Raskaaksi 2014

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gatusa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Myyh, kaverini koira muuttui todella suojelevaksi, kun hän tuli raskaaksi. Nyt toisen raskauden kohdalla koira ei ole niin paljon kaverin perään. Myös heidän kissa alkoi nukkua kaverin mahan päällä ja ihan loppuraskaudessakin änkesi itsensä vielä masulle, vaikka kaveri nukkui huonosti ja pyöri ja haki asentoa. :D

Meillä kissat tuntuivat välttelevän minua alkuraskaudessa. En tiedä, miten tilanne olisi jatkunut, jos raskaus olisi jatkunut..

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app

Elaffy; kiitos tiedosta! Ei tuo mua häiritse, päinvastoin mukavalta tuntuu kun makoilee masun päällä yms. Yksikin päivä olin kävelyllä koiran kans. Joku mies pysähtyi siihen pyörällä kysymään yhtä metsäreittiä. Koira ei tykänny siitä yhtään, tuli mun eteen istumaa ja matalasti murras niin kauan ku se mies siinä jutteli. Ei koskaan ole noin käyttäytynty.

Oon kans kuullu et koirat reagoi tohon raskauteen. Kaverin koira ei päästä tätä silmistänsä lainkaan ja jos kaveri vähänkin korottaa jollekki ääntään tai just inahtaa hieroes tms niin koira alkaa murista.

Ihanaa, mies oli käyny hakemassa mulle astetta uudemman iphonen sillävälin kun olin töissä! :) nyt on mukavampi selailla täälläkin :) kp24/~31 ja dpo4 meneillään. Äsken tuli vatsa kipeeks, luulin et on nälkä mut ei syöminen ainakaan auttanut yhtään!
Ällövarotus! Mielenkiinnosta kokeilin tota kohdunnapukkaa (kun siitä täällä oli puhetta joku päivä) niin eilen illallakin niin ylhäällä etten ylettyny :o larissako se oli joka kertoi et illalla ns paremmat mahkut et ylettys? :o ei toiminu täällä.. Silti seksi tuntu vatsanpohjassa asti. :o aina ei vaan ymmärrä :D

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Myyh, tässä vastaus koiratuumailuihisi. Onko teillä uroskoira?

http://www.vau.fi/raskaus/Olenko-raskaana/Kylla-koira-tietaa-vai-tietaako/

Kyse siis siitä, että ns. koirien maailmassa "tiine narttu" kuuluu laumanjohtajalle. Koira yrittää siis ottaa tuota johtajan paikkaa itselleen omimalla raskaana olevan ja ärhentelemällä niille, jotka yrittävät lähestyä tätä. Hierarkiahomma.

Meillä vanhempi uroskoira molemmissa keskenmenneissä raskauksissa alkoi vahtimaan mua hulluna. Se hölmö vaan istui mun edessä ja tuijotti mua koko ajan. Alkoi jo hieman ärsyttää kun muutenkin nuo cavalierit ovat seurankipeitä koiria ja aina kaipaamassa läheisyyttä. Mut siitä kyllä näki että se tajusi jotain, nuorempaa urosta ei näyttänyt koko juttu millään lailla hetkauttavan. Se kun muutenkin on vielä vähän pentumainen, vaikka täyttää kohta jo 2v :)

Heissan taas kaltaiseni höpsöt XD Se vaan on niiiin hienoa huomata ettei ole ainut kun miettii näitä lisääntymisasioita joka kantilta.. Tutkii kroppaansa ja kiinnittää huomiota joka pieneenkin tuikkasuun ja oireeseen.. Välillä sitä miettii että mihin hourulaan joutuis kun joku pääsis pään sisälle "kuuntelemaan" mun vauvahömpötyksiäni:-P Mutta onneks voi lohduttautua ajatuksella, että se on se meihin sisäänrakennettu biologinen kello joka kolistelee meitä :-)

Toivottavasti tää johtais kaikilla toivottuun ihanaan nyyttiin, ennemmin tai myöhemmin, tavalla tai toisella! Ihanaa kun ei ole ainoa kuumeilija!

Pahoittelut kaikille tädeistä ja negoista jotka kyseiset on joutunut taas kphtaamaan! on se niin epäoikeudenmukaista!! Vaikka jatkuvasti täällä lueskelen juttuja nimet ei jää kovinkaan hyvin mieleen..
Gatusalle voimia odotusaikaan. Itsellä aika samoja olo ja kiputiloja viime raskaudessa. Viimeiset 3kk jouduin ottamaan tooosi rauhallisesti suppareiden takia jotka ennenaikaisesti avasivat jo paikkoja. Mutta sitten kun annettiin lupa liikkua normaalisti ja synnyttäminen olisi ollut jo kaikinpuolin tervetullut toimitus,neiti päättikin pysyä kyydissä kunnes kaksi vkoa yliaikaisena käynnistettiin ja syntyi ei pienenä kuten lääkäri lupasi vaan 4600grammasena:-) Eli aivan hyvin voi raskaus sujua hyvin loppuun asti.Koita jaksaa <3
Omaa napailua, dpo 6? tai 7 menossa. Edelleen alavatsassa ikäviä nippailuja ja esim sängystä noustessa kunnon repäsyt.. Tissit juilii välillä oikein urakalla,päätä särkee ja lämmöt 36,8- 37,4. Lisäksi tulee happamia röyhyjä vähän väliä suuhun,hyi hitto.. Niin ja finnejä pukkaa, leukaan ja tlähuulen ja nenän väliin.. Tosi outoa toimintaa koska järkikin sanoo ettei nyt ainakaan raskaudesta johtuvia oireita pahemmin vois vielä olla.Mut se on tää naisen mieli..:-) Voi kyllä olla että mulla on jotain häiriöitä tupakan polton lopettamisen jälkeen. Lopetin 4vkoa sitten.Esim viimekertaiset menkatkin olivat vuosikymmenen suurimmat, tunnin jälkeen tuli keikesta läpi ja sai wc käynnin yhteydessä vaihtaa aina myös housut :-P eli Niagara olis varmaan jääny kakkoseks. Eli en tiedä onko oireet lupaavia,kuviteltuja vai häiriöiden aiheittamia..Mutta sehän selviää viim parin vkon päästä. Ja sinne asti tarvis jaksaa odottaa!!!
Sorry ei pitäny novellia kirjoittaa..
PLUSSATUULIA!!

