Raskaaksi 2014

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gatusa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Harmony + muut:
Mie olen 26v, ensimmäinen yrityksessä. Kotoa löytyy aviomies aka isäntä ja kaksi koiraa. Isännän kans on yhtä pidetty jo 11 vuotta :) harrastuksina koirat, palapelit ja käsityöt. Ammatiltani olen lasten toimintaterapeutti. Oon tosi hyvä kokki ja omasta mielestäni hyvää seuraa :D omaa parasta piirrettä on vaikee päättää, koska rakastan joka kohtaa itsessäni! Eniten ehkä kuitenkin mun leijona harjas (hiukset) tai tissejä :D

Harmony, lähinnä se hetki millon se sen sano, ei ollut otollisin, just kun oot ns. heikoimmillasi, tulee tuota suusta. Jos olisi valinnut eri ajan kohdan, niin olisin ottanut sen paremmin vastaan.

Harmony ja miksei muutkin ;)
Olen 34-v, ukko 33. Kimpassa 5 vuotta. Ekaa yhteistä odotetaan (rv5+1), takana aiemmin 2 km. Olen hyvä kuuntelija ja käsitöissä. Aiemmin pidin takapuolta parhaana puolena, mutta nyt tuntuu että silmät on parasta..

Tänään aamulla olin koiran kanssa lenkillä ja käveltiin metsässä pari tuntia. Silloin mietin kaikenlaisia asioita, joita olen tässä plussauksen jälkeen stressannut. Yöllä näin unta, että olikin vain yksi viiva. Mietin sitäkin, tuntui ettei tää voi olla todellista.. Kotiin kun palasin, oli pakko tehdä testi uudelleen ja kyllä siinä vieläkin oli kaksi vahvaa viivaa. Sen jälkeen on tuntunutkin että vain hymyilen, kyllä se näin on, pieni elämänalku on tuolla kasvamassa.
Nyt tuntuu jotenkin levolliselta. En tiedä mitä minulle on yön aikana tapahtunut, mutta hyvältä se tuntuu, stressittömyys.
Varmasti suuri vaikutus on tällä ryhmällä, koska minä ja ukko ollaan tällä hetkellä ainoat, jotka asiasta tietävät ja täältä saa vertaistukea ja erilaista ymmärrystä kuin kotoa :p

Nyt on energinen olo ja kotihommia tässä puuhiilen ja samalla seurailen keskusteluja täällä.. Kohta tämä loman tuoma ihanuus loppuikin..smiley-chores003

Miemilia: Minä opiskelen 3:tta vuotta toimintaterapeutiksi :) Kiva sattuma et joku muukin samalta alalta!

Esittelyä: Olen siis 28v ja mies 32v, ensimmäistä kuumeillaan. Kohta vuosi jo takana ja siihen mahtuu kaksi km. Yhdessä ollaan oltu 1,5 vuotta ja kihloissa vuoden verran. Harrastelen käsitöitä, lukemista ja eläinten kanssa puuhailua :) Just nyt suunnittelen ensi kesäksi kanalaa :D

ON: kp 30/31 ja dpo 12. Luulin jo aamulla et menkat alkaa mut vielä ei ole tänne kurvannut. Katsellaan :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Freyja86: oi kanala! Kuulostaa hauskalta, itselläni on jostain pikkutytöstä asti ollut outo ajatus, että joskus haluan omistaa 7kanaa. Siis vain ja tasan 7. :grin En tiedä mistä moinen on tullutkaan..

kriikki nautihan tuosta energiasta mikä sulla on... :) tää ryhmä on kyl tosi ihana oikeestiki, monen kanssa oon kuumeillu ite vuoden/vuosia täällä ja on tullu niin naurettua joilleki asioille yhessä ku tullu purettua omia tuntoja. :)

freyja jännitys tiivistyy... :) plussatuulia mä haluun sut plussanneisiin!!!

äh saispa selkähieronnan (oon oottan ukolta sitä jo monta päivää) mun koko selkä on niin kipee ettei nukkumisestakaa tul enää mitää viime yönä vähä aikaa sai nukuttua ja sit selkäkipu iski ja jatkuu edelleen, iha hirvee tunne. mä muute älysin äske et mul on enää reilu viikko tokaa kolmannesta jäljellä...mihi tää aika menee oikeestiki? kohta iskee paniikki et mistä neidille vaatteet ku mitää ei ol hankittuna, ainoastaa mun neuloma neulemakuupussi ja neulejakku löytyy. pitää alkaa kiristää tahtia neulomisessa että saa tuon myyh:n pikkusen makuupussin valmiiks ja sit alkaa tekeen kahta neule pukua eli yks meille ja yks myyh:n pikkuselle.

