Raskaaksi 2012

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Dark
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ella84: Tervetuloa joukkoon! Itsekin olen aika tuore palstailija täällä, mutta toivotaan että vierailumme kuumeilijoiden puolella ei olisi kovin pitkä. Joten plussatuulia kaikkien suuntaan! :)

sarah81: Onnea plussasta! toivon mukaan seuraava testi näyttää jo vahvempia viivoja!

Paljon onnea plussanneille =)

Kidutuspäivät menossa, ensi viikolla tiistai-keskiviikkona pitäisi menkkojen alkaa. Toivottavasti tietysti eivät alkaisi ja oikeasta syystä. Ei kyllä mitään tuntemuksia oikeen ole, ettei alkaisi. Ei edes samanlaista rintakipua kuin parilla viime kierrolla, mahaa kyllä turvottaa ja viime viikolla oli jo hyvin menkkamainen kipu mahassa. Tänään siivotessa kyllä vähän nipisti vatsasta mutta luulosairautta tämä varmasti ennemminkin on. Joten eiköhän tästä lähdetä kohta seuraavaan kiertoon ja 1 vuoden rajapyykin toiselle puolelle.

Moi!

Onnea plussanneille :) Ja tsempitykset muille!

Taustailen vielä, mutta ajattelin kuitenkin tulla kysymään, onko kellään kokemuksia ovulaatiovuodosta? Millaista se on? Kuinka pian sen jälkeen kuukautiset on alkaneet?

Mulla alkoi 3 viikkoa kaavinnasta "menkat", mutta vuoto ei ikinä oikein kunnolla alkanut. Sitä tuli ihan vähäisiä määriä kolmena päivänä. Maha oli kyllä kipeä joka päivä, silleen menkkakipumaisesti. Fiilis oli siis ihan kuin kuukautisissa. Mutta ei toi vuodon vähyys kyllä oikein kuukautisiin viittaa. Mietin oliko se sitten ovulaatiovuotoa...mut ei kyllä ollut sellainen olo, että ovis olis tapahtunut. Muuten tällä ei ole niin väliä, mutta haluaisin tietää, että pitääkö meidän vielä käyttää ehkäisyä vai saisiko kenties alkaa jo yrittää.... lääkäri suositteli aika vahvasti odottamaan yhdet kuukautiset. Hän myös arveli, että ne olivat tulossa vasta noin 6 viikon kohdalla. Pitää varmaan seurailla tilannetta vielä...

Moikka!

sarah81; onnea haamulaisesta! :) joko viiva on vahvistunu? :)

Ella84; tervetuloa joukkoon! :)

mame; jospa teit liian aikaisin testin ja siks näytti negaa.. älä vielä heitä toivoa tärpistä kaivoon, toivotaan että vielä plussa tulee :)

Perhoska; siellä onkin jännät päivät menossa! Paljon tsemppiä ja plussatuulia! :)

elenna;  en oo kiinnittänyt koskaan huomioita ovulaatiovuotoon.. tosin mulla on kierrot muutenkin niin sekasin.. :/ Toivottavasti siellä menkat saapuisi pian niin pääsisitte uuteen yritykseen :)

Omaa; kp 23 meneillään.. eipä oikeestaan oo mitään tuntemuksia suuntaan tai toiseen.. mut toisaalta on mutta kaikki vaivat selittyykin kaikella muullakin.. oltiin pitkiä aikoja autossa vlopun aikana, istuminen oli aika tukalaa kun tuntu että mahassa oli niin älytön painontunne että olis ollu helpompaa maata vaan jos olis pystyny.. joskus rintoja kuumottaa, nipistelee.. mutta tuokin voi selittyä siitä kun selkä on vähän jumissa.. ja mietin aina että jospa tunne ei olekaan vaan rinnoissa vaan lihaksissa :D ja luulen että painontunne alavatsalla istuessa siitä kun housut saatto olla tiukemmat.. ja alavatsalla ollu semmosta kuumotusta ja krampin tapaisia tuntemuksia pitkin päivää aina hetkellisesti.. näitä tuntemuksia on jo 3 päivää kestänyt.. jospa ne kertoiski siitä että vaikka menkat tulis normiaikaan pitkästä aikaan.. tai sit mä niin kehitän mielessäni näitä tuntemuksia :D vaikka kuinka yritän olla miettimättä tai herätellä toiveita raskaudesta mutta kun kierron päivät on jo täs vaihees niin väkisin tulee mietittyä että joko on meidän vuoro.. mutta pitää asennoitua siihen että nega tulee niin en ainakaan niin lujaa tipu pilvistä että sattuu..

paljon plussatuulia kaikille! :)

kukka^^^ tämä vuosi yritetty aktiivisesti.
Onnea plusanneille.
Enpä sitten ottanut sitä jälkiehkäisyä kuitenkaan ja to pitäis menkkojen tulla jos ovat tulossa. Mitäköhän keksis kummipojalle 1v lahjaksi? Lelukaupat oon aikalailla kolunnu.

