Raskaaksi 2013

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja memmu80
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Bene, toivottavasti ovis on hyödynnetty/hyödynnetään on se sitten mennyt tai tulossa vasta viikonloppuna. Tsemppiä piinaviikoille joka tapauksessa. :>

OmenaPossu, on kyllä melkoinen hormonisprutti. Pidän peukut pystyssä, että se johtuu tärpistä. Ei kyllä oli mitään tietoa siitä, missä vaiheessa se alkaa näkyä ovistestissä...

Haave, mullekin kelpais diginäyttö kehoon. Ei tarvis arvailla eikä testailla. Toivottavasti ovis oli jo aiemmin eikä nyt kun ette sitä voineet hyödyntää.

Onnea uuteen kotiin Rosebud. Tulisi nyt pian sinne täti, jos on tullakseen. Ihan tarpeeksi kauan odotuttanut itseään. :(

Onnea oviksen metsästykseen piia.

Toivottavasti musicboxin pikkuneiti voi jo paremmin. Ihan hyvä toisaalta, että sairasti pienenä. Hienoa että siellä on mahdollinen ovis ainakin hyödynnetty.

Harvoin pääsee näin sanomaan, mutta hienoa Gatusa, kun täti löysi sinne. Toivottavasti seuraavakin löytää ajallaan, jos on tullakseen. Mieluummin jättää kokonaan tulematta. Mukavaa myös, että rahaa alkaa virrata sinne päin ja miehesikin on tyytyväisempi. :> Tsemppiä sen epäselvän käännöstyön kanssa. Mieheni muuten mietti tänään, että miten tietokoneet toimii lämpimämmissä maissa, kun täälläkin heikommat yksilöt kiukuttelee vajaassa 30 asteessa ja yksikin typerä mokkula toimi kerran vain, jos sitä tuuletti kädellä tai tuulettimella kokoajan. Miten te saatte koneet pysymään kesällä kuosissa? Ihan uteliaisuutta siis mietitään täällä. :rolleyes:

Toivottavasti joko haikara tai täti löytää pian sinne Tuulia. Se on aina kurjaa, jos täti on myöhässä eikä plussaakaan tule. :/ Aika kumma kyllä, jos ei edes digitestiin voi luottaa, mut hyvä että kaikki näytti normaalilta.

Vau mitä omistautumista mieheltäsi Chipmunk, kun otti torkut ja jaksoi sitten tehdä talletukset. :) Toivottavasti osuivat oikeaan aikaan ja tärppäsi.

Pahoittelut negasta Lana. Mut ehkä se siitä vielä plussaksi muuttuu. Pidän ainakin peukut pystyssä ja loput sormet ristissä.

Hienoa mirelyn, että kaikki on siellä nyt kunnossa. Onnea vielä kerran tuoreelle hääparille. Toivottavasti kuherruskuukausi tuo kaivatun tuloksen. ;)

Pahoittelut, jos hyppäsin jonkun yli tai muuten höpötän sekavia. Ei taida nämä helteet ihan sopia mulle. :D Tai sit en vaan ole juonut tarpeeksi, kun ei ajatus meinaa toimia. Mitään kummia uutta ei tänne kuulu. Täti on poistunut tiistaina ja vauvanteko harjoitukset aloitettu.

Vähän oon tippunu keskustelusta vaikka yrittänyt olen lukea :) Monta piinailijaa tai oviksen bongaajaa täällä taisi olla. Joillakin alkoi uusi kierto, pahoittelut negoista mutta tsempit uuteen nousuun!!

Ja Mirelyn on tuore vaimo ♥ onnea ihan hirmusesti! Miten päivänne sujui?

