Raskaaksi 2013

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja memmu80
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Anell meillä kans mies just samanlainen ;) mutta tosiaan, niin kauan on toivoa kun täti ei vieraile ja täällä jänskätään sun puolestas :)

ON: hyvä muuten että muistutitte tosta että ovistestilläkin voi testata raskauden ;) saa testattua ukolta salaa, kun ei tartte uutta testipakettia ostaa :D (ja siis jos se näyttä kahta viivaa, niin sit kyll ostasin oikee raskaustestin)

Tänne on tullut nyt niin paljon asiaa, että en pysty nyt ihan kaikille kommentoimaan, mutta kaikki olen kyllä lukenut :) Itse olen käynyt täällä viimeksi varmaan viime viikon keskiviikkona. Olin torstain ja perjantain kauheassa mahataudissa :( Ja nyt sitten taas elävien kirjoissa laughing6

Ensinnäkin uusille TERVETULOA JOUKKOON! :D Shapa, kolmassittenkin, Tuulia, Minkas..
Ja pahoittelut tädin kohdanneille :sad001

Rosebud tosi tylyä, että jotkut oli niin tylsästi kirjoitellut tuonne sun blogille :sad001 Mun mielestä tuo sun blogi oli tosi mielenkiintoinen ja en kyllä yhtään ajatellut sitä nuon, että se loukkaisi tms. Yllätyinkin sitten tosi kovasti nuosta joistain kommenteista! Miten se yksikin joka oli yrittänyt jonkun 7 vuotta ja se oli niin ärsyyntynyt siitä, että sä olit huolissas raskautumisesta ym. niin kyllähän senkin kohdalla voi olla, että joku joka on yrittänyt 15 vuotta, niin sitä taas ärsyttää tuo että tuo valittaa vaikka on 7 vuotta yrittänyt. Kyllähän vaikka olisi yrittänyt 3 kuukautta, niin kyllähän se siitä henkilöstä itsestään voi tuntua tosi pahalle, kun ei raskaudu. Ja ei toisen pelkoja ja tunteita saa vähätellä! Mun mielestä on hyvä, jos pystyy puhumaan ajatuksistaan ja peloistaan! Eli siis älä välitä nuosta katkerista ja ilkeistä ihmisistä! laughing1 Jatka kirjoittamista ja ole oma itsesi jatkossakin! Olet ihana! :)
Kävin taas muuten lukemas sun blogilta tuon synnytyksen! Mahtavasti kirjoitettu ja itse täällä tippa linssissä!

ainut ONNEA ihan hirveen paljon! Tosi ihanaa, mahtavaa!! :gen014 :happy093 :blob5 :blob3

_mirelyn_ olen niin todella pahoillani keskenmenosi vuoksi:sad010Tosi ikävää! Ymmärrän oikein hyvin tuon sinun tunteen, että jotain puuttuu. Ja vaikka raskaus oli ihan alussa sinulla, niin silti on jo ehtinyt iloita raskaudesta ym. niin tottakai se tuntuu TODELLA pahalle, kun sen menettää.. Koitahan jaksaa siellä! Halauksia! <3

Elmiina ja Nonna- mulla on kanssa vaatekaapissa jotain pieniä vauvanvaatteita. Sellaisia, joita siskoilta on jäänyt ja jotka sitten olen ottanut, kun on ollut jotain aivan supersuloisia. Niitä itse kans joskus olen katsonut ja miettinyt että saankohan koskaan laittaa niitä oman vauvan päälle....

Allison tuleeko teille minkä rotuinen koira? :) Vai ihan sekoitus? :) Itse kans olen enemmän kissaihmisiä :) Meillä 3 kissaa myös ja 1 odottaa pentuja <3

_chilly ONNEA! Ihanaa! Toivottavasti kaikki menee nyt loppuun asti hyvin! Tarrasukkia joukkoon! :)

anhe olen todella pahoillani keskenmenostasi! :sad001 Olet joutunut kestämän todella kovia.. Toivottavasti teillä pian tärppäisi ja jatkuisi hyvin loppuun saakka!

