Kiitos, muurahainen! Tuo oli tosi hyvä teksti. Törmäsin tässä vasta hiljattain jollakin nettisivulla "tietoon" että ovulaatio on kierron puolivälissä. Ärsytti ihan lukea moista roskaa, sen lisäksi että joku voi yrittää hankkiutua raskaaksi väärään aikaan, joku voi yrittää ehkäistä varmoilla päivillä väärin.
Aloin tässä pohdiskella kun pahoinvointi vain sitkeästi jatkuu että voisiko kyseessä olla kohdunulkoinen. Kipujen kai kuuluisi olla kovemmat ja jatkuvat. Olen saanut tämän kierron aikana kipukohtauksia, kolmeen kertaan jopa siinä määrin että kieriskelin vaikertaen lattialla. Ovat kuitenkin sitten hellittäneet vaikka ovatkin olleet voimakkaita joten en ole ajatellut että vaatisi mitään toimenpiteitä tai huolestumista. TAI sitten voisi olla kyse raskaudesta joka ei vielä näy, ja jonka aikana minulla jostain syystä on kuukautiset tai jotkut sen tapaiset. Niukkaa on vuoto ollut ja nyt loppumassa, eli pari päivää kesto. CB:n ohjeessa kehoitetaan tekemään raskaustesti 19 vrk yhdynnän jälkeen jos kierron pituudesta ei ole tietoa. Koska minulla kierto oli nyt pitkittynyt, niin ehkä pitäisi odottaa viikko ja tehdä vielä yksi testi.
Kaikki te joilla joskus ollut kohdunulkoinen. mistä sen tietää? Voiko olla lähes oireeton tai oireet pahentua ja sitten helpottua? En jaksaisi soittaa terveyskeskukseen ja vongata labralähetettä kun eivät katso hyvällä sinne soittamista ellei hengenlähdöstä ole vähintään kyse... Ja selviäähän se odottamallakin, kyllä kai se joskus alkaa oireilla isosti jos kohdunulkoinen on.
TUNTUU ihan kuin olisin raskaana. Eikä minulla ole koskaan ollut pahimmissakaan vauvakuumeissani pahoinvointia. Ainoastaan raskaanaollessa.
Sitä vaan olen aina ihmetellyt että kun joillain kuukautiset tulee moneenkin kertaan raskauden aikana, ihan normaalisti etenevän raskauden siis, niin mistä ihmeestä se veri tulee? Ovulaatiota ei voi tapahtua eli ei se munasolu ole. Kohdun limakalvo ei voi irrota ja uusiututa keskeyttämättä raskautta joten ei se sitäkään ole. Mikä sieltä niinkun vuotaa silloin?