Raskaaksi 2012

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Dark
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Heippa kaikille!
Onpas teitä paljon uusia nimiä! Ja osa tutuista näyttää hiipuneen pois foorumilta, toivottavasti tarkottaa, että plussa on tullut!!

Oli pakko tulla vähä vauvailemaan ku pistää niin katkeraksi aina välillä. Kuulin pari viikkoa sitten, että yhden meidän kaverin tyttöystävä on paksuna. Ja kun se ei ainakaan tän miehen puolelta oo mitenkää toivottu raskaus. Sellanen hulivili on kyseessä, että jo nyt on sille jouduttu takoo päähän, ettei lähe hölmöilemään muiden kanssa, kun 'rouva' on raskaana. Oikeestaan koko parisuhde oli kaikille yllätys, kun pojalla on vielä selvästi juoksut juoksematta. No, vähän on "mailla" epäilty, että olisiko ollenkaan vahinko tämä raskaus tytön puolelta vai tapa "pitää" tämä mies. Ei voi tietää..

Mutta ehkä arvaatte kuinka paljon tällänen kuvio vituttaa, kun itellä ollu keskenmeno ja lapsi ois molemmille ollu toivottu eikä mikään peliväline tms. Ja sitten kertoivat sen uutisen vielä suureen ääneen jollain rv. vitosella. Ei oo ikinä ennen käyny näin, mutta kun kuulin uutisen, ni mua alko itkettää ja vituttaa aivan suunnattomasti. Vaikka järki sanoo, ettei se multa ole pois ja oma järjenjuoksu tässä tapauksessa on ihan idioottimaista, niin ei auta ku tunteet pelaa vastaan. 

No, järki on sen verran pysynyt päässä, että kovasti ollaan yritelty vältellä raskaaksi tuloa nyt kun on tämä uusi työkuvio. Ei vaan oikeen toimi kun kondomit ei oikee miellytä ja pillereitä ei haluttais ottaa ku kuitenki ens kesänä taas alettais yrittää ja mä oon ite ainaki tosi vainoharhanen tärppipäivien suhteen, joten eipä jää paljon "vapaita" pupustelupäiviä kuukauteen. Mutta se on hullua, että ompa pupuilu ollu paljon kivempaa, ku on voinu vaan olla ja nauttia, eikä "tehdä lasta". 

ainut, mukava kuulla sinustakin... mutta kurjaa, että jouduit tuollaisenkin uutisen ja tapauksen kuulemaan ja kestämään kaveristasi :( Ymmärrän täysin tuon ärsytyksen kondomien kanssa. Meidänkin ois pitänyt niitä jonkin aikaa käyttää, mut ei tullut mitään. En kyllä sinuna silti aloittaisi pillerien käyttöä. Menee vaan kroppa sekaisin vielä turhan päiten. Eikös vaikka "vahinko"raskaus olisi parempi kuin se. Estääkö ne sun työt tosissaan sen raskauden? Ite en kyllä rupea lykkäämään enää yritystä minkään työasioitten takia. Tulee jos tulee. Mut mä oonkin just kohta jo 30.

mekut, kyllä mun tietääkseni kuukautiset voi lykkääntyä, vaikka ovis olisi bongattu. Syynä voi olla ainakin hormonihäiriö tai valeraskaus (en tiiä onko ne sama) tai ehkä stressikin. Ainiin ja raskaus.

Sli, pahoittelut tosta vuodosta :( Oisko se sitten jotain kuukautisia enteilevää häiriövuotoa? :( Mulla on ollut tuhruilua enimmillään 2 päivää ennen kunnon vuotoa, mutta oon kyllä kuullut, että se voi alkaa jo paljon aiemminkin. Toivottavasti tää oli nyt joku poikkeustapaus sulla!

Hurick, pahoittelut tädistä :(

Taru81, kiva, että ehdit kumminkin vähän kirjoitella :) Mulla taitaa olla liikaakin aikaa :O Ehkä pitäs tehä jotain muuta.

mame, kiitti kysymästä, joo kyllä se flunssa nyt on jo lähes poistunut. Hyvä sentään :) Kaikkee sitä joutuukin pieni ihminen kestämään....tekeeköhän se paremmaksi äidiksi :O

mimsu, tosi ihanaa kuulla noin hyviä uutisia sinulta :) Kiitti että tulit kertomaan. Eiköhän nyt tällä kertaa sitten mene raskaus loppuun asti! Ainakin vauvakirjani mukaan tilastot kuulemma ovat että enää 0,5% todennäköisyydellä menisi kesken, jos on löydetty sydämen syke näillä viikoilla. Se on kyllä tosi pieni prosentti enää.

