Raskaaksi 2014

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gatusa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nuuhku, jos sul oli oletettu ovis syyskuun alussa ja nyt vasta "menkat" (ymmärsinkö oikein) ja vuoto on "normaalin" väristä ja hajuista ni viikon kattelisin ja sit varaisin aikaa lääkärille. Jos vuoto haisee oudolle, tai on oudon koostumuksen omaava, ni sit heti. Onks kipuja?
Sori ku en oo perillä miten sun kierrot on nyt menneet, et onks tää "eka" laatuaan outokierto? Kauan oot geleetä syöny?

Larissa, selkee ovisplussa! :)

Sabetti, tuleva kätilö ja jo kuus vuotta näitä asioita tutkinu (neljä vuotta kätilöopintoja ja kaks ihan omalla ajalla ennen niitä), et jokseenkin joo jonkun verran perillä näistä :D mut aina kyl vaikka mää jotain "tiedänkin" ni kantsii olla yhteydessä terveydenhuoltoon jos on oikeesti isompia ongelmia :) ja mielellään mä käyn ratkomassa pulmia ja selvittämäs juttuja -> eipä mee tietotaito hukkaan ;) heh!

Soma, ovulaation aikaan hormonaaliset muutokset kehossa voi aiheuttaa pahoinvointia, tissien arkuutta, päänsärkyä ym "oireita" :)

Toivotaan Tärppiä :) tapasimme mieheni kanssa ystävä pariskunnan eilen ja heillä 3kuinen vauva. Kotiin tultua mieheni tokaisi, että kyllä olisi mukava jos meilläkin jo olisi tuollainen . Harvoin hän on jostakin näin innoissaan :grin mutta tärppi tulee, kun on tarkotettu tulevaksi :)

Hui, mä katsoin nopeasti, että Larissa on plussannut, mutta se olikin ovistesti. Toivotaan pian samanlaisia viivoja raskaustestiin! :)

Me oltiin viikko Mäntyharjulla mökkeilemässä, oon ollut ihan nettipimennossa... Paljon täällä kirjoiteltu!

Mulla on kp 29 meneillään, en oo vielä testaillut. Ihan menkkafiilikset kyllä on, mutta eihän sitä koskaan tiedä. Mulla siis kierto yleensä 30-31, niin saa vielä vähän odotella miten käy tällä kierrolla.

Onko täällä jollain muilla kierto lopuillaan ja testailut käynnissä? :grin

Tervetuloa uusille! :)

Voih,täällähän on masentavaa fiilistä havaittavissa yrittäjien saralla.Itse en valitettavasti voi yhtään nostetta siihen tuoda,koska aikalailla on paukut loppu täälläkin.
Huomenna soittaa lääkäri klinikalta- eilen jo soittivat että mikä oli viime kierron tulos,siitäkin ne pitää kirjaa.Joo negaa negaa,sehän se oli,ei tässä muuten pulistaisi.Ja uudet menkat kolkuttelee jo ovella,tulisvat sit alta pois vaan.
Ens kiertoon mie ruinaan jotain,sitä kltarauhashormoonii,eikös nämä Luget juuri sitä oo?Otetaanko ne nappeina suun kautta vai mikä oli sitä alakertaan tungettavaa.No huomennahan mä kuulen.Meidän tie on aikalailla nyt pystysuorassa,ja ihan tässä arvon että irrotanko ja kippaudun vaan kyydistä pois,hulluksi tässä tulee.
No niin nyt saa vlitusvirret piisata.
Pahottelut että olen yksi putkiaivo enkä osaa kirjoittaa kenellekkään mitään (koska en luettuani muista kenelle mitäkin oli tapahtunut)

Joo, olen kyllä samaa mieltä, että Larissa ansaitsee nyt plussan!

Toivon, että en kärsi pahoinvoinnista tässä raskaudessa. Nyt jo ollut (tai oikeastaan oli jo ennen plussaa..) lievää etovaa oloa. Viimeksi alkoi vasta useita viikkoja myöhemmin ja oli kyllä ihan kamala olo koko ajan. Elättelen toiveita, että säästyisin siltä. Muuten on jotenkin rauhallinen ja varmaa olo. Välillä pitää oikein muistutella itselleen, että olet raskaana, ihan kaikkea ei voi nyt tehdä ja syödä. :)

Soma, onhan se jännittävää, ja toisaalta vaikka on riipivä vauvakuume ni on sekin oma luonnon keino valmistaa äitiyteen :) ihana reaktio mieheltä!

