Raskaaksi 2015

Pahoittelut Larissa :sad001 Toivotaan, että pääset taas pian tänne joukkoon! Kyllä se plussa sinullekin varmasti vielä suodaan :) Hyvähän se on muita koittaa tsempata, kun oon ite viimesen päälle pessimisti... Mutta jakelen sen optimismin ihan aidosti muille! :grin Rentouttavaa kesää, koita nauttia siitä :)

Beisla, toivotaan kovasti että ovis olis ollu sillon lähempänä juhannusta. :)

Ninni, hyvä että antibiootti auttoi nopeesti. Tsemppiä piinailuun, täällä ollaan samassa veneessä. :wink

Larissa, pahoittelut menkoista ja kovista kivuista! Ehkäpä siellä on pikkuinen kuitenkin koittanut tarrata kiinni... Toivottavasti saat nyt nauttia kesästä ja ottaa rennosti! :Heartred Oot huippu!

Minni, olipa ihana uni! :Heartred

Ninukki, hyvä että siellä alkaa tapahtumaan!

Plussia oli taas tullut, paljon onnea ytnom ja joanmarie! :happy: Kyfillekin onnea jos on viivat jo vahvistunu! :)

Hileinen, jes oviksen bongaukselle!

Lukutoukalle ja Miralle pahoittelut negasta!

Puhvis, paljon onnea kihlauksesta! :happy:

Waterlily, onnea oviksen metsästykseen!

Tyttötiikeri, voi olla että siellä on tauko tehnyt tehtävänsä! :wink

Nni, oireet kuulostaa kyllä lupaavilta. Täällä jännätään sun testiä.. :shy:

IceQueen, mä en kanssa tarkkaan tietää mitä riskejä liittyy jos heti raskautuu uudelleen. Jotenkin itse aattelen että kohdun ois hyvä saada levätä jonkun aikaa edellisen raskauden jälkeen ja päästä ns. normaalirytmiin. Mut jokainen perhe tekee tottakai niin kuin hyvältä tuntuu. :happy: Sektion jälkeen tietty suositellaan sitä vuoden taukoa.

Täti oli tullut ihan liian monen luokse kylään, pahoittelut jokaiselle!

On. Eilen vietettiin mukavaa tyttöjen iltaa ja siinä samalla sai lastenkin kanssa touhuta. :happy: Kaikenlaisia alavatsanippailuja tuntuu ja on ajoittaista etovaa oloa. Mutta tiiän kyllä että raskaudesta ei voi vielä mitään oireita tulla, niin vähän on oviksesta aikaa. Kaikkea se mielikuvitus saa aikaan. :) Vielä on yli viikko ennen ekaa testausta... Jaksaa, jaksaa! :grin

Lissu kp 24/33-35

Lissu niimpä, mulla kans muka jotain oireita, siis nivuskipua, ja heti kuvittelen kaikenlaista.. :D

Tsempit Larissalle ja koitahan nauttia kesästä :)

Kyfille onnittelut. Plussalta vaikuttaa :)

Mulla vuoto nyt runsaantui sen verran, että kyllä nää menkat jo on..

Voi ei Larissa :sad001 toivon sulle erityisesti pikaista plussaa, kauan oot joutunut jo sitä odottelemaan. Mutta ehkä pieni tauko tekee hyvää, ihan niinkuin mullekin :wink kun ei ajatellutkaan edes sinne päin että voisi raskautua niin pam, tässä mennään jo 17+4 :) koitahan nauttia kesästä ja toivottavasti pääsisit sen jälkeen ilmoittelemaan plussasta :Heartred

Kyfille onnea plussasta, jospa viivat vielä vahvistuu :)