Hohhoijaa, voiskohan nää mun oireet kohta loppua. Tänään kp7 ja edelleen oksettavaa oloa ja rintojen jomottelua. 2 päivää sitten tein varmistusraskaustestin, nega. Perjantaina aattelin tehdä vielä yhden. Silloin sais kyllä jo luvan näkyä normaalit ja epänormaalit raskaudet, on kuitenkin erittäin herkkä testi. Arvatkaapa vaan hiipiikö taas yhtään kohdunulkoisen mahdollisuus mieleen :S En kyllä usko että tää sitä on tälläkään kertaa. Yhen kerran jo menin lääkärille sitä pelätessäni toukokuussa. Onneks mitään mahakipuja ei oo (silloin oli vähän). Ihmetyttää vaan, mikä mua taas oikein vaivaa. No ei ainakaan kohdunulkoinen, se on jo päätetty.

Heippa!

mimsu; ihania uutisia! Toivotaan että kaikki menee loppuun saakka hyvin <3

mekut;
pahoittelut negasta :(

Hurick; voi täti pirulainen.. tsemppiä uuteen kiertoon! :)

mame; voi kumpa nyt plussaisit! <3

ainut; voin niin kuvitella tunteesi.. itse olen myös pahoittanut mieleni tutun raskaudesta kun tyyliin vaan "oho, oon raskaana" ja ei oo ees yritystä ollu.. toi on niin sikamaista käyttää tulevaa vauvaa pelikapulana.. :(

elenna; toivottavasti olosi paranee.. inhottavaa tollanen :(

Sli; toivottavasti vuoto olisi harmitonta tai vaikka outoa kiinnittymisvuotoa.. kierrot jos heittelee niin sekös vasta inhottavaa onkin..

Omaa: nyt en tiedä onko kp 53 vai kp kp3.. maanantaina alko tuhruilu.. ja tosiaan vaan tuhruilua, siteeseen ei tule mitn, vain pyyhittäessä eikä edes joka kerralla.. pari kertaa tullu hyytymiäkin.. mut kunnon vuotoa ei.. mahaa jomottaa vähän niin kuin yleensä menkkojen aikaan.. viime perjantaina lääkärin puheiden mukaan ei menkkoja pitäis tulla lähiaikoinakaa kun endometrium oli vain sen 5mm.. :O oon nyt vähän pihalla.. mut vähän ois siistii jos ois se kp 3 :D olis kierto ollu pitkästä aikaa niinkin lyhyt :) jos nää olisikin niukkaaki niukemmat menkat.. on kyl ennenki ollu tämmöset menkat jotka kesti kyl sit sen 12päivää.. mut täytyy vaan odotella mihin suuntaan nää menee..

Heippa, mulla jäänyt vähän tää ketjussa kirjottaminen vähiin ku oon viimekuun 14.päivä alottanu iltakoulut ja nyt oon sit kulkenu jo reilu kuukauden siellä :) Elikkäs ite oon plussannu r-testiin viimekuun 17.päivä ja nyt oliski huomenna viikkoja tasan 9+0, kolmas siis on tuloillaan, en olis uskonu et kuopuksen syntymän jälkeen menee 9kk et tuun raskaaks uudelleen, no tää kolmas onki sit viiminen tällä hetkellä, tämän synnytyksen jälkeen laitan kuparikierukan ettei enempää tule ainakaan 5v ku on kuitenki 3 pientä lasta :)

Mut toivottelen kaikille teille niitä plussapuhalluksia oikeen paljon että raskautuisitte tämän vuoden 2012 aikana vielä :)

Heips pitkästä aikaa! Tännehän on tullut ihan sivukaupalla uusia juttuja. On jäänyt lueskelu vähemmälle viime aikoina kun on ollut tekemistä (juhlittiin pojan 2v synttäreitä viikonloppuna).

