Raskaaksi 2012

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Dark
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Moi,
aamulla testasin Davidin liuskatestillä kuten eilenkin ja ihan samanlainen haamu tuli, ei yhtään vahvempi... Digitesti kertoi kuitenkin että raskaana 1-2 viikkoa. Pitää testata vaikka ylihuomenna tuolla Davidilla uudestaan..oudon haalea se viiva nimittäin on. No, pitää yrittää nyt olla murehtimatta liikaa. . .

evo: Onnea positiivisesta digitestin tuloksesta. Mä esikoisesta kans testasin Davidin liuska r-testeillä ja mulla ei se testiviiva tummunut ollenkaan vaikka raskaus eteni ihan normaalisti.

elenna: Kiitti! Tsemppiä sinullekin jännäilypäiviin :)
Suhwi: ei oo teillä enää pitkä aika varhaisultraan :) pääsette näkemään että kaikki hyvin :)
evo: Onnea plussauksesta!! Ja ihanaa odotusaikaa :)
Jessica3: Onnea myös sinulle odotukseen!! :)
Eea: Tervetuloa joukkoon!! :) Minusta noita asioita onkin hyvä pohtia jo etukäteen ja jutustella miehen kanssa...kaikista tuntemuksista, niin iloista kuin peloistakin :) Helpottaa kumpaakin kun saa käsitellä asioita ja puhua niistä toisen kanssa. On jotenkin helpompi sitten suhtautua kummankin tulevaan perheenjäseneen sekä sen mukana tuomaan elämänmuutokseen :)
Lumimarja: Ihanaa odotusaikaa!! :)

Täällä kp 29/29...Taitaapa olla, ikävä kyllä :( täti täällä ovella saapumassa...masua jomottaa siihen malliin välillä! ääh miten turhautunut olo voi olla...innoissani (tiedän että liian aikaisin innostuin) jo katsoin laskuristakin että jos ois tärpänny että minun synttäripäiväksi sattuisi la mut nytpä senkin varmaan voi unohtaa ja voi vain itseä syyttää kun annoin itseni jo innostua mahdollisesta tärpistä :( Mutta ei se auta kuin alkaa sitä greippimehua kokeilemaan ens kierrosta...kunpa vain nyt tulis se täti niin pääsis seuraavaan kiertoon uutta onnea kokeilemaan :)
*muoks* Unohdin mainita että lisäksi päätin tilata niitä ovistestejä jos niistä vaikka apua olisi sen bongaukseen :) Vaikka ei pitäis tärpin peittojen heiluttelun vähyydestä ollakaan kiinni (tai siis päinvastoin..no kuitenkin määrällisesti vähintään joka toinen päivä)..tulispa vain sitten vaikka varmuus että tuleeko ylipäätään niihin testeihin vahvoja viivoja ollenkaan...Onko teillä muilla kokemuksia niistä David-ovistesteistä? Toimivatko?/Näyttävätkö vahvat viivat jos ovis on tulossa?

Puuh...plussatuulia kaikille nyt oikein kovasti!!++++

nonne: Kiitos, vaikka tällä hetkellä on ihanuus kaukana, kun naama vihreenä taistelen yrjöä vastaan. Toivottavasti siellä täti tajuaa pian olla ilmaantumatta paikalle :)

Mulla on eka ultra vasta 14.12. Toisaalta vähän harmittaa, mutta sitten taas onhan se kivempi ettei tarvitse jälleen maksaa itseään kipeksi raskausajan ultrista. Ainakin 3 kertaa tullaan asukas kuitenkin ultraamaan, mikäli siis pysyy matkassa. Eli siis np-ultran tekee ihan normaalisti kätilö, rakenteen ultraa lääkäri ja rv 30 tienoilla lääkäri ultraa vielä kertaalleen sydämen rakenteen.

ensinnäkin onnea uusille plussanneille oli kyseessä raskaustesti tai ovistesti :)
on: sairaalassa käytiin tosiaan tänään ja veriarvot euroopan normien mukaan on aika huolestuttavat mut tääl sanotaa et on hyvät. selitin Eidin vuodon ja eilisen suihkuepisodin eli vuoto ->nainen lattialla niin tuttu lääkäri sanoi vain "ai kamala" no ei se lause mua paranna tai vuotoa lopeta. koepalaa ei ollu ees viel tutkittu, lauantaina uudestaa sairaalaan kuulemaan vastaukset ku lääkäri soitti ja sano et ne tulokset tarvitaan. ja maanantaina tulee päätös mitä tehää. että sellaista täällä vuoto ja kipuja...yritän pysyä hengissä, yskiessä vaan tuppaa verta tulemaan kans joten lähes tauotta vuodetaan koska yskin lähes tauotta.