Päivittelen tännekkin nyt vähän omaa napaa. Meidän karvaturri on kotiutunut hyvin ja on nyt siis 8 vk ja 2 pv. Alan jo vähän enemmän lämpenemään koiranpennun hoitoonkin vaikka isäntä on hienosti ottanut siitä vastuuta. Hirveän vilkas yksilö tuo kyllä on, eli saa olla aika tarkka, ettei väärin kouluta. Ihanaa miten se rauhottumisharjoituksen jälkeen alussa aina simahti nukkumaan ♥

Ostin (taas) raskaustestipakkauksen. Kp 58 ja mies lähti mökille ja sanoi, että tekstaa sitten aamulla kumpi oli ja toivoi vain positiivisesti, että jos ei ole vauvauutisia niin toivottavasti saadaan se uusi kierto pian käyntiin. Hieman on varautunut olo, että nega sieltä tulee kun kaiken järjen mukaan se olis näyttäny plussaa jos sillon kp 50, kun viimeksi testasin. No aina saa toivoa :) Maha on vaan niin turvoksissa, että välillä katselen peiliin ja kuvittelen sen jo olevan vauvamasu. Hehe. Taitaa olla ilmaa täynnä.

OmenaPossu, mä olen oksentanu useammankin kerran oviksen aikaan. En joka kierrossa, mut useammassa kuitenki. Kroppa on herkillä silloinkin :)
Ei siitä satsit sisällä nukkumisesta ainakaan haittaa ole, mä harrastin samaa useampanakin yönä tässä kierrossa :)

TMJ, loistavia ultrakuulumisia :)

Nonna, hyvä että saitte miehen kans puhuttua ja olettekin saman katon alla oviksen aikaan, loistavaa! :)

Piialle tsemppiä oviksen bongailuun :)

chipmunk, eiköhän ne simppaset ehtiny vielä ihan hyvin ja jos ovis olikin vast amyöhemmin, niin sit varsinkin kävi ihan hyvin, kun oli jo satsit odottelemassa ;)

Lana, harmittelut negasta,mutta luultavastihhan oli vain liian aikaista testata, eikös niin :)

Mirelyn, ihanaa että häät meni hyvin ja kovin onneliselta kuulostat :)
Muutenkin asiat taitaa olla jo paremmalla mallilla, kovasti tsemppiä uuteen yritykseen :)

Rosebud, ompa sun kiertyo venyny jo ihan kohtuuttoman pitkäks.. :/ Toivottavasti ois kyseessä myöhästyny ovis ja saisit vielä sen plussan kuitenkin!

Nonna, kylläpäs miehellä oli hyvä ajoitus! Nyt saitte sit oviksen hyödynnettyä ja pääset piinailemaan :)

Tuulia, hyvä että tutkimuksissa oli kaikki on :)

Allison, kiva että karvaturrin kanssa sujuu hyvin ja täällä kuule sama homma mahan kanssa, ihan täynnä ilmaa ja pömpöttää tosi rajusti :D

on: Reissusta kotiuduttu, kiitos kaikille mukavan reissun toivottelijoille, sitä se olikin :)
Poika oli niin väsy että simahti suihkun jälkeen olkkarin matolle♥ Jos ois nukkunu ees pienen hetken n.3h kestäneen matkan aikana ni ois jaksanu vähän pidempään, mutta pikkuherran piti kälättää koko matka :D
kp30/28-29 meneillään ja dpo taitaa olla 17.
Joskohan sitä jo huomenna testaisi jos aamusta tai oikeastaan aamuyöstä muistaa kun unenpöpperössä aina vessassa käyn. Tädistä ei siis tietoakaan ja aamulla lensi taas oksukin. Edes pupuilu miehen kans ei saanu hanoja aukeamaan, joten ehkei ne aukeakkaan :)
Kuten Allisonille jo sanoin, niin masussa on ihan älyttömästi ilmaa, killittää ihan älyttömästi ja on ihan tukala olo.
Muistelen et viime raskaudessa oli kanssa ilmavaivoja jo ennen plussaa.
Pitää yrittää huomenna muistaa, kun lähdetään sit taas useammaks päiväks mökille ja en sit ilmottelemaan pääsis :)
Jänskättääää :)

Tsemppiä OmenaPossulle :)

Nonna- ihanaa että miehesi pääsi kotiin jo aiemmin ^^

Tuulialle peukut seuraavaan kiertoon

Allison olisipa se jo vauvamasu <3

Itse puolihuolimattomasti pohdin tuota hedelmöittymistä ja raskaaksi tulemisen mahdollisuutta ylipäänsä. Mitä olette mieltä, mietin että jos testi näyttää negaa niin johtuuko se:

a) siitä että pikku uimarit ei vaan yksinkertasesti kerenny junaan

vai

b) munasolu voi ihan hyvin olla hedelmöittyny, mutta se ei vaan oo kerenny kiinnittymää ennen siivoushullua tätiä?