Tänne ei vieläkään mitään uutta. Täti on  totaalisesti eksynyt matkalla, kaks viikkoa jo myöhässä, mahtaako tulla ollenkaan tän kuun aikana? Pitäisi hakea varmistustesti mutta kun kolmen negan jälkeen en oikein jaksa uskoa että olisi kuitenkaan tärpännyt. Tuntemuksiakaan ei ole, ei kumpaankaan suuntaan. Tosin lopetin lopullisesti imetyksen kolmisen viikkoa sitten, joten se on voinut häiritä hieman mun hormoonitasapainoa.. ehkä?

Minnuska89'lle paljon onnea raskaudesta! Kohta on ensimmäinen kolmannes takana, hurjaa :)
elennalle tsempit oireilun kanssa, oletko varma etten vain kuvittele koska toivot uutta raskautta niin paljon? 
ainut: hyvä että pupustelut maistuu taas :) ja eihän sitä tiedä jos suunnitelmat meneekin uusiksi ja tulee "vahinkoraskaus"
sli: mullakin oli pillereitä syödessä tommosta epämääräistä välivuotelua, joten olisko jostain tilapäisestä häiriöstä kyse? tosi ikäviä nuo tuommoiset :(

vaan Omaa napailua nyt sitten tähän väliin:

Täällon vuotelu nyt loppunut..oikeestaan sitten eilis aamupäivän ei oo tullut ku hyvin haileeta pyyhkiessä. Sekoilin muuten tuossa kun sanoit että vuoto alkoi Sunnuntaina mutta oikee päivä oli Maanantaina ja siis sellasta limaa missä oli hiven verta -sittemmin sitä tuli nyt eilis aamuun saakka pieninä erinä ja kerran housuihin saakka.

Tänä aamuna hyvin vähän ja nyt ei juurikaan enää. Kokoajan vuoto on ollut sellasta ku pyyhkii nii huomaa mutta ei tuu niinku menkat ja siit oonki varma että menkat ei ole koska sillon kyllä koskisi mahaan -mullon tosi kovat menkkakivut heti ekasta vuotopäivästä lähtien aina. Mikä outoa niin mitään epämääräistä rusehtavaa tää vuoto ei ole ollut vaan ihan verta ja valkkaria. Yök. :P Noh, eiköhän se selvinne viikon sisällä mikä tää epämääräinen vuoto oikein oli..ei se kyl ihan kiinnittymisvuottonkaan mene joskin kaverilla oli ollut kuulema kans tollaset minimenkat ennenku raskautui ja oli tullut kans ennenku kierto oli lopussa -muita menkkoja ei sitten enää tullutkaan ku plussas.
Muita mahdolliseen plussaan viittaavia oireita löyty peräti kaksi -hirvee nälkä kokoajan ja rinnat kutiaa kokoajan..hieman häiritsevää asiakaspalvelu työssä kun pitää hangata rintsikoita..eikä niiden poisottokaan auta asiaa. ;D

Pienenä vinkkinä annan niille jotka sitä raskautta "yrittävät" mutta ei kuitenkaan yrittämällä yritä ja puhun nyt omasta kokemuksesta joka toimii. Elikkäs kuopuksesta onnistuin raskautumaan 2 eri luontaistuotteen avulla mitkä oli THIN 400 ja AQUA CONTROL tabletit, jompikumpi noista on nesteenpoistaja, sit noiden pillereitten lisäks join joka päivä lasillisen itse puristettua verigreippimehua, sain tiputettua -4kg ja ovulaatio ku tuli niin heti raskauduin ovulaation aikana.

Ennen tämän kolmannen kerran raskautumisesta söin vain pelkästään nesteenpoistaja tabletteja enkä juonu tuota itse puristettua verigreippimehua, vaan muutin ruokavaliota ja aloin syömään pieniä annoksia, kunnes sain tiputettua -7kg n. 2 viikossa niin ovulaation aikana tästäkin raskauduin heti. Eli jos sulla on vähääkään ylipainoa niin muutaman kilon pudotuski helpottaa raskautumista, nimimerkillä kokemusta :)

Nyt vaa "yrittämään" niitä vauvoja :)