Marikki waaaw onko sulla siis 8 lasta?? Uuuh mikä rikkaus! Mashallah

Eli siis
Inshallah = if God says so
Suomennettuna jos Luoja suo

Alhamdullilaah " ( i) thank God"
Eli Luojan kiitos

Barakat vastaa ehkä eniten bless(ing)
Eli siunausta

Kuten osaatte arvata nämä ovat siis islamuskoisten toivotuksista.
Näitä käytetään paljon eli ei tarvitse mitenkään kenenkään nyt säikähtää ja ajatella et me ollaan radikaaleja Gatusan kans ;)

Erityisesti raskaus/lapsihaaveilussa on helpotus ymmärtää et lapset on lahjoja eikä niitä tekemällä tehdä. Ja jos niitä ei tulekaan (helposti taikka lainkaan) niin, niin ei ollut sitten tarkoitettu. Ei tarvii itseään syyttä sit.

En tiedä ymmärsikö kukaan ajatuksiani.

Gatusa korjaa/selvennä/ lisää jos tarvetta :)

marikki juu laitetaan siis tuon mashaAllah sinä varmaa jo muistatki ku oon sen kääntäny joskus sulle, harmony just käänsiki mitä hän laitto :)

3aishik, barakallahufik tarkoittaa kiitos vapaasti käännettynä :)

me laitetaa käännöksiä ettet ol iha pimennossa.

harmony sun käännökset ei tartte korjailua tosin inshaAllah on if Allah wills eli jos Luoja suo( jos Allah niin haluaa, korjaa sä mua jos on tarvetta :)
totta tuokin muute että se lapsi tulee jos on tarkotettu muuten, meillehä ei pitän luomust tulla miehen kans mut täällä kohta vika viikko tokaa kolmannesta alkamassa alhamdulillah.
saako kysyä mistäpäin sun miehes on harmony?

Miemilia i like ur attitude ;)
Freya odotellaan plussaaaaaa
Jännitys tiivistyyyyyyyyyy.........

Mulla vasta on ovulaatio edessä ja koko syyskuu on sit odottamista :)

Kiitos Gatusa!!
Harmi se sun selkäkipu.
Joskus järkyttävät selkäkivut johtuu kuulemma jos vauva vähän venyttelee taikka muuttaa asentoa. Ehkä sullakin tyttö siellä masussa joogaa, kun äidin selän noin kipeyttääää. ;)

ah kiitos Harmony ja Gatusa,nuo toivotukset kuulostavat niin kauniille ja tutuille,en osaa selittää mutta puhuin joskus nuorena jotain kieltä jota kukaan muu ei ymmärtänyt,mutta mulle sillä oli selkeä merkitys ja kieli oli johdonmukaista mulle.En tiedä itsekään mitä se oli ,mutta näiden sanojen kohdalla tunsin sieluni sykähdyksen.Jälleen kerran asia joka on vähän kummallinen tässä omassa elämässä.
Ja juu,kyllä noita Taivaan Lahjoja on elävänä syntynyt 8
Siksi miettiikin,kuinka tässä kehtaa olla näin ahne,kun jotkut ei meinaa saada ekaakaan.
No Jos Luoja suo,saamme sen yhdeksännen.
Aikoinaan oli mulla tunne,että tuun saamaan 10 lasta,mutta se taitaa kyllä jäädä.
Mun toisella mummolla oli 12 lasta :Heartpink
(eikä ole uskonnolsta syytä tähän)

Jepulis eli täällä 25 vee toista kuumeillaan. Likka on 3,5 vuotias. Yhdes ollaan oltu ukn kans 7 vuotta kihloissa 6 ja tässä kohta puoliin pitäis kävellä alttarille :). Muuten meijän perheessä on kaksi koiraa ja kissa :) harrastuksiin kuuluu koirien kans agility ja näyttelyt ja muu metsäretkeily, tykkään käsitöistä ja yleensä on aina joku koukku tai puikko tai neula kädessä. Myös mökillä on ihanaa :) myös tuo huonekalujen entraaminen omaan silmään sopivaksi kuuluu harrastuksiin :)
Mitä vielä jaa mikä mussa on parasta kait se on tää luonne ja sit kos tarttee joku ruumiinosa valita niin vasemmankäden nimetön tuon ihanan sormuksen takia ;D <3

