Raskaaksi 2014

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gatusa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Labrassa käyty, vähän tuli yllätyksenä et siel oli lähete tsh:n lisäksi vasta-aineet ja t3v.. Eli vissiin jotain hyötyä oli sanoo sille lääkärille niistä, vaikka itse väittikin et muita ei oo hyötyy ottaa kun tsh. :D 2-3pv ni tuloksia.

Mukava että mimi saanut levättyä!

Ja mimmun porukalle pikaista paranemista! ♡

Diku noita viivoja ei tarvi tihrustaa. Loistaa niin että silmät kiinni näkyy :D Onnea vielä! Ei voi tarpeeksi onnitella. On niin ihana että sait plussan!

Silv huippujuttu! Ei tarvi jäädä jossittelemaan. Tsemppiä tulosten odotteluun.

Täällä ei uutta auringon alla. Nyt vaan tätiä tai plussaa odotellaan. :)

Jellis: millä keinoin oot saanut miehesi ymmärtämään pms oireet. Meillä kans mies joka käskee mennä hoitoon ku oon ihan sekopää ja hullu, narsisti olen myös ollut. Kilahan ihan pienistäkin asioista. :) kärsin tuosta itse ihan hirveesti ja sitä myötä koko perhe. Muuten oon niin tyyni...

Kiivi, mä en valitettavasti tietokoneen näytöllä näe kuin yhden viivan. Mutta en pysty tässä zoomaamaan kuvaa ja mulla on tunnetusti muutenkin aina viivalasit hukassa, kunnes siellä on lähemmäs ne elokuvaviivat. :confused: Mutta eiköhän siellä se papunen ole, moni muu sen jo näkeekin! :)

Hillako se kyseli pms-oireista. Mulla oikeastaan vain mielialan lasku ja karsea vitutus sen myötä päivää tai kahta ennen kuukautisia. :angry5 Sit helpottaa, kun vuoto alkaa.

Jeilei, mulla kans lyhyen keskenmenneen raskauden myötä ovis on muuttunut tosi kivuliaaksi. Limapäivät jomottaa ja juilii niin pirusti koko ajan. Sitä vastoin menkat nyt keskenmenon jälkeen ollut täysin kivuttomat. Ennen tuskin huomasin ovista ja menkat puolestaan kivuliaat.

Dikun viivoja ihana katsella! Samanlaiset meille muillekin!! :rolleyes:

Mimmun porukalle parantumisia ja mimille voimia palautumiseen. Mulla tyhjennettiin kohtua imulla ja lääkäri ei mulle kyllä mitään maininnut, että pitäisi odottaa yhdet menkat väliin ennen kuin jatkaa yritystä. Jännästi kyllä vaihtelee ohjeet... En usko, että on niin vakavaa, vaikka ette mitään ehkäisyä ottaisikaan käyttöön. Ei se uusi raskaus ala, jos paikat eivät ole siihen valmiita.

Omaa napaa sen verran, että tänään kp 25/dpo 11(?) ja aamulenkillä jomotti hetken ajan masussa niin, että olin varma, että nyt se täti pyyhälsi reippaasti etuajassa. No eipä ainakaan vielä löytänyt tietään tänne ja eihän se kuuluisikaan vielä pariin päivään. Tossa aamulla luin läpi oirelistaa, jonka olin tehnyt viime raskauden alussa. Nopeasti unohtuu, missä vaiheessa mikäkin oire tuli. Olin ihan muistelevinani, että oireita oli jo ennen menkkoja, mutta nyt listaa läpi käydessäni huomasin ekat alkuraskauden oireet vasta, kun menkat olivat melkein viikon olleet myöhässä.

mie vedän pohjat vissiin pms-psyykkisten oireiden suhteen.Saan aina 1-2viikkoa kuusta olla "keskivaikeasti masentunut" joka saavuttaa yleensä huippunsa pari pv ennen vuodon alkuu ja sit helpottaa kun kroppa antaa periksi ja päästää menkat alkamaan.Tää oikeesti vaikeuttaa ja rajoittaa elämää ihan hitoksee,ja puhumattakaan siitä,että koko perheellä on paha olla silloin.
Leikkaiskohan ne munasrjat hittoon tän takia,parantais mun 50% henkisen invaliditeetin sillä.

