Raskaaksi 2012

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Dark
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä sanoin sekä ajanvarauksessa että neuvolahoitajan vastaanotolla selkeästi, että tiputtelua oli sunnuntaista torstaihin mut en oo varma pitäiskö sitä laskee (jostain kuulin keväällä että se lasketaan kuukautiskiertoon mukaan), sanoin myös selkeästi, että varsinaista vuotoa oli pe-su ja tiputtelua jonnekin keskiviikkoon asti ja sanoin että mulla on ylhäällä myös kiinnittymisvuotopäivät kun luulin menkkojen alkavan. Ei niitä kiinnostanu mitkään kiinnittymispäivät, suoraan ne laski sen lasketun ajan siitä tiputtelusta lähtien.

elenna kirjoitti:

diabolicat, ihana juttu, että siellä masussa oli hyvinvoiva vauvanalku :) Kiertopäivä 1 lasketaan siitä ensimmäisestä kunnon vuotopäivästä, eli tiputtelut kuuluu edelliseen kiertoon. Ja onhan ihmisillä myös muuten eripituisia kiertoja. Tsemppiä jatkoon!

Heimoi kaikille!

Siitä on jo piiiitkästi aikaa kun olen viimeksi kirjoitellut. Olen juminut toiselle foorumille ja jotenkin tämä foorumi on jäänyt. En tiedä mitä olette kirjoitelleet, en jaksanut lukea niitä n. 10 sivua keskusteluista.

Mutta, täällä edelleen yritys päällä, tuloksetta. Ovisaika pitäisi olla käsillä;  Tämä kierto on kyllä eriskummallinen. Aiemmin olin varma että ovis tuli kp10 tai jotain. Nyt ovislimoja ym. kuitenkin alkoi ilmaantua muutama päivä taaksepäin. Tänään jomotellut alamahaa, mutta toistaiseksi ollaan ilman niitä tyypillisiä oviskipuiluja. Uskon kuitenkin, että ovis on ollut jossain välissä kiertoa, mutta dpo- päiviä voi vain arvailla. Joko dpo0 tai dpo6, jopa 8.. tai dpo-1. Ehkä. Ovistahan en tässä kierrossa tikutellut, kun oma ajatus oli, että ovis tulee säännöllisesti tiettyinä kiertopäivinä ja that´s it. Tulipa todistettua, että saatoin erehtyä. Ellei huominen taas tuo uutta tietoa tullessaan :D Äh, miehen kanssa kaksin kotona, esikko mummolassa. Noh, mies on ku hanurille ammuttu karhu, kiukkuaa ja jupisee. Tympii koko jutina, etenkin kun suht pitkä työputki taas takana ja samanmoinen edessä. Aamupäivällä vielä haaveilin, että olis päästy hyödyntään kenties tää laatuaika, mutta eipä sitte vissiin :| Onneksi aamulla pikatalleteltu, joten se olkoon ainut toivomme. Toimii joko täsmäiskuna tai todennäköisesti toimimatta. Näillä mennään.

Tämä ärrimurri toivottelee kaikille sateesta huolimatta ihanaa viikonloppua :)

Onpa ollut raskas syksy :(
Kkm heinä-elokuussa ja nyt melkovarmasti kemiallinen, ei nuo testiviivat enää kunnolla edes silmään erotu.
Kokemuksia, miten nopeasti vuoto alkaa?... vai onkohan mussa siinäkin suhteessa jotain vikaa kun on tuo kkm taustalla. 

No mä en tiedä voinko mä sanoa yhtään mitään nyt tähän asiaan, mutta itsehän käytän lisäravinteita myös nyt raskauden aikana, kävin vaan ravinneneuvonnassa tsekkaamassa, mitä mun pitää jättää pois ja mitä syön ja minkä verran. En siis käytä ollenkaan raskauden aikana käytettäväksi suunniteltuja vitamiininappeja.

Osaa näistä napeista syön pitääkseni limakalvot ja kohdun kunnossa ja vähentääkseni riskiä keskenmenolle. Itsellänihän on kohonnut riski keskenmenoille ja ennenaikaiselle synnytykselle, pienelle sikiölle ja sikiövaurioille. Toistaiseksi on tää Salamatkustaja pysynyt matkassa eikä ole ollut mitään vuotoja tms. kiinnittymisvuodon jälkeen.