Piia84 harmi kun se täti nyt sinne sitten saapui..höh.. no uutta yritystä kehiin!:excited001

ON: Itsellä nyt KP 14/25-28. Olen muutaman päivän testaillut jo ovulaatiotesteillä ja ei sitä ovista ole ollenkaan tullut :confused3 Nyt jo kauhistuttaa, että mitä jos en ovuloi ollenkaan?!?! :shaking Noh..pitää nyt testailla vielä edes parin aamuna..

tsemppiä lana toivottavasti se ovis sieltä ilmaantuis pian sullekin :) täällä eilen oltii kipeenä nyt jo parempi onneks, nielu vaa kipee. pari päivää progesteronia ja pari päivää odotust sit pitäs menkkojen alkaa mikäli sama vaikutus ku teroluteil eli pari päivää lääkkeist vuoto. jos ei ala kuun alkupuolel kuulumaa menkkoi ni sit mies apteekkii ei ole ollu mitää oviksen lähestymisee viittaavaakaa nyt kuun loppupuolel, melkei heti tiputtelun loputtua kyllä oli niin ovismaiset kivut et saa nähä oliko ovis jo sillo.

Kylläpä taas heitettiin bensaa liekkeihin kuumeilun suhteen... Minulta mitattiin äsken hemoglobiini, kun meinasin käydä luovuttamassa verta. 17 luovutuskertaa takana ja aina arvo ollut yli 128, useimmiten yli 130. Nyt oli sitten 119, kävi ensimmäistä kertaa niin ettei veri kelvannut. Tuumiskeltiin mistä voisi johtua ja hoitaja sitten kysyi onko mahdollista, että olisin raskaana. Arvatkaas vaan onko nyt taas toiveet pinnassa... Huh huh. Hirveästi myös närästää, mitä ei ole ollut aikaisemmin. Noh, odottavan aika on pitkä. :)

Kiva lukea Tuulian tarina! Toivottavasti saisitte pian jälkikasvua. Mä mietin sellasta, en missään nimessä tuomitsemismielessä, vaan muuten, että ajatteletko koskaan sitä, että luultavimmin sun mies poistuu tästä maailmasta tosi paljon ennen sua ja teidän lapsia? Tai siis tuleeko koskaan siitä ahdistusta tai sellasta siitä? Jos tuntuu liian tungettelevalta ni ei tarvii tiettykään vastata.

Mua joskus pelottaa ihan hirveesti jo se, että miehelle käy jotain ja se on ihan kamala tunne, kun miettii, että miten sitä enää pärjäis ilman rakastaan. Mitä tahansa kun voi aina kuitenki käydä.

Hätähousu teki digitaalisella testillä negan, eipä ollu edellisestä pissasta edes kauaa aikaa:/ Hitto ku ei vaan pysty pidättelee, ku kusettaa koko ajan ja sellanen paine tus alhaalla. Eli sanokoon kolmas kerta toden eli huomisaamulle vielä yksi testi:)

Eikös se Latella mennyt jotenkin niin, että eka haamu, sit digillä illalla nega ja seuraavana aamuna vasta positiivinen... Toivoa siis vielä on:)

testaapa anell sit aamulla tai parin päivän pääst uudestaa, ite oon samanlainen testauksen suhteen ollu kuin sinä ja sit oon parkunu.

on: ihanaa mun mies osti tavaroi mein kotia varten <3

Uskaltaudumpa tännekin kirjoittamaan, kun tovin ole tätä keskustelua hiljaa seuraillut taustalla. Tuonne äidiksi ensimmäistä kertaa -ketjuun jo kirjoittelinkin. Ja kuvauksen itsestäni myös raapustelin toiseen ketjuun :)
Meillä menossa vasta yk2, ehkäisy jätetty pois maaliskuussa. Ovista tässä odotellessa....tittidittidii.... :smiley-angelic006
On kyllä tosi mukava huomata, että muillakin on samoja haasteita kärsivällisyyden kanssa kuin itsellä ;) Ja ajatuksia yleensä, ei tunne itseään ihan hölmöksi mietteineen, pelkoineen ja huolineen :)

Tuulia, meillä taitaa olla vähän samankaltainen tilanne, kun minulla ja miehelläni on isohko ikäero (tosin minä olen se vanhempi, mikä tietenkin joissakin ihmisissä aiheuttaa ihmetystä) ja asuntoa metsästetään myös kovasti :)

Plussatuulipuhureita ja tsemppia kaikille plussaa odottaville ja ONNEA plussanneille!!!

