Raskaaksi 2013

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja memmu80
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Heit ja huomenet kaikille! Tänne on sadellut taas niin paljon painavaa asiaa, että pisti pääni totaalisen pyörälle. Pyydän anteeksi, etten nyt kommentoi jokaiselle yksittäin, mutta yhteisesti toivotettakoon valtavasti onnea oviksen bonganneille ja plussan tehneille, sekä pahoittelut negan ja tädin uhreille! Jokaiselle tasapuolisesti myös tsemppiä tahoillanne - nauttikaa juhannuksesta, kesästä, lämpimistä ilmoista ja kumppaneistanne. Pidetään liput korkealla, mutta koitetaan vältellä sitä Japanin lipun salkoon nousua :)

Meillä menossa yk2 ja kp12/30, ja jo toissapäivänä tuntui oviskipuja vatsanseutuvilla ja selässä, mutta toivon, että erehdyin tulkinnoissani, koska muuten jäi kyllä auttamattomasti hyödyntämättä. Tässä kierrossa en tikuta ovista, jottei siitä aiheutuisi lisää stressiä... Mies on työmatkalla, ja kunhan saan hänet kotiin, lähdetään mökkeilemään muutamaksi päiväksi pupuilun merkeissä. Toivottavasti ympäristön vaihdoksen vaikutus tuntuu loppukiertoa kohti todellisina raskausoireina ja saadaan se plussa tikkuun.

Elmiinan pohdintoihin.. Itse en varsinaisesti kertonut, että yritys on päällä, kuin muutamalle ystävälle, mutta vauvakuumetta en varsinaisesti ole peitellyt. Nyt kun raskaus on alkanut, mutta viellä näin alussa, pohdin kovasti pidänkö suuni täysin kiinni vai miten toimitaan. Olen nyt kuitenkin vanhemmilleni sekä muutamalla kaverille kertonut. Pari työkaveriakin tietää, sillä heidän kanssa keskustellessa aiheet menivät seillaisiksi, että se jotenkin luonnollisesti tuli siinä esille. Toki olen kaikille sanonut, että kaikki on vasta niin alussa, että riskit moneen on korkeat, joten katsellaan rauhassa miten käy.
Eräs läheiseni koki tuulimunaraskauden. Hän oli kertonut raskaudesta avioimesti ja kertoi myös lopputuloksesta avoimesti. Siinä aiheesta keskustellessamme totesimme, että on tavallaan harmi, että näistä epäonnistuneista raskauksista vaijetaan niin perusteellisesti. Eihän niistä varmastikaan helppoa ole puhua, mutta se on osa elämää. Ja itselleni oli suuri yllätys, kuinka yleisiä kemialliset raskaudet ja muut keskenmenot ovat. Varmasti, jos olisin vastaavaa kokenut, enkä etukäteen esim. käynyt täällä palstalla, olisin ollut varma että minussa on suuresti jotain vikaa, kun niiin kävi, sillä aikaisemmin en tiennyt niiden yleisyydestä, koska aina kuulee lähipiiriltä vain ne mukavat ja onnistuneet vauvakokemukset.

Vähän epäselvästi kirjoitettu, mutta josko tuosta pointin saisi irti kuitenkin... Enkä siis missään nimessä tarkoita loukata ketään, enkä varmasti osaa asettua keskenmenon kokeneiden asemaan, koska itselläni kyseessä on nyt ensimmäinen raskaus, joten enpä tiedä itsekään kuinka asiassa toimisin. Kunhan vain pohdiskelen asiota...

Omenapossu, muistan jostain lukeneeni, että pääsääntöisesti menkat tulevat 12-14 vrk kuluttua oviksesta, mutta joillakin voi tulla aiemmin tai myöhemmin, eli haarukka olis 10-16 vrk oviksesta.. Toivotaan nyt vielä parasta, että sieltä plussa tulis. :)

Kolmassittenkin, loistava runo! :D

Pahoittelut kaikille tädin kohdanneille, onnea alkaneeseen kiertoon! Voimia piinailijoille!

Tämä pesue lähtee juhannuksen viettoon maalle!

Hyvää ja rentouttavaa juhannusta kaikille! Toivottavasti ensi juhannuksena meillä kaikilla (tai edes mahdollisimman monella) on oma pieni nyytti sylissä!

