Raskaaksi 2012

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Dark
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mamis88: Veritesti kävi mullakin mielessä, mutta sen toteuttaminen nyt on vaan hiukka haastavaa, kun mies on töissä 8-17 ja esikoista en saa mihinkään siksi aikaa. Mukaan en viitsisi neitiä ottaa, kun meidän tk:ssa pitää rattaat jättää tuulikaappiin ja ei toi meidän napero pysy paikallaan hetkeäkään + vierastaessaan huutaa kuin hinaaja. Pitää kysellä, josko joku sattuisi ensi viikolla olemaan joku päivä vapaalla tai iltavuorossa.

Tulipa muuten mieleen, että esikoisesta näytti kans liuskatestit pelkkiä haalurahaamuja, jotka ei edes lähteneet tummenemaan päivien saatossa, mutta digitesti näytti "raskaana" muutamaa päivää myöhemmin.

Lumimarja, joillakin ei vaan toi hcg imeydy niin hyvin virtsaan. Jos sulla vielä oli edellisessäkin raskaudessa samanlainen tilanne, niin eiköhän kaikki ole ihan hyvin :) Uskon kyllä, että digitesti näyttäis jo nyt, kun liuskoissakin näkyy selvästi haamut. Mulla oli kanssa sellanen tilanne, että näkyi tikuissa vain tosi epäselviä haamuja, mutta sitten digiin tuli raskaana 1-2 samaan aikaan. (Mulla tosin se oli päivänä 4+2 mistä neuvola sanoi myöhemmin, että ois pitänyt olla jo selvä viiva sillon...hyvähän se oli sanoa siinä vaiheessa kun km oli jo selvillä.) Mutta sinullahan ei siinä mielessä ole yhtään samanlainen tilanne. Kyllä se siitä :) Tsemppiä!

Mamis88, kiitti :)

Gatusa
, paranemista siis. Kyllä sut pitäs kuntoon saada :(

Tintti83, tsemppiä tuleviin ovispäiviin!

Heipsan naiset! :) Täälläpä minäkin joka päivä käyn "vakoilemassa" kuulumisia :) Niimpä hurjasti onnea kaikille plussan saaneille ja plussaisia tuulia kaikille tasapuolisesti! :) Meillä oli eilen ensimmäinen neuvola joka olikin sitten niin jännää että sai mun verenpaineen pilviin :D No mutta kaikki oli hyvin neuvolatädin mukaan :)

Toivottavasti ne haikarat nyt hoitais ne hommansa kunnolla! :) <3

jep iteki toivon samaa elenna. nyt tuli vaa flunssa ja nielutulehus lisäks ja nokka tukon. no sentää lääkearsenaali on aika laaja...löytyy se antibiootti, kuumelääke mut vuotoon ei pysty näköjää vaikuttaa lääkkeellä ja se rassaa...

heissan pitkästä aikaa!

oon pitäny kirjotteluhiljaisuutta tässä jo jonkin aikaa yllä vaikka oon melkein päivittäin käynyt tekstejä lukemassa :) täällä on ylipitkästä kierrosta selvitty vaikka ottikin kovasti päähän ootella tätiä kylään, kp 96 täti saapui sitten vihdoin. Nyt ollaan tokan kierron lopulla ja ootellaan, että pääsis testailemaan toivottavasti.

monta ihanaa raskausuutista oon täällä huomannu, ONNEA ONNEA PLUSSANNEILLE sekä tervetuloa uusille kirjoittajille :)

onko muuten kellekkään koskaan käyny niin, että on ovistesti ollut kaksi kertaa positiivinen samassa kierrossa? mä just bongasin tän! mulla oli ovis kp 24 ja nyt taas tänään eli kp 29 :o siinä välissä viiva jo haaleni.. outoa.. en tiiä mistä tuli yhtäkkiä mieleen testata uusiksi mutta näin kävi :D

kävi viime vuonna suomessa ku oltii käymäs siel, joskus ovistesti saattaa näyttää myös raskauden mutta aika harvoin. kannattaa kuitenki kokeilla mitä raskaustesti näyttää. taisin muuten siinä kierrossa olla raskaanakin mutta huonosti päättyi siitä sen verran aikaa etten muista kunnolla.

Moi,
onko muilla kokemusta tilanteesta jossa ovistestit näyttää plussaa monta päivää, tyyliin neljä, viis... Vasta nyt rupesin tarkemmin ihmettelemään kun mulla sitä hymynaamaa puski tikkuun monena päivänä peräkkäin (kolmena ainakin, ehkä neljänä, sit loppu testit kesken). Voiko tämä nyt tarkoittaa sitä että munasolu ei ollenkaan irtoa kun noin monena päivänä on ihan selkeää plussaa? Tässä tulee ihan vainoharhaiseksi ja sekopäisenä yksikseen miettii kaikki mahdolliset taudit ja syndroomat.... :/ Missä/miten tällainen mahdollisuus selviäis? Ultralla? Yksityisellä? Mihin aikaan kierrosta? Äh...

