Raskaaksi 2014

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gatusa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Noista vitamiineista, meille suositeltiin väestöliitossa niin että ite söin raskausajan vitskuja joissa mukana foolihappo ja kalaöljykapseleita. Miehelle myös foolihappo. Se foolihpon tarkoitus on mm. kun hedelmöitys on tapahtunut niin auttaa hermostoputken sulkeutumista. Jos en nyt väärin muista :) korjatkaa joku jos höpisen ihan omiani. Joku merkitys sillä oli jo yritysaikana kun käskivät molempien niitä popsia.

Oonko mä larissa nyt ymmärtänyt oviksen jotenkin väärin... eli kun testi ei enää näytä plussaa olen käsittänyt että munasolu on irronnut ja ovulaatio tapahtunut. Varsinkin kun kipujen jälkeen (oletettu irtoaminen) testi näyttänyt negaa. Eli kun pe sain suhteellisen vahvan viivan, siitä max 36 tuntia tapahtuu ovis, niin miten se ovis olisikin vasta tänään?

Nyt kun kovimmat kivut jäi väliin niin olen hieman ymmälläni.. muutenkin olin jotenkin kuivempi kuin muissa kierroissa ja pinna oli todella kireellä. :angry9

Ootteko muuten koskaan miettinyt miten hienoa olisi jos näkisi mitä ja milloin tuolla sisällä oikein tapahtuu? Vähänkö meidänkin elämä helpottuisi. :)

Sori pisama, sain sellaisen käsityksen sun viestistä että sait vahvan viivan lauantaina eli siitä max 36 h päästä olisi ovis eli tänään sunnuntaina. Mutta luin siis sitten jotenkin väärin :) Pääasia, että siellä on ollut ovis ja se on hyödynnetty! Itse tunnistan sen oviksen ajankohdan myöskin niistä kivuista.

Pahoittelut menkoista Luckylady ja Jellis! :sad001 Mutta ei kun uuteen kiertoon, ei siinä muuta voi!

Mira83 ja Luckylady, punaviiniä oviksen jälkeen noin dpo 5-10 tienoilla auttamaan mahdollisesti kiinnittymisessä :wink Greippimehua ennen ovista ja oviksen aikaan (lisäämään limoja mm.) ja vettä myös oviksen aikaan (jotta olis jotain mistä sitä limaa muodostaa) :)

Kaziska, ei olla enää päästy hyödyntelemään miehen töiden vuoksi :sad001 Sekä perjantaina että eilen tein ovistestiä vielä ja negaa oli molemmat (onneksi :grin). Ja tuo lima poikkeaa ovislimasta aika paljonkin laadultaan. Pötkylä, sulla tais olla samantyyppistä ja sama vaihe kierrostakin meillä menossa?

Etsin tietoa tosta limasta niin johtuu luultavimmin ihan vaan hormoneista eli tuskin siitä voi mitään iloisia johtopäätöksiä vetää :grin Ihan hauska vaan huomata, että jotain erilaista tässä kierrossa on verrattuna aiempiin vaikka se ei mitään tarkottaisikaan. Myös menkkamaiset lievät kivut on alkaneet, mutta niitä on aiemminkin ollut tässä vaiheessa kiertoa. Flunssaa yrittää myös pukata, samaa mitä miehellä oli, mutta en ole vielä antautunut sille :wink

Listaa muokkasin pötkylän ja Mira83:n osalta :)

sabetti 30.8.
Nessu 1.9.
Silv 6.9.
elaffy 6.9.
pötkylä 6.9.
PepeXXL 7.9.
Kaziska 7.9. (dpo 14)
Larissa 10.9.
Elli28 10.9. kp 29/28
Mamia 10.9
SuNWay 10.9.
Freyja86 11.9
Mimi 11.9.
Anskunen 20.9.
Elli Etana 21.9. (dpo 14)
Mira83 24.9.
Nennu 25.9.
Kiivilintu 29.9.
Nuuhku?
zorro86?
Herhis?
jonnamaria?
Ambriina?
Sintti2014 ?
J3nni?
Anis?
Myssy?
Rosebud?
DarkMimosa?
Aurinkoinen?
Fiamma ?
Lauruska?
loora84 ?
Aida*?
Lucky?
Bella87?
Mira83?
Jellis?
LuckyLady13
( yht. 39)

Plussanneina jutuissa mukana: Gatusa, MadH91, Mju, Janeh, Vargynja, Feliddzi, lissufin, Mandah,Chipmunk86, Elya, Ttubu, Myyh, Tiarella, BlenQ, Satsa, naranja, marinamelina, Mustikka, Mara, Dawwe, Granger, Siija, Sandy, Käpynen, Etsijä (yht.25)

jep foolihappo auttaa hermostoputken sulkeutumista ja miehen osalta parantaa laatua. sen takia jo yritysvaiheessa ja sitä suunnitellessa kannattaa syödä foolihappoa.