Ajna, terolut, primolut on keltarauhasvalmiste suun kautta ja lugeja pääasiassa alakertaan :) mut siis ne on pääasiassa siihen tarkoitettu jos on tiputtelua ennen menkkoja, luteaalivaihe on liian lyhyt tai kierto ei pysy säännöllisenä ilman - muuten niistä ei ole raskautumisen kannalta oikeastaan hyötyä jos ei oo todettua ongelmaa mihin ne on "vastaus" :) mulle ei pelkät terolutit auttaneet, vaikka menkat sai aikaan säännöllisesti, jouduin ottamaan hormoneja avittamaan ovista :)

Elaffy, oon superonnellinen et vihdoinkin sulle on plussaa tullut <3
Mä toivon ettet joudu kärsimään pahoinvoinnista, mä oksensin sen 3kk alkaen 6+1 ja loppu vasta 18+1. :/ noin 80% odottajista kokee jotain pahoinvointia, mut toivon mukaan olis lievää jos jotain tulee! :) tsemppiä <3

hohhoi, nyt sit mahaa "repii"esim. ylös noustessa, toisaalta kuitenkin koko ajan valmistautunu menkkoihin, kp24/31-33:rolleyes::grin

Voi naiset, sanon minä! Mihin katosi meidän ihana plussushurmos!!? Niin moni hihku hetki sitten onneansa..ja sitten tuli valtava pettymys :-(
...kovast voimia ja haleja kaikille..muuta en osaa sanoa<3<3
Nennahh: täällä vietellään kierron päivää 27/28-30. Oireit on ollut, mut tiedä niist nyt sit oliko vaan kuviteltuja..muutama haamuplussa tullut, mutta tosiaan toooosi haalea..tänään vähän mahakipuja.
Luulenpa että viimeistään lauantaina Se täti sieltä tupsahtaa. (olen ainakin tämän päivän yrittänyt itseäni siihen henkisesti valmistaa)
..mut pidetään nyt kuiteskin peukkuu meil pystys josko kuitenkin... :-) Ja kaikille Teil muillekin!!

Niin ja unohdin tuon pahoinvoinnin lisäksi, että tänään töissä (olen hoitaja) asiakkaalla oli vaipassa ulosteet ja kävin pesee puhtaaksi. Yleensä en reagoi hajuille, mutta nyt jouduin lähtemään kesken hoidon pois koska haju teki pahaa ja sai vatsansisällön nousemaan suuhun. :confused:

ai niin, piti toivotella tervetulleiks minunki uudet :) nyt jotain tapahtuu tässä kropassa ku jännästi myös rinnat "tuntuu" ei siis kihelmöi mut tuntuu ja niinku olis isontunu...:confused004äh...sori, menee nyt kyllä ihan omanapailuks:smiley-ashamed008

Tervetuloa soma! :)

Larissa upeet viivat otan mielelläni vastaan puhallukset ;) ja sit kans parin viikon päästä r-testiin samanmoiset! Eiks je! Saat ne elokuva viivat! ;)

Madh no siis ovis oli sillon syyskuun alussa ja sitten siitä parin viikon päästä oli "menkat" tosi niukat mutta oli kuitenkin ja nyt pariviikko noista niukoista menkoista on siis taas menkat.. Ja en mä ny hajusta tiedä mut mun mielestä tää koostumus on aika limanen jotenkin valkkarimainen.. Ja geleetä oon syöny noin kaks viikkoo.. Apua rupee jänään.. Onks mussa joku vikana... :confused::oops:

Tervetuloa soma ja aruki!

Gatusa: jospa saisitte kanat pian... Tuleeko kukkoki että saisitte tipujaki :) kanan munat onki hyviä. Toivon hyvin munivia kanoja teille. Voiko lammasta lypsää jos se tekee poikasen :) vuohen maito vissiin on aika hyvää ainaki juuston mutta en oo juomisena maistanut. Onkohan lampaasta samanmoisia. Ikävä tilanne tuo tk:n kiinni oleminen. Kai siellä jotku lääkäritki sairastaa ja tarvii lääkkeitä . Kolahtaa sit omaanki nilkkaan.

