Raskaaksi 2014

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gatusa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
On muuten jännä homma,ettei mulle ole tarjottu mitään roppia tukemaan oviksen jälkeistä aikaa.MM Gatusa kertonut omasta tukilääkityksestä aikanaan ja Satsa(ko) oli myös saanut jotain ja tämä terolut...mihin sitä käytetään?Mulla on vähän pölhö fiilis ton meijän klinikan tavasta hoitaa meitä-eihän meillä mitään ongelmaa oliskaan mutta apu on vaan se että munasolujen kasvua stimuloidaan-vaikka siis mitään vikaa ei ole kummassakaan.Olen miettinyt tätä että koittaako tää laimea hoito tyrkyttää meille kallista ivf hoitoa josta tietty klinikallekkin enemmän iloa.Vähän skeptisesti suhtaudun joo ajatukseen lääketiede+ raha...niin paljon tullut vastaan juttuja joita thdään/jätetään tekemättä,koska raha.
HMMMM.todella.
No kunhan mietin :)

Lucky en oo saanu vielä teroreseptiä mä vaan kyselin kun gynellä kävin kun aiemmin on luomuna ollu pitkät kierrot nii se neuvo ekana seuraan minkä mittainen kierto on ja jos kovasti venyy nii sit sen mukaan mulle ois terolut se eka vaihtoehto.

Jess, nyt se lääkäri soitti. Sano et kilppariarvot ei aina kulje käsikädessä kun molemmat on vähän matalat. Sano et jos olo on hyvä voidaan jatkaa samoilla annoksilla. Mut mä ehkä aavistuksen nostan et josko se auttaa tässä raskautumisessa. Kuhan ei tuu sit liiketoiminnan oireita.... Annos ollu kuitenkin vakio jo vuosia. Huh huh et sielläkään ei oo suurta hämminkiä!

Marikki: meillä ukko on sitä mieltä kun lääkäri sanoi että mitään kummempaa vikaa ei löydy miksi en voisi raskautua normaalisti ilman lääkkeitä. Ni se ajattelee että se on vaan rahastusta. Mutta kiertohäiriöitä tasaamaan auttaa keltarauhas hormooni ja se voi myös edesauttaa raskautumiseen. :)

Mulle lääkäri sanoi teroista, että voi ottaa joko kp15 tai dpo3, jos ovista tikuttaa. Puhui myös siihen sävyyn, että saattaa olla pienempi mahdollisuus ovikseen, jos kovin myöhään olisi terojen aloitukseen verrattuna. Mutta en siis tiedä tästä enempää.

Itse aion syödä teroja juurikin kp15 eteenpäin, tärkeää on saada kierrot nyt säännölliseksi. Jos tärppää niin tärppää, oviksesta ajattelin huolehtia vasta tän 3kk kuurin jälkeen :)

lucky en mä niin ahne ol mut otinpa aamulla sellasen aikas raa'an lähestymistavan asiaan. totesin että minä ja lapset ei mennä sen porukoille enää ikinä, niille ei joulukuus tartte ilmottaa mistään asiasta, sen pitäs keskittyä enemmän meihin kuin siihe mitä sen porukat kokoajan kinuaa ja vois jo avata silmät ja kattoo totuutta silmii että se menee niitten ansaan suoraan jos se rupee rähiseen porukoittesa naapurin kans. eli paree miettiä tärkeysjärjestystä nyt ja kielsin lähestymästä sen porukoitten naapuria.

Hyvä gatusa. Kyllä sun tilanne olis aika vakava jos miehes ajaisi itsensä ongelmiin. Pitäis todellakin laittaa asiat tärkeysjärjestykseen. jos tilanne siellä menis todella pahaksi niin olisko sulla mahdollisuutta tulla Suomeen sitten.... ettet joudu siel ongelmiin ukkos takia?

eiköhä sitä tarvittaes asiat sais järjestettyä aina. mut minä pidin sellasen puhuttelun ukolle ettei se välttämättä iha sellast tekstiä osannu oottaa sentää. ja jos ei men perille asiat ni kyllä mä pistän yhen ukon selkä seinää vasten kunnolla tarvittaessa. täytyy vaa toivoa että se ku meni viemää ne granaattiomenat porukoillesa ni antaa niitten kuulla mitä ne aiheuttaa hänelle ja meille yleensäki, mulla oli yöllä meinaa ennen ku ukko nous ylös ni suppareita jonki aikaa mut eipä ukko kysässy herättyää mikä vointi, aamulla ku ukko tuli auringon noustua (oli oottaas jos porukoitten naapuri tulis ulos mut eipä tullu alhamdulillah) ni sanoin että sen sijaan että se ois menny sinne ni ois voinu kysästä mun vointia herättyään ja kerroin suppareista. totesin että mä en jaksa tällästä enää kauaa, tää stressi on vaaraks mulle ja vauvalle ja sen porukat tietää varsin hyvin sen. paree että ukko välittää viestin että lapsia ne ei tul näkemää käytksensä takia ollenkaan inshaAllah. ukko aluks säikähti et meinaanko mä ottaa lapset joulukuussa ja häippästä, totesin että en mä sellasta tekis mut sen pitää nyt keskittyä meihin eikä sen porukoihi. joulukuuhunkaan ei ole pitkä aika enää.