Apua alkaa jänskättää! Enää 2 Teroa laatassa ja siitä mennyt aina max 2 päivää kun täti kurvannut paikalle. Paitsi silloin kun sain plussan ja vuoto alkoi muutaman päivän päästä.

Jotenkin erinlainen olo kuin muissa kierrossa. Pian se selviää :) jos torstaihin mennessä ei ole alkanut niin testaan perjantai aamulla. Mutta listassa pysyn samalla päivällä, yritän vaan malttaa sinne saakka!

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Lisään tuohon foolihappo asiaan että sitä pitäis alkaa ottaan jo kolme kuukautta ennen raskautta että siitä on kunnolla hyötyä.Joten todellakin kannattaa jo yrittäessä sitä vedellä nassuun :)

Onnea ja tarrasukkia Etsijä tälläkin puolella! ^^

Freyjalle tsemppiä ja voimia. Etäisyyden ottaminen voi joskus tehdä ihan hyvää. Toivottavasti saatte kaikki asiat kuntoon niin miehen kanssa kuin muutenkin.

Parille oli täti tullut taas kylään. :( Pahoittelut heille ja onnea uuteen kiertoon.

DarkMimosalle se taas saisi vihdoin löytää.

Kaikille muille toivottelen tsemppiä ja plussatuulia.

Onnea plussasta, Etsijä! :) Ja tsemppiä niille, joilla testaaminen lähestyy.

Mulla on onneks ollut kiireinen viikonloppu, joten en oo ehtinyt omaa tilannetta märehtimään. Viikolla siinä dpo 10:n tuntumasta tosiaan alkoi tulla vähän ruskeaa tuhrua, jota tuli sen kaksi ja puol päivää. Siis tosi vähäistä, ei normi menkkavuotoa. Perjantaina se loppui tyystin. Ja sen jälkeen ei mitään.

Eilen heiluteltiin peittoja, ja tuntui poikkeuksellisesti vähän epämukavalta ja kipeeltä. Jtn mekaanista ärsytystä siis.

Muutama aivan jäätävä tuikkaisu tuli eilen päivällä vatsaan. Siis sellaisia, että kun olin ulkona, oli hetkeks melkein käperryttävä kaksinkerroin, kun sattui niin pirusti. Mutta meni ohi parissa sekunnissa.

Nyt tässä vaan ootellaan. Huomiseks oon laittanu testauspäivän, mutta taidan mennä ensin aamusta gynelle tutkimuksiin ja setvimään, mistä on kyse. Katsotaan sitten, mitä sanoo ja kantsiiko edes testata. En tiedä, eletäänkö tässä nyt uutta vai vanhaa kiertoa, kun vuoto oli niin kummaa ja vähäistä.

Ärsyttävää.

Etsijäkö sitä Gelee royalee oli syönyt? Oliko muilla käytössä? Kauanko syönyt ja onko ollut minkälaisia vaikutuksia?
Itse meinaan oon miettinyt sen lisäämistä omaan käyttöön jo tovin. Ja varsinkin jos sillä on plussaavia vaikutuksia niin vieläkin enemmän... :grin:p

Pahoittelut tädin kohdanneille, se pirulainen ei sitten osaa pysyä poissa :smiley-angry007

Anskunen. Minä sitä ainakin nyt olen syönyt, kauaa en kerenny, tämän kierron alussa aloitin ystävän kehoituksesta kun joku muukin oli sitä ostanut vauvatoiveissaan, muutamaa blogia lukeneena myös osalle on tullut plussa nopeasti kun ovat aloittaneet syömään eli... tiedä sitten, sen tieteelliset vaikutukset esim. eläimiin on kyllä aika puolestaan puhuvia! Meillä myös mies söi sitä, minä en ajatellut edes lopettaa :grin Mitään kummempia vaikutuksia en kyllä huomannut, mutta aika vähän aikaahan sitä kerkesin syömäänkään.

Siija, käpynen ja etsijä hurjasti onnea plussista! Mahtavaa! :Heartpink

Tervetuloa kaikille uusille!

Pahoittelut menkoista!

Monta sivua oli tullut tekstiä.. Ihan kaikkee en jaksanut lukea.. Pientä taukoo olen forumilta pitänyt ja ihan hyvää tehnyt ei ole koko ajan vauvanteko hommat mielessä ;)

Täällä nyt ovista odotellaan.. Enpä aijo nytkään sitä tikuttaa.. Joten katsellaan tuottaako tulosta.. Tosin isäntä jo itse oli laskeskellut tärppi päiviä :D

Dikulle paljon voimia päätöksesi kanssa!

Etsijä, olen kans kuullut paljon positiivista ko tuotteesta. Välillä vaan suhtautuu noihin luontaistuotteisiin varauksella mutta kyllähän tuolle tuotteelle on puolesta puhujia :) tarviikin käydä hakemassa...

