Raskaaksi 2015

Voi eih Mymmelisti, oon pahoillani❤ oisin niin siulle jo sen plussan suonut, niin olisit sen tuolla kärsivällisyydellä jo ansainnut!
Tsemppiä uuteen kiertoon❤

Larissa joo ei tossa kuvassa mitään näy.. :) mutta nyt on testit testailtu ja lisääen hae ennen kun menkat myöhässä ;)

Soma mäkään en näe mitään mutta jos dpo on vasta 9 niin ehkä ei vielä näkyisikään ;)

Mymmelisti pahoittelut menkoista. Olisit saanut jo plussata! <3

On. Kohta lähetään kattoon sirque du solleil! :)

20150315_063103.jpg En tiedä, näkyykö toi mihinkään, koska kännyn kamera on susi, mutta teidän ei auta kuin uskoa, että apteekin testikin antoi mulle paljain silmin erotettavan viivan :grin Nyt kun vielä ite uskoisi sen. Tämä tosin vain 4h pidättelyn jälkeen aamupissasta, älkääkä pliis kysykö, miks mä nukun viikonloppuna vaan 4h. Ja anteeksi kun tukin foorumin näillä kuvillani. Mun täytyy ite vielä vakuutella itteeni, etten vaan kuvittele näitä viivoja. Tänään oksetti jo herätessä :p Ja nyt siis kp26.

Pepe onnea!!! Jos vielä käyt täällä lukemassa, onnea siis plussasta että isolle siskolle!! Suvussa on siis vauvalle jo leikkikaveri valmiina!!! En tiiä muistatko mua mut loppukesästä ja alkusyksystä kirjotettiin täällä yhtä aikaa!!

Ja tietty ihan kaikille muillekin plussista onnea!!!! Teitä on taas paljon!!!!

Liliina kyllähän siinä haalee viiva näkyy! Nyt vaan vahvistumista kovasti :)

Mira muistan kyllä. Ja kiitos kovasti <3 kesällä pitäisi syntyä vielä pari pikkusiskoa mulle! Ei ole kovin vanhoja nää kun tulee tädeiksi ja veli enoksi! :D

Pepe, siis sulla tulee sisaruksia sekä äitin että isän puolelle? Ja jommalla kummalle kaksoset?

Mira kyllä :) äidille tulee kaksoset. Tosi rankkaa oli alussa että he saavat lapsia mutta mä en kykene saamaan. Mutta nyt ollut jo pidempään hyvä olla asian kanssa!

Pepe 4+5 <3

Oon ollu ihan superkiireinen töiden ja babyshowereiden vuoksi niin en kauhean tarkkaan ole ehtinyt lukea teidän tekstejä, anteeksi :(

Liliina lue ihanasta onnea! <3 mä kyllä näin selkeän viivan. Onnea myös kaikki muut ketkä on plussanneet!
Mymmelisti lue ja muille saman kokeneille suuret pahoittelut!

Oon nyt matkalla showereille aika ristiriitaisin tuntein. Siellä oottaa iso vauva masu, 6 viikkoinen ja 10 kuukautinen! Aamulla kun ajoin juna-asemalle mua alko vähän itkettää, katotaan pysyykö pää kasassa perillä. Eilen tein ovis - testin ja ministi vaaleampi viiva tuli kontrolli viivaa, tänään siis varmaan tulis plussa. Sekä meillä oli viimeksi torstaina ja eilen piti olla mutta oltiin niin väsyneitä kun mulla meni noissa valmisteluissa niin myöhään ettei enää pystyny. Tänään sit uudella innolla. Vähän harmittaa ettei eilen ollu mut kai tänäänkin vielä ehtii...

Sellasta oon miettiny ja en oo keltään kaverilta kehdannut kysyä :D että onko muilla vaikeuksia päästä loppuun asti vällyjen välissä, jos on erityisen väsynyt tai stressaantunut? Mulla oli viime kesänä ihan hullu stressi ja meni varmaan kaksi kuukautta tai enemmänkin että en päässyt loppuun vaikka selviä oli kohtuu usein. Kaikki keinot kokeiltiin mut ei mitään. Onko kellään samanlaisia kokemuksia vai oonko vaan jotenkin outo? :)

Muoks. Ilpuri kp 18/n.31 dpo -1 tai 0, yk 14.

