Raskaaksi 2014

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gatusa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Pakko kysyy mitä nää kaikki foolihapot, clomit sun muut on? :D

Mulla on onneks huomenna aamuvuoro niin mä täällä heti aamusta jo vahtimassa mitä se pepe ilmottaa ;)

Purkkiin mäkin oon aina kaikki testit tehny :) Mullon nii huono sihti että ois ollu sormet ja koko digi ihan pissassa, mutta siihen mihin sitä olis tarvittu, niin ei varmasti ois osunu pisaraakaan :D

mä söin tripla määrän foolihappoa kahessa viimesessä raskaudessa... lääkärin määräyksestä toki. eikö se estä sikiön poikkeavaa kehitystä ja hermostoputken sulkeutumis häirötä tjt.... ja vähentää muutenkin raskauksien komplikaatioita...

Azalea: ylimmässä ehkä nään jotai viivan tapaista mutta muissa en mitään. :) kokemusta täälläki noista pitkästä kierroista. .. odottaminen on ihan pyllystä. ..

Foolihappo tosiaan edistää selkärangan sulkeutumista (oikeaa kehitystä) mä söin ennen raskautta ja ekan kolmanneksen mut sitten se jäi kun siitä tuli huono olo.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mymmelisti, mulle lääkäri määräsi clomeja kun mulla on hormooni häiriö, joka ilmeisesti estää mua raskautumasta...

Mymmelisti kopioi Wikipediasta joka puhuu kyllä totta tällä kertaa, nuo jutut eri maista ei varmaan ole olennaisia mutta muut jutut kyllä :) eli se on siis ravintolisä ja vitamiini.

Foolihappolisän syöntiä suositellaan naisille, jotka suunnittelevat raskautta, koska sen on havaittu vähentävän raskauden aikaisia komplikaatioita. Ravintolisää suositellaan otettavaksi 0,4 mg viimeistään kolme kuukautta ennen suunnitellun raskauden alkamista.

Foolihapon saantisuositus Yhdysvalloissa ja Kanadassa on 400 µg päivässä, ja näissä maissa foolihappoa on lisätty jauhoihin vuodesta 1996. Sinä aikana on hermostoputkensulkeutumishäiriöihin liittyvien sikiövaurioiden (spina bifida jaanenkefalia) määrä vähentynyt merkittävästi. Foolihappoa on alettu lisätä jauhoihin myös Chilessä ja leipään Unkarissa, joka on EU:ssa ainoa maa, jossa foolihappoa lisätään elintarvikkeisiin.

....lisää aiheesta Wikipediassa :)

Mulle lääkäri määräsi clomit monirakkulaisista munasarjoista johtuvaan ovuloimattomuuteen. En vaan niitä käytä nyt... mutta odottavat apteekissa. Lääkäri myös sanoi että mahdollista raskautua myös ilman lääkkeitäkin. En kuitenkaan ole saanut vielä diagnoosia pco. Koska mulla jo yksi raskaus onnistunut keltarauhas hormoonien ekasta kierrosta. Meillä lähinnä se ongelma on että en ovuloi läheskään joka kierrossa, kk todella epäsäännöllinen välivuotoineen... oikeastaan tähän asti ollut ainoat säännölliset kierrot teroluttien aikana (keltarauhas hormooni). Lisäksi ongelma on se että mies joka toisen viikon töissä ja on tuurista kiinni että saatais mahdollinen ovis hyödynnettyä. Mikäli sitä edes tapahtuu. En ole saanut pongattua ovista kuin 2 kertaa. Eka kerralla hyödynnettiin josta en raskautunut ja toisella kerralla mies oli töissä. :) eka ovis pongattiin lääkärin toimesta ultralla.

Foolihappo on siitä hyvä ettei siitä oikeestaan kai voi saada yliannostusta ja mä söinkin sitä 5mg kroonisen sairauden takia esikoista odottaessa, meille sitä määrätään automaattisestsi jo kun alkaa raskautta suunnitella :) nimenomaan epämuodostumia ja hermostoputken sulkeutumista varten :)

Hei te muut ovuloimattomat, miten pitkäksi teillä kierrot venyy silloin kun ovulaatiota ei tapahdu? Pohdin vaan et mitä keksisin, että saisin tädin paikalle... Nyt kp jo 45 / 28-32. :(

mulla määrättiin clomit varmaan vähä niin ku testinä, kun kierrot tahto venyä. Muistaakseni ne kypsyttää munasoluja ja auttaa varmaan vähä irrotuksessakin, mut tuohon irrotukseen on myös omat lääkkeensä.

Muurahainen mulla venyi ennen teroja kierrot Kp54 asti. Ja nyt todettu pco. Ja ensi kiertoon letrot.

Koska digi sanoi not pregnant :( potkaskaa täti Tänne ja pian!!

Muokattu viimeksi:
Mitäs nyt Pepe..! Oli kyllä niin selkee se sun viivalainen :eek: Mikä herkkyys siinä testissä oli? Voikohan se olla herkempi kuin digi..?

Pepe,mitä ihmettä! :eek: Mikä kp sulla onkaan menossa ja mitä r testejä ne oli millä teit nuo haamu plussat? Itse suosittelen sitä pregnant chek testiä,se ei näyttele mitään viivan paikkoja tms.

Aeria se oli 12 ja digi vissiin 25?

Tuutikki tänään kp 29/23-25. Testit oli toinen joku puikko herkkyys 20 ja toinen yesno herkkyys12.

Pepellä oli kyllä niin selkeä viiva, että nyt kummastuttaa o_O Jos nyt ei menkat ala, niin parin päivän päästä uutta testiä. Saattoihan se olla myös kiinnittymisyrityskin.

Takaisin