Raskaaksi 2014

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gatusa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mira83 mulle lääkäri sanoi teroista että ei heikennä raskaaksi tulemista pikemminkin tukee keltarauhasen toimintaa. Jos oikein ymmärsin.

Nennu viivan vahvistumista<3

Larissa toivotaan että joko ne menkat alkaa tänään kunnolla taikka huomenna tulis tuplaviivat :) kunhan kierto ei pitkäksi venyisi!

Täällä eilen limoja tutkiessa "nipukka" oli alhaalla ja pehmeä. Lima oli sellaista kirkasta seassa vähän vaaleanpunaista? Aamulla tein ovistestin ja näytti ihan hippasen vaille plussaa. Otin kuvankin siitä mutta hiukan vääristää että ois niin vaalee. Kannattaako tänään aloittaa terot (kp15) vaiko vasta kun positiivinen ovistesti? Jostain luin että ne voi aloittaa vasta oviksen jälkeen. Itselle ohjattiin kuitenkin aloittaa kp15.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Nennulle viivan vahvistumista... :)

Anteeks menee taas omanapailuks mut pitäs jo olla pian töissä ni ei kerkee nyt muuta.. TE pidätte mua varmaan hulluna mut tein vie tänään digin ja siihen tuli raskaana 2-3... :) Eli jos oikein ymmärsin niin tarkottaa 4-5 viikolla?? eli olis täysin oikein...:)

HEI NAISET OIKEESTI??! 398 uutta viestiä! Huhhuh :D mä en nyt enää muista yhtään et mitä piti kommentoida ja kenelle.. Täällä ei myöskään tietoo kpstä tai muustakaan, on oikein saanu oltua miettimättä :)

Omanapailen nopeasti. Tänään kp14 ja olisi pitänyt olla ovisplussa eilen tai tänään. No eipä ollut.. limoja oli kp 10, jolloin tuli kiire makuuhuoneeseen. Oletin oviksen olevan vasta niiden jälkeen, mutta ei ole ollut ja testit loppuivat tänään. Todennäköisesti on siis ollut jo ja me missasimme sen. Ei voi mitään. Kohdunnupukka on ylhäällä ja kova. Ovis ollut jo vai tulossa muka vielä? Periaatteessa voi olla ovuloimaton kierto, kun olen vähän kipeänä ollut. En vain tiedä, miksi olisi sitten ollut limoja ja menkkakipumaisia särkyjä.. Noh, ei siitä ennenkään ole sopiva ajoitus tuonut tulosta, joten tuskin paljon menetettiin.

Eilen olin myös reumapolilla, joka oli turhaakin turhempi käynti. Kaikki on kunnossa ja kun nyt on hyvä vaihe menossa, ei tehdä mitään muutoksia mihinkään ja tulen raskaaksi jos tulen. Ainoa oikeasti konkreettinen hyöty oli se, että pääsin polin asiakkaaksi ja pääsen kontrolleihin 4 kk välein. Jos plussaan, pitää soittaa heti polille ja hoitavat siellä seurannan raskausaikana äitiysneuvolan lisäksi. Lisää kuluja, mutta myös lisää ultria ja muita seurantoja. Tammikuussa uusi käynti. Jos en siis ole raskaana ennen sitä..

(Lääkäri tiesi, että olen polilla raskauden suunnittelun takia ja heti hän kysyi, että mikä ehkäisy meillä on käytössä.. :D )

Noniin, täällä on nyt vissiin ovulaatioaika ainakin aluillaan ... ehkä :D laittaisin kuvan testistä, mut en tiedä pystyykö tässä. Sit loppu kuu onkin jännäämistä :D

Nennu toivotaan että se viiva siittä vahvistuisi!

Noh larissa tuuhan kertoon kuulumiset! ;) toivoisin kyllä sitä plussaa mutta jos ei niin toivotaan että menkat kans alkais jotta kierto ei venyisi kovin pitkäksi :)

Täällä oli aamusta ensimmäisenä pakko juosta vessaa.. Jottei tuu vahingossakaan dippailtua :D
On tää vaan niin ärsyttävää :D

PepeXXL kyl mä alottaisin ne kp 15 jos on ohjeistettu, eihän kaikilla sillon oo muillakaan ovulaatio tapahtunu:wink Kai ne lääkärit tietää et mikä on virallinen ohjeistus:wink

