Raskaaksi 2012

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Dark
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hurjan paljon mimsulle onnea plussasta!!! Ihanaa, paljon tarrasukkia matkaan mukaan!

Täällä myös saatu haamuviiva (malttamattomana kun piti päästä testaamaan), josko huomenna jo vahvempi. :)

Hei,

lyhyesti tulen täältä lomalta kirjoittelemaan !

Onnea, onnea onnea - täällähän tänään tuntuu olevan plussatuuli ! Tarrasukkia !
Onnellisena liityn plussanneiden joukkoon, sillä tänään sain elämän ensimmäisen raskausplussan. Toivon vain että kaikki nyt todella menisi hyvin......

Erittäin paljon kiitoksia kaikille tuesta ja tsemppiä kovasti teille kaikille - kyllä se plussa tulee, ja ilmeisestikin silloin kuin sitä vähiten odottaa.

-Mietintämyssy 2011- rv 3 +4

Hei kaikille! Paljon onnea kaikille plussanneille ja pahoittelut vastoinkäymisten ja/tai tädin kohdanneille! Täällä olis menossa kp13/29(?) ja jonkun verran on nippailua alavatsassa. Ovislaskureiden mukaan tuleva viikonloppu olis otollista aikaa pupuilla. Siis, toimeen. ;) Onneksi mies tulee viikon työreissulta juuri tänä-yönä :) Kävinkin siis vähän siistimässä paikkoja tulevan viikonlopun kunniaksi, tai itse asiassa kävin brasilialaisessa :) luulisi että sillä saa miehenkin innostettua puuhailemaan ilman erityiskehoituksia :) Muuten, olen huomannut nyt kun olen ollut pari viikkoa ilman pillereitä, että olen kuin uusi ihminen. En muista milloin olisin nauranut viimeksi näin paljon ja olisin ollut näin hyvällä mielellä. Kyllä ne pillerit vaan paljon ihmiseen vaikuttaa... Paljon plussatuulia kaikille!

jama: Onnea haamulaisesta! Moneskos yk oli menossa?
mimsu: Moneskos yk sulla oli kun plussasit?
memmu80: Tervetuloa joukkoon!
hehel: Kiva kun siellä mieliala on tasaantunut ja toivottavasti nyt tärppi kävisi.

Omaa: Tämä päivä muuttui sitten Yk 12 ja Kp 1. Kierto oli ensimmäistä kertaa sitten e-pillereitten jälkeen normaalit 28 päivää. Pieni masis päällä, mutta ehkä jytkymmät lääkkeet sitten tois kaivatun avun. Maanantaina sitten täytyy soitella aikaa sinne gynekologiseen ultraan ja saan jotakin aivolisäkehormooni pistos lääkettä. Perjantaina sitten kilpparitutkimuksia työterveydes. Voi tätä elämää.

mimsu, jama ja mietintämyssy, paljon onnea plussista! Tarrasukkia matkaan ja super-liimaakin tarvittaessa! :D :D :D

mame, voih! :( Miten teillä nyt sitten jatketaan tästä eteenpäin? Vieläkö saatte yrittää vai joko aloitetaan ne kilppari hoidot?

Kiitti kiitti! Viivat on jo vahvistunut ihan selviksi. Toivotaan kaikille yhdessä ja tasapuolisesti niitä tarrasukkia ja vaikka sitä superliimaakin!!! :D

mame: mä just mietin itseasiassa, että täähän oli periaatteessa vasta yk 2 virallisesti vaikka kolme kiertoa on renkaan lopettamisen jälkeen ollut, mutta kun tuo ukko kulta oli keskimmäisen kierron tärppipäivät toisella puolella Suomea niin sillon ei niitä päästy hyödyntämään. :)

Täytyy kyllä sanoa, että minä ainakin kyllä tunsin, että nyt jotain uutta tapahtuu kehossa, kun tärppäsi. Ja kyllä sen taisi mieskin huomata, kun eilen plussauksen jälkeen sanoi, että niin hän vähän aavistelikin.
Tänään olis ystävättären polttarit ja jotenkin pitäs selittää, että miksi ei juo. Mutta "onneksi" on toi sairastelu taustalla niin josko sen pystyiss selittämään sillä. :)

Kaunista viikonloppua kaikille!

Heip!

Paljon onnea plussanneille!

lyhyesti vaan..

