Raskaaksi 2014

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gatusa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Testipäivät:

Diku 27.6
jonnamaria 27.6
Marikki 2.7.
Silv 2.7
Sintti2014 5.7.
Ambriina 8.7
Anis 12.7
Myssy 12.7
Marras 13.7.
Satsa 13.7
Lucky 17.7
naranja 18.7
elaffy 18-20.7
Larissa 21.7.
Siija 24.7.
Elli28 ?
Granger ?
Etsijä ?
Mustikka ?
Nuuhku?
Aida?
zorro86?
DarkMimosa ?
loora84 ?
Lauruska?
Herhis?
( yht. 26 )

Plussanneina jutuissa mukana Gatusa, MadH91, J3nni, Mju, Janeh, MarinaMelina, Vargynja, Feliddzi, lissufin, Mandah,Chipmunk86, Elya, Ttubu, Freyja86, Dawwe, Myyh, Tiarella (yht.17)

Laitoin itselle päivämäärän, katsotaan miten käy, mulla on yksi testi kaapissa, ja meinasin että testaan vasta mahdollisena menkkojen alkamispäivänä pitemmän kierron mukaan.
 
Pakko kertoa kaikille mikä pelasti mun illan. Katoin mtvelta are You the one:ia ja sit tuli jädemainos ja lopussa luki että kato tikusta voititko. Mua ainakin nauratti ja itketti Se, jotenkin sopi päivää! Jos ei ovista näy tikussa tai vauvaa niin pakko olla jäätelössä Se voitto :D hakisiko mies mulle yhen :D
 
gatusa ja myyh, jos kaikki kolme follia on yhtä isoja,ei uskalleta lähteä,koska riski minun kohdalla on liian suuri.harmittaa vietävästi jos tää kierto menee ettei uskalla edes yrittää :/
 
Minulla olisi neuvolaan liittyvä kysymys. Eli milloin te soitatte sinne ja mitä siihen puhelimeen sanotaan? Oma nimi ja varaisin raskaudenajan neuvolakäynnin vai mitä? :D. Kuinka usein ensikertalaisella on ja mitkä käynnit on? Onko kuinka usein kuukaudessa jne... ? Millon ultra yms... pitääkö siihen neuvolan numeroon soittaa vai lääkärin vai minkä? :D perhesuunnnittelun vai?

Sent from my LG-E610 using Vau Foorumi mobile app
 
Tiarella; en tiedä teidän paikkakunnan systeemiä mutta jos löydät neuvolan numeron niin soita siihen. Jos et löydä kuin esim. terveyskeskuksen niin soita sinne ja ne kyllä neuvoo ja antaa numeron mihin soittaa. Sanot että sulla on alkuraskaus ja olet varaamassa ensimmäistä neuvola-aikaa. Yleensä kysyvät siinä varatessa koska sun edelliset kuukautiset on alkaneet joten laita se johonkin ylös. Meillä ensimmäinen neuvola on noin 10 viikolla. Nyt vaan mun kohdalla lääkäri määräs että neuvolan pitää tehdä varhaisultra ja siksi menen jo aiemmin. Jos alkuraskaudessa ei ole mitään poikkeavaa, siis sulla ei ole mitään kipuja yms niin sitten se käynti on varmaan siellä noin 10-12 viikolla. Tuohon en osaa sanoa kuinka usein käynnit on mutta se selviää sllon ekakäynnillä. Ja halutessa voit kysyä sitä sillon ku varaat ensimmäisen ajan.
 
Tiarella: mulle tulee kans tollasta :) koskaan en ole päässyt toteamaan että herpes olis kun ei ole mennyt ruvelle... Oireet muuten kun herpeksessä :)

Itsellä tuli raskauden aikana vaikka mitä ikövimpiä vaivoja.tulehduksia.. Joita lääkäritkään ei osannu diagnosoida... Pistivät vaan raskauden piikkiin. Kamala tauti tuo raskaus!!! :)

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Huomenta ihanaiset :Heartpink
Mitenkäs aamut on lähteneet käyntiin?
Tiarella näyttäisi herpekseltä,itselle tullut joskus poskeen,apteekista saa rasvaa siihen.
Oman mutinat:Aika hiljasta on dikulla tikuissa viivat :( pöh seuraavaksi sitte..
 
Tiarella soitat tosiaan vaan äitiysneuvolan puhelinnumeroon, jos sellaisen löydät. Kerrot suunnilleen olevasi millä raskausviikolla ja että neuvolakäyntiä varailisit. Itse oon varaillut neuvolan rv 7-8 aikoihin, mutta pienellä paikkakunnalla ajankin saa nopeammin. Eka käynti on sitten ollut siinä rv 9-10 ja kestänyt 1,5 tuntia. Siinä terkkari haastattelee, ottaa labroja jne. ja antaa ultralähetteen np-ultraan. Alkuun käyntejä, jos kaikki on ok, on kerran 1-2 kuukaudessa, sit kerran kuussa ja loppuraskutta kohden tihenee tietysti.
 