Jossain määrin toki joudun käymään mielessäni taistoa siitä, uskoako virallista kantaa vai luotanko henkilöihin, joilta olen ihan oikeasti saanut hirveästi apua elämääni terveyden saralla (ja jotka ovat osanneet ohjata mua oikeisiin tutkimuksiin ja asiantuntijalääkärille sairauteni suhteen) ja jotka tuntuvat tietävän myös sikiön tarpeista (tosin näkemykset eroavat jonkin verran virallisesta kannasta).

Toisaalta juttelin kyllä syömistäni lisäravinteista neuvolahoitajan kanssa eikä hän tyrmännyt valitsemaani tietä.

Moi,

diabolicat, sinulla on aika erikoislaatuinen tuo tilanne, ja hyvä, että olet itse selvillä asioista. Ja raskauskin kuulostaisi etenevän hyvin :)

evo, :( :( :( voi kurja että sinulla piti olla nyt taas noin huono onni. Huonoltahan tuo nyt sitten näyttää. En tiedä, mutta vuodon alkaminen on varmaan aika yksilöllistä...varmaan kumminkin sitä nopeammin mitä nopeammin hcg laskee.

Hurick, tsemppiä loppukierrolle!

Juliah, kyllä siinä ihan selvä väri näkyy viivassa. Onneksi olkoon! :)

mamis88, joo mullakin takkusi se tyhjennys siinä tuulimunassa. Kun lopulta pääsin kaavintaan niin olin jo niin onnellinen. En kyllä haluaisi kokea toista tuulimunaa :O Jatkoa ajatellen jotenkin tuntuu paremmalta, että sullakin meni nyt ihan eri tavalla. Kurjan huonoa tuuria sulla kyllä :( Toivottavasti teillä pian tärppää uudestaan!

Eea, hieno juttu, että on kuitenkin nyt sitten päivämäärä selvillä. Pian se aika kuluu :)

bútterfly85, tsemppiä jännäilyyn.

Gatusa, joo en kyllä kenellekään toivoisi tuollaista mitä sinä joudut käymään läpi :(

nonne, kannattaa aluksi tikutella vaikka niiden testien ohjeiden mukaan :) Eli olikse nyt niin että 28 päivän kierrossa kp11 alkaen..29 päivän kierrossa kp12. Myöhemmissä kierroissa voi sitten vaikka aloittaa vähän myöhemmin, jos kokee ne ekat päivät ihan turhiksi.

Olin viikonlopun reissussa ja ihan mukavasti meni, vaikka eilen olikin vähän ankea keli... Tänään mennään 8tta päivää oviksen jälkeen. Ens viikonloppuun pitäisi odottaa tämän kierroksen tuloksia. On tässä välillä tullut mietittyä, että milloinkahan olis meidän vuoro...

Kurjaa kun tänne on taas tullut näitä keskenmenouutisia :( :( Onneksi plussaajiakin on tullut tasaiseen tahtiin. Tässä tilastoa:

Tilastoa: Plussanneita tällä palstalla yhteensä tammikuusta alkaen 63, joista tänne tietoon tulleita keskenmenoja 10.

Tammikuussa plussia 6, Helmikuussa 7, Maaliskuussa 4, Huhtikuussa 3, Toukokuussa 8, Kesäkuussa 7, Heinäkuussa 8, Elokuussa 8, Syyskuussa 3, Lokakuussa 8, Marraskuussa 1

Plussista 45 on tullut alle puolen vuoden yrityskierroilla, 9 plussaa on tullut yli puolen vuoden mutta alle vuoden yrityskierroilla ja plussista 9 on tullut yli vuoden yrityskierroilla.

Uudet jäsenet: Jos haluatte niin voitte käydä tutustumassa meidän pidempään palstalla olleiden taustoihin täällä: Raskaaksi 2012 jäsenien taustat. Voitte myös halutessanne kirjoittaa sinne omista taustoistanne! :)

Plussanneet
: Älkää unohtako liittyä tänne: Raskaaksi 2012-ryhmässä plussanneet!