Mäkin oon tehny nyt yksinkertaisia helppoja käsitöitä: vauvanpeittoo aloin kutoo, öö niitä on jo monta kertyny ja ranteet kipeät, viime kuussa ompelin meille lyhyemmät verhot ja nyt pienensin miehelle tyynyliinan kun sen äiti oli ostanu sille erikoistyynyn ja ei ollu sopivaa tyynyliinaa ollu kaupassa. Mulla ois kyllä haaveena ommella kestovaippoja, mut en tiiä riittääkö taidot, ehkä toi äiti tai pikkusisko osais auttaa:wink Nyt ulkoileen kun on vielä ihan kesäinen keli :wink

Huomenta naiset!
Larissa tsemppiä sulle, inhottavaa kun ei mene suuntaan taikka toiseen.
Marikki sulla taitava mies ;) ja mitä tulee pikkuisen vaaranhakuun, niin eikö hän ollut 2v? Varmaan vielä niin pieni, että ei ihan tarkoituksella vaaranna itseään, mutta hakeeko sitten huomiota?

Nennulla jännät paikat nyt ku haanuösinen testissä. Pidetään sulle peukkuja.
Oliko Mira niin, että noin viikon päästä hedelmöittymisestä kiinnittyy kohdunseinömään alkio.
Larissa mulla mies osti joskus mehulingon. Ei tullu sitä käytettyy. Kerro mistä kaikista teit mehu?? You got my attention ;)

Gatusalle tsemppiä loppuraskauteen. Graner isot symppishalit sulle, voimia ja positiivista energiaa!!! Toivottavasti on jo tänäään sulla parempi päivä!
Käääk mulla menee sekaisin tytöt lucky ja luckylady :( mut tsemppiä teillekin. Jommalla kummalla olinkännöt päivät edessä ;)

onnea larissa mehulingon löytämisestä onha se omatekemä mehu parempaa aina :)

nennu viivalle vahvistumista :)

loora onnea digin tuloksesta mashaAllah :)

marikki hienoa että miehes on mukana tuossa projektissa noin hyvin :)

on: stressiä heti aamuyöstä ja suppareita tosi hienoa voitte arvata mistä johtu. saapi nähä meneekö tolle ikinä perille asiat. täällä sää on iha liian kuuma mulle, vois laittaa teille sinne sellasen 10 astetta täältä ainaki.

Komppaan Silv:iä: Ihan järjetön määrä kirjoitettuja viestejä naiset! Minä sentään kävin eilen iltapäivällä lukemassa ja silti taas sai kahlata sivutolkulla! :)

Loora84: Hyvä tulos digissä!

Mamia: Ihanaa kun arvot nousee!

Mustikka: Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista!

Granger: :sad001 Voimia!

Nuuhku: Tiedän tunteen! Äkkiä vaan aamulla pissille, ettei ehdi miettiä dippailuja. Mutta jokos sulla menkat on myöhässä? Kannattaa jaksaa odotella, ettei suotta niitä turhia negoja tarvitse tehdä! (Paraskin puhuja kun melkein joka kierrossa testaillut ennen aikojaan...).

on: Kp 28/26-33, dpo 14. Mahaan on nyt jomottanut kohta kolme vuorokautta putkeen ja tissit on arat. Lähinnä on sellainen olo, että ärsyttämään alkaa jos huomenna alkaa menkat. Mä en ollenkaan ala, jos kierroista nyt on tullut sellaisia että kolme-neljä päivää pitää ensin olla kurja olo ja sitten vielä masistella perään menkkoja. Hartiatkin on niin kipeät, että tekee etovaa oloa.
TAI otetaan käyttöön ne vaaleanpunaiset (tai viivalliset) lasit ja toivotaan, että tämä kaikki kurjuus johtuukin raskaudesta. Saattaa olla toiveajattelua.

Aida jep... Ei oo vielä myöhässä perjantaina viimestään pitäis alkaa siis jos oviksen tulkitsin oikein.. Ja joo pitäis yrittää odottaa muttakun EI VOI ;D ja en mä vielä näistä negoista lannistu... Kun on vielä niin aikasta.. Mut pakkohan se on testata jos siellä kuiteskin jotakin näkyisi :D tää on kyllä ihan kamalaa :D
Koskas meinaat itse testata? Voihan piinaviikko ;)

Mira83: mäki luulin että meloni kasvaa puussa mutta sehän on varmaan joku kurpitsan sukulainen :) ainakin kasvaa samalla lailla ja samanoloinenkin on paitsi hedelmä.