Moi,
onko kokemuksia kiinnittymiskivuista? Mulla nyt kp 21, ovulaatiosta ehkä n. 8 päivää. Eilen jomotti alavatsaa, ihan kuin menkat alkais ja tänään on vihlonut nivusista, lähinnä oikealta puolelta. Sellaista viiltävää kipua mikä tuntuu oudosti nivusessa ja häpyluussa asti. Outoa. Voisiko olla kyse jostain kiinnittymiskivuista? Google antaa taas monenlaista vastausta... onko teillä kellään kokemusta asiasta?
Tää oireiden metsästely tod.näk. menee taas vaan oma ylireagoinnin piikkiin :)

Mun kinnittymiskipu oli semmosta aikoinaan että ovulaatiosta n. viikko niin kiinnittymiskipu tuli kovana vihlasuna joke ei kestäny kauan ja sen jälkeen oli paperiin tullut muutama pisara rusehtavaa verta ja se oli kiinnittymiskipu + kiinnittymisvuoto :)

Onnea paljon mimsulle hyvistä ultrauutisista! :) Eiköhän se pienokainen tällä kertaa hengaa mukana ihan loppuun asti. Onneksi noita hankaluuksia ei kyllä siinä kohtaa enää murehdi, kun on se oma pieni kullannuppu sylissä. Unohtuu ne ainakin hetkeksi!

Pahoittelut kaikille tädin kohdanneille tai negan testanneille. Ei muuta kuin uuteen nousuun! Kyllä sen on vielä tärpättävä! Toivotaan, että kukan kuntoilu pääsee hyvin käyntiin, eihän se omasta kunnosta huolehtiminen ole muutenkaan pahitteeksi, olipa sitten missä painossa tahansa. :)

Paljon tullut tekstiä sitten viime käyntini, joten pahoitteluni, että vastaukset jäävät näin vähäisiksi. Jos sitä nyt taas olisi toisinaan aikaa näitä lukeakin... Täällä odotellaan tätiä kylään viikonlopun/ensi viikon alun tienoilla, jos nyt on taas kierto sen ~32 päivää. Jos nyt oikein muistan. Sen jälkeen ei sitten tarvitse enää kondomien kanssa leikkiä! :D Pääsee meilläkin alkamaan yk1. Jei! Olen alkanut syödä noita Multivitan raskaus- ja imetystabletteja, ei niistä ainakaan haittaa ole, ja ruokailurytmi on sentään säännöllisempää ja liikun enemmän. Vähän voisi kyllä näin kasvissyöjänäkin enemmän noita kasviksia ja hedelmiä puputtaa, siinä yritän kovasti vielä petrata. Saas nähdä, miten meillä sujuu sitten tämä "yrittäminen", minua on ainakin tupannut väsyttämään iltaisin aika tavalla, joten ukon on paras kömpiä vällyjen alle samaan aikaan kuin mieki, muuten olen jo niin uninen, ettei jaksa pupuilut kiinnostaa. Mutta jospa sitä intoa rupeaisi sitten taas löytymään. ;)

Tsemppiä kaikille ja plussia tietysti toivotaan testitikkuihin!

ainut: Juu tollaset kuviot vituttaa kyllä ihan liikaa :/ Toivottavasti tekin vielä joskus saisitte sen vauvankin vaikka ette nyt tekemällä sit tekisikään ;)
elenna: kyllä mä ainakin haluan uskoa että kaikki omat koettelemukset auttaa tulemaan hyväksi äidiksi :)
kukka^^: Jaksamista tuohon kierron tympiään vaiheeseen :/
Minnuska89: Onnea raskautumisen johdosta!
nobody: Joko täti on löytänyt teille tiensä?
Sli: OOo jospa sinä nyt plussaisit! :)
evo: Ei ole kiinnittymisistä kyllä mitään kokemusta kun en ole koskaan onnistunut raskautumaan. Toivottavasti oireesi enteilisivät hyvää :)

Omaa: Lyhyestä virsi kaunis: Yk 12, Kp 29 ja Dpo 13 menossa.  Kuvassa ylinnä Davidin liuska testi eilis illasta, keskimmäinen tältä aamulta ja alin early predigt tältä päivältä.

Mitä mieltä olette kanssasisaret?