KÄÄÄK Anell!!! Jännnään täällä sun puolesta. Tuu heti kertoon aamulla miten käy.. Joo ja juu just mulla se digi sano illalla että NO mut aamulla YES.. aika vaikuttaa ja aamupissa on paras pissa. Mut tiedän sun tunteetn :/ Minäkin oon malttamattomasta päästä ja tuo oottaminen ei oo oikeen mun juttu :D tein siis töissäkin ja illalla vielä ne tikut sillon kun tuli se haalee.. Mut jos sulla haaleekin on tullut ja sen silimällä näkkee niin jännitys kyllä nouseee huiiii :happy093 Tuu heti kertoon! Herätyskello pirisemään aikaisin ja testi pöntön päälle ETTEI vain unohdu ;) pidetään peukkuja.. Sulla siis oli nyt menny päivän yli jo normi kierto pituuden??

Oon seurannut teitä jonkin aikaa ja kauheasti aina jännäillyt testailijoiden puolesta! Nyt uskaltauduin tänne itsekin niin on vielä mukavampi seurata :) Meneillään yk2 ja ensimmäinen lapsi toiveissa. Ensimmäisestä kierrosta tuli jo plussa, mutta kyseessä olikin kohdunulkoinen, josta toivuin itsekseni. Nyt vihdoin uusi kierros alkoi ja menossa kp7.

Hei vaan. Täällä muutama päivä mennyt mökkeillessä, niin ollut linjoilla hiukka hiljaista. Olipa ihanaa ja virkistävää, odotan kyllä jo niiiiin kesälomaa, että pääsee siellä enemmälti olemaan. <3
Pahoittelen, että en nyt aivan kaikille erikseen kommentoi, kun tänne on tullut ihan sivutolkulla tekstiä sitten viime visiitin. Tosin puhelimella kävin aina välillä teidän kuulumisia kurkkimassa. ;)
mitäs mitäs, paljon onnea plussasta ainut ja chilly! :smiley-bounce012

Ja lämpimästi tervetuloa kaikki uudet palstailijat! :)

_mirelyn_ voi ei... Pahoittelut keskenmenosta. :sad001 Toivottavasti kroppasi/kierrot palautuu pian ennalleen ja pääsette taas yrittämään. *voimahali*

Gatusa: Onnittelut uudesta kodista! :)

Anell: Kylläpä tosiaan pidät meitä jännityksessä. Tulehan sitten heti kertomaan. ;)

elmiina: Onpa kyllä täti eksynyt nyt pahanpäiväisesti, kun eikö sulla aiemmin ollut kierrot tosi lyhyitä? :O

Lana: Minäkään en ole koskaan varmaksi saanut bongattua ovista, mutta toisaalta olen yrittänyt tikuttaa vain ehkä kolmessa kierrossa. Ja yrittänyt siis, koska en nyt ihan 100% ole muistanut aivan joka päivä tikuttaa, ja yleensä into on lopahtanut 5 päivän jälkeen. Se on vaan tylsää. laughing6

Omaa napaa: Menossa kp28. Vielä muutaman päivän jos koittais malttaa ennen testailua (yeah right)... Pikkusen meinaa poltella nuo testit tuolla kaapissa! :blob8

Täytyy nyt päästää teidät jännityksestä ja tulla kertomaan harmikseni, että pieni tuhruilu alkoi nyt illalla joten huomenna alkaa viimeistään kp1, Yk 3. Tosi outoa oli kyl ja jännille kyllä nyt laittoi hitto vie:D Mää oon ollu ihan hermoraunio! No kai sitä on vähän jännitystä elämään kaipaillutkin. Vatsaoireet ym loppui tänään melkein koko päivän ja sitä ihmettelinki , et yleensä ennen menkkoja se kipu jatkuu uälähes tauotta vuodon alkamiseen saakka. Mut näköjään se näin on, että oireisiin ei kannata luottaa! Tässä kun nyt mietiskelin, että ovis on ilmeisesti olla kuitenkin vasta silloin tiistaina, kun limoja tuli su, ma ja ti...ainakin tästä taaksepäin laskettuna menis niin. Hitto vie oltiin taas kerran liian ajoissa, ku petissä su iltana. Mut aika hyvin mulla on ovis arvailut osunut kohdilleen, kun pari kiertoa oon vasta limoja tarkkaillut, et kyl sitä jollain lailla alkaa kroppaansa tuntea. Näin jälkikäteen on helpompi saada näitä ahaa elämyksiä:D vielä kun päästäis sinne petiinkin just eilä melkein oikeeseen aikaan. Vilasin vielä äsken kalenterista, että vime kierrossa ovis oli kp18 ja nyt kp20 eli selittää pienen viiveen. Ens kierrossa kyllä tikutan ja varmistan vielä sen ovisen prkle:D Ja joka päivä oviksen ympärillä sänkyyn ja piste:laughing025. Mut joo, nyt ei masennuta, vaikka olihan se aamulla ihanaa hetki haaveilla siitä hailuhaamusta ja elää tää päivä ajatukella, että ehkä tua on joku:)

