Raskaaksi 2014

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gatusa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mimi: mutta on kuitenkin hyvä että olet miettinyt siskosi kanssa noita. Pystyy olemaan ihan oikeana tukena meidän lisäks :)

Mäki oon tuota Kilpparia miettinyt ku aina oon väsyny ja monenko monta oiretta löysinkin listasta. Eilen ku katoin.. pitäis vaan käydä ihan tuolla asiaan perehtyneellä lääkärillä valittaa. Voisi samalla pyytää pitkäaikais sokerin taas vaihteeks kattoo. Kaikkihan nää on yhteydessä toisiinsa. Aikaisemmin kun niitä on tutkittu niin labra vaan sanonu ettei niissä arvoissa oo mitään vikaa. Sen enempää niistä ei oo puhuttu mitään ees neuvolassa.

Nyt o ihan ok olo ku sai nukuttua 7h unet. Olinki eilen kipeä. Vielä sellanen tökkerö olo. Ja se huono olo mikä oli eilen. Nytkin kyllä paleltaa ihan hulluna. Ei vaan oo kuumetta. Lämpö 36.4. Tänään olis spirometria koe. Saas nähdä jos tässä alkaa nokka enemmän vuotaa ni voinko mennä... mutta jospa se ventoline auttaisi vähä sit muuhunki ku puhalluksen paranemiseen. Meillä otetaan töissä kaikilta tuo koe ettei yksistään mulla epäillä mitään. :)

Muokattu viimeksi:
Kypsyttää tää jokakuinen valeraskaus. Tänään taas alkoi se kaamee pahoinvointi. Samanlainen ku viime kierrossa. Samanlainen ku oli raskausaikana. Viimekierrossakaan siellä ei ketään ollut, joten tää on varmaan samanlaine tapaus. Sitäpaitsi oikeeta raskauspahoinvointia ei vois edes olla näin varhain. RV 2+4 kun ois tällä hetkellä. Jos siis olis tai tulis. KP 18.

Huomenta ihanat :Heartred

Toivottavasti kaikkien päivä on alkanut mukavasti :)

O Onnekkaalle plussatuulia :) josko siellä joku olis matkassa :)

Mä tiedän, että nauratte mulle ja pidätte hulluina :oops: Mut tää on niin jännää :excited001
Tänään pissin sen vikan pc:n ja voi ei !!! Se vahvistuu :love2
Jännittää kyllä hirmuisesti sen km:n jälkeen :eek: Mutta Vau :rolleyes: Siellä ehkä on sittenkin joku.

Ootte mahtavuutta !! Kiitti kun tämmönen höppänää saa kuulua näin mahtavaan porukkaan:Heartbigred

Liitteet

• image.jpg
    image.jpg
    318.2 KB · Katsottu: 207
huomenta ihanat ystäväiseni.

laurushka täällä ollaan yhtenä kappaleena.....edelleen huoh...

mariska onnea plussasta mashaAllah tonnikaupalla tarrasukkia, bodyja, potkareita yms. :)

on: 36+6 viime yönä oli yksi oikeastiki kivulias suppari ei mikää nippasu mut lopahti siihen mut enpä saanu enää nukuttua sit, vissii alko jännittää tai jotai niin paljon että alkaako säännöllisest tai meneekö vedet jne. varmaa ennen kaikkea jännitti sen takia ku ukko oli laittan mulle piikin siin klo 19-20 maissa ja ennen synnytystä pitää olla 24h ilman tuota lääkettä. jotenki on vaa sellai olo että ei huvita ottaa niitä injektioi ku on supparei koska mistä sitä tietää millo käynnistyy. sais kyl alkaa jo käynnistyy synnytys. mä sanoin ukolleki että ennen ku se ehtii mua viedä tarkastukseen tai luulee vievänsä ni lääkäri toteaa sairaalas varmaa jo et synnytys käynnissä.
tänää ukko sit ol et tää ei tul varmaa ennen rv 40-42 ulos ni sanoin et älä kuule pelottele, esikko synty 41+0 ja oli normaalikoon puolella mut kookas ku ite oon pieni ni siinä oli työtä. haluisin helpomman ja nopeammans synnytyksen mielellää etenki ku en ol suomes synnyttääs. tänne luvattu ukkosmyräkkää koko päiväks ja vissii huomiseksiki, ois hyvä aika mennä sairaalaa ku ukko ei men töihi inshaAllah.

lucky87: mulla on hävinnyt melkein kaikki oireet tyroksiinilääkityksen myötä. Mulla oli hengenahdistusta, päänahan ihottumaa, huulien ja limakalvojen kuivumista, silmien kirvelyä, jalkapohjien pistelyä aamuisin, nivelkipuja, painonnousua, turvottamista, nenäverenvuotoja, aknea, palelu, alhainen ruumiinlämpö, väsymys....

Joku kyseli herpeksestä, minulla on huuliherpes. Ilmestyy yleensä flunssan yhteydessä tai stressistä.

Mulla löytyis kans vajauksen oireita, tukka tippuu päästä, turvottaa, akne, päänahassa ihottumaa/näppyä, väsyttää muttei saa nukutuksi ja uni tosi pinnallista, turvottaa, paino on noussu.. Vuosi sitten kävin testeissä ja oli kuulemma rajojen sisällä. Pistivät synnytyksen piikkiin vaikka siitäkin oli jo 7-8kk :/

Huomenta. Olipahan taas yö. Milloinhan sitä sais ihan oikeasti nukuttua. En oikein tiedä oonko työkuntoinen mutta en halunnut yksinkään kotiin jäädä.