Onnea Etsijä! Eipä tarvinnut tikkua tihrustaa, kun noin selkeät viivat pärähti :)

Miten Silv tuo foolihappo vaikuttaa vain jos sitä on 3 kk napsinut? Luulin, että se auttaa jonkun hermostoputken sulkeutumisessa sikiön ekojen viikkojen aikana, mutta miten sitä nyt 3kk etukäteen voi tuota putkea sulkea jos ei ole edes raskaana? Vai onko tuolla jokin radkautumista edistävä vaikutus, joka ei vuoda kuukausittain pois?

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

sabetti 30.8.
Nessu 1.9.
Silv 6.9.
elaffy 6.9.
PepeXXL 7.9.
Kaziska 7.9. (dpo 14)
Larissa 10.9.
Elli28 10.9. kp 29/28
Mamia 10.9
SuNWay 10.9.
Freyja86 11.9
Mimi 11.9.
Pandakarhu 15.9.
Anskunen 20.9.
Nennu 25.9.
Kiivilintu 29.9.
Nuuhku?
zorro86?
Herhis?
jonnamaria?
Ambriina?
Sintti2014 ?
J3nni?
Anis?
Myssy?
Rosebud?
DarkMimosa?
Aurinkoinen?
Fiamma ?
Lauruska?
loora84 ?
Aida*?
Lucky?
Bella87?
Mira83?
Jellis?
( yht. 36)

Plussanneina jutuissa mukana: Gatusa, MadH91, Mju, Janeh, Vargynja, Feliddzi, lissufin, Mandah,Chipmunk86, Elya, Ttubu, Myyh, Tiarella, BlenQ, Satsa, naranja, marinamelina, Mustikka, Mara, Dawwe, Granger, Siija, Sandy, Käpynen, Etsijä (yht.25)

Lisäsin itselleni testipäiväksi 15. syyskuuta.Tänään on kp 15. Koko viikonlopun on ollut runsasta valkkaria ja tänään ovistuntemuksia. En jaksa uskoa yk 13 tuottavan tulosta, mutta olisihan se ihana yllätys. Haha, ties vaikka pääsisi tekemään toisen raskaustestin sitten syyskuun 2013....

Etsijä. Onnea ja tarrasukkia matkaan.. Ihanaa... :)

Gatusa.Onnittelut hyvistä ultra kuulumisista. Harmi että sulla on niin kovat kivut ja vuodelepo määrätty mutta ihanaa kun osaat käyttää senkin ajan hyödyksi kutomalla.. :)

Darkmimosa.Inhottava tilanne. :( saisse täti jo tulla tai sit mieluummin se ihana plussa..

Freyja.Mä voin kyllä samaistua tohon et välillä menee yli toi vauva yrittäminen/ajatteleminen koko asiaa..Sen takii mua ehkä näkeekin harvemmin täällä kun yritän olla ajattelematta koko asiaa välillä.. Toivottavasti teille plussa tulee pian ja suhde ei kärsis..tsemppiä ja hali..

Pahoittelut tädin kohdanneet mutta onnea uuteen kiertoon..

Tsemppiä piinailijoille.Toivottavasti saatte paljon plussia.. :)

on.Tänään ollut koko päivän järkyt ovis kivut..Pupuiltiinkin tänään et ehkä jotain toivoa on.. :) Elikkäs kp.16/27-46

sabetti 30.8.
Nessu 1.9.
Silv 6.9.
elaffy 6.9.
PepeXXL 7.9.
Kaziska 7.9. (dpo 14)
Larissa 10.9.
Elli28 10.9. kp 29/28
Mamia 10.9
SuNWay 10.9.
Freyja86 11.9
Mimi 11.9.
Pandakarhu 15.9.
loora84 15.9
Anskunen 20.9.
Nennu 25.9.
Kiivilintu 29.9.
Nuuhku?
zorro86?
Herhis?
jonnamaria?
Ambriina?
Sintti2014 ?
J3nni?
Anis?
Myssy?
Rosebud?
DarkMimosa?
Aurinkoinen?
Fiamma ?
Lauruska?
Aida*?
Lucky?
Bella87?
Mira83?
Jellis?
( yht. 36)

kiitos loora onnitteluista, oli naurus pitelemistä kipujen ohessa ku mulle todettii ultraushuoneessa et on iso vatsa. täällä ku ei olla totuttu että lapset on täysaikasina paljoo yli 3kg, mä näköjää sit saan normaalisti isohkoja lapsia joten mitenköhä sit seuraavis ultrissa ja entäs joulukuussa sairaalassa, saavat shokin ku tyttö ei olekaa mikää pikkunen rääpäle inshaAllah :) varmaa luulevat että haluun sektion ja sit pyörtyvät ku sanon et alakautta, mieski sanoo et ei sektiota ellei ol hätätilanne ku mä oon tehny selväks et jos on raivotarjonta/perätila ni alakautta. täällä vaa joutuu ilman kipulääkkeitä vetämää synnytyksen kuulemma ukon sanojen mukaan tosin mistäpä tuo tietää.
tsemppiä ja plussatuulia sinne että saisit plussan kierron lopussa testiin :)

Takaisin