Raskaaksi 2013

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja memmu80
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Lana, Vargynja: testaan sunnuntaina, jos ei ole täti tullut. Tai ehkä jo huomena... Hitsit, kun on piinallista!

Ja kertokaahan viisaammat ja kokeneemmat: Helpottuuko tämä ovisten, menkkojen ja mahdollisten plussien keskellä eläminen, loputon spekuloiminen ja kropan tuskallinen tarkkailu jossain vaiheessa, vai jatkuuko samanmoinen jännitys yrityskerrasta toiseen aina vain?

Tuulia: Jännitän sunkin puolesta. Toivotaan parasta :) Itselläni mainitsemasi tarkkailut yms ei ole helpottaneet.Olen nyt luvannut olla stressaamatta näitä juttuja.. mutta mutta.. väkisinkin ne ovat mielessä lähes koko ajan. Monesti olen myös luvannut itselleni, että pidän taukoa näiden foorumien seuraamisessa, mutta jo heti seuraavana päivänä olen ratkennut taas :laughing002 Tosiaan lukenut jo tovin tiettyjä keskusteluja, mutta kirjoittaa uskaltauduin vasta pari päivää sitten.

Minkas: kuulostaa kovin tutulta. Itse olen aina pysytellyt poissa näiltä foorumeilta ja vältellyt turhaa vauhkoamista, mutta nyt kun asia on henkilö- ja ajankohtaistunut, en osaa olla lukematta muiden kuulumisia ja purkamatta omiani päivääkään. Ja onhan se rankaa pohtia kaikkea tätä vain omassa päässään - hulluksihan siinä tulee! Mieskään jaksa loputtomiin kuunnella, enkä minä vatvoa. Onneksi on internet, jonka kautta etsiytyä kaltaistensa pariin :) Vaikka onhan siinä ne varjopuolensakin...

Kiitos kaikille tsemppauksista! :) <3

mä mitään kuvia ole ehtinyt koneelle latailemaan, ollut niin härdellipäivä että heitetään vain pikaiset puhelinpäivitykset. Huomenna kai on siis kohtalon hetket, varmaan pitäisi tulla jo ihan kunnon plussa jos on tullakseen..? Pelottaa ja jännittää ihan törkeesti. :( mies on niin ihana kun se on niin ulalla näissä asioissa. Tänään se ihmetteli että miksi se testin viiva on niin vaalea. Sitten pidin sille lyhyen ja ytimekkään luennon aiheesta hcg eli istukkahormoni. :D

anteeksi tämä meni taas näin, kaikkien kuulumiset olen kyllä lukenut. :) ja tulkaahan muutkin piinailijat sitten kertomaan tuloksia. :)

Minkas, ompa kiva että ollaan ihan samassa kiertopäivässä! Päästään jännäilemään suht samoihin aikoihin :)
Sulla kyllä kesti kauan ennenkuin menkat alkoivat! Minulla alkoi tuhruttelu 30pvää lääkkeiden jälkeen ja kp33 sit ihan vuoto. Toki silloin lääkkeen oton jälkeen tuli tyhjennysvuotoa noin puolitoista viikkoa.

Vargynja, kiitos peukutuksesta ja toivotaan parasta, meille molemmille :)
Mullakin on vähän sellainen tunne, että olisi vaikka saattanutkin tärpätä tällä kertaa. Mutta eihän näistä varmaksi tiedä, ennenkuin testi totuuden kertoo. Välillä on rauhallinen olo ja sit iskee taas epäusko.
Saatan olla huomenna siis taas ihan toista mieltä, mut nyt on tällainen positiivinen tunne :)
Mahassa on pientä nippailua ja kipuilua, väsyttänyt on tänään todella paljon ja nännit on arat. Ei muita oireita.
Sulla se totuus selviää jo varsin pian, mun pitää vielä ensi viikolle odotella. Ihan kauheasti tsemppiä jännitykseen!! Kyttäilen täällä tulosta sitten :)