Moikka!
Onnittelut kaikille plussanneille!<3
Halit negan saanneille tai tädin kohdanneille sekä suuren suuret pahoittelut km:n kokeneille! Niitä on nyt ollut aivan liiiiiiiiiiian paljon :( On se niin väärin, joutua luopumaan sellaisesta minkä elämä ei kunnolla edes kerennyt alkamaan.
Pepalle
erityisen suuret pahoittelut ja osanotot teidän pienelle enkelitytöllenne. Aivan liian aikaisin päättyi tyttönne elämä ja aivan liian kamalaa ollakseen totta, ei kenenkää pitäs enää tuossa vaiheessa menettää lasta :(

ON:
En ole paljoa tänne kirjoitellut, pitänyt vähä matalampaa profiilia mutta jokapäivä oon täällä käynyt kyllä lueskelemassa teidän juttuja. Täällä meneillään kp1/35 ja  yk10, jospa kymmeneskerta todensanois??? Ennen clomifenkiertoja mulla ollut kierto terojenki aikana 21-65 ja nyt kun on 4clomikiertoa takana on kierrot ollu 34-36. Nyt siis alkanee jo viides clomifenkierto.. :(
Meillä on aika varrattuna 4.9 ava-klinikalle. Se on ykstyinen lapsettomuushoitoihin ja tutkimuksiin perustava klinikka ja niitä on käsittääkseni vain 2, tampereella ja turussa. Sinne siis matkamme käy ensimmäiselle käynnille 4.9. Toivonmukaan siis saan nyt jotakin apua että raskautuisin.. Onhan tässä jo 4kk syöty clomeja pillerihoidoilla tuloksetta.. Jospa siis suunnitellaan muita hoitoja. Maksaa vaan tosi perkeleesti jos näin voi sanoa. Pari kaveria tietää että ollaan menossa hotioihin, kaippa  sitten jos mä joskus tulen vielä raskaaksi hoitojen avulla, kerrotaan ihmisille että tämä raskaus on saanut alkunsa hoitojen avulla eikä se raskautuminen niin yksinkertaista ole kaikille. Sikäli ihme, sillä mulla yks km takana ja yks onnistunut raskaus ja molemmat saaneet alkunsa alle 3kk yrityksellä. Hyvin mielin lähden kuitenkin liikenteeseen, jospa tänvuoodenpuolella edes raskautuisin niin se riittää mulle :) Meillä siis yritystä tulee täyteen enskuussa vuosi..

Ei muutakun plussia toivottelen! Palaan asiaan sitten kun ollaan käyty tuolla ekalla käynnillä ava-klinikalla :)

mame, onko tätiä näkynyt vieläkään? Täällä jännäilen niin sun puolesta :D

mimsu, sulle kans peukut täällä edelleen pystyssä ;)

kukka^^, plussatuulia, toivotaan että nyt tärppäis!

j3nni, pahoittelut menkoista. Toivottavasti hoidoista olis apua ja pian raskautuisit!

Heippis!!
Kiitos tervetulotoivotuksista. :) Täällä on hiljainen vaihe menossa.. Tällä viikolla pitäisi kiinnittyminen tapahtua, mikäli on hedelmöittynyt. Ajattelin töiden jälkeen kotimatkalla käydä ostamassa punaviiniä, jostain kun luin sen auttavan. :D :D

Tässä kuussa irtosi munasolu selvästi "paremmalta" ja laiskemmalta puolelta. Oikealta puolelta oviskivut kestävät jopa kaksi viikkoa. Ensi kuussa ajattelin mennä gynelle tutkituttamaan mestat, että onko esim. endometrioosia tai jotain sellaista. Nää vaivathan ovat alkaneet vasta esikon jälkeen, eivätkä vaivanneet kun söi pillereitä. Talvella kävin asiasta päivystyksessä naistenklinikalla, mutta kaikki näytti kuulemma normaalilta ja terveeltä.. Hmmm, ota ja tiedä.

Paljon kiinnittymis/plussapuhureita kaikille! :)

Ella

Täällä kp 15/32(?) ja ovista yritän kovasti tikuttaa mutta vielä ei ainakaan oo viiva lähtenyt tummumaan.. saas nähdä tummeneeko ollenkaan :/

j3nni Kiitos pahoitteluista :) Kurjaa että teilläkin yritystä jo noinkin paljon takana :/ Toivottavasti hoidoista olis nyt jotain apua.

