Raskaaksi 2015

Ihanaa silv kun kaikki oli hyvin ultrassa, paljon onnea vielä kerran! :)

Ihanaa silv kun kaikki oli hyvin ultrassa, paljon onnea vielä kerran! :)

Freyja86: noin iso jo sun muksu! :)

Timbe: tässä kierron viimeisiä päiviä elellään. Oviksen aikoihin yhdesti talletuksia tehty enkä usko että munasolu irtosi koska antibiootti kuuri ja burana kuuri ennen sitä vaikka clomeja söinki. :( nyt ei mitäön oireita ole dpo 10 mihinkään suuntaan. :( sais se pieni tulla täällä jo kaikille ja varsinkin joilla pidempää yritystä takana. Ukon kans menee tasaseen. Välillä ottaa hermoon sen ajatus maailma mutta.... kelläpä ei niitä tilanteita olis.... mikäs sun tilanne?

Silv: onnea ultra kuulumisista

Lucky87 mikä antibiootti kuuri sulla oli? Mulla oli kans tällä kierrolla selexid kuuri, kans pelkäsin että se voi vaikuttaa jotenkin. :/ mutta onneksi ei... voiko burana kuuri vaikuttaa sitten jotenkin? Toivottavasti ei :( tsemppiä!

Ninni, ei ole ovistestejä jäljellä. Tilataan kyllä lisää heti maanantaina. Taidan kyllä silti kiltisti odottaa ens viikonloppuun menkkojen alkua, kun se on todennäköisin tapahtuma.

Tervetuloa uusille! :greet025

Silv, ihania ultrakuulumisia! :)

Lucky, mä oon ymmärtänyt että burana (jatkuvalla käytöllä, parista ei ole haittaa) voi vaikuttaa kiinnittymiseen, ei itse ovulaatioon? Mutta korjatkaa jos oon väärässä.

Silv kiva kuulla! Onnea hyvistä ultrakuulumisista! :) <3 toivotan oikein hyvää loppuraskautta!! Nauti vaikka joskus tuntuisikin pahalta! Me täälä tehtäis mitä vaan että päästäis kans joskus tohon tilaan ;)

Minni: kyllä te kaikki pääsette! :) toivottavasti mahdollisimman pian :) mulla se vaati sen totaalisen turhautumisen ja kierron unohtamisen ennen kun jäi kiinni kunnolla, joten ehkä tää kesä auttaa vähän löysäämään ajatuksia teilläkin! Toivotaan ainakin :)

Lucky, minunkaan tietääkseni ei Buranan pitäisi ovulaatioon vaikuttaa?

Silv (ja muutkin) antakaa vinkkejä miten ihmeessä se yrityksen unohtaminen onnistuu! Vaikka kuinka yrittää olla ajattelematta asiaa, ei onnistu..

Mitäs kaikkia täällä naisilla on käytössä hedelmällisyyttä lisäämään?
Minä aloitin ensimmäisellä kierrolla foolihapon ja vitamiinit.
Toka kierrolle otin lisäksi greippimehun.
Nyt kolmannelle kierrokselle lisäsin edellä mainittuihin maca-jauheen (pitäisi olla oikea ihmeaine) ja vehnänalkioöljyn.
Jos nämä ei riitä, ensi kierrolle otan vielä geleet :woot:

Marien tervetuloa muuten! :)
Mulla on käytössä mamma vitsku, mamma omega, foolihappo 1mg (yht. 1500mikrog) ja tärppi kierrolla vehnänalkioöljy. :) niin ja nyt kun plussasin niin aloitin kalkin taas (neuvolasta viimeks suosittelivat). Lisäks olin aina seksin jälkee jalat kattoa kohti...
Mä en pystyny päivääkään olla stressaamatta, niin tuohon en osaa vastata mitään.. :S

Marien: sepä siinä onkin että en osaa yhtään sanoa kuinka se onnistuu XD jotenkin kai vaan meni hermo lopullisesti kun ei tuntunu tulosta syntyvän.. Ja noi keskenmenot pisti suoraansanoen vituttaan niin paljon, tuli sellanen olo että musta ei oo naiseksi ollenkaan kun en tämmöstä "yksinkertasta" asiaa saa suoritettua..

Onnea Silv! Hienoa kuulla että kaikki nyt tällä kertaa on hyvin (ja eiköhän mene loppuun saakka)

On se vähän vaikeaa unohtaa yritystä, kun pitää muistaa oikeina päivinä napsia clomit ja luget ja samalla kaikki luontaistuotteet. Joten täytyy toivoa että tärpätä voi aktiivisesti yrittäenkin:rolleyes: Mutta kesä joo on muuten rentoa aikaa ja ihanaa lämmintä piisaa!

