Raskaaksi 2014

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gatusa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tuutikille täytyy tulla taustalta kommentoimaan: rv9 keltarauhanen surkastuu pois ja se voi aiheuttaa kovia vatsakipuja (sullakin viittais mielestäni hyvin juuri siihen kerta kipu toispuoleista...) ja myös pientä vuotoa. Kuulemma niin kovia että moni hakeutuu päivystykseen. Näin mua varoitti varhaisultrassa gyne, että tuossa vaiheessa ei pidä heti pelätä pahinta vaan kivuille/vuodoille voi olla näin luonnollinen syy :) Mielestäni tämä pitäis kertoa kaikille odottajille! Tsemppiä!

jellis jaksamista ei ol kiva tuollasta kuunnella todellakaan tuossa tilanteessa. juu jännitetää sit yhessä.

pääsinpä kellottaa supparei ja 5 min välein mut ei ol järin kipeitä joten seurailen tilannetta ku eivät ol kunnollisiks yltyn, muistuttaa enemmänki menkkakramppei extrana polttelu alavatsal ja reisissä. ukko oli et hän laittaa piikin ku ei se tänää synny ni olin et kumman se valitsee, riski että syntyy 24h sisällä ja mulle voi käydä huonost ku verisuonet ei sulkeudu vai se että ei laiteta piikkiä ja katotaa miten tilanne kehittyy. lopulta silleki meni perille että tässä on kyse siis oikeestiki iha vakavista asioista ei mistää pikkujutusta vaan mun elämästä pahimmas tapauksessa.

Turposin viimeyönä niin että hyvä kun silmät auki sai aamulla, mikä viittas pms:ään vaikka toisaalta ollu myös se oksettava olo (joka nykysin kai mun perus-pms-oire myös). Mutta tänään on nestettä poistunut hirveetä vauhtia, sormukset pyörii sormessa vaikka aamulla mietin että lähteeköhän muuta ku leikkelemällä irti. Jos ois pms ni turvotus pahenis menkkoja kohti vaan (sen kolme kiloa kerään aina ennen menkkoja nestettä). Haluan ajatella että tää on hyvä merkki, että pms alkoi pahana mutta katosi samantien.

Jellis vain mies voi olla noin idiootti. ... toivottavasti otti onkeensa kun poistuit.

Gatusa sulla kyllä jännät paikat! koitahan kerätä voimia nyt :)

Orm aika hurjat pms oireet, toivottavasti häviävät pidemmäksi aikaa ;)

Missä meidän yökyöpeli Lume? Niin tiiviisti hyödyntelemässä sitä toista follia, ettei koko päivänä pääse tännekään? ;)

Turhaan kiukuttelin, ei ollu mies unohtanut mistä puhuttiin. :) nälkä ja väsymys taas otti ylivallan. Hih :D

Gatusa: onneks jotai meni perille ku tosia asiat kertoo päin kasvoja :) eikö oo vähän epävarmaa ku ei ihan tiedä millä pääset sitte sairaalaan. :) no se on sitä villin lännen meininkiä ;) ja sä pärjäät kyllä. Aika tiheeseen sun supparit tulee kyllä. Mä lähin sairaalaan muistaakseni ku supparit tuli 10 min välein ja olivat säännölliset. Tosin lapsi vedet meni eka jo jotai 1,5h ennen. :) mua niin jännittää miten sulla yö sujuu... vai paljonko siellä nyt on kello ?

Juu ja tytöt! Täällä saa puhuu mitä sydämellä on. Nuo teidän vaivat on niin suuria asioita henkisesti että niistä on pakko saada avautua! Ylipäätään koko haaveilu on nii suuri asia että pakko purkautuu kaikista asioista!

Tikun tikussa oli viivaaaa! !!!