Sori tämä omanapainen postaus... on vaan niin plääh ja äh ja väsyttää että ei keksi mitään kannustavaa kenellekään kuitenkaan - - - olen mielummin hiljaa :(

evo: itellä kävi kyseisillä testeillä sama juttu. muistaakseni raskauduin siitä kierrosta, tietenkin voi olla jokin hormoni häiriö myös. tietenkin yksi mahollisuus on käydä lääkärillä kierron loppupuolella ja pyytää ultra tai verikoe josko siellä ois matkustaja matkassa. ultrallahan näke onko ovulaatio tapahtunut ja onko minkä näköistä sisuksissa eli oisko mahollisest jotakin tulosta tullut. inshallah saat hyviä uutisia :) kannattaa käydä lääkärissä.

-MJ: Onhan se mahdollista, että olet ovuloinut samassa kierrossa kahdesti. Olen myös kuullut, että toisilla ovistesti on näyttänyt juuri alkaneen raskauden. Mene ja tiedä. Ei näistä naisten kehon koukeroista ota oikein maallikko selvää (:
evo: En valitettavasti osaa auttaa. Ei ole kertaakaan ovistesti näyttänyt positiivista.

Kai mun on hiljalleen suostuttava uskomaan, että tää megakierto saattaa päättyä pienen syntymään. Eilen sekopäisyyksissäni testasin miehenikin pissan, kun olin ihan varma, että pelkkiä viivanpaikkoja olen testeihin saanut tai että ovat olleet jotenkin viallisia :D Miehen testi oli puhtaasti nega ja oma tämän päiväinen testi punertaa enemmän kuin eilinen, vaikken sitä aamupissasta tehnytkään. Pakko kai se on lähteä digitestiä ostamaan. 

Suhwi, Gatusa: Kiitos (:

Nyt mun on varmaan pakko uskoa tää todeksi.

Näin yöllä unta, että sain keskenmenon, vaikkei se nyt ihan realistisesti keskenmenoa vastannutkaan. En vuotanut unessa ollenkaan verta, vaan vessassa huomasin, että katkaravun näköinen alkio oli tupsahtanut mun pikkareihin. Siinä mä sitten vaan silittelin sitä pientä läpinäkyvää katkista sormella, en ollut surullinen, iloinen tai yhtään mitään, olin vaan. Ei olis kannattanut katsella illalla kuvia alkion kehitysvaiheista :D

Miljoonasti plussaonnea nyt kaikille! Mun mielestä on tosi väärin, että mä plussasin parin kuukauden jälkeen, enkä edes joutunut kertakaan pettymään tädin saapuessa, kun toiset on täällä haaveilleet pienestä huomattavasti pidempään.

lumimarja:ihanaa!!! inshalla pikkuinen pysyy matkassa loppuun asti. :)
iha normia nähä unia ja etenki raskaana ollessa valitettavast unet usein painajaisia... mut mul välil enneunia vaan valitettavast ja niin kävi viime raskaudes.

ole onnellinen tuosta iloisesta uutisesta :)
on: yöllä sairaalan ja turha reissu, ei hoitoa ei palvelua. olin käymäs nukkumaan ni alle minuutis yöside tulvi läpi jotai kudosta tai hyytynyttä verta ja puhast verta kuin verisuonesta. oli sit verkkarit iha veressä ja alusvaatteetki sama juttu. aika heikko olo vieläki. juuri pestyt vaatteet uudestaan pesuun siis... tuli mielee oma vuoto sairaalas operaation jälkee elokuus...

Gatusa: Kiitos ihanista sanoista (: Raskausaikana unet on mulla kyllä ollu ihan merkillisiä, millon oon ollut sotimassa ja millon juossu itseäni karkuun henkeni edestä :D Totta kai olen onnellinen, mutta samalla harmittaa, kun toisilla ei tärppää tai jos tärppää, niin menee kesken.

Kauheeta, ettei sairaalassa saa hoitoa!! Toi on niin väärin. Kaikkea hyvää sulle ja toivottavasti noi sun tulvavuodot saadaan loppumaan mahdollisimman pian.  

lumimarja: meil on Eid täällä ja huomen on vika Eid päivä...maanantaina taas normia. pääsispä klinikalle ni sais hoidettuu ittesä kuntoo ku tääl ei lääkärit ees tee mitää näköjää. mies soitti jopa poliisille ja teki valituksen sairaalast ku eivät suostuneet rekisteröimää mua tosin en ois kyl hoitoo ees saanu, vuotanu vaa käytäväl.

Lauantaita, leidit! Ihan ensiksi onnittelut Lumimarjalle plussasta! 