Ninni ei mun mielestä burana vaikuta, mut jos vielä syöt niin elä enää raskaana ollessa missään tapauksessa ota. Tekee sikiölle epämuodostumia. Jos on särkyjä niin ota parasetamolia. Mut sitäkään ei ole hyvä syödä jatkuvalla syötöllä.
Taisitkin kyllä tämän jo tietää, mutta ajattelin vain ettei siitä ainakaan haittaa ole jos muistutan vielä :)

Buranaa ei saa käyttää viimeisen kolmanneksen aikana, enkä itse kyllä varmaan käyttäisi ensimmäisenkään aikana. Keskiraskaudessa lääkäri käski testaamaan Buranaa päänsärkyyn, kun Panadol ei auttanut siihen mitään. :)

Juu wildside tiedän kyllä, mutta kiitos. :) Lucky vaan ajatteli, että onko ovista tapahtunut, kun hänellä oli burana kuuri juuri niihin aikoihin..

Itelläni ei oo tällä hetkellä ku mammavitskut, koska tää kierto vasta tjoittailtiin. Alotin syömään jo joskus huhtikuussa monivitamiineja, joissa oli foolihappoo, koska olin lukenu et se kannattas alottaa väh. 3kk ennen yrittämistä. Tämä siks, että punasolut uusiutuu n. 3kk ajassa, joten siten kaikissa ois varmasti foolihappoo. Mut niih en tiiä onko niin justiisa... Vaihoin mammavitskut juhannuksena kun tavis vitamiinit loppu.

Valottaisko joku tätä keltanokkaa, että mitä on geelet ja mistä niitä voi ostaa? :grin Samaten vehnäalkioöljy on vieras juttu, saako sitä jostain luontaistuotekaupasta?

Niin ja vielä, syötättekö te teijän miehille jotain? Foolihappohan ois tärkee niillekin, mut mies on laiska syömään vitamiineja (välillä napsinu multa :grin) ja sit oon koittanu tuputtaa folaattipitosia elintarvikkeita... Nyt kun tiiän et mulla pitäs olla värkit kunnossa nii huolettaa että onkohan sillä. Vaikkei siitäkään mitään näyttöä vielä oo... Voikohan sillä olla mitään vaikutuksia, että toinen kives on vähä pienempi ku toinen? Vai onko se sama kun naisten rinnat voi olla eriparia pahastikkin, eikä sillä mitään merkitystä? Mies varmaan kiittäs jos tietäs, että täällä tämmösiä avaudun :rolleyes:

Muoks. Okei rinnoilla ja kiveksillä on vähä eri tehtävät, mut niinku lähinnä meinasin sitä harmittomuutta :grin

Muokattu viimeksi:
Ninni: penisinil kuuri ja 2 vk söin burana 800mg 2 - 3x päivässä

Marien: tervetuloa. Mulla on clomit ja berocca. Joskus ostan verigreippi mehua jos muistan.

Sallahaa: onkohan kellään kahta samankokoista Kivestä :D mä en saa ukolle syötettyä mitään ku on niin oman itsensä herra... taitaa tällä hetkellä syödä c vitamiinia ja möllereitä... juu kiittäs varmaan... munki ukko joskus erehtyi lukee sillon ku esikoista odotin ni meil oli tosi vaikeaa ja tänne avauduin. .. mutta nimettömänä tietty... hah se on saanu niin monta kertaa kuulla/lukea mitä mieltä mä oon siitä sillon ku oon niin ärsyyntynyt siihen että tekis mieli lähtee kävelee.

On. Täällä olkaa olemaan lievää menkka jomotusta kp 30/36-42 dpo 10. Yleensä menkka jomot alkaa vasta paripäivää ennen menkkoja sillon ku ei oo plussaa tulossa. Nyt ihmeissään että onko menkat nyt alkamassa ku vähän kovenee koko aika....

Sallahaa geleitä saa ainakin lifestä ja vehnistä saa ainakin isoista kaupoista esim. prisma tms ja varmaan kans lifestä.
Geleistä on ainakin paljon tietoa netissäkin :)

Miehelle on vaan monivitskua tablettina. Ostan sinkkiä enskiertoon jos sellasta tulee miehelle siis :D

Luckylle plussatuulta! Toivotaan ettei menkat ala! :)

Hei pitkästä aikaa! En oo teitä unohtanu, mutta en oo vaan ehtinyt kirjoittamaan tänne, vaikka olisin halunnut, koska oon ollu tosi väsynyt aina iltaisin ja päivät on menny touhutessa kaikenlaista. Ku ainahan mie oon tänne kirjotellu vasta iltamyöhällä. En oo siirtynyt tammikuisien ryhmäänkään.