Pötkylä: mulla vähän samoja "oireita", varsinkin noita finnejä puskee läpi persposkia myöten xD eikä mulla yleensä ole, menkkojen aikaan 1 otsassa tai leuassa, ei koskaan muualla! Nyt myös koko naama kukkii :D enkä keksi syytä kun en edes stressaa nyt mitään! :DD

kiitos pötkylä tsempist ja tuost sun kertomuksest, rauhottaa kyl ja iteki yritän pistää kasvun jne piikkii kipui lähinnä. mulla oli esikoost vähä sama juttu mut 40+6 ja 4396g. jouduin vuodelepoo vikal kolmanneksel.

Silv; aika samoilla dpo päivillä mennään :-) Saas nähdä päästäänkö samana päivänä testaamaan.. Tänään on myös ollut tunne että menkat alkais,samanlaista alkujuilimista mutta toivottavasti ei kierto näin lyhyeksi jää..Mutta jos sovitaan että plussat pärähtää molemmille ens viikolla ;-) Oliskin niin yksinkertaista mutta toivossa on hyvä elää.
Ai niin,sun tuunaama pöytä oli todella hieno, ja joutsenistakin varmasti tulee upeita. Heti tuli halu kokeilla pari lintua itsekin vääntää:-) olis renkaatkin jo valmiina:-) Tsemit piinapäiviin!

Koirista vielä: mun 8v uros keksi viime viikolla innostua tyhjästä, tai kiihottua. Ei normaalisti käyttäydy niin, myöhemmin ajattelin että jos se olis johtunut mun raskaudesta?

En ilmeisesti oikein osaa siirtyä täältä pois ;) En ole vielä uskaltanut soittaa neuvolaankaan.

Sent from my GT-I9305 using Vau Foorumi mobile app

Saiko Silv kohdunnupukan tuntumalle? Minä olen sitä aina välillä yrittänyt myös löytää, mutta ikinä ei ole sormiin osunut. Gyne joskus valitti, että minulla kohdunnupukka olisi jotenkin vino, mutta en tiedä, voiko se vaikuttaa jotenkin tuntemiseen.. Tai johonkin muuhun. MadH, taas sinua tarvitaan!

Tissejä pakottaa, mutta niin taitaa kyllä aina tähän aikaan kierrosta.. ehkä?

Alan kyllä olla melko varma, että meille plussa tulee vasta joskus ensi kesänä. Joka kuukausi on kamalasti oireita, mutta ikinä ei mitään ole oikeasti tapahtunut. Ja tämä vauvakuume iski oikeasti pahana vasta km jälkeen. Sitä ennen ei ollut koskaan mitään oireita, eikä kyllä plussiakaan. Elämä oli jotenkin niin kovin helppoa.

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app

joku kirjoitti että pukkaa finnejä tuleen. Mulla joka kierto saa aikaseks yhen megafinnin vähä ennen menkkoja.

tein vielä varmistukseksi r-testin ja negaahan Se näytti :( kp3 kääntyy lopuilleen ja kyllä tästä taas noustaan. Jospa koittais ovista Oikeen tikuttaa tässä kuussa. Kauhee mietintä ollu et syönkö neljännen clomikierron vai pidänkö taukoo? Oli tosi niukat ja lyhyet menkat, voisko Se viitata siihen et ne kohdun limakalvot on ohuet? Clomithan voi niitä ohentaa. Ja jos ohenee liikaa niin ei voi kiinnittyä. Mitä hyötyä on sit kasvattaa muniksia hormoneilla? Pitkä sepustus.. Tietääkö joku miten tuo menee?

Mullaki yleensa finneja pukkaa varsinki leuan alueelle just enne menkkoja, nyt ei ole viel nakyny.

Mietin uskaltaisko aamul testata taas, eilen aamulla naytti negaa... tietty ellei vuoto ala yon aikana...

DarkMimosa testiä vaan uutta kehiin jos ei ole menkat alkanu :wink

Joku jo tuolla aikasemmin kyseli, et onko haittaa jos pupuileekin joka päivä vaikkapa koko kierron aikana? niin samaa minäkin haluaisin tietää??? vai onko se suositeltu että tuo joka toinen päivä ennen ja jälkeen oviksen?

Myyh Meillä molemmat koirat nuohoo mun perässä ja pitää silmällä.Toinen välillä tökkii mahaa kuonollaan :grinSamaten tää joka yleensäkin nukkuu sängyssä mun vieressä ei lähde pois vaikka olis kuinka kuuma,läähättää siinä sitten.Uroksia on molemmat.

Koirista jos pitäis päätellä ni olisin kyllä niin "tiine" eettä!! Oma hoitaa, vahtii ja nuohoo mahan päällä (25kg ni ei oo mukavaa...) ja hoidokki on alkanut lipsuttaa kaulaa, naamaa ja käsivarsia ihan koko ajan... Molemmat uroksia (hoidokki tosin palliton kostaja).
Mutta........kp1.

Takaisin