Millier, pahoittelut menkoista! :sad001

Mun on nyt pakko vähän avautua, koska musta tuntuu, että kukaan kaveri ei ymmärrä miltä musta tuntuu. Mulla siis ei oo tällä hetkellä kaveripiirissä ketään, joka kuumeilis. Omanikäset kaverit kun haluaa vielä ryypätä ja toheltaa, "nauttia elämästä". Mun ongelma on siis se, että haluaisin ihan hirvittävästi kertoa äitille tästä tjoittailusta/yrittämisestä, koska tää on tällä hetkellä mun elämässä se isoin juttu. Äitille oon Aina kertonu kaikki ilot ja surut, kuulumiset hyvinkin tarkasti. Nyt en vaan uskalla. Kerran tuossa keväällä vihjaisin vauvakuumeesta (ja on äiti siitä aina tienny), ja sanoin että ollaan mieitty millon aletaan yrittää vauvaa. Äiti ei tuntunu noteeraavan... Kuittasi sen tyyliin "jaha". Ehkä se on sille vielä vähän outo juttu ja vaikea ajatella, että se oma esikoinen, "vauva", saisi lapsen. En usko sen liittyvän niinkään siihen, että se pitäis mua huonona äitikandidaattina tai jotain...

Puhuttiin äsken puhelimessa ja ois hirrrveesti tehny mieli kertoo näistä mun tuntemuksista ja siitä, että en käytä enää rengasta, kun se kysy mitä kuuluu. Mut en haluais kuunnella mitään realisointia, tyyliin että "mietippä kun sulla on kouluakaan enää niin vähän" tai "te ette sitten enää ikinä saa olla kahestaan". Tiedostan ne varsin hyvin. Ois kiva kun se ois tukena ja tsemppais, tai olisi iloinen viimestään sitten jos ja kun on niitä vauvauutisia joskus kertoa... :sad001 Vaikka kyllä mä luulen, että alkujärkytyksen jälkeen innostuis mummoudesta, mut nii...

Muokattu viimeksi:
Sallahaa, tiedän just miltä susta tuntuu! Viime kesänä ekan kerran kerroin äidille, että mulla on vauvakuume. Äiti ei paljoa noteerannut, sanoi vain että tuu päiväkotiin vähäks aikaa töihin niin johan lähtee vauvakuume.
Nyt sitte maalis-huhtikuussa ku kerroin raskaudesta, ei äidin reaktio ollu just sitä mitä toivoin. Äiti oli shokissa. Sitten kun hän tottui ajatukseen, niin jo puhuttiin vaunuista ja kaikesta kivasta. Äiti oli iso tuki mulle kun sain keskenmenon, äitikin itki ihan hulluna, oli jo varmaan itsekin ajatellut että joulukuussa hänestä tulee mummo. Ihan itkettää kirjottaa tätä..

Mutta kyllä sä voit kertoa jos oot aina kertonu äidilles kaikesta! Se voi ensin olla shokki, mutta kyllä se siitä iloks muuttuu. :)

Ja luulen että meijän äidit ajattelee just sitä, että mehän just oltiin ite vauvoja ja nyt oltais ite saamassa vauva. :D

Kyllä äiti muuten jälkikäteen mulle sanoi, että se on miettiny miten se reagoi sitten vauva uutisiin, mutta ei tainnu miettiä loppuun :D hitto sen ilme olis pitäny kuvata! :D

Sanoit muuten että oman ikäises kaverit haluaa vielä ryypätä jne, niin mulla taas on niin, ettei mulla ole yhtäkää oman ikäistä kaveria kellä ei olis lapsia. :S

Muokattu viimeksi:
Mä olen tilannut testejä Ebaysta. Hinta vaihtelee, mutta suunnilleen euron kpl.
Oletettu ovis oli 15pv. Parina päivänä ollut huono olo ja ruusupensaat ja tupakka tuoksuu älyttömän voimakkaalta= pahalta, mutta tiedä häntä. Mä olen sen verran vanhanaikainen (fiksu, looginen? ) etten testaa ennenkuin menkat on myöhässä. Että palataan alkuviikosta asiaan.

Ninni, möksähin sillon ja aattelin, että kerron vasta sitten joskus kun oisin vähintään sen rv12, mut ehkä se shokki on sillon vielä pahempi :grin Pitänee rohkasta ittensä... Nimenomaan totakin mietin, että äitistä ois iso tuki jos sattus vaikka keskenmenon joskus saamaan.