Gatusa, toivottavasti saisit tulokset pian ja niistä tosiaan selviäis syy keskenmenoihin. Sullakin on viimeinen piinaviikko sitten meneillään. Meitä onkin vissiin jokunen, keillä totuus selviää tässä noin viikon sisällä :)

Piia, täälläkin mies aiemmin vitsaili että huomaa taas että on greippiä lipitetty ;)
Mä tosin en voi sietää noita valmiita mehuja vana puristan ite greipistä ja appelsiinista sekotuksen. Toivottavasti ei ky enää tarvis, not yummy ;)

Jippiina, eiköhän se viiva ole huomenna jo selvempi. Jännityksessä ollaan mukana!! :)

Kääääks ompas jänniä piinapäiviä monella! Ihan huippua et joku pitää aina jännityksessä:D On se kyl jännä kuinka voi olla niin aidosti onnellinen ja samoin pahoillaan tavallaan tuntemattomien ihmisten puolesta. Kyllä sitä vaan väkisinkin kiintyy tähän virtuaalipoppooseen:) Mehän kirjoteltiin silloin 2010 täällä vaussa odottajissa ja jaettin kaikki ilot ja surut. Edelleen liki neljä vuotta myöhemmin pidetään yhteyttä ja monet tapaamiset ja mökkeilyt ollaan lasten kanssa tehty:) Tämä jos joku on sitä elämän rikastuttamista!!!

Sydämeni pohjasta toivon nyt jännäileville paaaaljon plussatuulta!!!

Itellä meneillään kp 3/32-33, menkat tuntuu huisisti lyhentyneen kun täti tekee jo lähtöä... Outoa, mut ei tietenkään haittaa:) Lähdetään viikonloppuna möksälle rentoutuun, toivotaan et siellä erämettässä ny joku 3g verkko toimis, et pääsee toivottavasti palstalle lukeen ilouutisia:)

Voi naiset ihanaiset :excited001 Nyt aloin pohtimaan oisko voinu muka käydä niin, että olisin jo raskaana :rolleyes: Kierukan poiston jälkeen kyllä pupuiltu muuten joka päivä, mutta parina iltana ei :laughing025 En vaan jaksa uskoa, että heti olis tärpänny ja pysyskö heti kyydissäkään pikkunen :sad010 En uskalla vielä ajatella, että voisin olla raskaana... Tänään kyllä lisäoireita: närästys(en ole kärsinyt siitä muulloin kun raskaana), rintojen vihlominen ja KOSTEAT NÄNNIT! o_O Kyllä on sieltä ja syvältä jos kierukan poisto aiheuttaa näin paljon "raskausoireita"...Täytynee seurailla tilannetta vaan ja odottaa..huoh..

Täällähän käy keskustelu vilkkaana... Ei yksinkertaisesti taas pysy tarpeeksi perässä, että kaikille nyt joutaisin vastailla.
Jippiinalle kovasti tseppiä! Mutta onnitellaan vasta huomenna ;)

kopsattu ON:
en nyt oo enää yhtään varma oviksesta... Lämmöt on kyllä hiukan ollu korkeemmat, ku tähän asti mittaillessa, viime oviksen aikaan nousi myös ihan selvästi lämmöt. Kipuilijakaan ei enää ole, mutta tänään tuli tähän astisista kaikein selkein viiva ovistestiin, muttei kuitenkaan läheskään yhtä vahva kuin kontrolliviiva. Enkä tosin aiemmin vielä oo malttanut näin pitkään odotella viivojen vahvistumista..... :smiley-ashamed005 Onneksi nyt ehdittiin pariin otteeseen pupuilla just ennen tiistaita, jos se ovis oli sillion ja ehditään vielä tällä viikolla hyvin pupuilemaan, jos se ovis on vasta tuloillaan. Ainoastaan nyt huolettaa se, että mitä jos ovis ei nyt ollenkaan tule, ja olin niin toivonut että kierrot tasaantuisi, mutta nyt ei tiedäkään milloin sitä tätiä olisi syytä odotella.
Ja sekin vielä, että mulla on papakoe aika varattuna kesäkuun 11. päivä, ja jos kierto olis se 30 päivää, niin menkat alkais just sinäpäivänä. Mut jos se ovis tulee myöhemmin, niin ne ei vielä sillon tuli. Pitäskö peruu toi aika, tai siis yrittää siirtää sitä, vai mitä kannattais tehä?