Syyskuussa plussasivat: mame, j3nni, vanilj,

Lokakuussa plussasivat: Tantziki, diabolicat, Enah, mamis88, Suhwi, Lumimarja, evo, jessica3

Marraskuussa plussasi: Juliah

Km: sarah81, mamis88, evo? :( :(

Huomentapäivää jälleen, leidit! Juliah näkyy saaneen plussan, onneksi olkoon! Ja evon tilanne jännittää kovasti - toivottavasti ei nyt kumminkaan olisi kemiallinen vaan pikkuinen pysyisi matkassa!

Täällä on meneillään 9 dpo/dpiui ja tissejä on päiväkausien ajan jomotellut niin maan vietävästi. Testasin irrotuspiikin hCG:n poistumista elimistöstä ja raskaustestit näyttivät negatiivista jo torstaina. Yllättävän vikkelästi tuo hormoni siis poistui. Lugesteronit aloitin tiistaina (3 dpo/dpiui) ja ne tietysti saattavat aiheuttaa tissien arkuutta. Tällä kertaa eivät onneksi ole tehneet miusta raivotarta niin kuin toukokuussa! Semmoinen vaikutus noilla Lugeilla kyllä on, että minuu nälättää koko ajan. Vitsailin siipalle, että jollei tässä ala kertyä kiloja raskauden takia niin kertyypähän niitä ainakin syömisen myötä!

Kyllä nyt jännittää olisiko meillä vihdoin tärpännyt. Pitäis kaiketi malttaa odotella tuonne viikonlopulle mutta saattaapi käydä niin, että testaan jo vähän aikaisemmin. Clearbluen herkkä testi odottaa laatikossa.

no jo nyt on kumma. 
PregCheck antoi plussan. Aika haalean mutta ihan selkeän. Ja David negan.
Mitä ihmettä tämä nyt on...

evo, laitanpas vielä tännekin...jos sait samana päivänä sekä plussan että negan niin sitten ehkä luottaisin siihen plussatestiin!

Catriona, toivon kovasti teille nyt lopultakin plussaa ja vielä enemmän, ettet joutuisi taas pettymään....

Täällä myös dpo9 meneillään. Rintoja on jomotellut ovulaatiosta asti tai oikeestaan enemmän ja vähemmän keskenmenosta asti, että niistä nyt ei oikein ota selvää. Lauantaita odotellessa. Tai tuhruiluhan voi alkaa sitä ennenkin jo...

Hyvää tätä viikkoa kaikille :)

Voi EVO kyllähän tuo nyt on ihan plussa eikä ees mikään haamulainen...onpas siellä nyt kinkkinen tilanne.....mulla meni ainakin monta päivää ennenkun lähtivät tummentumaan ja ikinä ei kyllä ees kontrolliviivan tummusia tullut....

Catriona: Täällä niin toivotaan teitin puolesta <3  ja Elennallakin jännitysnäytelmä päällä....
Puuuuuh puuuuuuuuh!

Evo elä vielä heitä kirvestä kaivoon! :) Saattaappi hyvinki olla, että siellä kyytiläinen testejä sekottelee. Jos lienee ne testit eri herkkyyksisiä? Tsemppiä ja peukut pystyyn, että tärppäis sielläkin! :)

Elenna  ja Catriona  Plussatuulia kauhiasti! :)

Hei kaikki, Piiitkästä aikaa tännekin eksyin. Ihan ensiksi ihan älytömän paljon onnea kaikille plussanneille :) Ja sitten perään paljon voimahaleja kaikille tädin kohdanneille. Mulle tuli varmaan sitten elämäni eka keskenmeno, varhainen sellainen, luulisin. Mun kierron piti alkaa tänään ja niin se alkoikin... mutta menkat alkoi myös viime keskiviikkona. Ne oli ihan oudot ja mietin jo silloin että nämä ei nyt voi olla oikeat. Mitään ei oikeastaan tullut, mutta kun miehen kanssa yritettiin pupuilla niin sittenhän ne taas roihahti, sitten taas ei mitään... paitsi sellaista vanhan oloista. Tänään tosiaa oikea täti tuli sitten ihan rynnistämällä :( Täällä siis yk 4 alkoi juuri. Täti-päivät on ollu tähän mennessä tosi rankkoja pettymyksiä, kamalia päiviä. Toivottavasti se helpottaa joskus. En uskalla ajatellakaan enää että tulisin ikinä raskaaksi... ja juu, vasta 3 kertaa takana, joten ei ole vielä mikään hätä..