Ja vaikka ukko tietää,niin ei se koskaan "muista" et ai niin siksi oletkin tollanen,se muistaa sen sitten vasta kun on sen viikon verran pahentanut mun ahdistusta olemalla ymmärtämättä ja kun ollaan tapeltu verisesti.
tai sitten hän kyl muistaa mutta päättääkin että tämä pms:n aiheuttama psyykkinen olotilan muutos ei voi olla hallitsematon,joten ole hyvä ja hallitseppa nyt ahdistuksesi jne.

hienoo olla nainen.

Silv Aina kannattaa vaatia, ei siitä haittakaan ole! Ja parhaimmassa tapauksessa ottavat neuvosta vaarin ;)

Jeileille Onnea oviksen hyödyntämiseen! Itse tikkujen kanssa bongailen, milloin plussa pärähtäisi, mutta eipä ole vielä näkynyt. Odottelen ovisplussaa huomiseksi tai ylihuomiseksi. Ja viikonlopun ohjelma on sitä myöten jälleen lyöty lukkoon :grin

Mimmulle
pikaista paranemista. Oksutauti on kyllä jotain aivan kamalaa.. Muista juoda ja levätä!:)

Ihana kuulla, että Mimin vointi jo parempi! :Heartred Oon täältä sinun edesottamuksiasi lukenut, ja kyllä tämä elämä on toisinaan niin epäoikeudenmukaista.. :sad001

Dikulla IHANAT viivaset siellä. Kaikille, mutta etenkin sinulle sitä plussaa jo kovasti toivoin! Nyt vain nautit raskaudestasi ja pidät ikävät ajatukset ja pelot poissa. :love2

PikkuMinski Kuten joku jo mainitsikin, et sinä mitään lähetteitä tarvitse, me plussataan vielä! Ei suostu omakaan gyneni kirjoittamaan lähetteitä edes parin kuukauden päästä, kun vuosi tulee täyteen, johtuen lyhyestä raskaudestani tuossa kesäkuussa.. Nyt vain odotellaan :smiley-bounce012

Lucky, kai se kun se tietää mun kierron niin tietää mistä mun oireet johtuu ja etten mä pahalla oo niin paha. Ja on se kyllä muutenkin niin lempeä ja lehmänhermoinen, ettei se muutenkaan alkais väkisin riitelemään. Ja sekin kun mä tasaseen pyydän anteeks huonoa käytöstäni niin pysyy rauha talossa. Ja kun se menee ohi niin oon taas oma itseni..

Dikulla on kyllä komeat viivat <3

Mullei ole koskaan ollut pms-oireita. Tai on mutta ihan kevyitä normaaleja "menkka-raskaus-oireita". Nuorena oli ekana päivä kipuja mutta nekin meni ohi yhdellä särkylääkkeellä ja nykyään ei ole enään sitäkään. Synnytyksen jälkeen kylläkin tunnen oviksen, se on uus juttu.

Me ei olla tänään oksennettu ja just syötiin vähän keittoa. Mullon tajuton jysäri mutta kohta on päikkäriaika.

Kiva kuulla, että mimillä menee jo paremmin!

PikkuMinski, pahoittelut ettette päässeet vieläkään tutkimuksiin. Onko sulta otettu jo perus verikokeet?

kiivi ja @sukki, kyllä sieltä voi vielä viivat tai raskaana-tekstit pärähtää! toi @sukin dpo 10-11 voi olla vielä niin varhainen että just on kerennyt kiinnittyä niin eipä sitä hormonia ole kerinnyt paljoa kehittyä. malttia...

Dikun viivat on kyllä komiat!

Hyvä Silv, kannatti vaatia kokeita, noista jo näkee vähän mitä sinne kilpparille oikein kuuluu.

Mulla ei ole ovisoireita ollut koskaan muuta kuin limat jos keskittyy niitä tiirailemaan. ei mitään kipuja eikä pistoja. PMS on lievä, vähän ennen menkkoja saattaa ketuttaa vähän kaikki, vähän kramppeja niinkuin muistutukseksi että hei täti tulossa. Itse menkkojen aikaan on vatsa hellänä ja pari päivää kramppailee välillä reisiin saakka. Joskus saan nauttia myös kunnon migreenistä samaan aikaan.