Muurahainen : tuon mun mielestä voi laskea plussaksi, yleensä kun mulle on tullut tuo niin olettanut et se on " eka" ovis päivä ja sit seuraavana yleensä on tullut tosi paljon vahvempi kuin tuo. Esim mulle tuli eilen just tollanen! Sit kolmantena se yleensä on jo tosi paljon vaaleampi!

Mutta: ei kun tosi toimiin!

Aamuja! Ihana aurinkoinen ilma :)
Mä sain eilen olla rauhakseen salilla ja olin vasta kasin aikaan kotona.Nyt on sit selkä vähän juntturassa treenistä,mut hyvää se aina tekee :)
kp ois 27/29-30 ja limailu selvästi vähentyny, eilen jo alko vähenemään. Muutama päivä vielä,niin tietää miten tämän kierron osalta kävi.

Ilpuri, en mä ole ikinä päässy "loppuun asti" yhdynnässä :D
Mymmelisti, voi ei.. :( *hugs*
Muurahainen, mä en oo ikinä tikuttanu, mut aikavahvaltahan tuonäyttää :)

Sopiiko vielä liittyä mukaan? Illalla koitin teidän keskustelua hieman lukaista mutta lähes mahdottomuushan se on :D
Meillä yk6 menossa ja kp 23. Yrittämällä emme ole yrittäneet ja tulee jos tulee ajatuksella, mutta kyllä se pistää miettimään miksei jo tule. Kilpirauhasenvajaatoiminta taustalla.. Onko muilla kokemusta raskautumisesta kilpparin kanssa?
Täällä millon mitäkin raskausoireita ja ehkä yhden jonkunnäköisen keskenmenon kohdanneena..

Nuuhku en siis tiedä varmaksi onko nyt kp10 vai kp 37/28. Kun ollut tuhruvuotoa eikä täti tullut kunnolla kylään. En ole tarvinnut kk-suojia käyttää ollenkaan.

Mutta turha tässä on nyt arvailla, verikokeisiin vaikka inhoan sitä yli kaiken :D

Kysymys! Voiko varhainen keskenmeno sekoittaa kiertoja? Oon vaan tässä miettinyt, kun muutama kierto sitten oli jokunen oire mitä oli esikonkin alkuraskausaikana, mitä ei oo muutoin kierroissa ollut ja sitten kun sen kierron menkat alko, ne oli jotenkin oudot ja menkkakivut oli kans oudot ja kovat, ihmettelin silloin illalla et ihan ku supisteslis, sellasia kipuja ja tuntemuksia. Silloin jo mietin että mahtoikohan olla varhainen km, mutta en sit ajatellu asiaa sen enempää. Sitä seuraava kierto oli jo vähä lyhyempi ja ekaa kertaa menkat alkoi oudosti tuhruttelemalla ja muutenkin oli outo kierto, ei ollut oikein mitään oireita... Ja nyt viime kerrossa tosiaan luteaalivaihe jäi vaan 8 päivään ja kiertokin vähän lyheni... Niin mietin vaan et olisko se voinut olla joku kiinnittymisyritys siinä yhdessä kierrossa ja se jotenki sotkenut sitten... No, eipä sillä nyt siis väliä ole. Kunhan pohdiskelen.

Tänään on kp 11/28-34, huomenna alan tikuttaa ovista... Kunpa nyt tässä kierrossa olis pidempi tuo luteaalivaihe. Vähän ainakin jo kipuilee tuo munasarjojen-nivusen alue, että ehkä siellä aletaan valmistautua ovikseen. :D

-Tyttötiikeri kp 11/28-34, tjot-k 4-

muurahainen minä sain nyt kahtena päivänä tuollaiset viivat ovistesteihin ja eilen ei enää juurikaan minkäänlaista viivaa ja tosiaan toisena "viivapäivänä" oli ihan järkyttävät vatsakivut

Eilen en kerennyt koneelle illalla, ja onhan tekstiä taas tullut!