BeNe tottakai se harjoittelu on tärkeetä, et asiat sujuu sit tosipaikan tullen :P Ettei vaikka unohdu et
mites se nyt menikää :laughing014

Minkas ihanaa kun miehes on niin innoissaan vauvan yrityksestä :) Toivottavasti saisitte pian uuden
tärpin ja kaikki menisi tällä kertaa hyvin loppuun asti! <3

Vargynja toivottavasti saisit plussan! Täällä pidetään peukkuja! :) Kerro sitten heti kun olet
testaillut, että miten kävi :)

Gatusa kannattaa tosiaan selvittää tuo kilpirauhasasia, että onko jotain hämminkiä. Itsellä on
kilpirauhasen vajaatoiminta ja siihen lääkitys. Pitäisi vaan soittaa lääkärille ja pyytää labraan
lähetettä, että saisi tarkistaa arvot, kun on ollut nyt heikotusta, hirveetä hikoilua (viileälläkin
säällä) ym. niin mietin että onkohan arvot ihan kohillaan..

piia84 onnea työnhakuun! :) pitäisköhän itekkin ostaa tuota greippimehua..hmm.. Sitä kyllä maistatettiin
cittarilla yx päivä ja maistu niin hiiitsin pahalle :laughing002

Tuulia voi itsellä ei ainakaan tämä jokakertainen ovisten bongailu ja piinailu ole hävinnyt minnekään :P Kyllä sitä on ihan tiedossa joka kuukausi kuukaudesta toiseen :P hehe

Jippiinaa??? Mikä siellä on tilanne?? Kuolen jännitykseen tänne sun puolesta! :P Voi sun mies ressukkaa, ku toinen ihan ulalla :P

Anell totta kyllä että tähän poppooseen täällä kiintyy <3 Aiva ku tulis lukeen hyvien kavereiden kuulumisia :) Rentoa mökkireissua sinne! :)

Kolmassittenkin voi ihanaa! Kyllä nuo vaan aika selkeiltä merkeiltä vaikuttaa! :) Julmaa tosiaan olis jos kierukan poisto olis tuollasta aiheuttanu.. ei mulle ainakaa kyllä tuollasia oireita tullu, ku kierukka poistettiin :biggrin

Tyttötiikeri kannattaa varmaan soittaa siitä ajasta ja kysyä sieltä et pitäiskö sitä siirtää, kun voi olla menkat silloin :)

Omaa: Sanokaas nyt naiset mitä mieltä ootte.. Mulla on nyt KP 18/24-28. Ovista en pongannu ku tuos kokeilin sitä suurinpiirtein KP:t 9-16. Kuitenkin nyt pari päivää ollu melko limaista :confused1 Mietin et voiko se ovulaatio nyt enää olla, ku ei täs nyt oo tätiin enää ku jotain 6-10 päivää. Jotenki tuntuu hullulta et se nyt enää vois olla :confused2 Noh...kaikenlisäksi nyt on taas pyörryttäny joka välis, huonoa oloa, rinnat tuntuu aroilta.. ja jotenki se tunne, et olis voinu tärpätä. En tiedä.. tai sit tuo on vaan jotain toiveajattelua taas :grin Eilen haistoin biojäteroskiksen meillä kotona, ku tulin kotiin ja mies ei kuulemma haistanu mitää. Menin haistaan roskiksille ja melkein oksensin! Ei voinu mennä keittiöön ennen ku mies vei roskikset :laughing001

Lana joo noi miehet kyll on hyviä toss möläyttelyssä :D mm. ukko sano alkuraskaudesta että "mä vaadin sitten dna-testin, ei se voi olla mun",, no kenen helvetin muunkaan se ois :'D