Omaa; kp 28.. ja niiiin puhdas nega tehty että ihan vituttaa.. mä niin toivoin että olisi ollut jo meidänkin aika plussata mutta ei..  kait se on vaan todettava että ku on näin pitkään jo yritystä niin jotain vikaa on.. :( nyt tuntuu siltä että toivo on menetetty.. anteeksi nyt kun olen näin negatiivinen.. tekis mieli vaan huutaa ja itkee!!!!

Heippa kaikille!

Miepä siirryn tuolta "Laskettu aika maaliskuussa 2013" -puolelta tähän keskusteluun. KM yllätti rv 9 tai 10 (huomasin lääkärin merkanneen eri viikon papereihin kuin mitä itse elin...). Nyt odotellaan ensi viikon tuomiota onko kaikki tullut ulos vai tarvitaanko jatkotoimenpiteitä. 

Eka raskaus tärppäsi jo toisesta yrityskierrosta ja toiveena on saada uusia plussauutisia vielä tämän vuoden puolella. :)

Onnea plussanneille!

birdy Pahoittelut keskenmenosta =(

ON: no nyt vihdoin saatiin täti kylään. eli kp 1 ja yk11 lähti tänään käyntiin. Eilen tuhruili tavanomaisista menkoista poiketen ruskeaa vuotoa. Aamulla tuli ihan hitusen, päivällä taas hitusen ja illalla enemmän. Yö meni ilman vuotoa ja nyt iltapäivällä selvää menkkavuotoa. Oudosta vuodosta päätellen, saatoin hyvinkin olla plussannut, mutta meni niin aikaisin kesken ettei hormonit ehtineet viivanvahvuudella vaikuttaa. Jotenkin siitä tuli kuitenkin hyvä mieli ja aion pitää tuosta ajatuksesta kiinni, koska se olisi ensimmäinen plussa ja tarkoittaisi tulevaisuudelle hyviä mahkuja =)

Onnittelut plussanneille! :)

Pahoittelut kp1:n kohdanneille tai negan testanneille. :( Erityisen pahoillani olen mamen puolesta, pitikö vielä lisää vaikeuksia tulla tielle. Me kun täällä niin toivottiin, että nyt teillä tärppäisi. Toivotaan, että jos niihin uusiin hoitoihin pitää lähteä, niin toimivat nopeasti ja saatte sitten sen ansaitsemanne plussan! Todella suuri harmi myös, ettei kukka^^ vieläkään saanut plussaa. :( Toivottavasti tämä plussapuhuri tavoittaisi pian teidätkin!

Myös birdylle pahoittelut keskenmenosta. :( Toivottavasti pääsette pian uudestaan odottamaan ja sillä kertaa onnellisesti loppuun asti.

Täällä jännätään vain sitä, milloin kuukautiset alkavat. Jos olisi meikäläiselle normaalikierto, niin viimeistään ensi viikolla pitäisi alkaa. Kovasti olen miettinyt, joko sitä uskaltaisi yrityksen aloittaa ensi kierrosta. Yritän kyllä malttaa vielä, niin ei sitten ainakaan tarvitsisi murehtia sitä, miten työasiat menee. Toisaalta, eihän sitä koskaan voi tietää, miten raskaus etenee. Katsellaan siis, mikä on fiilis sitten joskus, kun sinne oviksen lähistölle päästään.

Unelma-Anelma: Perjantaina selviää sitten ne kilppari asiat. Kaippa ne jotaki pilleriä sitten tyrkyttää.
jama: Tuohon sairasteluun on kyllä sun hyvä vedota. :) Muut eivät varmasti arvaa mitään.
kukka^^: Pahoittelut negasta! Ja huudetaan yhdessä! On tää vitutuksen määrä kyllä tässä viime päivinä ollut itelläkin aika maksimaalinen :D
birdy: Pahoittelut keskenmenosta ja tervetuloa joukkoon.
Perhoska: Sun vuodot kuulostaa ihan samoilta kun mullakin :0 Eilen ei juuri tullut tosiaan mitään ku vasta illalla ja yöllä ei taas mitään ja tänään aamulla ihan olemattoman vähän ja nyt tuntuu että ne on jo lopuillaan. Mystistä :)
Kellitys: Kiitos myötätunnosta! Toivottavasti sinulla työkuviot selkeytyvät ja saatte rauhassa keskittyä tähän ollennaisimpaan projektiin :)

Omaa: Kp 2 ja menkat ovat olleet aivan olemattomat. Tähän astiset vuodatukset olis varmaan kaikki mahtuneet yhteen normi tamppooniin. Yleensä mulla on ollut kunnon niagaran putoukset.

