Raskaaksi 2014

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gatusa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Silv, jos mulla pysyy luteaalivaihe samana niin menkat alkaisi jo perjantaina tai lauantaina. Mutta kun ei ihan täysin ole oviksen ajankohdasta varmuutta niin siirsin testipäivän myöhemmäksi. Jos menkat ei ala niin sama testata myöhemmin, siinä ei pieni odotus enää haittaa :grin

Itse yritän kans vähätellä oireita, mutta silti sitä pettyy vaikka uskottelee itselleen ettei edes mitään muka odottanut. Mullekin tämä vaan on ollut joidenkin asioiden suhteen erilainen kierto kuin aiemmat niin se saa turhaan toiveet nousemaan :grin

Silv kuulostaa lupaavalta :) minkä pituinen kierto sulla yleensä? Toivotaan parasta !

Darkmimosa vihdoin se täti kurvas! Toivotaan että tää on se teidän kierto :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Larissa: joo siks mäkin siirsin omaa päivääni loppuviikkoon.. Ei ainakaan tulis niitä turhia negoja tehtyä.

En tiä, onkohan miehillä "kuukautiset" joka toinen viikko?? Menee sit niin hermo tollaseen hemmetin tiuskimiseen.. Ite koittaa sit mieluummin olla hiljaa jos on huono päivä, kun en tykkää turhasta tappelemisesta mut tää luupää on ihan oma lukunsa....

Darkmimosa, tässä kohtaa pitää varmaan onnitella! Hyvä et ne menkat viimeinkin alko ja pääsee uuteen kiertoon :)

Pepe, 31 ollu nyt kaks kiertoo. Eihän mullakaan nyt nuvaringin lopettamisesta kauaa oo mut tuntus et tohon tasottu toi kierto..

Puuh, vihdoin pääsin ihan koneelle saakka. Oli kiireinen viikonloppu.

Etsijälle onnea! En ole ihan varma ehdinkö jo aiemmin onnitella. Mahtavaa kun näitä plussauutisia tulee!

DarkMimosa: Hienoa että se täti tuli vihdoinkin kylään! Tylsiä on nuo pitkät kierrot, kun herättelevät toiveita muttei silti plussaa tule. Toivotavasti tämä uusi kierto venyisi siitä toivotusta syystä!

Kaziska: Vitamiineista. Vesiliukoisia vitamiineja voi ihan huoletta popsia, ne ylimääräiset tulevat virtsan mukana pois. Rasvaliukoiset (A, D, E ja K) vitamiinit puolestaan kertyvät elimistöön eli suurina annoksina voivat aiheuttaa myrkytystilan. Suomalaiset saantisuositukset taitavat olla kuitenkin niin varovaisia, ettei niiden pienistä ylityksistäkään ole haittaa. Muistaakseni D-vitamiinin saantisuosituksia voisi tutkimusten mukaan jopa tuplata. Eli aika huoletta voi kyllä noita vitskuja popsia.

on: Kp 13/26-33. Minä olen pari edellistä kiertoa ihmetellyt kun minkäänlaisia tuntemuksia ei ole tullut oviksen aikoihin, kuten kevään kierroissa tuli. Nyt ne nippailut sitten alkoivat tässä kierrossa jo ennen ovulaatiota. o_OToissapäivänä tuntui pieniä nippailuja vasemman munasarjan tienoilla ja eilen sitten ihan kunnolla jo pitkin iltapäivää ja iltaa. Ovistestit näyttivät kuitenkin vielä negaa kunnes tänään tuli sellainen melkein plussa (eli vahva testiviiva, joka kuitenkin ihan hitusen kontrollia vaaleampi). Ehkä minä sen plussaksi lasken kuitenkin. Mikähän siis aiheuttaisi munasarjanippailuja ennen ovista? Voiko kasvava follikkeli nipistellä?

