Raskaaksi 2014

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gatusa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onnea Harmony <3

Minä pääsen 14.10 ultraan, ihanaa!
Hiisi kun oon sellainen että reagoin herkästi negatiivisiin ihmisiin niin olin muutaman päivän ihan down plussasta huolimatta. Mutta joskus pitää sulkea ovia että uusia avautuu. Nyt olen oma pirteä itseni ja nautin raskaudesta!

Täällä melko sekavat tunteet noitten testien takia. En stressaa tai mitään mutku teen testin ja se menee sit kokonaan punaiseksi josta se pikku hiljaa alkaa hälvetä. Siitä viivasta johon pitäisi tulla positiivinen viiva häviää punainen väri viimeiseksi josta voi nähdä että viivaa siitä muodostuu. Lopulta viiva on hävinnyt olemattomiin ja vain hyvässä valossa sen voi erottaa siitä. Näin varmasti käy kun puhelin kamera tarkentaa , on hyvä valo viiva näkyy selkeämmin kuin silmällä katsoessa. Paitsi valkoista vasten viivan voin erottaa tummempana (ei punaisena) kun valo tulee edestä. Olkoon tämä sitten viivan paikka tai plussa niin haluan että jotain alkaisi tapahtumaan. Alavatsa tänään on tuntunut hieman kipeältä (ei menkka jomotusta) voi johtua yskimisestä. Mutta lisäksi ala vatsa tuntuu täyteläiseltä hieman häpyluun yläpuolelta. Ihan kuin siellä olisi ilmapallo. Rintoja edelleen polttelee sivuilta satunnaisesti. Valkovuotoa on reilusti kirkkaasta kellertävään. Lisäksi lugesteron mähmä valuu ihan valkoisena pois. Eilen illalla tuikkaili munasarjoihin ja kramppas viiltävästi oikealta puolelta. Tiedä sitten. rauhallinen olo on. Ei pms oireita. Vaikka yleensä ennen menkkoja ne ovat melko voimakkaat. Voisiko sanoa että melko lempeä ja rakkaudellinen olo. En hermostu pojan kiukutteluista niin herkästi. Työ tuntuu hyvälle vaikka flunssa. Sain kuurinki kun poskiontelot edelleen tulehtunut. Jouduin toki sanomaan etten tiedä olenko raskaana se mahdollisuus on. Sain lyhkäsen vain 3 päivää kestävän kuurin, mutta vaikuttaa viikon. Lisäksi saan käyttää duactia ja ostimpa myös nenäkannun :) vaikutti paremmalle kuin lasin reunalta ryystäminen :) viime yön nukuin valkosipulin kynsiä sukan sisässä. Sitä pidin posken kohdalla. Onneksi mies eikä poika olleet kotona. :)

Sannuinen: toivon ettei ole juuri tulehtunut ja hammas särkyhän voi säteillä päähän ja korvaan sekä vastakkaiseen hampaaseen. Mulla oli viisauden hampaan puhjetessa tulehdus jossa aivan järkky kivut. Kehotettiin ostamaan Gum paroex suu vettä apteekista. Saa käyttää vain kuuri luonteisesti. Auttoi tulehdukseen ja ien tulehdukseen. Hampaat tuntuu sika puhtailta purskuttelun jälkeen. :)

Ainaki eli elli28, Merink, Pisama, Johanna, Mira83 ja muut joiden nimiä en äkkiseltään muista ketkä piina päivillä taistelee oireitten kans niin tsemppiä oireiluun ja toivottavasti oireet johtaisi oikeaan lopputulokseen.