Vuononvaltiatar ja Enah, onpas mukavaa saada teidänkin kuulumisia ja tosi hienoa että kaikki on alivuokralaisillanne kunnossa. Vuononvaltiatarkin on jo toisella kolmanneksella. :)

Gatusalle toivotan kaikesta sydämestäni jaksamista ja sitä, että tuo vuoto loppuisi! Kyllä on syytäkin tuossa tilanteessa tehdä valitus potilasasiamiehelle! Onhan noin raju vuoto jo ihan selvä terveysriski. Uskomatonta ettei sairaalassa reagoitu tilanteeseen! >:(

Omaa napaa: Käytiin tänään inseminaatiossa, jee! \o/   Perjantaina ultrassa näkyi kaksi hienoa isoa follia ja kaksi pienempää. Koska lääkäri ei halunnut kolmos- tai nelosraskauden riskia ja ne isot follit olivat jo käytännössä kypsiä, tökättiin irrotuspiikki navan alle saman tien ja sovittiin inssi tälle aamulle. Leppoisten aamu-unien asemesta siis könysimme klinikalle, jotta siippa sai toimitettua uimarit purkkiin hyvissä ajoin ennen toimenpidettä. Oli parka kamalan väsynyt poikkeuksellisen kiireisen työviikon jäljiltä mutta jäi silti seurakseni operaatiota odottelemaan ja sen ajaksi. Itse toimenpide oli helppo, nopea (pari minuuttia) ja täysin kivuton. Ovulaatio ei ollut silloin vielä tapahtunut mutta tänhetkisistä tuntemuksista voisi päätellä sen olevan ihan hollilla. Nyt pidetään peukkuja että tällä konstilla saadaan meidän perheeseen perillinen! 

Onnea hurjan paljon kaikille plussanneille!! Paljon ihmisliimaa pienille matkustajille :)

Aika vähän tulee täällä nykyään pyörittyä..
Omassa tilassa ei juurikaan mitään uutta, täti tuli ja toivon mukaan häipyykin kohta. Nyt menossa kp 4 / 30-32-??. Napsin tämän kierron Disperiiniä, tarkoituksena ohentaa verta ja vähentää tukosten riskiä, lukeman mukaan joillekkin ollut apua. Saa nähdä onko meille.

Catriona, hienoa :) Toivotaan, että nyt nappaa sitten kiinni :) Mennäänkin aika samoissa nyt sitten...mulla on mahan puristeluista päätellen ovulaatio tapahtumassa jokseenkin juuri nyt ja aamulla tuli testiinkin plussa. Ja illalla oltiin sänkypuuhissa. Eipäs sitä koskaan tiedä...

Gatusa
, jaksamista. Hyvä että miehesi huolehtii sinusta....

Lumimarja, paljon onnea :) Ihan oikein on, että sait plussan :) Turvallista raskautta sinulle.

evo, oon kuullut muidenkin kertovan tuollaisia juttuja, että et ainakaan ainut oo. Muistaakseni yks niistä kertojista myös plussasikin, mut en muista oliko samalla kierrolla.

MJ, ovistestit saattavat näyttää loppukierrolla omiaan. Joskus reagoivat raskauteen, joskus johonkin muuhun. Siitä syystä testailu pitäisi lopettaa plussan saatuaan. Yksi vaihtoehto on sekin, että sillon aiemmin ovulaatio ei onnistunutkaan tapahtumaan ja sen takia nyt tapahtui uusintayritys.

Enah, varmasti jännittää tuo neuvolassakäynti. Hyvää jatkoa raskaudelle :)

vuononvaltiatar, viime viestissä unohdin kommentoida sinulle, mutta ihana kun et ole meitä vielä unohtanut :) Minäkin melko säännöllisesti stalkkaan siellä teidän plussausketjussa ;) Ihanaa, että sinulla on raskaus edennyt hyvin. Tsemppiä jatkoonkin!

PePa, kiva kun tulit kurkkaamaan kumminkin. Tsemppiä taas tälle kierrokselle! Toivottavasti Disperiinistä olisi apua.

Meillä piti olla tää tjot-kierto, ja vähän rennommin oon kyllä mennytkin, mutta silti tuli taas tänään tehtyä ovistesti ja plussahan siihen pärähti :) Nyt tuntuisi olevan ovispuristelut oikealla puolella, että kaipa sieltä irtoo. Miehelle en kylläkään oo siitä maininnut. Mut eilen illalla on makkarissakin puuhailtu. Sitä edellinen kerta oli viikko sitten, että ei nyt kamalan vireetä oo ollut, mutta ei sitä tiiä vaikka tuo eilinen riittäiskin. En näköjään pysty olemaan yrittämättä, vaikka se edessä oleva ulkomaanreissu hirvittääkin. Eilen iski taas vauvakuume, kun oli lapsivieraita kylässä. Katsotaan.

Takaisin