Ajna : otathan sinä oikeat ohjeet lugen käyttöön . Ettei käy niinku mulle... :( lugeja voi syödä tai laittaa emättimeen josta vissiin vaikuttaa paikallisesti tehokkaammin ja haittavaikutukset on lievemmät. Mulla oli perus raskaus oireet. Suun kautta jos ottaa ni joilla ollu huimausta ym.

MISTÄ CB:N ovistestejä ostatte digejä vai tavallisia. Montako paketissa ja hintakin kiinnostaisi... näyttääkö cb:n digi useamman päivän jolloin voi tulla raskaaksi vai kuinka toimii. Lisäksi ainakin larissalla Davidin puikko testi helottaa punaisena. HUOMAATTEKO ETTÄ AION OVULOIDA TESTEILLÄ TODISTETUSTI ENSI KIERROSSA ja samalla toivon että mieskin olisi kotona.
Ukko teki mulle selväksi että ei haluu tietää mitä lääkkeitä käytän raskautuakseni, eikä haluu tietää millon on paras hetki tulla raskaaksi. Ei halua murehtia lapsenteosta. .. tulee jos tulee ja jos ei tuu ilman lääkkeitä ni sit ei tuu ja niin ei oo tarkoitettu... mää oon erimieltä niin kauan kun on kokeiltu oviksen aikaan puuhastelut ja luget ja mahdollisesti myös ne clomit... miks ei nyt onnistuisi jos esikoinenki onnistui ku tarpeeksi oli puuhastelua oikeaan aikaan. Mutta mun parhaimmat päivät se huomaa kun sillon itse oon aktiivinen ku paikat on kosteet ja muulloin olen ku santapaperia ja melkeinpä pakkopullaa koko touhu ku kiinnostus lähes nollassa. Nuita geleeitä vois ostaa kans ja syön vain kp 1 - ovis kun ollu taipumusta välivuotoihin. Jospa auttaisi ja pitäisiköhän harkita liikunnan lisäämistä ja alkaa syömään taas kasvis painotteisesti ja säännöllisesti.

Tervetuloa uudet :)

Hirveesti oli tän päivän aikana tullut tekstiä. Ja moni kärsii kiertohäiriöistä..

Pakko oli tulla kyselemään että voiko olla mahdollista että kp7 olis ovulaatio? Tai siis tänään tullut housuihin asti valkovuotoa ja kun muutamaan otteeseen tänään tutkinut limoja niin ihan sellaista kuin luomupimun ovulaatiolimakuvat! Jos ovulaatio näin ajoissa niin onko mitään mahdollisuuksia? Madh? Kertokaa joku fiksu!

Aamulla pakko tehdä liuska ovistesti ja jos näyttää lähellekkään vahvaa viivaa niin pakko varmaan tehä digi.

Nuuhku, kyl mä melkeen varaisin gynelle aikaa, vaikka toki toi gelee voi jotain vaikuttaa mut ei olis haittaa gynen tutkiakaan :)

Pepexxl, onhan se käytännössä mahdollista et ovis on niin aikaisinkin, ja jos oviksesta lasketaan 14 päivää eteenpäin ni kierron pituus olis 21 joten ei se nyt kauas jää hyvästä pituudesta. Mut voi se hyvinkin olla muustakin se lima kiinni, seuraile :) ja niinku lucky sano ni yksilöllistä, joillain voi olla viimeisenäkin limapäivänä se ovis, ja limoja voi olla useampanakin päivänä. :)

Pepexxl ovulaatiota edeltävä vaihe on ehkäpä kuukautiskierron vaihtelevin vaihe. Se kestää 6-13 pvä. Voiko olla, että et nyt välttämättä ovuloi 7kp vaan ovulaatiovaihe alkaa nyt. Se selittäisi sen limaisuuden. Liuskoilla on hyvä tarkistaa ;)

valvotti eilen, kun just mietin nuita: tulee, jos niin on tarkoitettu ja kaikella on oikea aikansa..

Voin sanoa, että mä en voi noin ajatella. Mun poika tuli juurikin väärälle miehelle ja myös siten väärään aikaan.

Mies ei kuulu meidän elämään vieläkään, mutta silti se valehtelee mun elämää edelleen..

sori tää avautuminen. ...

tervetuloa Soma!

Takaisin