Aurinkoista lauantaita!! :) Tulin piipahtamaan nopsasti leipomisen lomasta, huomenna on ystävän synttärit ja sinne vien vähän suolaista.

Ihania uutisia monelta tullut, ONNITTELUT plussista!! emoticon

birdylle myös täältä pahoittelut keskenmenosta. :(

Omaa: kp25/28-32 menossa. Satavarma fiilis on yhä menkkojen saapumisesta.. Uutuutena on kyllä nyt pari pvää ollut oksetus, mitä lie masupöpöä tai mielikuvituksen tuotetta. :D Tänään mies puristi mua rinnoista ja molemmista tuli pisara. :O Aikoinaan kun söin pillereitä, se oli jokakuinen "vaiva" kun menkat oli tulossa. Pillerit ei oikeen sopineet mulle, loppukuusta aina maha paisui palloksi, ja sit just toi tissijuttu. emoticon Nythän niitä pillereitä ei ole syöty, mutta sama toistuu.. Voi toki olla, etten ole aikaisempina kuukausina laittanut merkille. :D Pillerit lopetin marraskuussa ja nyt siis aloitettiin yritys.

Nyt ottamaan piirasta pois uunista!! :)

Heipsan.
Täällä ilmoittautuu jälleen yksi uusi kuumeilija/raskautumista toivova. Aiemmin olen tuolla toisessa ketjussa silloin tällöin kirjoitellut, mutta nyt tilanne on se, että tähän huusholliin pientä ihmistä toivottaisiin ihan tosissaan, joten siirryn tänne raskaaksi 2012-ketjuun jutustelemaan. :)

Ikää minulla 24v ja mies pari vuotta vanhempi. Vauvaa olen toivnut enemmän tai vähemmän salaa jo vuosia. :D Nyt kesällä vasta jätettiin kuitenkin pilleriehkäisy pois. Toinen kierto siis menossa ilman ehkäisyä tällä erää.Viime vuoden puolella oltiin myös muutama kierto ilman ehkäisyä, ilman toivottua lopputulosta.. Siksipä mulla onkin ihan sellainen olo, että tässä tulee menemään piiitkään ennen kuin meille se vauva suodaan. Ja toisekseen ehkä senkin takia, että mun kierrot ilman pillereitä on aina olleet päin persiaa, 26-67 päivää ja kaikkea siltä väliltä. Mutta toivossa on hyvä elää, joten katsellaan tässä nyt miten tilanne etenee. ;)

Koitanpa tässä lueskella ketjua vähän taaksepäin jotta pääsen jyvälle teidän kuulumisista. :)

Heimoi!

Uni ei tuu, joten kirjoittelenpa taas. Ensinnäkin anteeksipyyntö kaikille, minä en muista vielä nimimerkkejä enkä muista myöskään sitä mitä kenellekin on tapahtunut, mikä on kenenkin tausta ym. Joten anteeksi jo tässä vaiheessa :)

Ensinnäkin, ikävä kuulla negoista ja tädin saapumisista. Joukossa taisi olla ainakin yksi keskenmenokin, joten samaan kastiin mennee pahoittelujen kera. Ihanaa kuitenkin, että jaksatte olla toivorikkaita (tai ainakin suurin osa, eikös?) ja uskoa, että ehkä vielä joskus. Km:n kokeminen on varmasti raskasta, etenkin jos on yrittänyt pitkään. Vähättelemättä lainkaan sitä, että jos ei vaan raskaudu, sekin on rankkaa - tiedän kokemuksesta.emoticonPikana mainittakoon, että esikkoa meillä tehtiin yli vuosi, tosin "tulee jos on tullakseen"- ajattelulla, mutta helppoa se ei ollut vaikka tikuttelin ovikset. Kiitos kai kuului epämääräiselle kierrolleni, ainakin.

Ja sitten; HURJASTI ONNEA plussanneille emoticon

Joku muaki uudempi tais olla joukossa jo mukana, joten toivottelen omasta puolestani tervetulleeksi. 