Haamuja! Hienoa mahtavaa mame! Etenkin tuossa keskimmäisessä näkyy minusta ihan selvä haalea viiva, ja on noissa muissakin jotain nähtävissä. Voi toivon kovasti että siitä jatkavat vahvistumistaan ja että menkat jäävät pois! Ihanaa <3 Lopultakin viivanvärähdys sulle mame! Ei tuo david kyllä oo näyttänyt mitään muuta kun valkoista silloin kun ei raskaana oo. Varovaiset onnittelut <3

Vastailen muillekin kun kerkiän! :)

elenna: Joo ei oo mullakaan noi davidid ennen näyttäneet yhtään mitään. Mut silti pieni pelko persuksissa. Vaikkakin kaikki nuo viivat ovat tulleet ihan testiajan sisälläkin että sinänsä aattelis plussaa viestittävän.

Tilastoa: Plussanneita tällä palstalla yhteensä tammikuusta alkaen 51, joista keskenmenoja 7.

Tammikuussa plussia 6, Helmikuussa 7, Maaliskuussa 4, Huhtikuussa 3, Toukokuussa 8, Kesäkuussa 7, Heinäkuussa 8, Elokuussa 8, Syyskuussa ei vielä yhtään.

Plussista 36 on tullut alle puolen vuoden yrityskierroilla, 8 plussaa on tullut yli puolen vuoden mutta alle vuoden yrityskierroilla ja plussista 7 on tullut yli vuoden yrityskierroilla.

Uudet jäsenet: Jos haluatte niin voitte käydä tutustumassa meidän pidempään palstalla olleiden taustoihin täällä: Raskaaksi 2012 jäsenien taustat. Voitte myös halutessanne kirjoittaa sinne omista taustoistanne! :)

mame, kyllä sä voit olla varma, että sitä raskaushormonia on nyt sun kropassa :) Kunhan teet uusia testejä lähipäivinä, niin selviää, että se on varmasti siitä lisääntymään päin! Ja onhan se, pakko olla!!! Kyllä se kunnon plussa sieltä varmasti tulee. Koitat vaikka digitestillä? :)

Kellitys
, kyllä kannattaa syödä noita raskausmonivitamiineja. Ainakin mulle sanottiin neuvolasta, että pitäisi heti alkaa syömään, silloin kun soitin että oon raskaana. Foolihappo on siinä raskauden alussa tärkeää.

evo, mulla oli noita menkkatuntemuksia/kipuja noin viikon verran ennen menkkojen alkupäivää silloin kun tulin raskaaksi. Kyllä ne saattavat viitata kiinnittymiseenkin. Toisaalta mulla on ollut sellasia joillain muillakin kierroilla, enkä oo tullut raskaaksi. Vaikea sanoa. Toivottavasti teillä olisi siellä raskaus alkamassa kumminkin :)

Minnuska89, onnittelut 9stä raskausviikosta! :)

Sli, hyvä että se vuoto kumminkin loppui...ei se kyllä oikein menkoiltakaan kuulosta. Toivottavasti olisi raskauteen liittyvää! Tsemppiä!

nobody, kumpa sinunkin tilanne siellä selviäisi pian! Eipä tuota ikinä tiedä, mitä kaikkea tuo oma pää saattaa aiheuttaa. Aika häiritseviä kyllä olleet nuo mun oireet, mutta onneks ne taitaa olla jo hiipumaan päin.

kukka, mullakin lääkäri sanoi kaavinnan jälkeen että limakalvo on vaan 3mm, että ehkä kuukauden verran joudun odottelemaan menkkoja. Silti sellaset tosi niukat minimenkat tuli parin viikon päästä. Niistä se uusi kierto kumminkin sit alkoi. Tsemppiä!

Mulla on ollut nyt pari päivää vähän parempi olo. Tänään kp9 ja tein kumminkin varmuuden vuoksi vielä yhden raskaustestin ja negahan se oli. Onneksi. Sitten kun oon raskaana niin haluan sen kunnon plussan kuukautisten alkupäivänä ja että kuukautiset jää pois. Mutta ei tässä nyt mitään kiireitä vielä ole siihen suuntaan (taas tällä hetkellä). Kyllä se vauveli sitten tulee kun sen aika on. :)

elenna: Kiitos ihana tuosta tsemppaavasta viestistä. Tuli tarpeeseen kun oon nyt ihan stressed out! Niin mäkin ajattelisin et ei se nyt voi olla mahollista että muuten vaan tulee kolmeen testiin haamuja...Eihän se voi olla kun plussan alut... Mies mulle tänään toi tuon early predigtin kun ite olin töissä :D Lupas huomenna käydä ostaas mulle sit sen digin että voin ylihuomenna aamulla tehä sen. Huomis aamulle mulla on vielä yksi clear bluen normitesti. :) Tää on ihan liian jännittävää.