Menkat ei täällä vielä alkaneet eikä kyllä yhtään tunnukkaan siltä. Mitä lie olli sitten. Nyt meinasin kyllä nukkua ilman siettä Ettei paikat muhi liikaa. .. katotaan sitte aamulla joudunko heti kalsari pyykille.
Salilla jo 3 kerta ku meinaa lähtee taju. Kylmä hiki puskee päälle, oksetus olo ja koko kuntosali pyörii silmissä... pienellä levolla menee ohi. Samanlainen tunne ku kerran jäi sormi täysiä auton oven väliin pakkasella... liekkö joku hapen puute vaikka kyllä keskityn hengittämiseen. Luulen että johtuu mun matalista verenpaineista ja kun pinnistelen painoja nostella ni aivoihin ei kerkee kulkeutua tarpeeks verta ja sit tulee huono olo. Jos tää johtuis verensokerin laskusta ni tuskin olo paranis ellen söis jotai... pitää silti pyytää pitkäaikais sokeri labraan ja se kilppari koe.

Muokattu viimeksi:
Gatusa voimia ja jaksamista sinne, iso halaus sinulle ja toivotaan kaiken menevän hyvin :) kai se ninja sieltä pian tulee jos on tullakseen tai sitten odottaa vielä pari viikkoa, ainakin olet hyvillä viikoilla nyt ja toi injektiojuttu on ihan pepusta kyllä, hienoa ettet ottanut enää sitä injektiota.. sitä kun ei tiedä koska tulee lähtö sairaalaan ja kellotahan ihmeessä suppareita mikäli koet sen tärkeäksi <3
Mimi halaus sinne <3 haluan ajatella että myrskyn jälkeen on poutasää <3 sinunkin tilanteeseen tulee varmasti ihan pian pian pian onnellinen käännähdys kohti valoisampaa aikaa <3
Mimmu halaus sinne <3 voimia ja jaksamista, onneksi aika kuluu nopeasti ja jo pian, huomaat olevasi onnellisemmassa asemassa ;) tottakai purat tunteitasi ja ajatuksiasi tänne vapaasti!
Tikku kyllä on vahvistunut, hcg on siis lähtenyt mukavasti nousuun ja pysykööt nousussa, onnittelut vielä <3 kyllä se digi sulle raskaana tuloksen antaa mutta maltahan mielesi.
Toffee olet niin piristävän hauska, on aina kiva lukea kirjoituksiasi, plussatuulia! :)
Jellis mä niin pystyn kuvittelemaan tuon tilanteen kiusallisuuden ja kurjuuden, olipas töykeä äijä! toisaalta jätä hänet omaan arvoonsa niinsanotusti, hän kun ei tiedä mitä se yrittäminen on ja toisaalta parempi niin jos jotakin positiivista haluaa hänelle, olet ihana <3 muista että te saatte vielä sun miehen kanssa vauvan/vauvoja.
sabetti onhan se mainiota että on huushollissa mies joka pitää kodista huolta :) mutta mä niin pystyn kuvittelemaan sun fiilikset, tsemppiä <3 kyllä te vielä romantiikkaa saatte <3
*lisäys noniin jee onneksi miehesi ei ollut unohtanut ;)

Pampero,kiitos tiedosta! Itsellä siis ennestään jo yksi lapsi,mutta tuollainen on ainakin täällä takapajulassa mulle neuvolassa jäänyt kertomatta. Kivut nyt ohi.. taidan vaan sitten odotella np ultraan 2vk päähän jos vuotoa ei enemmälto tule. :)

Gatusalle tsemppiä ja paaaljon voimia! :) Ei taida enää pitkään mennä että pieni syntyy. Hyvä myös että miehesi on tajunnut tilanteen vakavuuden.

Pampero ihanaa kun sinustakin kuulee pitkästä aikaa ja iso kiitos viisauden jakamisesta, on kyllä pyllystä ettei kaikille mainita tuollaisesta, kuitenkin tosi tärkeä juttu!