Vargynja joo sen perusluonne on tollate kärtty, niin se välillä höpisee vaan mitä sylki suuhun tuo ;) kyll se sit illalla ku asiasta siltä vielä kysyin sano ettei se nyt niin jyrkästi asiaa oo vastaan :) ehkä sitä pelottaa et miten me sitten pärjättäis rahallisesti jne jos tulisin raskaaks, mene ja tiedä mitä miesten päässä liikkuu :D

ON: kp13 menossa, ja josko huomenna aamulla jaksasin nousta kukon laulun aikaan vähän "duunaileen" ;)
ukko lähti hautajaisiin ja me mennään poitsun kans siivoon vanha huusholli :) tai siis vien pojan hoitoon ja meen sitten siivoon, eihän siitä siivoomisesta ja parin vikan laatikon kantamisesta tulis yhtikäs mitään, jos poitsu ois mukana ;D
lisäksi me päätettiin ukon kanssa ottaa vanhat kihlasormukset käyttöön, hih :)

ja p.s. mulla on enää 2kg siihen, että on lähteny 30kg vikan neuvolan painosta, joulukuussa :D

omenapossu voiha se olla et sulla oli ovis, toivotaa näin ainakin eikös? :)

niin ja huomenta ihanat mitäpä teidän päivään? muutto häämöttää, mies vei veljensä kans jääkaapin kotiin enää siivoominen jäljel sekä kaasupullon, aterimien hankinta, patjat (tosin aluks lainataa näit ohuit millä ollaa tähä mennes nukuttu ja sit pitäs se sänky roudata miehen veljen kotoa ku heil ylimääränen parisänky ku ostivat uuden.
mies kyseli eile onko mulla sellai olo et oisin raskaana kenties? puoltajuttomana olin eile ku väsytti niin älyttömäst ja sama tänää. ens viikollahan sen näkee viimeistää, ainakaa viel ei ol menkkaoireit.

KOLMASSITTENKIN mulla poistettiin kuparikierukka arvioidun oviksen aikaan ja oltiin siitä just ennen oltu petissäkin, et jännäilin kans vähän et voisko jo samasta kierrosta. Tuli siinä kierrossa just mitä ihmeellissmpiä oireita kuten just närästys. Närästystä ei sit taas oo muissa kierroissa ollu...jännää... Toisaalta ehkä hyvä että kroppa ja kohtu normalisoituu sen yhden kierron verran. MUTTA omista oireista huolimatta toivon sydämeni pohjasta että teillä olisi tärpännyt!!! Mihin aikaan kiertoa sen kierukan pois otit?

Anell, Harmikseni en ollut merkannut edellisiä menkkoja kalenteriin, mutta mahdollinen ovulaatio on ollut suurinpiirtein sillon kun kierukan POISTIN ;D En mä usko, että olis tärpännyt :(

sen onko tärpänny näkee sit ku menkkojen pitäs alkaa kolmassittenkin, toivomme parasta :)

on: reflux ja pms näköjää taitaa jyllätä nyt kunnol. vatsan sisältö tuli ylös mut ei ulos sentää, väsyttää, mielialat on mitä on huono olo välil etenki kalan lähellä mitä löytyy nyt enemmä ku tarpeeks. pitää löytää joku kiva katkarapu ruoka ohje.

Tuulia ja Minkas mä niin tiedän ton tunteen, kun koittaa pysyä näiltä foorumeilta pois ettei jännäisi ja miettisi niin paljon kiertoa ja silti täältä löydän itteni joka päivä. Näin jo untakin tästä :) Koukuttavaa!

Täällä on nyt kyllä tooosi monta joilla on jännät paikat, pidän peukkuja teille jokaiselle! Tosi hienoa kun saan jännittää teidän puolesta, vaikka melkein ventovieraita tässä ollaankin, kiitos!