Hei,kanssasisaret!!

Onnea raskautuneille ja tarrasukat ja liimat ja ihan kaikki apuvälineet mukaan...näistä me nyt pidetään kiinni!!!!

(.) Pikapäivitystä...kp 28 sain pregchec testiin haamulaisen..kp 29 jo haalean viivan.. seuraavaksi testailen vielä digillä loppuviikosta...olojen puolesta kyllä ollaan hyvinkin raskaana. Tämä kierto meni omasta mielestä hunningolle..pupuiltiin ainoastaan 2krt ja nekin peräkkäisinä päivinä ihan fiilispohjalta. ( kp:nä 13 ja 14 ) Suunnittelin jo oviksen tikuttamista ja pikkujoulu asua ja alkomahoolin ottamista..mutta,mutta näin siinä sitten kävikin!!

Plussapuhureita ja onnistumisen riemuja teille toivottelen ja toivon etten joudu tänne palaamaan..

Catrionan tilannetta jännätään kovasti!!!

Oolalaa, onnea Toive3:selle plussasta! 

Yhä jännemmäksi käy evon tilanne. Oliko toi Davidin testi ihan normaalivahvuinen (ei siis se superherkkä 10 miun testi)? Just olin yhteydessä Pregcheckin aspaan kun ei niiden pakkauksissa eikä nettisivuilla ollut mainintaa testien herkkyydestä ja sain kuulla että se on tavanomainen 25 miu. Mulla on semmoinen hämärä muistikuva että Davidin normitesti olisi samaa luokkaa. 

Voi kurjuus hehel, kyllähän toi keskenmenolta tai kemialliselta vaikuttaa. Toivottavasti teillä tärppää pian uudestaan - sehän on ainakin periaatteessa lupaavaa että teillä tärppäsi näinkin pian, vaikkei salamatkustaja pysynytkään kyydissä. 

Suhwin vaavin työnimi aiheutti kyllä totaalisen repeämisen. Työpaikalla, luonnollisesti. 

JEEEEEEE, MÄ OLEN BÄK!! emoticon

Viisureiden poisto siirtyi mun flunssan takia kolmella vkolla, joten viime kiertokin meni hukkaan.. Eli nyt sitten täällä ilmottautuu viime perjantaina viisurinsa poistattanut hamsteriposkinen nainen!! :) Kolme lähti kerralla ja muutenkin laittoivat suun edustuskuntoon. :D Kolme tuntia nukutuksessa. Mieluisa kokemus tuo nukutus, tosin ei tämä jälkiolo ole mitenkään ihana.. Soseita puputtanut nyt sit perjantaista asti. NÄLKÄ!! emoticon

MUTTA nyt sen yrityksen voi aloittaa OIKEESTI. emoticon Tällä vkolla pitäis ovuloida.

Onnittelu kaikille plussanneille!! emoticon

Mä alankin nyt kahlaamaan noita vanhempia tekstejä läpi. Toki olen käynyt välillä kurkkimassa, mutta pysynyt taka-alalla.

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!!

Ensinnäkin onnea kaikille plussanneille! Jee!
Täällä tehty ensimmäisen positiivisen testin jälkeen vielä 3 positiivista testiä :)
Tänään tein viel clearbluen digi testin ja raskaana ollaan, vau.fi laskurin mukaan viikkoja olisi 4+4. Neuvolaan varmaan pitäisi soittaa ja varailla ensimmäistä aikaa! Vieläkin kädet tärisee ja jalat meni ihan veteläksi kun testiä katsoin ja se oli positiivinen!

Kaikille paljon tarrasukkia matkaan ja toivotaan että pienet pysyy matkassa mukana! Ihanaa tiistaita ihanaiset naiset!

Takaisin