Raskautumisessa voi niin moni asia mennä pieleen. LH-huippu voi tulla liian aikaisin, munasolu ei ole kypsynyt (ei irtoa, vaikka ovistesti näyttäis plussaa). Munanjohdin voi olla tukossa. Uimareita on liian vähän, ovat vaurioituneita tai vaikkapa emättimen eritteet eivät ole niille tai niiden etenemiselle suotuisat. Hedelmöittämään voi päätyä vaurioitunut siittiö, jolloin ei lähde kehittymään alkiota. Tai munasolu voi olla vaurioitunut. Ehkä kohdun limakalvo on liian ohut kiinnittymiselle, tai arpeutunut, tai ehkä hormonitasapaino ei tue kiinnittymistä, ehkä munasolu pääsee perille liian myöhään kiinnittyäkseen, ehkä kiinnittyminen ei pääse alkuhipaisua pidemmälle. Tai munasolu kiinnittyy väärään kohtaan, tai veri on liian paksua kulkeakseen perille jolloin munasolu irtoaa tai tulee alkuraskauden keskenmeno, tai tai tai.

Mä en ainakaan mitään syy a tai syy b arvailuja osaa edes aloittaa, niistä osaa sanoa sitten lääkäri aikanaan. Jos osaa, kun niin monta asiaa voi pieleen mennä, että varmuutta ei aina saa.

Nyytti: Voi ei kun sulla on jännät paikat siellä! Ilmoittele sitten täälläkin heti kun kerkeet! Pidän peukkuja!
Vargynja: Ovis pyritty hyödyntämään mahdollisimma tehokkaasti, jos se se oli. Luulen kyllä että oli ja että ei tärpännyt. Onko teillä pöytäkone vai läppäri? Läppäreillehän on myynnissä semmoisia alustoja, joissa on tuuletin, luulisi olevan ihan kätevä näillä keleillä. Meillä oli entisessä koneessa semmoinen, kun tuppasi kuumenemaan liikaa.
Tuulia: Hyvä että gynellä kaikki näytti hyvältä, ehkä se tätikin sieltä pian saapuu.
Nonna: Ihan mielettömän hyvä ajoitus teillä ollut! Toivottavasti tärppäsi! Jei!
Chipmunk86: Erittäin hyvä pointti, ärtyisyyden täytyy olla oire tärpistä! Kerroin myös miehelleni tämän teorian, ei uponnut :laughing005. Teillä ajoitus kuulostaa myös aika onnistuneelta, toivottavasti tärppää!
Gatusa: Juu mulla on juurikin tuollaiset oireet aina puolessa välissä kiertoa, yks kaks yhtenä päivänä oon ihan hirviö, mutta sekin kyllä vaihtelee kuukausittain vähän. Mites käännöksen kanssa kävi, tuliko valmista?
Lana: täällä on peukut pystyssä että täti ajaa ojaan :)
Tyttötiikeri: Meillä onkin sitten aika sama aikataulu kierrolla, jos sullakin ollut su ovis!

ON. Ei mitään uutta, kp (öööööö) 17. Tätiä ootellessa...
Ihanaa kun kohta on viikonloppu ja lupasivat että nämä helteet jatkuisivat vielä juhannukseen asti!!!
:happy093

Kiva kuulla Allison, että pennun kanssa sujuu hyvin. Pidän peukut pystyssä, josko se testi kuitenkin näyttäisi plussaa.