Lumimarja: Kiitti! Toivottavasti vointisi paranee jotta saat nauttia raskausajastasi!! :)
Gatusa: Oi että on kyllä meininkiä siellä...vähän erilainen suhtautuminen siellä kuin Suomessa tuollaisiin vakaviin asioihin :( Toivottavasti se lääkäri saisi sen verran vauhtia tulosten saamiseen että näkevät mitä sieltä ilmenee. Kurjaa on kyllä kieltämättä että tuollaisen asian kanssa ei asia etene :( Tuollaiset määrät kun vuotaa niin johan tuo on ihan hengenvaarallista! Toivottavasti asiat alkaa nyt rullaamaan siellä ja sut saadaan kuntoon :)

Gatusa, jos ne ei nyt hoida sua kunnolla niin koittakaa vaikka mennä sinne yksityiselle. Oon ihan huolissani susta :(

Lumimarja, tsemppiä odotteluun!

nonne, kyllä minäkin katson aika usein jo ovispäivän selvittyä, että milloin olis laskettu aika :D Viimekin kuussa olis osunut just kesäpäivänseisaukselle, mutta nyt sitten siirryttiin heinäkuulle. Ei voi mitään. Harmi jos sinne täti taas saapuu :/ Kumpa ei! Niin, ja mulla on David-ovistestit ja saan niihin nykyään ovispäivänä ihan selvät viivat, sellaset suunnilleen yhtä tummat molemmat viivat. Jos plussa näkyy aamulla niin yleensä sitten illalla tulee oviskivut.

evo, tsemppiä sinne! Toivotaan, että viiva vahvistuu!

Suhwi, toivotaan että kaikki on hyvin teillä :) Mut ei mua ainakaan harmittanut sitten, kun tuulimuna havaittiin, että olin ollut sitä ennen onnellinen ja nauttinut raskaudesta. Pahempi on, jos pelkää turhaan. :) Keskenmenon jälkeen voi kyllä olla aika epävarmat fiilikset...saas nähdä sitten jos oon joskus itse vuorossa...

Eea, tervetuloa :) Ihanaa, että jos teillä aletaan jo yrittämään. Mua ainakin hieman harmitti, kun ei oltu aloitettu jo jonkin verran aiemmin. Asia oli hautumassa melkoisen pitkään....

Oma napa on tilanteessa dpo5. Eli 5 päivää ovulaatiosta ja 9 päivää kuukautisten alkuun. Ens viikolla pitää olla kuvittelematta mitään turhia.

Tsemppiä kaikille. Ei kuulkaas anneta nyt tän harmaan syksyn masentaa!

Minäpä palaankin sitten tänne yrittäjiin uudestaan.. tosin en usko, että raskaaksi kerkeän enään uudestaan tulemaan tämän vuoden puolella..

Eli kävin siis tänään vuodon ja kipujen takia lääkärissä, jossa sitten ultrassa todettiin varhainen keskenmeno.. se olikin menny näköjään aika lailla samantien kesken, koska kohtu oli jo tyhjä.. Lääkäri sanoi, että niiden mittapuulla 2 peräkkäistä keskenmenoa on huonoa tuuria, jos kolmaskin menisi kesken niin sitten ne rupeaa vasta tutkimaan enemmän.. Sanoi myös, että uudestaan voi yrittää silloin kun on siihen valmis, koska kohtu on jo tyhjä, niin periaatteessa ei tarttisi edes odottaa niitä yksiä kuukautisia.. Mutta, katsotaan..

Mamis88, suuret pahoittelut keskenmenosta :( Hyvä kuitenkin, että kaikki oli tullut itsestään ulos. Se tyhjentäminen voi joskus olla melko hankalaa :/

mamis88: voih :( oon pahoillani että kävi noin :( Mutta hienoa kuitenkin että saatte heti kun itse haluatte alkaa uudestaan yrittämään :)
elenna: Kiitoksia vastauksestasi! jospa ne nuo testit sit näyttäis sen ovispäivänkin niin osataan täällä vielä "varmuuden vuoksi" ovis- ja seuraavana päivänäkin pupustella :) mutta toivon nyt parempaa onnea sinulle tähän kiertoon!!...täällä täti siis tulla tupsahti :( niinkuin arvelinkin. Osaatko sanoa milloin kannattaisi (suurinpiirtein) aloitella tikuttelut? Mulla siis kierto on ollu nyt näköjään sitä 29 (poikkeuksellisesti se edellinen oli muistaakseni sen 27 mut näköjään muuten on tuo 29 aika lailla pitänyt paikkaansa)? aika säännöllinen on tuo kierto ollut :) jos on jotain vinkkejä niin olisin kiitollinen :) taitaapa niiden testien mukana tulla joitain ohjeitakin millon ne kannattaa aloitella? :) 