Mimmu kaikki verikokeet otettu :) progesteronia ei suostu mittaamaan ilman sairaalan lähetettä :O . Odotellaan vielä vapaan testosteronin ja S-prolagtiinin tuloksia... Muuten kaikki arvot viitteiden puolivälissä, papa puhdas ja sisätutkimuksessa ei mitään...

Ja aurinkoinen kohta on taika tossut valmiit ;) jo ainakin yksi + heti kun sain valmiiksi ;)

Joulua odotellessa :D

Saan daamit kaikki tilatut tossut postiin viim. viikonloppuna eli tiistaina pitäisi olla perillä :)

Mä en päässyt puhelimella kommentoimaan.....?

Kun musta kanssa tuntuu erttä jo heti ovisen jälkeen alkaa alavatsa kipuileen ja sitten reilu viikko ennen kuukautisia ei ihan hirveesti tartte ärsyttää mua, kun vähemmästäkin hermot kilahtaa täysin. Ja masennus tulee sitten kohta sen jälkeen. Arvatkaa vaan montako kertaan näitäikin oireita on ruusuississa unelmissa kuvitellut raskausoireiksi, mutta njääh...

Dikulla komeat viivat! Mimmulle paranemisia ja pikkuminskille pahoittelut typeristä kunnallisista säästötoimenpiteistä joilla ne siivoaa näitä loppuvuoden tilastoja kivemmiksi. Siksi ne sut nyt tyrmäs. Kysyt uusiksi heti tammikuussa, niillä on sillon uusi budjetti :wink

Kiitos kaikille :Heartred
Niin toivon viivoja tikkuun oli kyse ovis tahi raskaustesteistä :Heartred:Heartpink
Olette ihania :Heartred
Pikkuminski: Tylsiä kun käännyttivät lähetteen odottamaan,plussaat ennen sitä niin pitäköön tunkkinsa :evil5
Kiivi; Täällä väijyn ja vaanin kun odottelen sun testiä :wink

Minuu ärsyttää, kun en ottanut sitä gyneä oviksen aikoihin. Olisi saanut varman tiedon siitä, onko munasolu irronnut ja kuinka paksulta se samperin limakalvo silloin näyttää. Nyt vain huolestui entisestään :oops:

Aurinkoinen: Älä huolestu :sad001 Mikä kp sulla on?
Oletko käyttänyt ovistestejä? (kyselen salee tyhmiä)

Diku Yritin täällä jokin aika sitten kysellä ihmisiltä, mutta en saanut mitään vastauksia.. En oikein ollut perillä noista limakalvoista yms. kun vasta nyt sitten tämän käynnin jälkeen. Nyt on siis kp 11, mutta gynellä kävin kp 9, jolloin limakalvon paksuus oli vaivaiset 4mm, eikä yhtään johtofollikkelia näkyvissä. Kuulema pieniä munarakkuloita vain kummallakin puolella.. Sitten selvittelin, että noilla kp:lla pitäisi olla jo paljon paksumpi limakalvo ja yleensä joku selkeästi muita suurempi munarakkula erotettavissa. Nyt vain sitten mietin, että kärsinköhän niin ohkasesta limiksestä, ettei siihen mikään tartu..

Ja ovista olen tikutellut, ja saan sen joka kuukausi pyydystettyä tikkuun erittäin vahvana, yleensä kp 13 paikkeilla, kierto siis säännöllinen, noin 27-28 päivää.. Mutta se ovisplussahan ei sitä ovista takaa.. :sad001

Gynen mukaan mukamas ihan normaali limakalvon paksuus noille kiertopäiville. Pyh sanon minä. Kuukautisvuodon loputtua on kuulema limis 1-4mm luokkaa, ja multa loppui menkat jo kp 4. Ei tuntunut häntä muutenkaan oikein kiinnostaa huoleni ja lapsettomuusasiat. Sanoi vain, että kyllä se sieltä tulee, kerran aikaisemminkin tärpännyt, vaikka keskenmenoon päättyi.

Aurinkoinen: Mulla oli kp 9,johtofolli 15mm &toinen pienempi ei kuulemma ehtinyt mukaan 11mm ja limis 6mm (ohuehko siitä tuli mulle maininta). Boostattu kierto letroilla..Ovis tuli kp 16. Limis kasvaa 1-2mm per vrk (googlen mukaan ) :cool:

Takaisin