Onnea mariska ja tikku:)

Täällä ei paljon omaanapaa huvita taas tutkiskella..o_O.Se ois sit niinkun KP 1. :mad:

Enää en tihrusta yhden yhtä VIIVANPAIKKAA:angry ( omista testeistäni, teidän kyllä :wink)

Gatusalle tsempit, näyttäisi että koitos ja palkinto alkavat olla jo tosi lähellä. :)

Täällä kp42 lähenee loppuaan, tulossa siis ehkäisemättömän ajan ainakin toiseksi pisin kierto. Nyt pari päivää ollu kirkasta limaista vuotoa reippaasti, niin että pari kertaa oon luullu että nyt ne menkat alko, mutta ei. Viime lauantaina tehty viimeisin r-testi, joka siis oli puhdas nega. Tänään myös alavatsaa nippaillu kummasti.

Mimmulle ja Mimille isosti voimia! :Heartpink

Mariskalle ja Tikulle onnittelut! :hello2:happy093

Tuutikki yritä olla murehtimatta ja vaadi sitä ultraan pääsyä!

Junttura.. jos kuitenki olisit raskaana, mä en muista sun historiaa mutta haluan vain niin toivoa että siellä olisi raskaudesta kyse eikä mistään kierron venähtämisestä tai muusta sellaisesta :)

Diku, täällä tulee välillä niin nopeeta tahtia tekstiä että mäkin tipun välillä kärryiltä ja vastailen mitä sattuu tai unohdan vastata :D

Voiko se mifegyne aiheuttaa pahoinvointia? Mua oksettaa ihan törkeesti ja tuntuu että päätä puristaa. Ihan ku migreeni ois tulossa mutta lievempi..
Niiiiin ja kun otan torstaina ne cytot, nii pitääkö täällä olla vielä perjantainakin toisen aikuisen? Lueskelin tossa googlea ja joillakin vuoto on alkanu vasta seuraavana päivänä :o
Emmä tänne enää perjantaiksi ketään saa :'(

Mimi niin joillain se vuodon alkaminen voi kestää.itselläni ei alkanut vuorokauden sisällä.
Pääsisitkö osastolle tyhjennykseen?

Pääsisin osastolle, mutta en viittis esikoista (1v8kk) yksin kotiinkaan jättää :/
Mies yrittää jos se sais perjantain vapaaks, kertoo työnantajalleen koko tilanteen. Mun äiti yrittää saada torstain vapaaks.
Yks hyvä ystävä olis tulossa kans torstaina mutta pääsis vasta 1 aikoihin. On mulla vaan tukiverkko <3

Ainii! Hitto tää päivä on menny niin reisille! Esikoinen sai mun 2viikkoa vanhan puhelimen käsiinsä ja TADAA!! Näyttö halki! Ei v*tuta! Kattelin niin tän iphone 6 näyttö maksaa 350e.. Näppäilimpä sit iltani ratoksi vielä vahinkoilmotuksen vakuutusyhtiölle.
Nyt mä mietin että meenkö oksentamaan vai nukkumaan..

Nii ja viikonloppuna mennään tytön kans sit mun äidin luo, kun mies on töissä. Kai mä jo ens maanantaina uskallan jäädä yksin? :D

Johannalle: tsemppiä uuteen kiertoon.. samaa mieltä minäkin etten testaa ennen ku on oikeesti myöhässä ja jo valmis menee lääkäriin ku menkat ei ala.

Mimi: halaus sinulle! Toivottavasti tyhjennys alkaisi mahdollisimman pian!

Täällä itkettää: koira joka seurannut 4 urheilijaa Amazonissa läpi harmaan kiven, oma poika joka on niin ihana, ukko joka suunnittelee lainan maksua (ei yhtään kiva asia), ukko joka meinas uhrautua ja ostaa meille vierashuoneeseen sohvan (kiva juttu) :), itkettää oma isä kun se on niin ihana ku tykkää pojasta niin paljon ja tuli nytkin sen kans touhuamaan ku kävin salilla :), oma koira ku on niin söpö, oma joulu omassa kodissa, jogurtti namit on niin hyviä. Nuudelia tekis mieli. Seki itkettää ku sitä ei oo. Onko nää niitä mun pms oireita... en oo kyllä pitkään aikaan itkenyt tällaisesta.