Oikeestaan nyt on vaan semmonen innokas olo uuteen kiertoon ja tunne että tää on just sitä mitä mä haluan! Kierrot menny nyt siis yrityksen aikana 32, 32 ja 34. Vähä lyhyemmätkin kierrot riittäis niin ei olis niin paljoa jännättävää, nyt enpä valita kun täälläkin on osalla välillä tuplasti pidempiä:/ Kiitos kaikille tsempeissä ja oli ihanaa että niin moni taas jännäs mukana<3 Uusille lämpimästi tervetuloa mukaan!!!!

Anell eikös tuollaista tuhruilua voi tulla vaikka raskaana olisikin....? :happy090 No, mutta kurja juttu jos se täti tosiaan pyyhältää paikalle, mutta ei se sitten auta kun taas uutta yritystä kohti.

On kyllä kiva kun on paljon uusia kuumeilijoita tullut mukaan, näyttäähän teitä onnekkaitakin olevan jotka vähitellen poistutte odottajien puolelle, joten siksi uusiakin on hyvä saada tiedän tilalle. Mutta kyllä itsellä ainakin kuume kasvaa kun täällä näitä plussia ropisee... Joten missä mun ovis on?!?!? Yhyy, tulis jo.. :smiley-angry017 En malttais odottaa. Miksi pitää olla tällänen hätäilijä... Ärsyttää, jos se ovis ei nyt ole, niin kierto taas venyy, mutta kyllä sen pitäis lähipäivinä olla, limojen perusteella.. ääh. olis niiiin paljon helmpompaa jos nää asiat toimis säännöllisellä vauhdilla, että ei sen oviksen bongaaminen ja kierron pituus olis aina tällästä arpapeliä...

Hei jee! Oviskipuiluja havaittavissa. Hyvä hyvä.. On nää yövuorot kyllä jänniä... Piti noi allekirjotukset, vai mitkä hitsin tickerit onkaan, laittaa uusiks ku ei muutakaan tekemistä keksinyt. Mutta hyvä niin, se on hyvä että on yöllä rauhallista... Tuli myös lueskeltua tätä ketjua ihan alusta asti... Paljon oli matkan varrella plussanneita. Vaikka tietysti pieni haikeuden, ja ehkä jopa rehellisesti sanottuna kateuden kipinä vilahti sisimmässä, niin toisaalta tuli myös hyvä mieli ja usko siihen, että käy se tärppi toivottavasti omallekin kohdalle, kun lueskeli muiden aikaisempia jännäilyjä, vastoinkäymyisiä, tätien saapumisiä, oviksen bongailuja yms, ja nyt kuitenkin monella oli allekirjoitusalueella tekstinä tai tickerinä "raskaana niin ja niin pitkällä"...
Toivottavasti puolen vuoden päästä uudet kuumeilevat neitokaiset lueskelevat meidän kirjoituksia ja haikeasti katsovat meidän raskauslaskurien lähenevän laskettua aikaa.... :happy119

Hihi mitä ajatusten virtaa näin klo 4.45 töissä valvotun yön lopulla sitä päästä oikein virtaakaan. Eikä tekstissä varmaan edes ole mitään tolkkua... Mutta enää hiukka reilu kaksi tuntia ja pääsee kotiin nukkuilemaan! Tosin toinen työyö on vielä edessä...

Tyttötiikeri samoissa ajatuksissa. Kaikkein ihaninta on lukea jotain todella vanhoja keskusteluita, missä on yritetty vuosikausia, ja nyt ticker alla sanoo lapsen syntyneen jo ajat sitten.