Mä oon ite ajatellu olla mahdollisimman avoin noihin lapsentekoasioihin liittyen, en mä nyt kaikille vastaantulijoille puhu, mutta jos asia tulee keskustelussa muuten ilmi, niin aika äkkiä kerron kantani. Viimeksi eilen miehen paras kaveri huikkasi kaupan parkkipaikan toiselta puolelta kovaan ääneen, että alkakaa nyt tehdä lapsia, niin perustetaan uusi päiväkoti tänne :D (Yrittäjämies, yksi pieni lapsi kotona.)

Mä sanoin että tarkoitus ois tehdä niitä lapsia tusina mut sitä ei saa sanoo ääneen, ettei miehelle tuu suorituspaineita... Onneks tajus nauraa vaikka puolittain tosissanihan mä. Oli sitten pihassa myöhemmin miehelle sanonu että tehkää nyt ainakin viis. Nyt kyllä puol vuotta menneenä jos miulle sanotaan jotain että tehkää niin oon kyllä alkanu vastata että kun ei niitä niin vaan tehdä ni ei se yrityksen puutteesta ainakaan johdu... Ihan sillai kauniiseen ja lempeään sävyyn yritän asian sanoa niin yleensä keskustelun aihe muuttuu aika pian.

Toisaalta mitä se muille kuuluu tuleeko meille lapsia vai ei vai yritetäänkö. Toisaalta jos noista asioista ei ikinä puhuta ni niitä paineita kertyy muillekin sen puhumisen suhteen. Jos kaikki uskaltais sanoa ni siihen ei tarvittais sitä uskaltamista vaan se ois ihan normaali ja luonnollinen asia ja ihmisillä on eri tilanteita elämässä.

ON: kp34/31, ne eiliset juilimiset ja jomotukset on vähentyny huomattavisti, kyllä niitä jonkun verran tulee mutta paljon vähemmässä määrin :O
mitäs muiden juhannus suunnitelmiin kuuluu?
me ollaan näillä näkymin poitsun kans kahestaan kotosalla, kun tuli vähän ukon kans kärhämää ja se päineli äidilleen mihin meiän alunperinki oli tarkotus mennä..

Täällä vihdoin alkaa ilmakin selvitä aurinkoisemman puolelle mutta mieli ei sitten seuraakkaan perässä... En itsekkään tiedä mikä nyt mättää. Kukaan ei oo tehny mitään, mutta tämä olo oikein kumpuaa tällä hetkellä taivaisiin!!...Oon nyt täällä sisällä kun poju meni päikkäreille ja mies kun kävi nätisti sanomassa että ulos menee niin ovi kun meni kiinni niin multahan tirahti itku. Jotenki kaikki, SIIS AIVAN KAIKKI on suorastaan vituttanut tänään ihan yybermakiasti ja poika on roikkunu lahkeessa kiinni. Musta on tuntunu että mitään en voi pihallakaan tehdä kun kaikki jää kuitenkin puolitiehen kun joutuu lapsen perässä juoksemaan ja tänään jo hyvin vattuuntuneena tokasinki että pitäskö oikeesti hommata muka toinen tämmönen??? kun poika kiukutteli ihan kunnolla ja urakalla. Aamulla oisin saanu hetken levähtää pitempään ja silti piti nousta ylös marttyyrina omasta tahdosta tietäen, että vaikka mulla on huomenna iltavuoro, en varmasti saa huomenna nukkua. Kauhea väsymyskin päällä koko ajan (eikä siltikään voi käyttää annettua tilaisuutta hyväksi!) Pojukin nukku vielä melkein kaksitoista tuntia, heräs vasta 8.30 joten sai itekki hyvät yöunet nukuttua..... Perkele kuvaa kaikinpuolin yhdellä sanalla tällä hetkellä mun olotilaa. Jepsis tepsis, toivottavasti tämä mieli viellä iltaan mennessä muuttuu...

Jokatapauksessa hyvää juhannusta teille kaikille!

Palataan maanantaina arjen palatessa :)

Kiitos elmiina <3 pyysivät näytille päivystykseen. Mies jäi lasten kanssa kotiin nuotion äärelle. Tuntuu kieltämättä väärälle jos kahdeksas keskenmeno todetaan.. Ei vaan enää jaksais :'(

voi Liinu :( toivottavasti pienellä olisi kaikki kunnossa ja se vuoto johtuis vaikka limakalvojen kuivuudesta tai jostakin muusta vaarattomasta :)

Kiitos teille! Peukalo keskellä kämmentä oli hoitajat. Istuin 1,5h aulassa yksin, ainoana potilaana - en päässy sisälle. Sitte menin sanomaan että jos kerran ultra on näin mahotonta niin ottasivatko ees sen hcg:n että pääsen lähteen.. Siinä vaiheessa hoitaja kerto ettei heillä ees ole ultraa!!! Noh, hcg otettiin ja tunnin päästä saan vastauksen.. Oisin hakenu sitä mini aspirina apteekista, mutta tässä kaupungissa päivystävä apteekki ei oo auki tämmösinä pyhinä *jupinaa*

Nyt mietin itkeäkö vai nauraakko..