Siinä gatusalle ja muillekin kuva mun ja pojan talvi virityksestä. Ja mun koira!

Liitteet

• 1416950909443.jpg
    1416950909443.jpg
    18.3 KB · Katsottu: 151
  • 1416951009515.jpg
    1416951009515.jpg
    36.6 KB · Katsottu: 154
Mä nyt sylkäsen tän pahan olon tähän ja pyydän anteeksi heti alkuunsa, kun kuitenkin loukkaan jotain.

Silloin kun me oltiin pitkään yritetty ilman plussan plussaa tai haamun haamua musta tuntui muiden plussat ja raskaudet tosi pahalta. Nyt kahden km:n jälkeen ne ei tunnu enään miltään. Siis toki olen muiden puolesta onnellinen muttei se herätä mun vatsanpohjassa enään mitään tuntoja. Eipä se plussa kyllä omalla kohdallakaan enään onnen tunteita herätä, jos nyt joskus vielä tulisi.

Eniten mua tällä hetkellä vituttaa ihmiset, jotka ovat raskaana ja vinkuvat joka helvetin pienestä asiasta. Tyyliin paino nousee, lonkkia kolottaa ja närästyskin on kamalaa. Mä lupasin ittelleni jo pitkän yrittämisen aikana etten enään ikinä valita mitättömistä, raskauteen liittyvistä asioista ja sain nyt raskauden aikana kuulla vittuilua siitä, että olin oksuoloista lähtien onnellinen kaikesta. Tuntuu kohtuuttomalta jotenkin, kun ihmiset valittaa turhasta, kun mun näkökulmasta heidän pitäisi olla kiitollisia.

Mä en vaan tajua miksi tämän piti osua meidän kohdalle jo toisen kerran. Eikö se yksi kerta olisi jo riittänyt? Ja miksi ihmiset hokee, että kaikella on tarkoitus, kun mä en oikeasti ymmärrä mikä helvetin tarkoitus tämmöisellä voi olla? Tai miksi toisille ihmisille on kaikki helppoa? Mä en vaan tajua. :sad001

Mimmu, meillä on ilmeisesti samanlainen ajatusmaailma!

Onhan se hienoa että plussataan ja ollaan raskaana, mutta niin.
Mä en osannu kunnolla iloita edes tästä toisesta plussasta. Enkä varmaan kovin iloitse seuraavastakaan. Pessimisti ei pety, ainakaan niin pahasti.

Ja toi liibalaaba mitä mullekkin on jotkut sanonu että kyllä se tulee kun on tullakseen, vielä ei ollu teidän vuoro, kaikella on tarkotuksensa, mutta teillähän on jo yks! (Joo niin on, mutta ilmeisesti ei saa haaveilla ja toivoa sitä toista?)
Pahinta on kun noi lauseet tulee jonkun läheisen suusta. :(

Emmä usko että täällä kukaan suuttuu, täällä on kuitenkin niin upeita ja ymmärtäväisiä ihmisiä <3
Hyvä vaan että sait vähän purettua, se aina auttaa :)

Mimmu iso halaus♡
Tuskin kukaan loukkaantuu. Kyllä tässä ottais kaikki vaivat jos vaan ois saanu pitää vauvan kyydissä.
Sinun tunteet on ihan "oikeutettuja" ja normaaleja. kaikki kliseet tuntuu varmasti kaikkea muuta kuin lohduttavilta.
Voimia toivotan, niitä varmasti tarvitset että jaksat aloittaa palasen keräämisen ja uuden yrityksen. :Heartred

Minä niin toivon että te ja me ja kaikki saadaan se ihana tuhisija viereen.

Takaisin