ON. Tajusin että menkat alkaa tässä kierrossa juhannuksena. Eli jos nyt tärppääkin, niin ollaan sopivasti miehen suvun mökillä koko juhannusviikonloppu. Milläs siellä sitten testailet, saatika sitten pidät naaman näkkärillä jos tuleekin plussa, ettei kaikki saa ihan heti tietää? :)

Ihanan aurinkoista viikonloppua kaikille!

bene toivottavast yt sit sul tärppäis ni oiski kunnon juhannus ylläri sulla, voin kuvitella että ois vaikee olla ku mitää ei ois tapahtun jos se plussa tulee. :)

iteki päivittäin tääl oon ku täl hetkel hiukka liikaa vapaa-aikaa ku viel anoppilas ollaa ja pitää pysyy hiljaa paikallaa ettei häiritse ketään. mut tääl on kyl saanu kaikilt niin paljo tukea vaikeina aikoina etenki ku saanu keskenmenon et ilman foorumilaisia en ois kyl selvinny koska mul ei ol tääl mun asuinmaas ketään joka tukis, mies ei oikei osaa tukee sillai ku tarttis. vaikken tunnekaa ketää henkilökohtasest ni kuitenki tullu vaiheltuu kuulumisia ja juteltuu kaikest niin paljo et pidän teit kaikkia kavereina vaikka kuulostaaki oudolt. täält saa niin paljon vertaistukea.
KIITOS KAIKILLE :)

Heipä hei vaan taas minunkin puolestani!

BeNe:lle tervetuliaistoivotukset jännäilemään tänne porukalla! :) Ja tosiaan, mites sitten pystyt olemaan Jussina pokerinaamalla, jos plussa pärähtää, ettei heti paljastu asia koko miehen suvulle! :excited001

Nyytille tsemppiä piinailuun!!!

Rosebud ja OmenaPossu! Nyt vaan positiivisempaa ilmettä peliin! Kyllä se ihan varmasti jossain vaiheessa nappaa, kärsivällisyyttä vaatii kylläkin, tämä hitonmoinen odottelu koko ajan! Niin ja eihän tuo odottelu muuksi muutu, kun raskautuminen jossain vaiheessa tapahtuu, kun sitten alkaa odotella varhaisultraan pääsyä, 12 raskausviikon umpeutumista, nt-ultraa, rakenneultraa ym. ym. Et on kyllä pääasiassa pelkkää odottelua tämä lapsen saamisen yrittäminen/raskaana olo.

OmenaPossu, huikea painonpudotus, onnea siitä! :)

Hyvä Tuulia, upea asenne! Oon ihan samaa mieltä sun kanssa, että katse eteenpäin vaan! Eteenpäin, sano se mummokin lumihangessa! Ja tsemppiä testailuun, toivottavasti tulee hyvä tulos = +! :)

Tyttötiikeri, lämpöjen seuraamis menetelmän perusteella sulla varmaan oli juurikin ovis siinä ti-ke akselilla! Mä kun en aiheesta aiemmin mitään tiennyt, niin olen lueskellut aiheesta ja ymmärsin, et oviksen aikoihin ja ihan vähän ennen se ruumiin lämpötilalaskee ja sitten heti pompsahtaa sen oviksen jälkeen takas ylös. Korjatkaa nyt joku, jos oon ymmärtänyt ihan väärin, koska oon nyt itsekin yrittänyt alkaa bongaamaan ovista ko. tavalla. Tosin, en alkuun oikein osannut mittaa oikein, ihan ekan lämmön otin kainalosta! :taunt014

Allison, tuo maailman taloustilanne selkeästi vaikuttaa kaikkiin resurssisuunnitelmiin, joita firmat tekee ja tosi moni on tänä kesänä esim. jäänyt kokonaan ilman kesätyöpaikkaa, jotenkin musta enemmän kuin aikaisempina vuosina. Toivottavasti löydät harjoittelupaikan vielä ja syksyllä yleensä vilkastuu, näin ennen kesälomia on aina tuolla työmarkkinoilla hiljaisempaa.

Chipmunk86, mäkin tilasin niitä ovistestejä ja tuli just ilmo, et on matkalla, mutta eivät siis tähän kiertoon ehtineet, mutta ensi kierrosta otan sitten käyttöön.