Nyytillähän on tosi jännät paikat. Koitahan muistaa testata aamulla. Mä jännään jo tulosta ja pidän peukut pystyssä. :>

BeNe, kiitos vinkistä. Läppäri meillä on, tosin suurimmat ongelmat on olleet parin kaverin koneilla (ja mokkulalla, jota ei onneksi tänä kesänä ole vielä tarvinnut.) Ei kylläkään tämäkään välttämättä kovin paljoa kovempia helteitä kestä, sen verran kovaa jo nyt puhisee. Vähän uudempi kone voisi tietysti myös olla ratkaisu, mutta luulenpa että se hankitaan vasta kun vanha vetelee viimeisiään, ei raha kuitenkaan puissa kasva. Hienoa että ovis on siellä hyödynnetty. Älä nyt heti alkuun heitä kirvestä kaivoon. Kahden viikon päästä sen vasta näkee, tärppäsikö.

Nyytti älä pidä meitä jännityksessä! heti tuut kertomaan!!!! :)

Hei pitää kysästä sellasta asiaa oon varmaa koko ajan tavallaa laskenu väärin eli siis kuukautiskierto... ensimmäinen päivä lasketaan siis ensimmäisestä vuotopäivästä...mut mihin se loppuu? siis päivää ennen kuukautisten oletettua alkamispäivääkö? Oon aina ite laskenu että kun kierto on sen 31pv nii et toi 31 päivä on tavallaa viimene ja tavallaa sitte taas eka? :D oon varmaa luullu vääri :D:D??

ps. sain miehen kellistettyä tänäänkin ja armotonta nippailua ollu koko illan alavattas!!! siis ihan kädellä tuntee vattanpäältä...jännää..

Nonna, Kierto alkaa tosiaan ekasta vuotopäivästä ja loppuu päivään ennen seuraavia kuukautisia :) Eli tiputa tosiaan se yks päivä laskuista pois :)
Hyvä että sait miehen kellistettyä! ;)

Mä tuun kertomaan aamusta kun koneen availen, kiva ku jännäilette mukana :)

Elmiina Kiitos! Siinä olikin paljon enemmän vielä muuttujia kun mitä osasinkaa arvata :o Ihan raaka mansikka vielä näissä asioissa :biggrin Nyt männöö yöunet miettiessä mikä kaikki voi kusta tärkeessä projektissa /:

Lanalle peukut pystyssä täällä!
Chipmunk ja Musicbox kyllähän nuo oireet ovikselta kuulostaa, toivotaan että ootte molemmat saaneet sen hyödynnettyä ja tervetuloa piinailijoiden joukkoon! :D
Nyytti jännittää sun puolesta! Toivotaan parasta!!

kopiotu
ON: kp 26. Omituisia vatsakipuja oli tänään. Ihme viiltävää kipua alavatsalla, vähän navan alapuolella, tai no tossa navan ja häpyluun (?) välillä, ihan kun siitä olis suoraa linjaa puukolla joku vetänyt, hitsin häijyltä tuntu. Saman laista kipua oli myöhemmin päivällä myös oikeella alavatsassa... Hetken jo kävi mielessä et voisko olla kiinnittymiskipuja, (heh, toivossa on hyvä elää), mutta jos oviksesta on vasta 4 vrk niin ei mitenkään voi olla... Olipa mitä hyvänsä, niin onneksi kesti vaan vähän aikaa ja nyt on hellittänyt kokonaan...

Plussahan sieltä tuli :)

Testiviiva ei ollu ihan yhtä tumma kuin kontrolliviiva, mutta ihan selkeä plussa kuitenkin. Jospa pikkuinen olis nyt kaivautunu kunnolla aloilleen,kun tuhruttelua oli niin moneen otteeseen. Huolehtiminen alkoi kyllä samoin tein, mut ei auta kun odotella ja kysellä neuvolasta, että seurataanko hormonitasojen nousua nyt mitenkään kun ed raskaus päättyi miten päättyi.
Sain vaivoin oltua sen melkein 4h pissaamatta, kun poika heräs puol kahelta ja tuli viereen niin kävin silloin vessassa, ja sit heräsin jo puol viideltä uuteen hätään ja kärvistelin kelloa kattelen vajaan tunnin ennenku oli pakko nousta vessaan. Jospa tekis parin päivän päästä uuden testin vielä ja toivois että sais pidäteltyä vähän pidempään :)
Viikkoja olis laskurin mukaan nyt 4+2♥

Ihana lukea plussa uutisia. Onnea Nyytille.