Hihii mame, laskin sulle jo lasketun ajankin :D (Sori tää ei varmaan yhtään auta siihen jännitykseen..) Mutta mietin, että oiskos enää mitään mahiksia päästä sun kanssa samalle kuulle. Jos sulla on siis tänään dpo13 ja lasket sen mukaan niin eikös vaan se meniskin heti kesäkuun alkuun. Joo olen pöhkö tiedän :)

elenna: Joo mulla olis LA 1.6 jos hedelmöitysajankohdan mukaan lasketaan. :) Jos taas viimesten menkkojen mukaan niin LA olis 3.6. Huiiiii :) Mites sulla? Niin hei ja mä tein ainaki viel dpo 10 aamupissasta negan testin. Dpo 11 en tiedä mitä ois tullu. Varmaan viel sillonki ois ollu negaa joten toivoa on vielä sullakin ;)

mame: suuret onnittelut!!!! Kyllä on lupaavat plussan alut :)

On: Täällä mamen perässä tullaan, kahteen david merkkiseen testiin saatu haaleat plussat ja tänää vielä tässä iltasella apteekin omalla tällänen... :
IMG_2711

Selkeä plussa tuli heti kun tikkuun pissin! Samalla kaavalla mennään mamen kanssa.. tai mää odotan varmaa maanantaille digin kanssa, saas nähdä, vielä on yks david liuska testi ja apteekin oma varastossa.. :)
Ja hei kanssasisaret, mää olin just lapsettomuuskäynnillä tän kuun alussa kun vuosi tuli yritystä täyteen ja sitte ostin jo valmiiks piikityslääkkeet enskiertoa varten ja tättärää! Raskaana ollaan ja toivotaan että jatkuu loppuun asti hyvin! Mamelle kans paaaaaljo tarrasukkia!<3
Olo mulla on aivan mieletön, hyvä että housuissa pysyn :D
Täällä kp siis 33, laskettuaika osuu toukokuun loppuun kesäkuun alkuun. :) Jos menkkojen mukaan mennää nii se ois 30.5. Eiköhän se selvii ekassa ultrassa.. kun vaan jaksais oottaa sinne asti.. ja kyllä, aijon mennä varhaisultraan!! :D Ja niin, mulla oli usko menny jo clomeihin kun tää kierto oli jo viides sellainen, ja hihihi.. tässä sitä nyt ollaan! :D
Oireita ON ollut, eilen mm. kaadoin kaverin lapsen kakat potasta weecwwhen ja aloin yökkii.. sama olo ollu tänää että kokoajan on yökötys olo. Kahvi ei enää maistu kun ennen, hyvä et yhden kupin pystyy  juomaa ku ennen join pannullisen päivässä, ja sitte tää että nälkä on jatkuva, sitte ku ruoka tulee eteen nii syön vähä ja taas tulee yökötysolo ja jää loppuruoka syömättä.. On tää elämä niin ihmeellistä.. just ku olin luopunu toivosta ja suunnniteltu lapsettomuushoitoja.. Elämä yllättää - välillä positiivisesti :)

Muille paaljon plussia! <3 Roikun täällä teidän kanssa vielä.. ja seurailen ja kertoilen tilannettani :)

j3nni, mahtava juttu, paljon onnea :) :) Oli kyllä sinnekin aika saada plussa ja siinähän se nyt on! Siis tärppäsikö teillä nyt sit ihan luomuna? Hienoa!

mame, mä siis vaan testasin varmuuden vuoksi tänään kun menkkojen jälkeen on kummalliset oireet jatkuneet. Halusin sulkea pois epänormaalit raskaudet ym. Mutta ei tässä siis hätää, nega oli ja kaikki lienee hyvin. Tänään kp9 vasta. Jos tästä kierrosta sattuisi tärppäämään niin LA menis johonkin kesäkuun 20. päivän tienoille. Eli olin vähän etuajassa :) Katsotaan nyt, saadaanko edes ovis hyödynnettyä ensin :) Nyt kun sä varmaankin siirryt raskautuneiden puolelle jossain vaiheessa niin onkin ehkä helpompi seurailla blogistasi sun uutisia (siis jos en pääse mukaan..) :)

Takaisin