Tätä ei ole helppo kirjoittaa, mutta haluan kertoa teille.:sad015 Raskaus on mennyt omasta mielestäni hyvin ja luulin, että kaikki on hyvin. Raskausoireita on ollut koko ajan. Eilen aamulla heräsin kuudelta ja pikkuhousun suojaan oli tullut muutama pisara beigenruskeaa vuotoa. En siitä kumminkaan vielä hätääntynyt. Lähdimme miehen kanssa hyvillä mielin ajelemaan kohti keskussairaalaa ja katsomaan uutta perheenjäsentä. Meillä oli np-ultra 9.30. Automatkalla miulle tuli semmoinen isompi jännitys päälle, jota ei ole aikaisemmin ollu muitten raskauksien kohdalla.( Ehkä aavistin jotain...:nailbiting:

Kävin ennen ultraa vielä wc:ssä, että varmasti virtsarakko on tyhjä. Silloin siteeseen oli tullut isompi läikkä samanlaista vuotoa kun edellä mainitsin. Silloin miulla alko jo pelottaa, että mitä tää on ja onkohan kaikki ok. Kätilö kutsui meidät sisään ja kyseli kuulumisia ja kerroin, että raskaus on mennyt hyvin, mutta ihmetyttää, mitä se vuoto on. Kätilö ohjasi miut sängylle pitkälleen ja sanoi, että katsotaan ekana vatsan päältä. Hän laittoi geeliä vatsan päälle ja alkoi ultrata. Heti huomasin että kaikki ei ole hyvin kun näkyy vaan kohtu ja siellä pienen pieni ympyrä.:sad015 Kätilö sanoi miulle, että oikein sie aavistelit, ettei kaikki ole hyvin. Keskenmenolta näyttää. Viikot piti olla 11+1, mutta sikiö vastasi viikkoa 6. Ei antanut kaikua ja pieni sydän ei lyönnyt enää. :sad015Meidän pieni enkeli oli mennyt taivaaseen.:sad015 Kyyneleet virtasivat pitkin poskiani ja peitin kasvoni. Tuntui, että kaikki romahti. Kätilö pyysi vielä lääkärin varmistamaan ja lääkäri ultrasi alakautta ja sanoi samoin. Molemmat lohduttelivat ja sanoivat, että kun on jo monta raskautta takana, ni joskus käy näin ja itseään ei pidä syyttää, koska ite ei ole voinnut aiheuttaa tätä. Sanoivat, että vielä on mahdollisuus tulla raskaaksi, ettei ole liian myöhäistä. Sanat kaikuivat jonnekkin......

Sieltä meidät ohjattiin naistentautien poliklinikalle ja sairaanhoitaja otti meidät vastaan ja kertoi jatkosta. Sain tyhjennyslääkkeet mukaan ja lehtisen keskenmenosta. Oli aivan hirveää lähteä sairaalasta pois huonojen uutisien kera. Kaikenhan piti olla hyvin. Miksi näin kävi? Kyyneleet vaan virtasivat......:sad015

Osa teistä muistaa ku miulla oli se vaiva jalassa, joka on onneksi tällä hetkellä ok. Sen vuoksihan olin menossa vatsan uä tutkimukseen. Kävin siellä rv 7. Ultraaja oli sisätautilääkäri, joka ei osannut tulkita kohdun kohdalta ultrakuvaa kun ei ole sen alan lääkäri. Sanoi vaan miulle, että kohdussa näkyy raskausmuutoksia ja olin silloinkin näkevinäni pienen ympyrän kohdussa, mutta sykettä en nähnyt. En kuitenkaan siinä vaiheessa osannut arvata/ymmärtää, että jotain olisi vialla kun lääkärikään ei ollut gynen lääkäri, enkä ole aikaisemmissa raskauksissa käynnyt ultrassa ku vasta np-ultrassa.

Ruskehtava vuoto alkoi jo iltapäivällä ja alavatsakivut alkoivat myös. Yön sain nukuttua joten kuten. Aamulla herättyäni alkoi verenvuoto ja aamupalan jälkeen otin ensimmäiset 4 kpl Cytotec tbl:ja suun kautta. VAROITUS! Tunnin päästä alkoi tulla pieniä hyytymiä ja sitten tuli jo isompi. Muutaman tunnin päästä tuli jotain muuta ja vaikken oo koskaan nähny sellaista, ni näytti siltä, että siinä oli istukka ja meidän pieni.:sad015 ( Anteeksi ku kirjoitin näin, oli muutakin, mutta en sen tarkemmin kerro. Nyt tulee pelkkää veristä vuotoa.

Pakko koettaa jaksaa eteenpäin, vaikkakin se tuntuu tosi vaikeelta. Ehti jo niin tottuu ja suunnitella, että meille on uusi vauva tulossa ja nyt vedettiinkin matto alta.:sad015 Kaikkein pahinta on, jos on ihan yksikseen vähän aikaa, ni silloin tulee kaikkein vaikein hetki. Onneksi on ihana mies rinnalla ja kolme ihanaa lasta. Pakko on jaksaa eteenpäin, vaikka se vaikeelta tuntuukin tällä hetkellä. Toivotan teille hauskaa kesää ja kaikkea hyvää!

Muokattu viimeksi:
Taikatuuli, en oo sinusta ennen kuullut kun oon täällä niin uusi, mutta itkuahan tässä vääntää itsekin! :sad001 Kamalaa... Ite en oo vielä koskaan ollu ees raskaana, joten en voi mitenkään tietää miltä keskenmeno mahtaa tuntua... Noin pitkälläkin kun jo oli... Ei tässä oikeen sanoja löydä, muuta kuin että koita saada lohtua ja tukea perheestäsi, kyllä se tuska siitä varmasti lopulta helpottaa :Heartred

Takaisin