Gatusan tilanne on kyllä aika hurja. Jospa se sun miehesi hoksaisi ottaa etäisyyttä vanhempiinsa niin helpottaisi tuo sinunkin stressi!

Huh, nyt kyllä täytyy sanoa että jos on vain kipeistä hartioista tämä huonovointisuus ja menkat alkaa huomenna, niin marssin ostamaan jonkun kausikortin hierojalle... Ällötys tulee nyt näköjään aaltoina ja pahenee kun verensokeri laskee. Ei onneksi oksentamaan tarvitse kuitenkaan juosta. Vähän kyllä väkisin alkaa sitä plussaa itsekin toivoa näillä oireilla.

aida onha tää kieltämättä ja tänää yöllisten supparien seurauksena vatsa ollu iha hellänä. ukko sais tajuta pikkuhiljaa et tää ei ol leikin asia enää.
mitä noihi sinun oloihi tulee ni mä veikkaan kyl ehkä enemmän plussaa ku menkkoi... kuulostaa sen verran tutulta meinaan, maltan tuskin oottaa millo testaat :)

Siellä on vissiin se koko suku niin keskeisessä roolissa "kuin yhtäperhettä". Mutta sitten kyl pitäis kaikkien puhaltaa yhteen hiileen. en ymmärrä sellasta että tehdään toisten olo niin hankalaksi että ei voida olla väleissä. Eiks siellä voi avoimesti puhua asioista eikä olla Seläntakana juonittelemassa harmia toisille. Kateus ja kaikki tollanenhan sitä aiheuttaa. Eikös teillä jo uskontoon liity jotain ohjeita tuollaiselle... Niinku meillä kaikilla... itsestään selviä asioita :)
Mut se on kuitenki tärkeitä että itse tietää mitä on tehny oikein ja myöntää virheensä ja osaa antaa toisille anteeksi. :) suututtaa ;)

Ja mä en ymmärrä miten saan pojan ruotuun. Ihan mahdoton. Sylkee päälle, lyö, potkii. Mikään ei saa sitä lopettamaan tuota. Hirvee huomion haku koko aika ja muutakin pitäis tehdä kun koko aika vaan leikkiä. Pelattu ollaan jo ja käyty Pyörälenkillä. Se on tottunut siihen että isänsä leikkii tuon kans ja touhuaa kun on kotona ja nyt kun ollaan kotona kahdestaan ni se sit kostautuu tällälailla. Rasittava... on pakko myöntää

Muokattu viimeksi:
No ni.. Täällä taas sattuu ja tapahtuu.. Isäntä kävi hakemassa likan kerhoilemasta ja kappas kun likka oli kompastunu kynnykseen ja huuli auki ja turvonneena sekä nenä veressä.. Ja kuulemma ei ollu edes juossu tai mitään... Pari viikkoo takaperin likka oli iskeny hampaansa serkku likan päähän kun pomppivat sängyssä ja sehän sitten heilu ja siittä käytiin jo hammaslääkärissä..
Mä jo luulin että se oli jonkun kans kunnolla tapellu ku isäntäsano vaan että oisit nähny sen toisen tyypin..hyi kamala! No näitä sattuu... Joillekkin vähän useammin ;)

Vielä sen verran aamuisesta haamulaisesta, et miehelle kun sen näytin niin tokas: "kyllähän tuossa selvä viiva on" :) Sain puhelimen kameralla otettua kuvankin siitä, mutta en osaa sitä tänne laittaa, ja yritin tuosta lataa tiedosto sen laittaa mutta herjaa että se kuva on liian suuri :/
Kävimpä sitten hakemassa prismasta kolme testiliuskaa ja päätin että teen ne nyt heti perään ke,to ja pe :D ja jos se siitä päivä päivältä vahvistuu niin kait se sitten ois uskottava :DDDD

lucky juu kyllähä meilläki on sillai että perhettä pitää kunnioittaa ja toisille pitää olla ystävällinen yms... valitettavasti se vaan ei aina toteudu sillai ku toivois ni minä nyt sit jouduin oman ja lasten takia pistää tälläsen varotuksen menemään.
voipi olla että poikas ikävöi isää ja ilmaisee sen tuollai ja tietty iästä riippuen uhma on mahollinen kans.

