Raskaaksi 2014

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gatusa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Joo yks normaali kierto oli välissä. Meille ei sanottu mitään, että pitäisi pitää taukoa, joten jatkettiin heti. Ei meistä kumpikaan halunnut mitään taukoja. Varsinkin mies oli sitä mieltä, että km antoi toivoa uudesta raskaudesta.

Joo ja jossain oli joku taulukko jossa hcg menee juurikin noin että muistaakseni dpo 7 on paljon heikompi kuin esim dpo 6.. Ja sit vasta alkaa oikeesti nousemaan.. Hitsi kun en muista missä sen taulukon näin..

Mimmu: hassua :o mulle nimenomaan sanottiin et ehdottomasti ainakin 1 kierto välissä, mielellään 1-3.... Noooo, samapa tuo kun kuitenkaan ei toteltu :)

No siitä on monet lääkärit eri mieltä, että pitääkö vai ei. Mun kaveri, joka opiskelee gynekologiksi sanoi, että pitäisi odottaa 6 kuukautta. Mun gyne ei sanonut mitään. Siitähän on kyllä monia tutkimuksia, että jostain syystä nainen on hyvin hedelmällinen 1-3 kiertoa pillereiden lopetuksen ja km:n jälkeen. Lääkärit vaan ei tiedä miksi.

Silv ja Mimmu, minkälaiset teillä oli kierrot km jälkeen? Itseä jännittää vähän, että mitä kierrolle nyt käy. Otinkin nyt ovulaatiotestit käyttöön ihan vain selvittääkseni kierron. Tietää ainakin milloin menkkoja/plussaa voisi alkaa odottelemaan. Kierto todennäköisesti hieman pitkittyy, jos km-vuodon alku lasketaan kierron eka päiväksi. Nyt sentään ovulaatiotesti näyttää jo haaleaa viivaa, kun sitäkään ei vielä pari päivää sitten näkynyt.

Minulle myös sanottiin, ettei ole mitään syytä etteikö voisi yrittää heti jälkivuodon loputtua. Riippunee paitsi lääkäristä, myös keskenmenon "sujuvuudesta", voisin kuvitella.

Mulla alkoi km vuoto 4+5 eli oli tosi aikainen. Vuoto oli runsaampaa ja klimppisempää kuin normaalisti. Seuraava kierto oli ihan normaali, ovis kp 12 ja luteaali sen 14 päivää. Tosin siinä kierrossa söin taas keltsuja, joten se on voinut vaikuttaa myös. Sitähän voisi spekuloida hamaan tappiin saakka tuliko km sen takia, että pidin kahden kierron tauon keltsuista.

larissa jep oon samaa mieltä sun kans, onneks mulla on teidät ni en ol niin mahottoman yksinäinen mut silti tulee sellai olo et omas kotona kukaa ei oikei ol kiinnostun mistää mikä liittyy minuun esim. keskustelu olematonta, ajanvietto yhessä olematonta, no esikko on sentää onnekas ku ukko välil sen kans pelaa palloa mut mä kaipaisin kyl ite huomiota ukolt kans. ja minähä oon viel 24/7 kotona kaikenlisäks ei sosiaalista elämää mut eipä täällä oikei voi sellasta pitääkää koska sit kaikki asiat leviää vähintääki koko kaupungin korviin.
on muute aivan ihana kuva minkä laitoit, kiitos, se piristi minua jonkin verran jo kun näkee millaista sielläpäin on :)

jeilei tervetuloa ja plussatuulia, tottakai tänne mahtuu ja vaikka plussa tulisikin ni sen ku pysyt tälläki palstalla :)

täällä oli puhetta km jälkeisestä ajasta, hki:n yliopistollises mulle sanottii aikoinaa ku todettii keskenmeno että ei muuta ku uutta putkee samantien. eikä täällä tämänhetkisessäkää asuinmaassa ol sanottu mitään. oon kyl kuullu et jotku lääkärit suosittelee et oottaa esim kaavinnan jälkee ne yhet menkat ainaki.

Jeilei: mulla kunnon vuoto kesti 3pv ja tuhruili 2pv. Siitä 4pv niin tulin kipeeksi ja nyt 1,5vk ni on vasta suht terve olo joten tää kierto on ollu aika mitäänsanomaton.. Oviksesta ei juurikaan tietoa, kp16 alkoi ovislimailu ja kp 16 ja 20 tuntui pieniä kramppeja (ensin oikealla, sit vasemmalla). Tänään kyl vasta heräs halut joten voi olla et se ovis oliskin nyt... Tikutellut en oo enkä meinaa.. Mut siis jos se ovis onkin nyt niin sithän kierto venyis about 35-päiväiseksi kun normi on about 31..

Mulla oli kyl kuulemma "täydellinen km" kun kaikki tuli jo ekana päivänä ulos ja 4pv päästä hcg oli enää 2.3, mutta suositteli silti ehkäsyn käyttöö vähintään tän kierron. Ehkä helpottaakseen omaa työtään, heh :D

Eli km jälkeen voi odottaa aika lailla vaikka ja mitä. Melkosta rakettitiedettä tämä naisen hormonitoiminta.

