti tänään messiin kaupasta. Sama kokeilla sekin, kun juon teetä joka tapauksessa :woot:
Olikohan siinä kaikki... :grin:grin:grin

Napaa: Työpäivä lusittu ja nyt lenkille ihanaan (hiipuvaan) auringonpaisteeseen koiran kanssa. :cool: V-vuotoa vaan lorisee taitaa olla syynä lähistyvä ovis + greippimehu + vehnisöljy -kombo :grin

Larissa kp 15/27, tjot-k. 9

Muokattu viimeksi:
Jee Mymmelistillä leffaviivat ensviikolla!❤ :D :)

Ei hitto, nyt kyl otan itteä niskasta kiinni, jos ei plussaa tuu tästä kierrosta ja otan mein vikaan yrityskiertoon mukaan kaikki vippaskonstit!
Kuukuppi ollut mielessä jo monta vuotta, koska se varmaa olis helpompi ja mukavampi vaihtoehto (ei ärsytä limakalvoja niin paljoa) ku noi tamponit.
Geleen ja vehniksen myös kokeilen ja foolihappoa yritän popsia säännöllisemmin ku tähän asti.. Ja sit vahdin ett myös mies osallistuu omalta osaltaan tähän projektiin :D
Greippiäkin aion syödä sitten joka päivä, nyt syön n. 4 viikossa, koska en jaksa ajaa isompaan cityyn ostamaan vaan niitä, ku mein tuppukylässä on niin kämäsiä (luhmusia ja muutenkin huonon näkösiä, eikä kovin maistuvia ku tykkäisin kirpeistä, mutta vähän makeista. Noi maistu lähinnä vaan kolme päivää kannussa olleelta sitruunavedeltä) ja viel aika kalliitakin ne oli :D

Nenna kp15/33(30-35) dpo0? Yk11

Nennaa, suosittelen kyllä kuukuppia niiiiiiiiiin lämpimästi! Itellä on Lunette ja se on kyllä menkkapäivien pelastus. Hetki meni kyllä että sitä oppi käyttämään, mutta on se vaan sen arvoista, kun ei tartte kulkea vaipoissa tai muistaa menkkoja kuin 2 kertaa päivässä! :)

Eikö teidän kaupasta löydy greippiä mehuna? Valion Hedelmätarha ja God Morgon on ainakin sellaisia, jotka on kunnon greippiä eikä sokerilitkua. :) Ite nautin greippiä sekä hedelmänä että mehuna :D

En tiiä kannattaako sun ottaa kaikkia keinoja kertarysäyksellä käyttöön :D Entä jos saat jostain ikäviä oireita ja et tiedä mistä se johtuu kun on monta käytössä? ;D Tsemppiä! Ois sunkin jo aika plussata!

Muokattu viimeksi:
Takaisin