Omaa napaa; kp 7-8 muistaakseni, oviksen paikka vielä hieman hakusessa pillereiden jälkeen, mutta uskoisin kuitenkin että kun kierto on aika tasainen ja kun alkavalla viikolla heilutellaan peittoa kun kotiudun reissusta, on mahdollisuudet raskautua. Jos kaikki menee kuten olen päättänyt emoticon  Mulla on itsellä nyt vahva tunne, että on mahdollista olla raskaana ennen joulua. Mutta, sepäs ei auta, kun oma päätös siihen ei riitä, siihen tarvitaan paljon muutakin.. Täti katosi taas jonnekin maailmalle - eikä tule ikävä - mutta olo on sietämätön. On flunssaolo, päätä särkee, kolottaa ja jomottaa, väsyttää ja lämpö koholla. Saati että on koko ajan nälkä ja huono olokin on välillä! Arvatkaa tekiskö mieli laittaa raskauden piikkiin, tädistä huolimatta? No joo, kyllä. Mutta en taida. Menee enemmänkin joko stressin piikkiin tai sitten oikeasti olen tulossa kipeäksi. Tyhmää. 

Kuinka aktiivisesti tikuttelette oviksia? Mä en tosiaan vielä ole hommannut ainakaan tikkuja, mutta kuten taisin mainita, enhän mä kestä kauan olla tikuttelematta ja pakko saada parhaat hetket kiinni jollain tapaa ;) Eli veikkaan että vielä alkavalla viikolla ovistikut on käytössä. Tilaatteko ovistikkuja vai ostatteko suoraan apteekista? Suositelkaapa jos on hyviä ja edullisia paikkoja mistä saa (muualta kuin apteekista).Tuntuu nääs, että työelämästä kaipais hetken hengähdystauon ja miehen kanssa ollaan kyllä ihan niin valmiita vaikka heti tähän raskautumiseeni, että tervetuloa ovistikuttelu ja tietysti sen myötä plussapuhuri emoticon 

Mutta hei, niitä syystuulen tuomia plussatuulia tähän hetkeen kaikille, tsempityksiä ja voimahaleja, unohtamatta tarrasukkia, pikaliimaa ja kaikkea mitä tässä projektissa voi ikinä tarvikaaan!

Hei kaikki!

Minäkin liityn tänne meidän joukkoon. Meilläkin on siis vauva haaveissa. Meillä on jo yksi lapsi. 1,5 -vuotias ihana poika ja olis ihana saada hälle pikkusisarus :)

Ollaan odotettu että syyskuussa voitais alottaa yritys. Tänään alko menkat eli on kai kp1 ? vai mites ne menee? eli näitten menkkojen jälkeen jos aletaan yrittämään.
Mites se ovulaation ajankohta oikeen olikaan? kaks viikkoa menkkojen alusta vai? Mä en kyllä koskaan itse oo huomannu millon ovulaatio ois, enkä oo koskaan tikkujakaan käyttänyt. Mutta kierto mulla on kyllä aika täsmällinen 30 päivää kestävä kierto.

Luin ketjua hieman taaksepäin: eli pahoittelut kaikille keskenmenon saaneille! ja pahoittelut myös niille joilla menkat on tulleetkin..
Onnea niille jotka on saaneet plussan testiin! Toivon kaikille pikaista plussausta :)

Ella84: Voisko toi rintojen vuoto johtua jostain häikästä progesteroni arvoissa...Muistaakseni se jotenkin siihen liittyy.
Jippiina: Tervetuloa joukkoon.
Hurick: Mä tikutan ovista joka kierrossa. Netistä kannattaa tilata esim. halpatestistä, raskauskeijusta, mammaksilta...Onhan noita vaikka kuinka. Apteekissa maksavat maltaita.
miuma: Tervetuloa joukkoon. Kp 1 on eka vuotopäivä. Ovis on n. kp 14, mutta ei läheskään kaikilla. Kannattaa tilata ovistikkuja netistä ja testailla. Itelläkin ovis ollut joskus kp 13 ja joskus kp 20.

Omaa
: Kp 3 ja menkat loppu. Huomenna soittoa tk:hon että pääsis gynekologiseen ultraan. Sitten ei vissiin muuta ku sitä piikkiä nahkaan. :/

Maanantaita!!

mame: Kiitos vinkistä! Suunnitelmissa on mennä gynelle seuraavassa kierrossa, saavatpa samalla sitten tsekata nuo hormooniarvotkin..