Anell pahoittelut vuodosta :(

Jippiina oli! Kun jätin minipillerit ekat kierrot oli sitä 21-24 luokkaa, vähän lyhyt, mutta ihan normaali (pillereillä oli vähän pidempi mutta säännöllinen, 24-27). Sitpä seuraavaks olikin 29, 16, 19 ja nyt mennään kp 32 eikä tietoakaan tädistä vielä.

Tuulia onpas teillä ikäeroa. Minulla on mies 14 vuotta vanhempi, ja sekin tuntuu minusta hurjalta. Mutta tosiaan - vaikka välillä mietin, että olisihan se mukava, jos mies olisi nuorempi, niin hän nyt sattuu olemaan sen ikäinen, kuin on. Rakkaus ei kysy ikää. Tavatessamme hän oli kuvitellut minut vanhemmaksi ja minä hänet nuoremmaksi. Mitäpä siinä sitten enää ikää kauhistelemaan kun yhdessä viihdytään.

Itseäni ainakin vähän pelottaa se yksinäinen vanhuus kun kuitenkin todennäköistä on, että miehestä aika jättää aiemmin. Mutta kun elää hyvän elämän yhdessä on se sen arvoista jää se sitten kuinka pitkäksi tai lyhyeksi tahansa. Voinhan minäkin jäädä auton alle vaikka tästä kohta töihin lähtiessäni, ei ikä kaikkea sanele.

ON: Kp 32 ja testattu herkällä testillä nega eikä tädistä tai oireista tietoa, hyvin vähän pieniä menkkakramppeja. Taas mitä pidempään venyy sen enemmän toivon, että se vielä plussaksi muuttuu... Toisaalta tulee tietty tyyneys kun odottelee tarpeeksi pitkään. Ehkä ne nyt saa luvan tulla kun taas testattu nega. No tulis nyt jompi kumpi tulos niin tietäisi mistä aiheesta tarttee terkkarille soittaa, neuvolaan vai epäsäännölliset kierrot tutkittavaksi.

Ainut, Elmiina: Tietysti tuo ikäero vaikuttaa joihinkin asioihin (valehtelisin jos väittäisin muuta) ja pakottaa miettimään elämää pitkälle tulevaisuuteenkin, mutta onhan meillä (toivottavasti) vielä monta ihanaa yhteistä vuotta edessä, joista aion kyllä nauttia täydestä sydämestäni. Ei sitä kannata pilata märehtimällä jo valmiiksi toisesta, rakkaastaan, luopumisen tuskaa, silä nyt on nyt ja kaikki on hyvin. Näitä jo kuluneita tai tulevia vuosia en vaihtaisi pois mistään hinnasta, ja se onkin syy sille, miksei tule murehdittua kymmenen tai kahdenkymmenen vuoden päässä siintäviä aikoja. Asioilla on tapana järjestyä ;) Jokainen poistuu tästä maailmasta joskus, mutta ennen sitä on jokaisella myös vapaus elää omien päämäriensä, toiveittensa, tarpeittensa ja mielekkäiden tapojensa mukaan - niin mekin teemme. Mies on hyvässä kunnossa, virkeä ikäisekseen ja minuakin menevämpi ja seikkailunhaluisempi. Enkä voisi kuvitellakaan "pariutuvani" kenenkään muun kanssa ;) Itsellänikin on elämänkokemusta jo suhteessa ikääni sen verran paljon, että normaalissa arjessa ja arkisessa kanssakäymisessä ei miehen ja itseni välistä ikäeroa tule edes ajateltua. Nautimme elämästä ja toisistamme hetki kerrallaan.

Haave: Tervetuloa!

Kp 25/28, ja olen pikkuhiljaa kallistumassa sen vaihtoehdon puoleen, että menkat alkavat lähipäivinä. No, uutta yritystä kohti sitten vain!

Tietääkö muuten kukaan, että onko allergialääkkeillä jotain vaikutusta raskaaksi tulemisen mahdollisuuksissa? Syön Histeciä ja Ataraxia, joista kumpaakaan ei saa käyttää odotusaikana, mutta voivatko ne haitata jo tässä vaiheessa esim. hedelmöittymistä?

Takaisin