Raskaaksi 2014

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gatusa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
No problemo!
Kuukautiskierto voi vaihdella ollessa vielä normaali +/-5päivää ja normipituus voi vaihdella 23-35päivää, yli 35 päiväinen kierto on ok jos on suht säännöllinen. :)

voi ei täällä meinaa flunssa iskeä päälle. Ilmankos on koko loppuviikon ollut ihan kuoleman väsynyt. Nyt ei jaksais kyllö sairastella,varsinkin kun harvoin nousee kuume että vois jäädä kotiin lepäämään. Kunhan ei ainakaan pahenis että jaksais pupuilla, ovis on ihan ovella (ei vielä ole plussaa näyttänyt). Toivonmukaan ei flussa vaikuta ovikseen muutenkaan.

Mä oon pudonnu taas kärryiltä kun käytiin siskon kans sieni mettässä noh pari ämpärillistä suppilovahveroita tuli ja pari kanttarelliä sekä orakkaita :) ai niin luulin jo että menkat ois loppunu kun tuli ruskeeta limaa.. Mut pah aina välillä tulee tippa verta.. Voi hitto miten rasittavaa... :D

Tällä on ollut mahajuilimisia tänään, sekä nyt illalla tuli hieman ruskeaa pyyhkiessä. Tissit olleet jo viikon kipeät, vaikka tänään on vasta kp 19. Oviksesta ei ole mitään hajua, mutta oireita on ollut kp10 lähtien. Tikutin muutamana päivänä sen jälkeen, enkä saanut hymynaamaa testiin. Eli liekö ollut jo silloin vai vasta todella paljon myöhemmin..? Ei sillä liene kylläkään väliä, kun hyödyntelyä oli luvattoman vähän. Jotain outoa tässä kierrossa kuitenkin on, jos ei raskautta. Kp 17 oli todella voimakas kouristuksenomainen kipu alavatsalla ja jotain pientä nippailua on ollut. Periaatteessa kuukautisten pitäisi alkaa ensi viikolla, mutta jos ovis on ollut epätavalliseen aikaan, voivat ne kai alkaa koska vain.

Kuun vaihteessa on kyllä paljon testailijoita. Joka viides voisi vähintään plussata. :)

Heippaaaa tytöt...

Elli etanalla nyt jännät paikat... Phuuhaaaaleethaaan JYTKYplussatuuli. Mä niin diggaan tosta JYTKY sanasta vaikka ps eivät oo ihan mun suosikkeja. ;) eli älkää ihmetelkö ku sitä kirjoittelen täällä.

Miran puolesta myös jännittää... Toivotaan et nyt tää plussa aalto vaan nousee nousemistaan!
Gatusa ihanaa et oot saanut edes vähäsen enemmän. Unta ei voi olla koskaan liikaa raskaana ollessa.

Nennu ystäviä on varmasti monenlaisia, mutta mun mielestä hyvä ystävä on sellainen, jonka kanssa just uskaltaa jakaa itselle tärkeät asiat. Esim just vauva-asiat. Mul eros taannoin ystävä miehestään. Hänellökin siis lapsia. Ja kerroin ja hän oli tosi iloinen. Vaikkakin käy itse nyt erilaista tilannetta läpi. Et "se" tunne siellä sun sisällä on tärkeä. Jos alkaa olla vähän ns.kiusallinen tunne ystävän kans niin mä joko ottaisin etäisyyttä taikka puhuisin läpi asioista. Voihan olla et ystäväsi ei ehkä ymmärrä, miten ääliö hän onkaan välillä. Ja muista et täällä me kaikki ollaan NIIIIIIIIIIN ilosia sun puolesta...