nuuhku inshaAllah likkas ei saa enempää tuollasia haavereita ei ol kivoi.

nennu päivitähä meille tietoja viivoista ku ehit :)

brit normi raskausoireita noi on :)

Kiitos kaikille tsempeistä taas :) Hetki kesti selata teidän viestit läpi aamun jälkeen :grin

Pepe, veikkaan että siellä on ovis päällä! Teroista en osaa sanoa mitään, mutta toivottavasti tärppäisi ja pysyvästi! :wink

elaffy, hyvä että siitä polikäynnistä oli edes jotain hyötyä :) Sun oviksen pongaus kuulostaa samanlaiselta (eli yhtä epävarmalta) kuin mulla tässä kierrossa... o_O Mutta jos se olisi vasta tulossa niin ehtisitte hyödyntää..? Tai jos olet jo ovuloinut niin varmaan edes jonkinlaiset mahikset olisi?

Nuuhku, testaatko huomenissa taas? :wink Voi sinun tyttöä, kuulostaa melkein yhtä sohlolta ja kömpelöltä kuin mie (nimim. leikkuulauta tipahti astiankuivauskaapista naamaan kulma edellä ja nyt silmän alla on mustelma :grin)

Aida, kuulostaa niiiiiiiin lupaavalta! Testaile mun mieliksi jo huomenna? :wink :grin

Lucky, tsemppiä pojan kanssa! Kyllä ne osaa olla riiviöitä, kun pitäisi huomiota saada (vaikka edes huonolla).

Nennu, kuulostaa niiiiiin lupaavalta myös siellä! Ei ku testimaratonit pystyyn! :grin

NAPAA: Joo ei näemmä vieläkään ole kp 1. Limaverta tuli aamulla pyyhkiessä, päivällä vaan ruskeaa tuhrua ja pikkuhousun suojalla tai jopa ilman olisi pärjännyt. Nyt ei taas mitään vuotoa. Yleensä myös tissikipu helpottaa, kun menkat alkaa, mutta sitä ei ole nyt tapahtunut.

Tein vähän salapoliisin työtä eli kävin läpi muistiinpanoja tämän kierron oireista, kun se oviksen ajankohta (ja onko sitä edes ollut) on ollut vähän epäselvä. Aiemmissa kierroissa selvin merkki siitä, että ovis oli ja meni on ollut ovispäivän jälkeinen nännikipu, joka kestää lähes menkkoihin asti :grin No tässä kierrossa se alkoi näemmä vasta kp 20!!! Eli tosta laskettuna viime sunnuntai (jolloin oli se tippa limaverta ja nega testissä) olisi ollut vasta dpo 11-12 ja tänään siis dpo 13-14.

Taustailen nyt omien asioideni osalta siihen asti, että jotain tapahtuu johonkin suuntaan. Turha näitä on vatvoa, kun ei ne vatvomalla selviä! :grin

Buahahahahaha on meillä romanttinen isäntä :hug003 Öljypoltin laitettiin tulille pitkästä aikaa että saadaan lämmitystä syksyyn ja se nyt sakkaa välillä. Mies sitten illalla eilen ilmoitti että vartin päästä pitää taas mennä poltinta katsomaan mutta on sitä lapsia laitettu alulle lyhyemmässäkin ajassa ja läpsäisi persiille. :thumright:excited001 Hih, kyllä kelpaa. :grin

elmiina varsinainen romantikko sulla siellä :) plussatuulia...

no niin ja tervetuloa harkkasupparien aikakaudelle, ollu jo vähä pidemmän aikaa suht lyhyellä välillä harkkasupparei pidemmän aikaa, ei kiva, mä ku aattelin et kun lepää ni saa olla rauhas suppareilta yleensäki ni turha ees haaveilla. kai se on mainittava asiasta seuraavan kerran ku on lääkärikäynti eli reilun 2vko:n päästä inshaAllah. yöllä oli supparei, nyt on ollu enemmänki tosin harkkaversioi alhamdulillah. ymmärtäisköhä ukko tänää että sen on nyt otettava tää jo oikeesti VAKAVISSAA eikä olettaa että leikillä kaikki menee hyvin.

Jospa se Larissalle vielä plussan tekis :) Pikaista päätöstä asialle toivon suuntaan tai toiseen kuitenkin, oisko siis testin paikka huomenna? :D

Takaisin