Elaffy : valitettavan paljon on noita hulluja jotka ei voi sietää koiria. Voitte kohteliaasti tehdä naapurillenne selväksi ettei teitä saa kuvata. Oma naapurini kuvasi taka pihaan kevät talvella jonne koirani oli käynyt ruikkimassa. Uhkasi laittaa kuvan lehteen ja kutsuikin terveys tarkastajan paikalle joka totesi että jos tässä lumien sulaessa viitsisin ihan vaan naapuri sovun vuoksi noita jätöksiä hävitellä. Ei siinä muuten mitään mutta hankaluuksia on ennenkin ollut kyseisen henkilön kanssa. Suosittelen myös web kameraa esim nauhoittamaan silloin kun koira on yksin kotona. Siitä voi käydä mahdollinen tahallinen häiriköinti ilmi jotta saisi koiran mekastamaan. Ja onpahan sitten naapurin väitteille mahdollista todistus aineistoa. Niin kävi meillä että naapuri hakkas ikkunaan tai ikkuna lautaan harjan varrella. Jotta sai koirat haukkumaan. Kaiken laisia idiootteja on olemassa. Nyt se on jälkeen päin käyttänyt samaa kuvaa todistaakseen että eräs toinen taloyhtiön asukas kusettaa koiransa takapihalle. :) pöllö.

Tirpukka: ajattelin itsekin että pidän päätökseni ja testaan vasta 30 päivä 25 normaali testillä. Mutta toisin ajattelin kun dpo 14 alkoi lähestyä ja oireet senkuin jatkui. Ei olis pitänyt testata.

Ajna: mä ostin mustat taika teema mukit Kuopion carlsonilta 9.90 kpl olivat tarjouksessa. Alus lautaset eivät olleet :)

Mira83 voisitko laittaa haamulaisesta kuvan. Haluaisin tiirailtavaksi muittenki haamulaisia kun pelkästään omia olemattomia :)

Harmony,näinhän se on.Ja itsekkin mainitsin tossa aikasemmin et nää voi olla myös juuri niitä menkkaoireita.Olen hyvinki pessimisti tässä asiassa enkä usko raskauteen ennen ku toisin todistetaan.Pitäis lopettaa nää palstojen lukemiset ni ei antais mielikuvitukselle mitään jalan sijaa:p

Lucky, jos sulla on näkynyt 2 viivaa testiajalla niin kyllä sen pitäisi plussa olla! Joidenkin testien ohjeessa lukee, että ne ei testiajan jälkeen ole luotettavia, koska voi tulla roskishaamuja tai plussa voi muuttua virheellisesti negaksi! Joko sulla on menkat myöhässä? ps. Pyöritäänkö me samoilla nurkilla täällä Savossa..? :grin Samaa vuosimalliakin ollaan :grin

Muokattu viimeksi:
Harmony: Onnittelut plussasta <3

Lucia: Saisi jo se virallinen plussa tulla! Toisaalta jos se plussa on niin kyllä se sit jossain vaiheessa selviää :D Vaikka tiedän kuinka inhottavaa tuo on!

Piinailijoille tsemppiä, koettakaa malttaa testeinenne!

Koirista, meillä on onneks toistaiseksi naapurit olleet suht ystävällisiä koirien suhteen. Usein kyllä mietin et onko naapurin pappa tosissaan kun sanoo et se on kiva kun toinen meidän koirista ilmoittaa aina milloin voi hakea postin :D Ainoa mikä mua haittaa on niiden into rappukäytävässä. Molemmat oikein yllyttää toista riehumaan ja haukkumaan. Kiva siinä sitten vauhdilla yrittää päästä pihalle, me kun asutaan ylimmässä kerroksessa... Tuo nuorempi 2v. Erityisesti on ihan mahdoton. Vanhempi hiljenee kun ottaa vierelle ja komentaa mut tuo nuori vaan yltyy jos siihen huomiota antaa.

ON: Kp 15/30-31. Kierto siis jotain 30+ kun vielä tänäänkään ei tullut ovistestiin kahta viivaa.Huomenna pitäis plussa tulla jos siis mennään samalla kuin mitä tärppikierrot olleet :) Eilen kyllä bongasin kirkasta limaa ja talletuksia on tehty. Toivotaan siis tärppiä :) Ainakin oon ottanut rauhassa tän kierron, vaikka kyllä nuo plussatestikuvat saa piinailua ja kuumeilua nousemaan.