Elaffy pidetään lippu korkealla. ;)
No niin nyt alkaa napailu: kun puin muksuja ennen uloslähtöö niin kuopus puski mua päällään rintoihin vahingossa. Aj että kun sattui! Sit kun olin wcssä kyykylläni ja istutin pottaan kuopusta niin ilkeä tunne toisella puolella "munasarjoissa". Mä harvemmin mitenkään huomaan lut.vaiheessa mtn kauheen erikoista. Lähempänä menkkoja on sit ollu oireita, kun oon ollu raskaana. Ja nää oireet oli jo outoa tässä vaiheessa.Mut joo yk 2 menossa vasta, joten täytyy pitää pää kylmänä. On kuitenkin viikko mahd.testeihin ;)

Mira mä oon säästänyt just kokkailemalla itse melkein kaikki ateriat ja ostamalla aina viikon ruuat. Välillä tulee haettuu maitoa, jogurttia yms.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

harmony todellakin raskaana ei saa nukuttua liikaa millään. ihme energiapuuska kyllä pienen aamulevon jälkee iski ja nyt jo hyvällä mallilla alkaa olla vasen etukappale neulejakusta ja sen jälkee alkaaki takakappaleen neulominen ja samalla on viel molemmat etukappaleet silloin työssä mukana. tässä nyt aloin oottaa että ois mahis saada jäänsinistä ja vaaleansinistä lankaa että pääsen neulomaan yhen ihanan setin mein pikku neidille inshaAllah. :)

tässä myyh:n pikkuselle tulevan ohje: http://www.garnstudio.com/lang/fi/visoppskrift.php?d_nr=b18&d_id=10&lang=fi

mein pikkuselle tulis tälläi setti inshaAllah: http://www.garnstudio.com/lang/fi/visoppskrift.php?d_nr=b19&d_id=32&lang=fi

eipä ollu mahdollisuuksia tänään puuhailla, joten kovasti toivon että toissapäivänä puuhailu riitti.. sitä ennen oli jo neljän päivän tauko..

Tassa kierrossa ovis ilmeisesti oli eilen, ainaki oli muutama sairaan kipee tunti :/ aika myohaan oli ku kumminki jo kp 21 tanaa... eli tasta kierrosta voi odottaa tulevan taas sit se 30+ vissiinki...

Nuuhku: Oi miten paljon ootte saaneet sieniä! Mekin käytiin tänään pyörimässä metsässä ja saldona vaan vajaa parikymmentä sientä. :D

Heips! Pitääpä huomen aamuna suunnata koiran kans sieni metsään. Vettä onki tullu sopivasti. Sit saan pikku tytön kylään ku äitisä viimeisellä kuulla odottelee flunssassa vaavia maailmaan. Joten päätin et äippä saa nyt huomisen levätä niinku lystää. Voidaanki sit tytsyn kans laittaa sienisaalis jos tulee ja istuttaa sipuli kukat omena puun juureen.

Täällä kohdunsuu kurkkaa melkein ovelta ulos ja nauraa ilkikurisesti että hä hä hää saimpas sut taas lankaan. Kova se vielä on. Tietääkö MADH91 voiko mulla vielä mahiksia raskaana olla vai onko seuraava vaihe että täti saapuu punaisella formula autollaan lähipäivinä? Kun napukka oli kyl ylhäällä hyvän tovin mutta nyt oliki sitte ihan alhaalla ja napakka vielä. Niinku että vieläkö se uudelleen voi tuosta ylös mennä. Oireettomia päiviä ollu nyt. Tosin rinnoissa tuntuu patteja joita tulee ennen menkkoja kun rauhaset ilmeisesti turpoaa. Pientä paineen tunnetta on alavatsalla vähän sellasta menkkamaista mutta eipä juuri mitään merkittävää.

Mira83: :)

Lucky, en oo ihan sun kp:stä kartalla vaikka lueskelenkin teidän juttuja, mut sen mä sanon et en usko että siitä voi päätellä tässä vaiheessa vielä suuntaan tahi toiseen, kohdunnapukka voi olla riippuen vuorokaudenajasta tmv vähän eri asennossa. Toki jos sulla on kp jo lähempänä kierron loppua ja tunnet napukan käyttäytymisen tarkalleen, ni sit siitä voisi päätellä suuntaan tai toiseen, mut niin kauan ku kiertoa jälellä (mikä dpo, kp) ni on toivoa vaikka se siellä elelee.