Täällä siis menossa kp27/29-32. Rinnat ovat nyt parissa päivässä turvonneet aikalailla (mies on innoissaan, kun tavallisesti ovat ihan superpienet emoticon )ja ovat aika kipeät. Etenkin sivuilta. Viimeksi lokuussa ovat reagoineet alkaviin kuukautisiin näin, ja silloin siis söin vikaa kiertoa pillereitä. Ilman pillereitä, ainoa merkki tädin saapumisesta on ollut menkkajuilinta. Nyt ei ole juilinut yhtään. Pyörryttää myös koko ajan. Mä en uskalla testata, pelottaa se pettyminen. emoticon   Nynny, mikä nynny.

Tervetuloa uusille minunkin puolesta! :)

Huomentapäivää taas pitkähköstä aikaa ja tervetuloa kaikille uusille kuumeilijoille!

Onnittelut plussista mimsulle, jamalle ja mietintämyssylle! Täällä on peukut pystyssä että kaikilla pysyy salamatkustajat matkassa ihan laskettuun aikaan saakka. Etenkin mimsulla.

birdylle pahoittelut keskenmenosta. Itsellänikin meni kesken rv 9 ja se surettaa edelleen kun ei uutta raskautta ole alkanut.

kukka^^ -  hyvin samoissa tunnelmissa mennään täälläkin. Tuli just 2 vuotta täyteen pillereiden lopettamisesta ja kaiken järjen mukaan meillä pitäisi jo olla lapsi olossa tai vähintäänkin tulossa. Mutta kun ei edelleenkään ole. Tein tänään testin, ajankohta 12 dpo, ja puhdas negahan sieltä tuli ihan niin kuin oireettomuuden perusteella osasin odottaa. Saa nyt sitten nähdä milloin täti tällä kertaa ilmestyy maisemiin.

Ja voi perhana, mame, sulle olisin todellakin toivonut plussaa enkä mitään hypertyreoosia! Toisaalta tuo vaiva selittäisi ongelmat ja on ymmärtääkseni melko helposti hoidettavissa. Mietin tässä pitäiskö varmuuden vuoksi pyytää kilpirauhaskokeita koska kävi just äskettäin ilmi, että äidin suvussa on kilpirauhasongelmia ja nehän tuppaavat periytymään. Tietyt hypertyreoosin oireet täsmäävät minuun vähän turhankin hyvin ja jos keliakiaa ei löydy tähystyksessäkään, pitää selvittää mikä muu on vialla.

Sen verran vielä omasta navasta että keliakiaverikokeet olivat täysin negatiiviset mutta koska kaikilla keliaakikoilla ei nouse IgA-vasta-aineita, lääkäri kirjoitti kuitenkin lähetteen gastroskopiaan. Nyt sitten odottelen kärsimättömänä kutsua tuohon operaatioon ja toivon, että se järjestyy suht pikaisella aikataululla. Tällä viikolla pitäisi lääkärin soittaa vilja-allergiaverikokeiden tuloksista. Jätän joka tapauksessa taas vehnän pois ruokavaliosta, koska mulla oli niin paljon parempi olo kesän alkupuolella kun en syönyt sitä. Ruis ja ohra saavat jäädä ainakin gastroskopiaan saakka, jotta saan gluteenia (muutoin tutkimustulos ei ole luotettava).

Catriona: Juu kannattaa kyllä käydä niissä kilpparikokeissa! Ja tosiaan sehän on erittäin perinnöllistä. Mulla kans taitaa kyseinen vaiva kulkee suvussa kun tädillä ja sen tytöllä on kummallakin vajaatoimintaa. :/ Niin ja yleensä vissiin kilpirauhasen liika- tai vajaatoiminta tulee aika hiipien, että jos vaikka arvot olis viime vuonna olleet normaalit niin nyt ne ei sitten enää välttämättä ole. Ite oon pyrkinyt käymään niissä kokeissa kerran vuodessa tai kahdessa ja aina tähän asti ne arvot ovat olleet aivan normaalit. Olis vissiin pitänyt aloittaa tämä vauvaprojekti jo silloin :D Mutta kun mä oon ollut niin periaatteen ihminen ettei lapsia ennen avioliittoa.

Takaisin