Raskaaksi 2014

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gatusa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Joo, mulla ei testiä ole kotona enkä viitsi vielä käydä ostamassa. Aika kai näyttää aika pian miten asiat on. Kyselin vaan jos jollain on kokemuksia.

Catsie, mulla on joskus olla joku ihme tauko menkkojen keskellä, että ne alkaa ja päivä pari hiipuu ja sitten taas uudestaan alkaa. En oo silloin kyllä osannut yhdistää mihinkään, todennut vain että onpas kummallista :) eli seuraile pari päivää että oliko ne siinä vai aikooko vuotaa lisää :)

myy joo niin käy aina :D kai sillä on paineita tai jotain mutta taisin saada lupauksen että ens kuussa kp10 lähtien alkaa rattaat pyörimään ja peitot heilumaan. se olisi jo 3 clomi kierto sitten. :) tosin eipä asia siinä kohtaa naurata mutta jälkeenpäin joo vähän....

Kaziska, onnea plussasta! :Heartred taustailu ilmeisesti tehnyt hyvää.

Mahtaakohan Larissakin tulla paikalle samoissa merkeissä, hyvien uutisten kera :grin

MagnifierGlass-2014-11-25 17_57_47Z.jpg Heippa naiset!

Pläjäytänpäs tähän nyt pienen kuvakimaran tältä plussaamismatkaltani, juu ja lupaan, että tämä on viimeinen pläjäys :)
Ehkä tämän myötä siirryn takavasemmalle jännäilemään mitä tuleman pitää..kuitenkaan teitä unohtamatta, ihanaiset naiset :Heartred

WP_20141121_013.jpg MagnifierGlass-2014-11-21 15_29_28Z.jpg MagnifierGlass-2014-11-22 14_15_56Z.jpg MagnifierGlass-2014-11-24 07_39_01Z.jpg MagnifierGlass-2014-11-24 08_24_29Z.jpg image.jpg MagnifierGlass-2014-11-24 19_46_31Z.jpg MagnifierGlass-2014-11-24 19_46_55Z.jpg MagnifierGlass-2014-11-24 19_47_23Z.jpg MagnifierGlass-2014-11-25 17_57_47Z.jpg

Täällä on puhuttu paljon ystävistä, heidän tukensa puuttumisesta ja siitä kuinka he eivät ymmärrä sitä sisäistä tuskaa, minkä lapsettomuus aiheuttaa, puhumattakaan keskenmenon aiheuttamasta surusta ja epäonnistumisen tunteesta. Ollaan moitittu raskautuneita ystäviä, joiden elämään ei mahdu enää muuta kuin se oma odotus tai ihmisiä, jotka ovat saaneet syliinsä sen pienen nyytin, jota me kaikki toivomme elämäämme jonain päivänä.

Onko täällä ihmiset ajatelleet sitä, että ehkä meidän elämäämme ei mahdu enää muuta kuin suru joka kuukautisista negativiisista raskaustesteistä. Mielen täyttää vain oman lapsen kaipuu, sen yrittäminen ja kaikki mikä siihen liittyy. Täällä ovat ihmiset suoraan sanoneet kuinka ystävien raskausuutiset suorastaan nostavat vihan pintaan, kuinka raskaana olevia ystäviä on vaikea jopa onnitella onnesta, joka heitä on kohdannut. Osa on jopa sanonut, että ovat jättäneet onnittelut väliin, osa ei halua enää nähdä raskaana olevia ystäviään, koska se satuttaa oman lapsettomuuden keskellä.

Itse kuulun tuohon jälkimmäiseen ryhmään ja se on pistänyt ajattelemaan asioita myös raskaana olevien/lapsen saaneiden ystävien puolelta. Voimmeko oikeasti syyttää ystäviämme heidän tukensa ja ymmärryksensä puutteesta, jos emme itse pysty iloitsemaan heidän puolestaan. Eivätkö he saa olla onnellisia omasta onnestaan vain siksi, että jollekin toiselle ei ole sitä omaa lasta suotu? Enkö enää ota yhteyttä ystäviini, vain sen takia, koska minuun se sattuu? Entäpä mitä he ajattelevat siitä, että minusta ei enää kuulu kun he ovat raskaaksi tulleet, olenko minä todella niin hyvä ystävä?