Noh, kaikki nippailut on varmuuden vuoksi hyödynnetty ja tänään illalla kyllä pitää ehdottomasti jatkaa. Nyt on hyvä fiilis tästä kierrosta kun tuntemuksia on tullut siltä puolelta kuin pitääkin. Eli mahiksia olisi. Jee!:smiley-bounce012

sabetti 30.8.
Nessu 1.9.
Silv 6.9.
elaffy 6.9.
pötkylä 6.9.
PepeXXL 7.9.
Kaziska 7.9. (dpo 14)
Larissa 10.9.
Elli28 10.9. kp 29/28
Mamia 10.9
SuNWay 10.9.
Freyja86 11.9
Mimi 11.9.
Pandakarhu 15.9.
loora84 15.9.
Aida* 18.9.
Anskunen 20.9.
Elli Etana 21.9. (dpo 14)
Mira83 24.9.
Nennu 25.9.
Kiivilintu 29.9.
Nuuhku?
zorro86?
Herhis?
jonnamaria?
Ambriina?
Sintti2014 ?
J3nni?
Anis?
Myssy?
Rosebud?
DarkMimosa?
Aurinkoinen?
Fiamma ?
Lauruska?
Lucky?
Bella87?
Mira83?
Jellis?
LuckyLady13
( yht. 39)

Plussanneina jutuissa mukana: Gatusa, MadH91, Mju, Janeh, Vargynja, Feliddzi, lissufin, Mandah,Chipmunk86, Elya, Ttubu, Myyh, Tiarella, BlenQ, Satsa, naranja, marinamelina, Mustikka, Mara, Dawwe, Granger, Siija, Sandy, Käpynen, Etsijä (yht.25)

Lisäsin itselleni testipäivän ja siirsin sen mukaiseen kohtan. Laitoin testipäiväksi dpo16 ja elättelen toiveita että jaksan sinne saakka odottaa. Täti on kuitenkin tullut säännöllisesti kylään niin että dpo 15 on ollut kp1, joten tuossa olisi jo täti vuorokauden myöhässä.

Ihan hirmusti onnea menkoista DARKMIMOSA! Jeeeee! Toivotaan, että sun osalta vaikeilut oli tässä. Ens kierto on se tärppikierto!

Mulla olis testipäivänä 7.9. kp 32, joten pitäisi menkkojen alkaa reilusti ennen sitä, mikäli tulkitsin ovulaation oikein kp18. Mulla on tässä vuoden aikana ollut kerran kierto yli 28 ja se oli joulukuussa, 31pv. Tulevasta kierrosta ennustan 29-päiväistä, menkat alkais siis perjantaina. Tämä viikko selvittää, olenko osannut tulkita kehoni merkkejä oikein (tai olenko raskaana!). Jännittää!

Ylläripylläri: FertileFriendissä oli just tälle päivälle tämmöinen tietoisku:
What is cervical fluid like during early pregnancy? Can I tell if I am pregnant by observing my cervical fluid?
Observing your cervical fluid after ovulation will not provide any clues about whether or not you could be pregnant. Whether or not you are pregnant, cervical fluid tends to exhibit non-fertile characteristics in the two weeks after ovulation.
Tosin näistäkin taitaa olla niin ristiriitaisia tietoja ja tutkimuksia, kuten kaikesta - varsinkin varhaiseen raskauteen liittyen. On varmaan niin vaikea antaa yksiselitteisiä vastauksia, kun yksilölliset erot on huimia.

aida voi olla niitä kasvu ja kypsymiskipuja ihan hyvin sulla, itelläki ollu joskus ennen ovista sellast pitkäänki.

darkmimosa jo oli aikaki että tuli selvyys tilanteeseen onnea vaikka menkat tulikin :)

plussatuulia kaikille tasapuolisesti.

silv juu tuo kuulostaa suunnillee minunki mieheltä ja välil mietin et kumpi meist on raskaana täällä ja sillo ku en ollu raskaana ni olin et onks ukolla kesto pms oireet. jaksamista.

täällä neiti päätti että juuri tänään on oikea päivä näyttää enemmänkin liikkeitä isille, on kunnol potkiskellu että vatsa kohoilee ja aamulla toivotti hyvää huomenta oikein potkasemalla käteen. :)

Hei ihanaiset :love2

Täällä vapaapäivää viettelen ja foorumia lueskelen :coffee2 Tänään 5+2 ja aika matelee :rolleyes: tai siltä tämä nyt tietysti tuntuu, kun neuvolat ja ultrat vasta monen viikon päästä, mutta olo on toki onnellinen :Heartpink
Oireita ei juurikaan ole muita vielä ollut kuin iltainen vatsan turvotus ja ajoittainen väsymys joka iskee kuin salama kirkkaalta taivaalta ja silloin ois äkkiä löydettävä joku sohvan nurkka heti mihin käpertyä. :sleep011

Teitä onkin hurjasti nyt piinailemassa. Toivon kaikille niin kovasti plussia alkavaan syksyyn! :Heartbigred

Käyn välillä kurkkimassa mitä täällä tapahtuu. :)

silja niin alussa se aika tuntuu matelevan mä muistan hyvin ku olin vuodelevossa ekan kolmanneksen...nyt mä ihmettelen jo minne se aika on menny ku enää 3 lääkärikäyntiä jälellä ja sit ootellaa jo neidin saapumista ku rv 28, 32, 36 on lääkärikäynnit ku pitää uusia resepti ja sit ootetaaki et millo mennää sairaalaan synnyttään. vastaha mä ite plussasin ja nyt ollaa jo 24+2 menossa alhamdulillah.