Muurahainen, eihän välttämättä tarkoita että ovistestit on viallisia jos antaa sulle turhaan plussan. Ne vain mittaa LHC:n nousua, ja se voi hyvinkin tapahtua, ja ovulaatio jää silti tapahtumatta jostain muusta syystä. Siihen vaikuttaa kuitenkin monta eri tekijää. Toivon kuitenkin että olis ihan oikea plussa nyt! :hug013

Kuukupista, mulla on DivaCup ja puolisolla Lunette, molemmat tykkää omistaan. Diva on ehkä jäykempi kuin Lunette, mutta en osaa sanoa kumpi olis parempi sen takia. En tiennyt että on rinkulaversioita, varmaan sopii sellaselle jolla on "pitkät" paikat. Mulla ilmeisesti tosi lyhyet, koska vaikka kupin ohjeessa sanotaan selvästi että missään nimessä ei saa leikata koko tappia pois, mun oli pakko. Lyhensin vähän kerrallaan mutta aina vaan sattui, sitten leikkasin kokonaan pois. Ei satu ja saan silti hyvin pois, mutta mä oon varmaan vähemmistössä, eli ei kannata leikata tappia liikaa kerralla.
Tummentumia kuukupista oon hyvin saanut pois sellasella kuppipyyhkeellä (Lunette myy nimellä Kuppipyyhe), joita käytän retkeillessä kupin puhdistukseen. Halvemman kotitekoisen version saa laittamalla johonkin liinalla/vanulapulle alkoholipitoista desinfiointiainetta. Jotenkin sillä alkoholilla lähtee paljon paremmin kuin saippualla, oon puhdistanut niin ainakin kerran kierrossa.

Soma, mäkään en ikävä kyllä näe mitään. :sad001 Luulis että tässä vaiheessa näkyis jo, ehkä sulla vaan oli niukat menkat... Toivottavasti pääset verikokeeseen.

Mymmelisti, voi ei. :sad001 Oon niin pahoillani. :hug013

Liliina, vähän huonosti erottuu kuvasta, mutta uskon jos sanot että livenä näkyy. :grin

Ilpuri, jaksamista baby showeriin, varmasti raskasta. :hug013

Nyytti, tsemppiä viimeisiin piinapäiviin! :smiley-bounce012

Maaritmarianne, tervetuloa! Onko sulla vielä jokin lääkitys tuohon kilpparivaivaan?

Tyttötiikeri, uskoisin että voi vaikuttaa. Mulla vähän sama, toissakierrossa epäilen vahvasti että oli varhainen km (kipujen ja muiden oireiden perusteella), vaikka menkat tuli ajallaan. Mulla vaan kävi toisin päin: sitä ennen on tuhruttanut 3-4 päivää, mutta siinä kierrossa ja siitä eteenpäin vain päivän. Seuraavassa kierrossa luteaalivaihe piteni päivällä, saa nähdä oliko se pysyvä muutos. Nyt oli kans oudot menkat, piti päivän melkein taukoa, eikä mulle ikinä käy niin.

Beisla kp18/29, dpo3

Tyttötiikeri mulla samat kokemukset. Tunsin menkkamaisia kipuja reilu viikko ennen menkkojen alkamista jota pidin outona. Testiä en kuitenkaan tehnyt. Kun ne menkat? sieltä tulivat niin tulivat kyllä kovien kipujen ja hyytymien kera, tälläistä kipua ja hyytymiä en ollut koskaan ennen kokenut. Supistuksista mulla ei ole tietoa, mutta kipu oli kova, osittain samanlaista kuin menkkakivut mutta vahvempana. Vuotokin kesti pitkään. Seuraava kierto ei enää venynyt, kun normaalisti venyi kahdella päivällä eteenpäin. Eikä kuukautiset kestänyt paria päivää pitempään, saatika ollut normaaleja menkkakipuja kuin yleensä.

Takaisin