:p:pelikkäs eilen olis ollu mulla testipäivä.en sitä kumminkaan tehnyt,sillä tuli jotain epämääräistä tuhrua koko eilisen päivän. Jatkuu myös tänään. Jos nämä ei kunnon menkoiksi muutu niin testaan parin päivän päästä. Ei ole koskaan näin niukkaa ollut..ja ei näitä voi oikein menkoiksi sanoa.

joku pyyteli esittäytymisiä,elikkä tässä tulee: Oon 27-vuotias ja ensimmäinen lapsi olisi miehen kanssa toiveissa. Yhtä on pidetty kolme vuotta ja nyt elokuun alussa mentiin naimisiin. Aletiin yrittää lasta samoihin aikoihin. Elikkä tämä on nyt yk 1 meillä. Saa nähdä alkaako yk2 näillä näppäimillä..

Harmonyko se esittelykierroksen aloitti... Olen 22-vuotias ja mies on 26. Alotettiin ensimmäisen yrittäminen lokakuussa 2012 (vai oliko se vasta marraskuussa) ja toivon jo kadottua tuli tammikuussa testiin plussa. Hyviä puolia osaisi varmaan mies kertoa paremmin, mutta on nyt yliopistolla. :D Ainakin kuvittelen olevani hyvä logiikkaa vaativissa jutuissa. Matikka esimerkiksi sujui aina koulussa ja osaan esimerkiksi ratkaista rubikin-kuution. (Kielissä sen sijaan en ole hyvä, niistä kun puuttuu se logiikka :p) Hiukset taitaa olla paras kohta, tai sitten nyt tuo vauvamaha. Harrastuksina luen, neulon ja teen palapelejä. Ja ainakin yritän lenkkeillä.

Olin jo toivonut että edes joku olisi saanut plussan, mutta ei. :( Pahoittelut negoista ja menkoista. Ihan väärään paikkaan on taas täti eksynyt. Joku taisi kaivatakin sitä jo, olisi mennyt sinne.

Parin energisemmän päivän jälkeen nukuin taas viimeyön tavallistakin huonommin ja nyt väsyttää. Tänään oli taas neuvola ja pikkuinen on laskeutunut alemmas sitten viimekerran. Synnytys siis lähestyy. Ei vain tiedä, kuinka hitaasti/nopeasti.

vargynja niinpä sinä jo kohta oot saamassa sen nyytin, mehä kuumeiltii yhessä täällä jo tuolloin :) josko pikkunen kohtapuolin päättäs tulla sinun syliin inshaAllah :) mä laitan mun rubikin kuution sulle kohta varmaa sit ku mä en saa ku yhen sivun ratkastua, oon surkee matikas mut luova ongelmanratkasu ja kielet on kyl mun juttu :)

Täällä käyty ultrassa ja kaikki hyvin, liikuskeli ja sydän sykki, vastasi hienosti viikkoja, kaikki elimet paikallaan :) nyt sit ootellaan pientä poikaa saapuvaksi sit <3 ei jäänyt epäselväksi...
Miehen kanssa sanotaan tahdon 17.10 - varattiin aika tänään :)

Liitteet

• 1410434890981.jpg
    1410434890981.jpg
    32.9 KB · Katsottu: 144
  • 1410434978057.jpg
    1410434978057.jpg
    42.4 KB · Katsottu: 150
onnea madh poikalupauksesta ja vihkipäivän lukkoonlyömisestä tälläkin puolella mashaAllah. juu ei jää epäselväks kumpi on tulossa sinne. nautihan nyt raskaudesta ja hääjärjestelyistä, meidänki pitäs yrittää saada siis järkättyä täällä häät ku pitää rekisteröidä mein avioliitto täälläkin ku suomessa solmittu liitto ei päde ja se tuo omat kiitettävät kulut ku pitää saada paperiin siis leima ja se leima on kallis, lisäks viel sit neidille vaatteet yms tarvittava. huoh mitenköhä sitä saa kaiken järjestyyn...

Miemilia: Metropoliassa opiskelen :) Opparia olemme just parin kanssa aloittelemassa että kyllä tässä vielä 1,5 vuodeksi on hommaa. Tosin mietin et jos saisi vauvan niin voisin yrittää nopeuttaa valmistumista :D

MadH: Onnea poikalupauksesta! Aika menee niin nopeaan, kun vastahan se plussa tuli.

Takaisin