Gatusa: Joo, varmaankin tuota follikkelin kasvua nuo kipuilut. Sikäli ihan "kivoja" kipuja kun nyt tietää että siellä ainakin taas tapahtuu jotain kun tuntee.
Minustakin muuten tuntuu, että sinun raskautesi osalta aika on mennyt nopsaan. Ihan kuin se olisi ollut vasta äsken kun täällä jännättiin milloin saat testin ja mikä sen tulos on!

Kaziska: Jännä viikko luvassa. Pidän peukkuja sulle. Plussaaa!!!

niinpä aida, nyt minä jännään et millo sinä saat plussan. lähinnä mä omalt osalt jännitän et millä viikolla neiti tulee tälle puolelle ja ehtiikö kaiken saada valmiiks. lista sairaalakassin sisällöstä on tehty jo et mitä tarttee itelle ja neidille, pitäs kunha esikolle on kaik hommattu kouluu varten ni alkaa hommata neidille vaatteita kohta inshaAllah.
neiti muuten on löytäny mun kylkiluut jo ja toinen on rakko ja suoli mitä on niin kiva potkia ja hakata, lisäks vissii välillä vatsalaukku saa osansa kans ku syönnin ja juomisen päälle on lähel etten oksenna jo. ei ihmekää että lääkäri totes lauantaina että iso vatsa ku on kohtu jo tosi korkeella. kohta tääl jännätää millo kukaki kuumeilukavereista jakautuu.. :)

Hyvä että DarkMimosa sai vihdoin tädin kylään, pääsi siitä epäselvyydestä eroon. Varmasti rassas hermoja.

Gatusa, kuinkas pitkällä sä nyt olitkaan?

Täällä 12/28 ja ovis kolkuttelee ovella :) en tikuttele mutta veikkaan että ke tai to olis h-hetki.

Hui kauhistus, kun tänne on tullut hurjasti tekstiä sitten viime käynnin!!! En edes yritä kahlata tuota kaikkea läpi, sori vaan ;)

Onnittelut siis kaikille tässä välin plussanneille ja pahoittelut uuden kierron kohdanneille.

Ajattelin välillä poiketa kertomassa kuulumisia. Eli hiljaista on makuhuoneessa ollut johtuen kyllä useista syistä, mutta parisuhdepuoli on ollut viime viikot ihan hyvällä mallilla. Auttoi kovasti, kun unohdin kuumeilun ja koitin olla kiinnittämättä huomiota kiertopäiviin ja ovikseen. Kierto on ollut sen 27-29 tasaisesti. Nyt kuitenkin tänään on elelty kp 32 ja kuukuppi on ollut tyhjää (jos valkkaria ei lasketa) täynnä. Tarttuipa testipaketti sitten kauppareissulla matkaan ja äsken tein saatuani lapset sänkyihin ja miestä kotiin ootellessa. Ei tarvinne kysyä, näettekö te saman kuin minä ;) Tässä kierrossa ei siis ole puolivälin lähistöllä puuhailtu kuin kerran ja mitään ovisoiretta ei ollut. Yritän nyt malttaa mieleni ja antaa miehelle synttärilahjaksi parin viikon päästä testipuikon lahjapaketissa ;)

Liitteet

• image.jpg
    image.jpg
    577.1 KB · Katsottu: 176
onnea tuhannesti sintti mashaAllah, tonnikaupalla tarrasukkia, bodyja, potkareita yms. aivan mahtavaa. ei ol kuulun sinusta aikoihi ja heti hyviä uutisia IHANAA!!! :)

Kiitos Gatusa :) Oma suhtautuminenkin on keväisen keskenmenon jälkeen tosi varovainen ja mielenkiinnolla odotan, mitä tulevat viikot tuovat tullessaan.

Takaisin