Tänää ei aamusta muuta oiretta kun tää flunssa joka meinaa taas puskee päällä plaah. Minkälainen kohdunnupukkaa pitäis olla jos on raskaana? Siljako sitä noin kuukaus sitte kerto? Mä luulen et testaan jo tänää hullu kun oon...

Voi kun moni on ahkerasti sienestäny ja marjastanu! Mä oon vaa kotona möllöttäny. No kävin mä kävelyllä ja kai sitä jotain ohjelmaa pitäis järkätä tässä. Ihanaa nyt kun syksyllä taas ehtii kavereita näkeen kun kesä oli niin hektistä aikaa...

Ystävistä vielä et nuorempana ei ollu kun ihan muutamia ystäviä ja sillon piti kynsin ja hampain kiinni kaikista, mutta sittemmin kun oon löytänyt tän mun leikki- iän sosiaalisuuden, joka vaan sillä koulukiusaamisella oli poljettu alas niin oon saanu paljon paljon uusia ystäviä. Osa tietty jäänyt ajan kanssa niin ettei pidetä yhteyksiä. Nyt sit kun on töissä niin kiinni niin ihan harmittaa et niin vähän näkee. Mut se pointti on et jos tuntuu et joku ystävyys antaa paljon vähemmän kun mitä mieltä pahoittaa niin antaa olla. Ja tosiaan jotkut joilla on useampiakin lapsia ei oo ollenkaan niin lapsista tykkääviä. Sellassiakin ihmisiä on. Tosiaan voi olla ettei tajunnu miten tökerösti sano. Ja muuten voi olla tosi hyväkin ystävä!

Ja miten musta tuntuu et tänä syksynä flunssaa on tavallista enemmän liikkeellä!

Jokos Elli etana on testannut??? Jännää!

Mira 28/30-36

Hui kauhistuksen ihastus.. stressin poisjättö on johtanu siihen että täällä saatiin selkeä plussa tänä aamuna :rolleyes:
Oon koittanu lukea kaikki viestit läpi mitä tänne on tullu sitten viime marraskuun.. mutta en osaa vielä kirjoittaa kenellekkään mitään koska tekstiä on tullu monta sataa sivua, iloja ja suruja...
Tsemppiä siis kaikille!!! :grin

hyvää huomenta!

Mira 83 seuraavaan kirrokseen puhallan plussatuulia! *puuuuuuuuuuuuuuuhhhhhh*

Mun ovis päätti, että tälläkertaa ei jää huomaamatta. ..

On muuten pahaolo :(
mahakin on ihan herkkä, siis sellainen tavallaan hieman arka..
sit on ilmavaivoja :D

että tälleen täällä. :D :D

Veronicat onnea plussasta! Upeaata! Vauvaliima ja tarrasukkia tonnikaupalla!!!!

Elli etana pahoittelut tädistä! Ihanan positiivinen oot ;)

Blaaaah pitää jo heti aamusta lähtee kauppaan muksujen kanssa, ku jääkaapissa oli vain valot :(

Gatusa joko yö oli nytkin hyvä? Waaw ihailtavaa, niit sun vaatteita mitä meinaat kutoa. Olis ihanaa itse osata edes sukkia tehdä :) ehkä sitä sit joskus innostui opettelemaan

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Sannunen no joo olihan niitä mutta monta tuntia oltiin mettässä (saipahan ainakin koira juosta) ja vasta kun oltiin pois lähdössä niin löydettiinkin kunnon apajat :D ja sit rupestulemaan jo sen verran hämärää että oli poistuttava

Pari tuntia ollu hereillä, negaa näytti aamupissasta testi mut koskaan ei siis näin lyhyt kierto oo ollu, nyt tulee jäätävä väsymys, päikkäreille vielä ennen töihin lähtöö.... Ja ehkä huono olo nostaa taas päätään. Nyt mä tipun kyllä korkeella ja kovaa jos tää ei plussaksi muutu. Lauantaina pisti silmään saunassa et olisko tissitkin jo kasvanu....

kato ku oon aamulla silmät ristissä ollut, plussa tuulet piti puhaltaa tosiaan Elli Etana:lle! Sori Mira83 :D

Takaisin