Jos on pidetty yksi kierto välissä ja pamahtaa plussa niin laskettu ainahan on helpompi laskea. Siksi kait sitä taukoa suositellaan :)

Ja kaavinnan jälkeisestä kierrosta raskautumiseen kai voi liittyä riski, että alkio/istukka/jotain kiinnittyy liian syvälle kohtuun, kun limakalvo voi olla ohut. Tätä vaaraa ei kai ole spontaanissa tai lääkkeellisesti hoidetussa keskenmenossa.

Huuh,olette taas kerenneet reilun vuorokauden aikana kirjoitella paljon! EI ollut ku rapia 40 viestiä lukematta! :grin
Paljon oli taas plussa uutisia,oikein paljon onnea niistä ja viivan vahvistumisia..nimiä en varmasti tuon luku urakan jälkeen enää muista! :love7Pahoittelut tädin kohdanneet. :sad001 Nyt sitten onkin tavoitteena että jokaikinen siiis aaaaaivan kaikki täältä palstalta siirtyy viimeistään joulukuussa plussanneisiin! Täältä kaikille oooooikein paljon +++++++++ tuulahduksia teille aivan jokaiselle! :smiley-bounce016

Ja tädit ette ole tervetulleita! :smiley-angry019

Omaa napaa:

Sekavat fiilikset.. freyja,mimi tiedän niin tuon teidän tunteen.. Itsellä kaksi päivää ekaan ultraan. Ihanaa,mutta myös pelottaa aivan hirveästi! :sad001 Viikolla oli järkyttäviä pahoinvointeja että alas ei pariin päivään mennyt mikään muu kuin hedelmät ja suolainen. Toisena päivänä sitten tuntui että koko vatsa on tulessa ja röyhtäytti..,onko tämä sitten sitä kuuluisaa närästystä.. itsellä ei ikinä ole ollut joten tiedä häntä..rennietä käyty ostamassa. :rolleyes: Samalla yötä heräsin sitten hirvittivään mahan vääntöön,juoksemalla vessaan ja maha aivan sekaisin! Sori liika info! :laughing021
Mahaankin melkein joka päivä pikkuisen nippaillu ja muuta kipua MUTTA nyt.. ei kerrassa mitään eilen/tänään! Rinnat ovat pehmeät,ei kiinteät eikä niihin koske.. mihinkään ei enää koske! Vähän heikko olo on,mutta siinäpä ne mun oireet sit on.. aamulla heräsin virkeänä 7 tekemään karjalanpaistia uuniin ja muita koti hommia niin kieltämättä tulee pelko onko kaikki hyvin vai ei.. hävisi niin yhen äkkiä kaikki oireet.. :oops: Tänään 6+5

tuutikki kuulostaa närästykseltä ja mitä tuoho oireettomuuteen tulee ni mullaki oli oireettomia päiviä joten, mun rinonist ei ol missää vaihees tullu kiinteet ees, niitä ei ol oikeestaa särkeny varmaa missää vaihees jne. joten odota iha rauhallisin mielin siellä.

Tarkoitatko Lume tota Fertility Friend -taulukkoa? Jos aamulämpöjä tulee mittailtua niin suosittelen tuota kyllä :)

Lume, mulla on kans kännykässä kiertoa seuraava kalenteri (meillä taisi olla sama eli toi My Calendar?), mutta se ei osaa sanoa lämmöistä mitään vaan itse pitää osata käyrät tulkita. Toi Fertility Friend sen sijaan osaa laskea kaikki oireet yhteen ja sanoo milloin se ovis on ollut :grin

Kaivelin meidän listan tuolta yli 40 sivun takaa :grin Mikäs on tilanne on listan alkupään ihmisillä?

Testaajat:
Sannuinen 28.10.
tirpukka 31.10.
Kiivilintu 1.11.
Ratamo 2.11
jennnyy 6.11
Toffee 6.11.
miemelia 7.11.
Soma 7.11.
Kyfi86 9.11.
pepeXXL 12.11.
Silv 14.11.
Larissa 15.11.
Pikkukakkosen Posti 16.11.
Elli Etana?
Johanna...?
lucky87?
'muurahainen'?
Merink?
Aurinkoinen?
Pandakarhu?
Nuuhku?
PikkuMinski?
DarkMimosa?
Jellis?
( yht. 24)

Plussanneina jutuissa mukana: Gatusa, MadH91, Mju, Janeh, Vargynja, Feliddzi, lissufin, Mandah, Chipmunk86, Elya, Ttubu, Myyh, Tiarella, BlenQ, Satsa, naranja, marinamelina, Mustikka, Mara, Dawwe, Siija, Sandy, Käpynen, Etsijä, Mamia, Pötkylä, Sintti2014, Myssy, loora84, -Nennu- , Aida*, Brit, Mira83, Harmony, elaffy, Elli28, Nennahh, mimi. Freyja86,SuNWay, Mimmu, Sabetti (42)

Muokattu viimeksi:
Takaisin