Puhutaan, että raskaana olevat elävät siinä omassa pienessä kuplassaan, johon ei enää mitään muuta mahdu? Ehkäpä se taidankin olla minä, joka elän omassa pienessä kuplassani. Odotan ymmärrystä, myötätuntoa, kuuntelijaa. Ehkäpä ystäväni haluaa jakaa kanssani kaikkea sitä mitä raskaus on tuonut tullessaan. Varsinkin ensimmäisen lapsen odotus on varmasti maata mullistavaa. Keho muuttuu, ajatuksia heräilee, ehkä myös pelkoja raskauden ja tulevaisuuden suhteen.

Eri asia on tahdittomuus, josta joku taisi mainita. Kerrottaessa omasta keskenmenosta on suorastaan uskomatonta, että toinen vastaa siihen vauvankuvilla. Tuota minäkään en ymmärrä. Jätettäköön se ihmisen oman ajattelemattomuuden piikkiin.

Itselleni hyvin läheinen ystävä alkoi odottamaan vauvaa heti pian heidän aloitettuaan yritys. Minun oli suorastaan vaikea nähdä häntä. Peruin yhteiset tapaamiset ajatellen, että hänen näkemisensä satuttaa liikaa. Tuossa pari päivää sitten soitin hänelle ja kävimme yhdessä kahvilla pitkästä aikaa. Hän kyyneleet silmissään halasi minua ja sanoi pelänneensä menettäneensä ystävän sen takia, että hänelle suotiin jotain sellaista, mitä minä vielä itselleni odotan ja toivon. Ja kuinka hän on kaivannut ihmistä jolle puhua, kaiken tämän uuden vaikkakin niin ihanan keskellä.

Omia ajatuksia tähän iltapäivään. Hyvää sunnuntain jatkoa arvon naiset :Heartred:)

Hei taas ihanat! Mitäs tänne kuuluu? 2 viikkoa ja vähän päälle maltoin taukoilla :) Pahoittelen, en millään jaksa alkaa kahlaamaan läpi mitä olette kirjoitelleet, joten antakaas lyhyt briiffaus! :wink

Ketkä ovat päässeet siirtymään plussanneisiin? Tämän sivun perusteella ainakin Tikku ja Kaziska! Ihanaa! :smiley-bounce012
Onko Gatusa vielä yhtenä kappaleena?
Olenko yksin vielä plussaa odottelevana? :grin
Tervetuloa kaikki uudet ja pikaista plussaamista!

Tauko on tehnyt mulle tooooodella hyvää! Suosittelen kaikille yrittäville kokeilemaan. En varmaankaan enää kirjoittele tänne samaan tahtiin, vähentää stressiä kummasti. Ja app ei palaa kännykkään ennen plussaamista :wink

NAPAA: Ovistikkuja en ole käyttänyt, mutta koska mulla on aina niin vahvat oireet niin ounastelen että ovis on ollut eilen. Tänään on ollut aivan karmean huono olo! Siis olen maannut koko päivän sohvalla, lämpöä nosti ja oottelin että milloin yrjö lentää :eek: Tämmöistä tämä on nykyään aina dpo 1. Hormonit (keltarauhanen?) kai tämän oviksen jälkeisen etomisen aiheuttaa.