Ja aika jännä, että sun kaverit on jo melkeen kaikki pieniin päin :eek: Meillä ei miehen (32v) kavereistakaan oo ku parilla muksuja, tosin sen 30v pikkuveljellä on kohta kaks. Joillekin kavereille oon vauvahaaveista sanonu, niin ne on naureskellu että oon hullu, mut moni myöskin tsempannu ja hihkunu että ihanaa, tosin samaan hengenvetoon todennu "...mutta en kyllä ite vielä haluis!" :laughing002

Muokattu viimeksi:
Sallahaa, kerro vaan jos siltä nyt tuntuu :) ei se äiti varmasti yritä sun päätä kääntää tai vaikka yrittäisi niin ei siinä varmasti onnistuisi ;) tai kerrot sitte ku plussa tulee.

Niin ja siis tohon kaveri asiaan, täällä on moni tehny lapsia jo 18-vuotiaana. Itseä ei sillon vauvan teko kiinnostanu :D ja parille on tullu lapsi yhden illan jutun kanssa ja nämä lapset ei ole tekemisissä isän kanssa....

ytnom, paljon onnea! :wav

mimulus, pahoittelut menkoista. :sad001

joanmarie, onnea plussasta! :wav

Puhvis, onnea kihlautumisesta, ihanaa! :grin

Mira, harmi että mökkeily osuu verikokeen kanssa päällekäin, mutta toivottavasti vielä ehtis plussaksi muuttua. :) Harmi että sulla vaan negaa pukkaa. Kyllähän useimmiten tuossa vaiheessa näkyy jo, mutta on täällä mun foorumiaikana ainakin pari plussannut vasta useita päiviä menkkojen myöhästymisen jälkeen. Jos on yli viikon myöhässä, sit melko varmasti pitäis näkyä jo.
Kiitos kysymästä, en osaa oireiden perusteella sanoa milloin ovis oli, mutta fiilis on tällä hetkellä lähinnä "taistelutahto". :grin Siellä on parasta olla joku kiinni! Ja sulla myös, jos ei nyt niin viimeistään ens kerralla!

norappi, pahoittelut kp1:stä. :sad001 Toivottavasti ehditte talletella, vaikka oottekin mökillä.

IceQueen, mäkään en muuta tiedä kuin että Suomessa suositellaan vuosi raskauksien välissä. WHO:n suositus taitaa olla jopa kaksi vuotta, että kroppa ehtii palautua. Kannattaa varmaan kysyä neuvolasta.

Tyttötiikeri johan olis kyllä tuuri jos niin kävis, jännäks menee. :)

Millier, pahoittelut menkoista. On ne vaan rankat, ekankin yrityksen jälkeen. :sad001

nni pahoittelut negasta. :sad001

Kyfi, mä oon tehnyt jo aika monta Sofin liuskatestiä, enkä oo saanut edes viivanpaikkaa. Luulenpa että sulla on plussa tulossa! :wink :grin

Anskunen mikä vointi? Ootteko ultrassa käyneet taas?

Larissa voimia, ja pidä rentouttava kesätauko. :)

Lissu tsemppiä piinailuun. :)

sallahaa, onpa hankala tilanne sulla. :sad001 Toivottavasti sun äiti nyt ymmärtäis antaa sulle tukea, vaikka alkuun voikin olla yllättävää ajatus mummoudesta.

Tuhannesti onnea Ytnom ja Joanmarie!!! Rutkasti tarrasukkia ja vauvaliimaa mukaan! ❤️

Voi puhvis mikä ihana yllätysloma! Lämpöiset onnittelut kihlauksen johdosta! ❤️

Kyfille varovaiset onnittelut! Lisää viivoille vahvistumista! :smiley-bounce013

Liian paljon on taas tullut negoja ja kp1:siä :sad001 Pahoittelut teille :hug013

Voi Larissa ❤️ :hug013

Takaisin