Nennu: haamulle vahvistumista.

Larissa: sais sun menkat alkaa ihan oikeesti nyt ni pääsisit tuosta epätietoisuudesta. Varmaan on ihan sama jo sulla kummin käy, kävis vaan jotenki ni olo helpottuisi. Itse ainaki monesti epäsäännöllisen kierron takia joutunut tuohon pisteeseen.

Mira83: miks teroluteilla pienempi mahis? Saitko ohjeeksi 15-24 vai vasta ovulaation jälkeen? Jos sait oiviksen jälkeen ni ei kai pitäis ku parantaa kiinnittymistä. Asiasta on monta mielipidettä. Osa lääkäreistä sanoo että saattaa estää oviksen ja osa taas sanoo ettei vaikuta mitenkään. Osaako MADH vastata taas tähän miksi näin eriävät mielipiteet on lääkäreillä. Täälläkin vanhempi lääkäri sanoi ettei vaikuta ja nuorempi sanoi että voi estää oviksen. Ja etkös MADH syöny terolut 5mgx2 ? Ja raskauduit?
Voin muistaa ihan väärin :)

Lucky, mä söin terolut 10mgx1 (alkuun 10mgx2 pari kiertoa) ja raskaana ollaan. :) menin ihan ohjeen mukaan, 15-24 ja silti napsahti vaik ovis selkeesti kp18. Poitsua kasvatellaan rv20 menossa.
Terolut ei estä ovista siis. Toki asiasta voi olla montaa mieltä, varsinkaan kun ei voida tietää mikä esim. On tietyssä kierrossa "estänyt" oviksen, joskus on ihan normaalilla terveelläkin ihmisellä kiertoja joissa ei ovuloi, joten terojen syyttäminen ei välttämättä perustu mihinkään tutkittuun näyttöön.
Luget, primot ja terot on keltarauhashormonivalmistetta, vaikuttava aine saattaa olla hieman eri, antotapa eri tai sitten vahvuus eri. Jokaisella nuo vaikuttaa yksilöllisesti, mut varmaa tietoa tuskin kovin paljoo on mikä näyttäis sen et ne suoraan estäis oviksen.
Jokainen näistä lääkkeistä aiheuttaa yksilölliset "oireet" jotka voi olla raskausoireiden kaltaisia tai sit ei tuu oireita ollenkaan :)

Tämä näin lyhyesti ;)

Niinjoo ja ps. Kiinnittymisen parantaminenkin näillä lääkkeillä vähän niin näin, keltarauhanen jos toimii vajaasti niin sit auttavat siinä, joka tietty osaltaan auttaa asiaa kun jos keltarauhanen ei toimi kunnolla niin sit ei oo tarpeeks progesteronia ylläpitämään raskautta alussa.

Ne on siis lähinnä lääkäreiden kokemuksiin perustuvia juttuja todennäköisesti miks yks sanoo yhtä ja toinen toista.

Loora: et oo hullu, kuuluu tähän "taudinkuvaan".

Silv: tekee todella hyvää olla välillä tietämättä mistään mitään. Mä en oo tässäkään kierrossa niin paljon stressannu näistä asioista mitä ennen vaikka kivut nostikin kuumeilun uudelleen pintaan.

PepeXXL: minä ehkä aloittaisin paripäivää oviksesta. Mutta vain ja ainoastaan sen takia että sain sen ohjeen. Ehkä sunki kannattaa ottaa ohjeiden mukaan.

Elaffy: hyvä että pääsit polille. Eihän ovis testit aina näytä vahvaa plussaa tai edes plussaa ollenkaan vaikka ovuloisikin. Jostain viime yönä luin. Ehkä sä olet ovuloinut jo toivotaan parasta!

Merink: onnea hyödyntämiseen ja piinailuun.

Marikki: mäki joskus kysäsin ukolta et miltä se napukka tuntuu ni se oli että täh? Hyvin oot ukkos opettanut.

Gatusa: syö äkkiä ne etelän hetelmät ettei se kerkee lahjoittaa niitä ihmisille jotka ei niitä ansaitse.

Aida: toivottavasti plussaat :)

Madh: juu siis 10mg :) kyllähän siinä ei tiedä ketä uskoo ku kaks lääkäriä puhuu samasta asiasta erilailla. Ja saihan mullaki terolut kierrosta erikoinen alkunsa. :)

Takaisin