Suuret onnittelut kaikille plussanneille ja tsempit heille joilla ei vielä ole tärpänny :Heartpink Täällä testaillaan ens viikolla, mitään oireita en ole huomannut, ovista tikuttelin mutta pelkkää haamua anto joka kerta. Kauhea stressi ollu pitkän aikaa, tuntuu ettei koko ovista tullu tässä kuussa, kun kipujakaan ei ollut. Tuo stressi tulee suoraan töistä, oon perhepäivähoitaja ja hoidan 8 lasta, joista 5 koululaisia. Huh, silmät pitäisi olla myös selässä. Bongasin pari jotka keski-suomesta, minäkin sieltä :) Ja tosiaan esikoista yritetään :)

Kauanko plussanneilla on kestänyt jos alkuraskauden oireena tissi kipu? Alkaa menkat varmaan huomenna tai viimeistään ylihuomenna ja tissit niin kipeet että kävely sattuu. :eek:Mietin vaan että kauanko joutuu kärsimään ne joilla tää on raskausoireena. :rolleyes:

Moikka NINNI! Tervetuloa kerhoon :-) Mie olen Yks niistä keskareista, Jyväskylästä tarkemmin. Täytyy Kyl nostaa hattua sulle!! Voin vaan kuvitella millaista sun työ on. Itselläni kaksi lasta, ja monesti tuntuu, ettei silmiä ja käsiä ole tarpeeks..ja silti kuumeilen kolmatta.
Samoin mul, ens viikolla pääsisi testailemaan, jos on aihetta.. Toivotaan parast, meil molemmille:-)

Lucky testeistä näin alimmassa jotain vaalean vaaleanpunaista :) en oo ihan perillä missä sun kierto menee nii en osaa sanoa enempää mutta tsempit sinne ja toivottavasti viiva vahvistuu :)
Harmony isot onnittelut sinulle plussasta, vauvaliimaa matkaan <3 :)
Diku oi miten ihania plussakuvia :) <3 onnea vielä

Oma napa: kp1 eli menkat tuli kuin puskista, yllätyin oikeesti! Kierto jäi 34 pituiseksi, eli näköjään 36 on se maksimi ja alle sen saattaa esiintyä välillä. Ei oo paha mieli, arvasin tän.
Tammikuussa passais tulla paksuksi, lähettäkää mulle tammikuulle plussapläjäys! Alan syömään geleetä kyllä heti kun saan aikaseks :happy11

Naiset: näettehän millainen plussa-aalto :talk017 täällä on meneillään, plussaamisia tulee kokoajan, jokaisen vuoro tulee kuitenkin.. Kuten ollaan huomattu niin epätodennäköisimmätkin tapaukset ovat saaneet onnellisen käänteen :) mä kyllä tiedän että tuntuu pahalta kun ei tuu toivottua tulosta eli plussaa.. Kaikella on kuitenki tarkoituksensa ja mä itse henkilökohtaisesti pelkään jo ettei mun kohdalle tule plussaa ehkä koskaan :O Toisaalta tajuan että mulla pitäis olla perus edellytykset saada lapsia mutta puolentoista vuoden yrittämisen jälkeen ja yhden rajun keskenmenon jälkeen tuntuu tyhmältä ja epätodelliselta ajatella olevansa raskaana! :schoked025

Laittakaas minullekkin sitä plussapärinää! Mäkin haluun! Omalta osaltani jälleen laitan plussa-aaltosen teille kaikille muille :sign17:sign19:sign17:sign19:sign17:sign19:sign17:sign19:sign17:sign19:wav:binkybaby:binkybaby:binkybaby:binkybaby:binkybaby:binkybaby:binkybaby:binkybaby

Kiitos tirpukka! :) Kyllähän tämä työ tuo omat haasteensa mukanaan, omia lapsia kun ei ole vielä, niin paljon olen kyllä oppinut :grin Toivotaan parasta meille ja kaikille muille :)