Nykyinen työ loppuu 1,5 viikon päästä ja olen lähettänyt 19 työhakemusta näiden parin viikon aikana. Jospa tärppäis edes työrintamalla :wink Miehen kanssa ollaan vietetty laatuaikaa, olen nähnyt paljon ystäviä, osallistunut yhdelle ihanalle neulekurssille jne :)

Muokattu viimeksi:
Viikonlopun työrupeamasta selvitty ja oli kyllä hommia tässä lukemisessakin :D Päivitän listaan itseni:

Kiivilintu 5.12.
Orm Onnekas 6.12.
@sukki 7.12.
starling 12.12.
Larissa 12.12.
Sabetti 13.12.
Lume 13.12.
titem 14.12.
Pikkukakkosen posti 15.12.
Mymmelisti 15.12.
Kettuli 15.12
pepeXXL 15.12.
Silv 17.12.
Jeilei 18.12.
Azalea 18.12.
Kyfi86 19.12.
'muurahainen' 20.12.
Johanna.. 21.12.
Toffee 21.12.
PikkuMinski 24.12.
Jellis 30.12.
DarkMimosa 31.12.

Mimi.?
Elli Etana?
Merink?
Pandakarhu?
Nuuhku?
Ratamo?
miemalia?
Soma?
lucky87 ?
Sannuinen ?
Aurinkoinen ?

( yht. 32)

Plussanneina jutuissa mukana: Gatusa, MadH91, Mju, Janeh, Vargynja, Feliddzi, lissufin, Mandah, Chipmunk86, Elya, Ttubu, Myyh, Tiarella, BlenQ, Satsa, naranja, marinamelina, Mustikka, Mara, Dawwe, Siija, Sandy, Käpynen, Etsijä, Mamia, Pötkylä, Sintti2014, Myssy, loora84, -Nennu- , Aida*, Brit, Mira83, Harmony, elaffy, Elli28, Nennahh, Freyja86,SuNWay, jennnyy, katapultti82,Tikku, diku (43)

Muokattu viimeksi:
Ei hitto!
Nyt on ruvennu vuotamaan sellasia limaklimppejä (sori yksityiskohdat!), siis vähän niinku ovislimaa PALJON joka on veristä.. mitähän ihmettä :o

Voi ei mimi, sua en kyllä olisi halunnut nähdä taas yrittävien joukossa :sad001 Pahoittelut ja halaukset!

Sain tänään kuulla, että eräs tuttava on synnyttänyt vauvansa kuolleena viikko ennen laskettua aikaa. Itkuhan siinä pääsi hänen ja koko heidän perheensä puolesta :sad001 Hieman kateuden neula pisti sydämeen, kun niin nopeasti saivat toisen lapsen alulle, mutta ei tällaista kyllä kenellekään toivo! En tiedä miten selittävät tapahtuneen 2-vuotiaalle isoveljelle, joka jo niin pikkuista odotti... :sad010Sorry tällainen epäoleellisuus tähän väliin.

Joo, eipä tänne palaaminen näissä asioissa kivaa oo :'( onneks täällä on niin ihania ihmisiä <3 uutta matoa koukkuun :)

Tervetuloa takaisin Larissa! Mä tosiaan jo toivoin että sä tulisit toisenlaisten uutisten kanssa, mutta hyvä että tauko on tehnyt tehtävänsä :)
Hirveä tilanne tuo mistä kerroit. Oon monesti lohduttautunut itse ajatuksella että parempi että menee kesken vaikka sillä viikolla 12-13 kun tapahtuisi noin että juuri ennen h-hetkeä tapahtuu jotain vastaavaa. Se olisi aivan kauhea paikka. Tuli kyllä oikein kyynel silmiin kun luin tuon :sad001

Mun yhdelle tutulle kävi niin, että meni kaks viikkoa yli lasketun, lääkärit ei suostuneet käynnistämään ja vauva kuoli :( Eivät suostuneet käynnistämään, vaikka tää äiti kertoi omalle äidilleen käyneen samalla tavalla :( Luonto kuulemma hoitaa synnytyksen käynnistymisen. No, näemmä kaikilla ei. Tuo nainen tuli nopeesti uudelleen raskaaksi ja se synnytys suostuttiin käynnistämään ennen laskettua, vaikkei sairaala tänäpäivänäkään ole suostunut myöntämään mitään virhettä tapahtuneen ekalla kerralla. Ihan kauheita juttuja...

Takaisin