Nyytti, meillä mies on 4,5 vuotta nuorempi! Niin eikös sen sitten pitäisi elää keskiverrosti yhtä pitkään kun mä? :) Mulla tuli oikeastaan km:n jälkeen koko seuraava kierto enemmän tai vähemmän vuotoa, mutta mun kohdalla onneksi seuraavat kk:t tuli onneksi täysin ajallaan ja sen jälkeen onkin jo ollut yksi täysin normaali kierto.

Gatusa, sulla on kyllä aikamoista tuo elämä siellä Afrikassa, mä en usko, että pystyisin samaan, vaikka rakkautta olisi kuinka paljon, on se kulttuuri NIIN erilainen kuitenkin. Että hirmusti ”rispektii” kyllä sun suuntaan täältä! :)

_mirelyn_ , pitäkäähän oikein ihanat häät! :love017 Mentiin miehen kanssa viime kesänä naimisiin ja voin sanoa, että oli aivan ihana päivä! Ja onneks oon sellainen tyyppi, joka ei ihan hulluna stressaa, niin tuntui, että sai jotenkin niin paljon positiivista virtaa siitä päivästä. Elämäni hienoimpia päiviä, ehdottomasti!

Jippiina, sinulla hurjan jännä siellä! Mikä tilanne???

Entä Vargynja, miten kävi? Onhan täti pysynyt poissa, onhan???

ON: Ei kummepaa, ovis on kenties ollut tai tulossa, en yhtään osaa sanoa ainakaan tuntemusten perusteella ja kun tuo lämpöjen mittailukin meni alkuun väärin, niin arvailuksi menee, mutta joka toinen päivä ollaan yritetty "pussailla peiton alla"! :laughing002 Et katotaan sitten mihin sillä taktiikalla pääsee tässä kierrossa. Tänään pitäis vielä kellistää se mies, niin eiköhän sitten ole jo hyvät mahkut!

Nimimerkistä sen verran, et se on mun poikien lasketunajan perusteella silloin valittu, kun siis viimeksi olen täällä Vau-foorumilla kirjoitellut eli 2009.

Ihanaa viikonloppua ihan kaikille, ottakaa rennosti!

vanha sanontahan menee että se mikä ei tapa se vahvistaa. oon oppin myös sanonnan suku on pahin merkityksen tääl olles, onneks omaan kotiin vihdoin huomenna ainakin oletan :) sit me ainaki vähä "juhlitaa" eli herkutellaa sen kunniaks et ei tartte katella miehen porukoi enää.

totta tuokin helmiäippä että sit ku raskautuu ni seki on pelkkää odotust kirjaimellisest, eka ultra, se eka kolmannes ohi, np ultra jne... tosin jos mulla tärppää ni joudun tehovalvontaan mulle totes lääkäri suoraan sen, 4 keskenmenoa ni lääkäri sano et heti ku plussa tulee ni alkaa tarkkailu että kaikki menee hyvin ja lääkitys mikäli mun verikokeis jotai paljastuu esim. kilpirauhashormoni mikä on sukuvikana näemmä vajaatoiminnan muodossa. ekal kolmanneksel tulee oleen monta ultraa kuulemma ja hyvä niin koska mul on kyl sellai pelko takamukses kokemusten perusteel.

mitäpä muiden päivään? täällä muuten ihan hyvät fiilikset, ootan vaa et pääsiskö peräti testaa ens viikol, viel ei mitää menkkaoireit, lämmöt pysyn näköjää ehkä himpun verran ylhääl. ja minä ku päätin et ootan menkkoi en testaamist :) ikuinen optimisti vaikka yritän tolkuttaa et ei ol voinu tärpätä ku kroppa sekas mut tuo keltarauhaskuuri on ennenki auttan mua raskautuu ni pienessä mielessä toivo herää että jos sittenki ku ajoituksetki ollu kohillaa.

nauttikaahan hyvistä ulkoilukeleistä ja kesästä mikäli se on siel alkanu. tääl viel ootetaa kesää alkavaks ku lämmöt ei ol menny yli 30 viel. siel 22-28oc.

Takaisin