Karkas lähetys.. Vuoto loppui.. Yhdynnän jälkeen siis kirkasta vuotoa ensin tuntu että tuli paljon kun pyyhki.. Laitoin siteen, siihen ei oo tullut yhtään - yritän toivo parasta.. Mutta jos on tulossa kesken niin tulispa kerralla..

Ja viestin jatko ei tullutkaan.. Kirkasta vuotoa tuli siis hetken yhdynnän jälkeen.. Laitoin siteen lähtiessä päivystykseen ja mitään ei oo tullu siihen. Nyt käydessäni ehkä kolmannen kerran vessassa ja kunnolla ponnisteltuani - kiitos kovan mahan - ei tullut siltikään vuotoa!

Onpa täällä monilla kurjia kuulumisia. :(

Toivottavasti saatte OmenaPossu pian sovittua miehesi kanssa.

Tsemppiä piia, toivottavasti mieliala siitä kohenee.

Voi ei Liinu. :( Pidän sormet ristissä, että pikkuisella on kaikki hyvin. Ehkä pupuilussa vaan limakalvo/verisuonet otti vähän nokkiinsa (vaikka ei niillä nokkaa olekaan) eikä hätä ole tämän näköinen. Varsinkin kun vuoto ilmeisesti loppuikin jo.

Käytiin miehen kanssa äitini luona grillaamassa mut muuten ei ole tehty mitään kummempia eikä suunnitteilla ole tehdäkään. Aika tuntuu taas kuluvan kuollettavan hitaasti. Yli viikko pitää odottaa että saa tietää tuleeko juhannuslasta.

Voi Liinu <3 Peukkuja että kaikki olis hyvin!!!

Mistä se johtuu kun ihmiselle tulee vahvoja raskaus oireita vaikka ei olisi raskaana? Tai ei edes usko tai luule olevansa raskaana?

Mulla on niin vahva hajuaisti vaikka oon flunssassa ja yökin koko ajan vahvoja hajuja tai esim jos joku sylkäsee tai lautasella on vanhaa ruokaa niin tulee äklöyökki. Sen lisäks tissit aristelee ja pissattaa ja väsyttää. Mä halusin ottaa rennosti kesän mut sit tänmöstä pukkaa :(

huoh, vaan omanapailua..

kp35/31 eikä vieläkään mitään, vähän pelottaa josko tääki kierto vaan venyy :/
sitten niihi ikävempii asioihin; toi meiän riitely ny kärjisty siihen et ukko anto mulle ekaan päivään muuttoaikaa tai mun tavarat löytyy pihalta.. eli tässä mä yritän puhelimella ettiä itelleni asunto joka olis tarpeeks iso meille kahelle, missä ei oo liian iso vuokra ja ei oo ku kuukauden vuokvakuus.. löytyy varmasti helposti, ku tarttis viel kattoo ettei oo meiän kylän narkkiseutua josta varmasti löytys asuntoja.. huoh..

Voi Liinu.... toivotaan kuitenkin parasta!

Täällä eilinen mielliala kyllä parani iltaa myöten kun pääsi pienet päikkärit ottamaan :)

Tänään aamusella tein sitten hetken mielijohteesta r-testin, kun jotenkin on muka ollut sellainen olo. Sievä silmin nähtävä haamunen(?), ei kuitenkaan mikään viivanpaikka, vaan kyllä siitä hyvin haaleasti sitä väriäkin löytyi, mieskin sen selvästi näki. Aiemmin ei ole näkynyt sitten yhtään mitään (selvääkin selvempi nega siis aiemmin ollut), kun olen testannut. Ja perhana että ärsyttää kun meninkin vähän liian aikaseen testaamaan, mahassa on tuntemuksia, onko ne kuukautisista johtuvia vai mistä, en voi mennä sanomaan.... Maanantaina siis pitäisi viim. kuukautisten alkaa. Sitten teen uuden testin jos ei ole kuulunut kylään :)

Takaisin