Mulla on kilpparin vajaatoiminta. Silloin, kun yritettiin ekaa niin arvot oli yli 4 enkä mä ovuloinut ollenkaan. Lääkityksen aloituksesta 4 kk niin olin raskaana. Nyt elokuussa lääkitystä taas ruukattiin, kun arvot oli vähän yli 2 ja siitä seuraavassa kierrossa plussasin. Monet lääkärit ei vaan tee Suomessa mitään, jos arvot on just rajoissa vaikka raskautta ajatellen niiden pitäisi olla lähellä yhtä.

Niin ja tuntuu että aivotkin on ihan puuroo kun en muista enkä jaksa mitään.. :o

Mariska onnea plussasta! :)

Mimmu, mitkä ne rajat sitten on jos arvon pitää olla lähellä yhtä?
Mietin vaan että tiedän ees jotain fiksua sanoa sille lääkärille tänään, että sais kapuloita rattaisiin.
Puolentunnin päästä pitäs lähtee taas ultraan ja hakemaan lääkkeet..

Mulla oli myös arvot rajojen sisäpuolella. Lopulta meni hermo ja kävin yksityisellä endokrinologilla ja sain kokeilulääkityksen. Pikkuhiljaa on kokoajan olo normalisoitunut. Vaikka en mä enää siinä vaiheessa olis tiennyt mikä on normaalia ja mikä ei.

Mimi, tsh pitää olla alle 2 niin on normaali, raskautta yrittävällä lähempi 1. Hyvä olis pyytää myös t3 ja t4 arvot mutta niistä ei yleensä Suomessa mittailla.

Tässä vielä Mimi rajat. Riippuu tietty labrasta millä yksiköillä mittaavat

Tsh: 0,27–2,5 mU/l
T3: 0,8–2 ng/ml
T4: 5,1–14,1 ng/dl

Mäkin kävin just kilpparitesteissä kun kaikenlaisia siihen viittaavia oireita on ollu ja uusimpana palantunne kurkussa sekä suuri sukurasite. Otti heti myös ton t4 mut arvot oli rajoissa. Lisäks lähetettiin ultraan josta sit löydettiinkin hyvänlaatunen kasvain. Ja yllätys yllätys arvatkaas mitä! Silti ei tehdä mitään, en saanut lääkitystä edes kokeiluun vaikka lääkärin mielestä se saattais hillitä jopa sen kasvaimen kasvua jatkossa. Ärsyttävää kun kilppariongelmiin on niin vaikea saada hoitoa... toinen lääkäri oli samaa mieltä et ei auta nyt kun katsoa miten etenee.

Muokattu viimeksi:
Mulla ei enää edes mitata TSH:ta, kun se ei mun kohdallani kerro mitään. Yleensä multa otetaan T4V ja T3V. Voin hyvin jos T4v on lähellä ylärajaa eli noin 20 ja T3V 6.

S-T4-V, vapaa seeriumin tyroksiini
Viitearvot: 9–19 pmol/lV tulee sanasta ”vapaa”. Suurin osa tyroksiinista kiertää veressä proteiiniin sitoutuneena, vain pieni osa on vapaana. Kuitenkin ainoastaan vapaa tyroksiini pystyy hoitamaan hormonin tehtäviä. Mittaamalla vapaata tyroksiinia saadaan tarkempi kuva toimivan hormonin määrästä18. Kilpirauhasen liikatoiminnassa (hypertyreoosi) tyroksiinin määrä veressä on suurentunut ja kilpirauhasen vajaatoiminnassa (hypotyreoosi) pienentynyt. Lue lisää kilpirauhasen tuottamista hormoneista täältä. Aspiriini, diureetit tai hepariini voivat kohottaa T4-V arvoa1920.

S-T3-V, vapaa seeriumin triojodityroniini
Viitearvot: 2,6-6 pmol/lEhdottomasti tärkein näistä kolmesta testistä. T3-hormoni on kaikista kilpirauhashormoneista kaikkein aktiivisin ja sillä on vaikutus joka ikiseen kehon toimintoon. Trijodityroniinin autovasta-aineet ja heterofiiliset vasta-aineet saattavat joskus aiheuttaa virheellisen korkeita tai matalia tuloksia. Jos T3-V on viitearvojen alaosissa S-T4 ollessa viitearvojen keskivaiheilla tai yläosissa voi syynä olla huono T4/T3-konversio. Tällöin on suositeltavaa ottaa huomioon konversioon vaikuttavia osia kuten alhainen veren ferritiini tai seleeni21.

http://www.kilpirauhanen.com/tietopankki/kilpirauhanen/laboratorioarvot-ja-diagnoosi/

Pahoittelut suurten menetysten johdosta mimille, mummulle ja tikulle!!!

Pakko tulla tänne ihmetteleen et ultran mukaan mulla on ollu siis syyskuussa ovis sillon kun ovistikut anto haamuja ja aamuin illoin tikuttelin. Koskaan ei tullu lähellekään yhtä vahvoja viivoja mut ovis on tapahtunut kaikesta päätellen. La aikastu muutamilla päivillä.

Mulla miehellä oli tsh just 4.5 eikä asialle kuulemma tehdä mitään kun arvo normaali... Labran lapussakin oli viitearvona 0,5-4,5.. Sit oli paastosokeri koholla plus sen seurauksena maksa-arvot inan koholla..

Jep, mulla on itellä lauantaina lääkäri samasta aiheesta, ni jos rupee jotain noista viitearvoista sanoon ni sit käyn kyllä yksityisellä.. Jos kerran raskautta yrittävällä pitäs olla suht alhaiset arvot ni ei tommonen peli käy..

Takaisin