Huomenta! Täällä eletään viimeimeisiä piinapäiviä tai ei nyt ihan mut loppusuoralla aletaan olla 26/28-32. Tänään lähdetään miehen kanssa vähän shoppailee ja leffaan joskos sais ajatukset vähäksi aikaa pois piinailusta :). Tosin tietty bongaan paljon odottavia siel mut täytyy yrittää pysyä positiivisena että meidänkin vuoro tulee viel :)
 
Tiarella, mä soitin rv 5+ neuvolaan ja oman alueen neuvolaan. Kysyivät milloin menkat alkaneet ja kierronpituuden. Itse soitin siksi tuossa vaiheessa et työvuorot tiedossa ja paremmin sai aikaa rv 8+ jolloin meillä eka käynti. Ei tuo terkka hirveesti kysellyt tai ohjeita antanut. Mut eiköhän se soittamalla selviä ja he osaavat kysyä sen mitä tietoja tarvitsevat. Sanoin vaan et varaisin aikaa ekaan neuvolaan :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Tiarella: Meillä on kaupungin sivulla ohjeet, että heti plussan jälkeen soitto neuvolaan. Minä soitinkin sitten melko nopsaan ja eka neuvola olisi ollut jo rv 6, jos ei olisi mennyt sitä ennen kesken. Mutta sanoin vain, että tein positiivisen raskaustestin ja ne kyseli kierron pituutta ja viimesimpien menkkojen alkamispäivää. Ne on tottuneet siihen, ettei ensikertalaiset tiedä mitä sanoa, joten soittele ihan huoletta, kyllä ne kysyy mitä niiden tarvitsee tietää.

Tuosta foolihaposta unohdin eilen kysyä, että onko jossakin suosituksia/perusteluja siihen, että miehenkin pitäisi sitä syödä? Minä en ihan varmasti saa miestä foolihappokuurille, ellei siitä ole jotain lääketieteellistä todistusaineistoa olemassa. Sen verran skeptinen otus on tuo minun mies. Mutta itsellä on kyllä sellainen olo, että kuurille sen haluaisin.
 
Diku 27.6
jonnamaria 27.6
Marikki 2.7.
Silv 2.7
Sintti2014 5.7.
Ambriina 8.7
Anis 12.7
Myssy 12.7
Marras 13.7.
Satsa 13.7
Lucky 17.7
naranja 18.7
elaffy 18-20.7
Larissa 21.7.
Siija 24.7.
Aida 26.7.
Elli28 ?
Granger ?
Etsijä ?
Mustikka ?
Nuuhku?
zorro86?
DarkMimosa ?
loora84 ?
Lauruska?
Herhis?
( yht. 26 )

Plussanneina jutuissa mukana Gatusa, MadH91, J3nni, Mju, Janeh, MarinaMelina, Vargynja, Feliddzi, lissufin, Mandah,Chipmunk86, Elya, Ttubu, Freyja86, Dawwe, Myyh, Tiarella (yht.17)

Kysymysmerkki näytti niin masentavalta, että laitoin itselleni testipäivän pisimmän kierron mukaan. Nostan sitten myöhemmin itseäni jos oviksen mukaan voisi testailla aiemmin. En mä varmaan sitä dpo 14 pidemmälle jaksa kuitenkaan odottaa.
 
Enpäs ookaan taas kerennyt kirjotella. Nyt ollaan vihdoin taas kotona kun koko kuukausi melkeinpä tullut reissailtua.
Tänään on rv 8+5 ja maanantaina olis eka neukku.
Aamu alkoi hieman ikävissä tunnelmissa kun kuulin että rakas mummoni, joka on noroviruksen takia ollut sairaalahoidossa, on aamulla siirretty saattohuoneeseen. :sad001
 
Voi Mandah :( Nuo normaalit virustaudit voivat joskus olla tosi rankkoja iäkkäämmille, kun nuoremmanltakin imee kaikki mehut. Voimia teille läheisille olla mummosi tukena viimeisillä hetkillä <3
 
Kp 23 dpo 9 ja alkaa olemaan aika kärsimätön olo. Oireita ei oo ja lähinnä toivon ajan menevän nopeasti, että kierto vaihtuisi. Kuitenkin vaikka järki sanookin, ettei mitään ole tarttunut mukaan, haluaa sydän vielä toivoa ja haaveilla ;)
 
paljon voimia mandah, nuo virukset on kyl iha hirveitä ja etenki iäkkäät ja ihan pienet kärsii eniten niistä. jaksamista sinulle ja perheellesi.

aida täällä vaun sivuilla oli artikkeli miksi miehen pitäs kans syödä foolihappopitosta ruokaa ja ottaa vaikka foolihappoa. ja voitha sanoa että parantaa laatua se lukee siellä artikkelissakin ja meillä ainaki alhamdulillah näytti toimivan ku ukko veti 5mg foolihappoa päivittäin ei sekää kuule aiemmin suostun ottaa millää ennen ku sille sanottii et kuule noilla uimareil ei lapsia tehä sit kyl oli valmis kokeilee mitä vaan. mutta kiitos Allahin nyt rv 14+5 menossa.
 
Takaisin
Top