Mukavaa viikonloppua kaikille!! :)

mukava kuulla että edes täällä musta välitetään :) huomenna tulokset käydää kysymäs inshallah ja maanantaina taas sairaalaan eli inshallah leikkaavat sillo ku eihä täs ole muuta mahollisuutta enää. yksityisel ei kuulemma välitetä ja ties vaik kuulemma poistaisvat samantien kohdun. tosin en oikei usko sitä lääkäriä joka sano sen. se ite sano mun miehelle ettei mun miehen pidä kääntää kaikkea mulle etten huolestu, unohti vaa lääkäri et mä osaan tulkita verikokeiden tuloksia ITSE...pari koetta oli iha normaaliarvoissa mut loput oliki sit kaikkee muuta. eli verenkuvan ottivat ja jostai kumman syystä raskaustestin vaikka mä en mitenkää voi olla raskaana ja multa otettii pari viikkoo sit samat kokeet. arvot vaa alkaa olee entistä huonommat ja sit alkovat neuvoo mitä mun pitäs syödä...

Hups tuli sitten melkein kuukauden tauko opiskelukiireiden takia täältä. Yleiskunto oli sen verran hyvä nyt että ovikset tuli hyödynnettyä =) Nyt jännätään sitten ^^

Kiitos kaikille tervetulotoivotuksista :) Ja paljon onnea jokaiselle plussanneelle.

Meillä on tilanne edennyt siihen että kierukan poistoon on saatu aika tän kuun lopulle, joten yritys alkaa virallisesti neljän (pitkän) viikon päästä :) Ei oikein löydy sanoja. Oon todella onnellinen. Ovulaatio on varmaan sitten joskus joulukuun puolessa välissä, jos oon oikein laskeskellut. Yks kierto menee ohi tässä kierukan poistoa ootellessa ja se meinasi ensin ärsyttää, mutta ehkä mä hyväksyn tämän. Pääsin kuitenkin kunnalliselle lääkärille poistoon, joten ei tarvitse maksella kovia summia kuten yksityisellä. En malttaisi oottaa että tää kuukausi menisi jo ohi, mutta samaan aikaan tuntuu ihan hyvältä että on vielä vähän aikaa ennen tositoimia.

Luulempa että palailen sitten lähempänä poistoa asiaan, jos ei nyt mitään ihmeellistä tuu sitä ennen. Tsemppiä kaikille ja toivottavasti monta plussaa tulee tai saa alkunsa vielä ennen joulukuuta! :)

Elenna: kiitos<3 juu, onneksi on itsestään tullut ulos.. viimeksi tuulimunan kanssa ei tullut edes lääkkeillä, sen takia kaavintaan sitten meninkin.. kiitos myös nonne ja lumimarja.. ><3 toivotaan hyvää onnea ensikerralla.. :)>

ÄH...
Saattaa olla että palaan tänne puolelle piankin :(
Testasin kahdella eri testillä ja molempiin tuli tooooosi haalea viiva, paljon haaleampi kuin aiemmin. Voi kurjuus. Digitesti odottaa kaapissa mutta en taida sitä tehdä vielä. Ehkä sit huomenna jos ei vuoto ala ennen. Kyllä ottaa päähän ja lujaa.

evo: Paljonko sulla on viikkoja? Jotkut r-testit saattaa antaa virheellisen negatiivisen kun raskaushormooni on todella korkealla >500,000mlU/ml (n. rv 7-12). Toivottavasti ei pieni tipahda matkasta. Tsemppiä!

Lumimarja, kiitos tsempeistä. Mulla siis vasta ke-to piti menkatkin alkaa että ihan alussa panikoin. Hyvin todennäköistä että kemiallinen kyseessä kun niin selvästi haaleampi kuin edelliset testit.. Huomenna testaan uudestaan. Plääh.

Heippa kaikille!
Tein aamulla raskaustestin ja tältä näytti tulos :) Onko siinä teidän mielestä haamuviiva näkyvissä vai kuvittelenko siihen vain viivan paikan :)
Ehkäpä parin päivän päästä teen taas testin, niin katsotaan vahvistuuko!
Oireita on mielestäni ollut, rinnat todella kipeät, aivastaessa tai yskiessä vihlasee alavatsaan ja muutama päivänä melko samaan aikaan on ollut pahaa oloa.

Takaisin