Harmony, ihan selkeä plussahan tuo on! Onnea! Taisi vielä olla apteekin oma, joten ei pitäisi nyt mitään yliherkkää plussaa näyttääkään. Kuka se täällä tuumasikaan, että nyt et turhaan mieti huomisen testiä tms vaan nautit tästä hetkestä, kun olet ihan todistetusti paksuna :)

Ihanan paljon näitä plussauutisia pärähtelee, kyllä se itselle tuntuu lämpimältä, kun moni onnistuu. Oma vuoro on sitten varmaan ensi vuoden puolella, että kiivilinnun kanssa päästään starttaamaan seuraavan vuoden tavoiteketjua ;)

ON: minä kun raskausaikana olin huolissani kilojen kertymisestä (mitä aikaisemmin on tullut sen verran, että 30 jälkeen olen pyytänyt ettei enää lasketa), päätin motivoitua terveellisempään elämään ihan kunnolla. Vähensin makeisia ja pullamässyttelyä ja valitsin monesti vihanneksia lisukkeeksi pastan tms sijaan. Kävin puntarilla töissä aamuna, jolloin km todettiin ja painoa oli 72. Nyt 1,5 viikon vuodon jälkeen uskaltauduin jälleen samalle puntarille, samaan aikaan aamusta ja yhtä niukassa vaatetuksessa ja painoa oli 68,5. Aavistusta raskauden lähtöpainosta ei ole, mutta kyllä sitä näinkin kamalan pinnallisesti kykenee miettimään keskellä keskenmenoa (vuoto siis senkun jatkuu vaan), että ihan kamalaa jos kykenin jo ekan 2 kuukauden aikana kartuttamaan 3,5kg "raskausmassaa", vaikka yritin olla niin terveellisesti kuin hc-sokeriaddikti vain voi... Toisaalta, tuo oma vuotiaan on ollut ihan superniukkaa, että voisihan tuo olla mun boobjob gone with the wind :) Mä siis niin hankin silarit 40-vuotislahjaksi itselleni!

Ninni kyl on monesti mielessä käynyt, että miten haastava duuni on pk-hoitaja tai perh.pvähoitaja. Oot varmaan iltaisin ihan sippi! Paljon plussatuulia sinulle ja kaikille muille myös ❤️❤️❤️

Voi ku paljon tullu taas tekstiä päivän aikana. :O
Enhän mä enään muista edes mitä kaikkea siellä lukikaan.
harmonylle taisinkin jo lähettää vauvaliimaa aikasemmin, mutta onnea vielä (:

Mustakin tuntuu että mun plussat nähdään vasta ens vuoden puolella, jos ollenkaan.
Minä kun oon niin kauheen kärsimätön, kaikki pitäs saada just nyt heti paikalla :sad001
Itellä ei oo oviksesta mitään hajua tällä hetkellä, tai ensiis ovuloi ollenkaan sen pcos:n takia, mut kp17. Sellaset limat oli tossa pari päivää sitten et onkohan mahollista et mulla olis se ovis sitte noin kp14-15? :eek::eek::eek: Enhän mä enään muista ni millasia kiertoja teilllä muilla on? ??

Napailua: kauheeta turvotusta jo pari päivää :/ niskat kipeenä ja päätä jomottaa :mad:

Heips Ihanaiset!!:) Tein tänään testin noin 1.5h pidätyksen jälkeen. Tuli erittäi haalea, haamuileva, "kuviteltu" viiva. :grin:cool:Harmi kun ei onnistu koneelle kuvan laitto. TEstaan varmaan ma-aamuna seuraavan kerran.
Oireita jo yli viikon ollut: AIVAN JÄRJETÖN RINTOJEN ARISTUS,:excited001 kuppikoko kasvanut yhdellä. Mut jännää on...välillä liian jännää.. kp34/28-29 (eipä ole näin pitkää kiertoa ollut!) No kyllä ensi viikonlopulla pitäisi jo jotain jonkun testin näyttää tai tädin tulla...:oops:

Johanna. Onnittelut haamusta ja viivalle kovasti vahvistumista.. :)

Takaisin