Omia uutisia ennen kun pääsen seuraavaan ovikseen asti. Kierron 6. päivä menossa ja täti korjasi kamansa jo toissa päivänä (neljäntenä päivänä ?) aikasemmin kivuttomat tädin vierailut on ollu niukkoja ja nopeasti ohi. Nyt vuoto oli kyllä nopeasti ohi mutta niin kivulias olla että jouduin kesken päivän lähtemään töistäkin kun olin tuupertua trukin rattiin ): Onko helle voinut olla osallisena asiaan ?

Onnea nyytille! <3 Ja paljon, paljon tarrasukkia!!

Mää tein kyllä toissayönä yövuorossa jotain tosi tyhmää... Tein varauksen kirpparilla myynnissä olevasta kehdosta, siis aivan ihana se kehto, ja jos ei se eka sitä osta niin saan sen... Koitin myöhemmin perustella tekoa itselleni sillä että onhan meille perheeseen tulossa vielä yksi pikkuinen lisää marraskuulla, että ompa sitten vaikka häntä varten, jos meillä ei ole vielä siihenkään mennessä onnistunut tämä homma....

Mulla ei oikeastaan ollu ennen eskoista oikeaa vauvakuumetta, vaan se oli vähän järkeillen ajateltu, niinku koko liitto ja suhde muutenki lopulta, niin nyt on ihan kauheeta tämä pakottava tunne ja tarve tulla vielä uudelleen äidiksi. Rakastan kyllä aivan yli kaikkeni tuota poikaa, siitä ei ole kyse ollenkaan, mutta tämä tunne, kun kuumeilee näin kovaa, jotain aivan uutta!

Lähdetään jo nyt ulos, kun ilma antaa periksi, meillä on koirahoidokkikin nyt yli viikonlopun niin pääsee vähän sitäkin ulkoiluttamaan :)

JES NYYTTI ONNEKSI OLKOON HIRRRRRRRRRRMUISESTI!! <3

Tulehan sinäkin sitten rupattelemaan tuonne plussanneisiin tästä ryhmästä.. Tarrasukkia mukaan, nyt kaikki menee hyvin kunhan et stressaa liikaa <3 :) (tiedän, helpommin sanottu kuin tehty ;D)

JA NYT KAIKKI MUUTKIN!!! LISÄÄ VAAN PLUSSIA!! + + + + + + + + + <3

:hello2 ONNEA NYYTTI HIRMUISESTI!!! Pidän sinulle nyt kaikki peukut, peukkuvarpaita myöten pystyssä! Koetahan olla murehtimatta.

Onnea ihan sairaaaaan paljon Nyytti :blob3

ON: Meijän poika on ollut mukavassa kuumeessa melkein koko viikon. Eilen oltiin lääkärissä ja korvatulehdukset molemmissa korvissa, johan edellisestä on kaksi kuukautta aikaa. Lisäksi muksulla on myös vauvarokko. Tämä on kyllä ihan oma diagnoosi mutta kyllä mä sen noista tulleista näpyistä osaan päätellä :)
Huomenna on sitten kp30 ja menkkapäivä. Eipä kyllä tunnu *sormet ristissä* että menkat olisi alkamassa. Tosin edelleen luulen sen antibioottikuurin siirtäneen vähintään parilla päivällä menkkoja muutenkin. Joka tapauksessa nyt jännitän täällä enemmän kun laki sallii, eikä se varmastikaan tee kierrolle yhtään hyvää :rolleyes:

Takaisin