"Taas se aika kuukaudesta", enkä nyt tarkoita kuukautisia (vielä?!). Tämä lause on saanut täysin uuden merkityksen!! Se on tämä vauvahulluus mikä hiipii vaivihkaa, muuttaa ihan tavallisen, ei minkään himostressaavan naisen, hulluksi raskautumista odottavaksi nartuksiemoticonJokaisella vessareissulla pyyhkiminen jännittää, vaihtuuko paperin väri emoticon. Jokainen pulpahdus näihin aikoihin on nykyään "jaha, nyt ne sit alko, mikä pettymys". Ja kun ne sit ovat alkaneet, muutun taas omaksi itsekseni ja kuukauden päästä sama juttu emoticon...

Nyt siis meneillään kiertopäivä 31/30-33 aamulla tein negan
 (kuten kolmena aikaisempanakin päivänä). Tiedän, olen sekaisin! Sepä siinä onkin etten tavallisesti ole ollenkaan "tällainen" ihminen, mut tää asia tekee mut näin kummalliseksi. Huvittavinta tässä on se, ettemme ole vielä yrittäneet kuin kolme tuloksetonta kiertoa (!!!) Ensimmäisessä kierrossa kyllä tulin raskaaksi, mutta se meni kesken hyvin varhaisessa vaiheessa, liekö sit ollut kemiallinen raskaus vai mikä lie? Kuitenkin tämän episodin jälkeen kehokin on olevinaan taas jotenkin muuttunut, rinnat arat joka kierrossa, näillä vaiheilla just, mikä aina vahvistaa tuntemuksia raskautumisesta, luulot ja toivo heräävät, voisikohan nyt olla tärpännyt?? Outoa tääkin, koska ensimmäisessä raskaudessa rinnoissa tuntui mitään VASTA synnytyssairaalassa kun maito nousi. Miksi mun keho huijaa mua, vai onko tääkin kaikki olevinaan psyykkistä? Nyt muutenkin tuntuu että toisen lapsen jälkeen, kun sitä jotenkin tietää mitä se lapsen kanssa oleminen on, kuinka ihanaa se on, kaikki siinä. Niin se raskautumisen halu on ihan tajuton. Tällaista vauvakuumetta, mulla ei siis ole KOSKAAN aikaisemmin ollut, ihan eri luokkaa miten esikoista silloin aikoinaan tehtiin! Turhauttavaa on emoticon

Moikka Siskot! Liityn siis ilolla, vaikkakin pelonsekaisin tuntein joukkoonne harmaaseen emoticon

Liza: Kiva kuulla sinustakin pitkästä aikaa. Harmi vaan kun ei ole plussaa sinnekään siunaantunut :/
Tantziki: Toivotaan nyt että siellä olisi tärppi käynyt! :)
Perhoska: Joko siellä on plussattu tai täti tullut käymään?
mimsu: Toivvottavasti tuntemuksesi kertoisivat raskaudesta :)
elenna: Ei ole kyllä minkäänlaista kokemusta ovulaatiovuodosta. :/
kukka^^: Joo parempi se melkein oman mielenterveyden kannalta on aina asennoitua negaan niin ei tule ihan niin kovaa pettymystä.
j3nni: Toivottavasti tosiaan yk10 olis teidän kierto :)
Unelma-Anelma: Ei oo menkat vielä alkaneet.
Ella84: Tsemppiä jännäpäiville :)
PePa: Jaksamista oviksen bongailuun. Toivottavasti se nyt kuitenkin tulisi.
mekut: Tervetuloa.

mietintämyssy: Mitä sinulle kuuluu?

Omaa: Syvissä apeuden syövereissä olen. :( Kaikki on ihan peestä ja mikään ei jaksa huvittaa. Asiaa ei yhtään auta toissapäivänen negatesti, miehen 10 tuntiset koulupäivät tai mun huomenna alkava 7 päivän työputki. Menkatkin varmaan alkaa pian kun on rinnat arat ja vatsassa tuntemuksia.
-Yk 11, Kp 26, Dpo 13-

Tilastoa: Plussanneita tällä palstalla yhteensä tammikuusta alkaen 46, joista keskenmenoja 7.

Tammikuussa plussia 6, Helmikuussa 7, Maaliskuussa 4, Huhtikuussa 3, Toukokuussa 8, Kesäkuussa 7, Heinäkuussa 8, Elokuussa 3.

Plussista 33 on tullut alle puolen vuoden yrityskierroilla, 6 plussaa on tullut yli puolen vuoden mutta alle vuoden yrityskierroilla ja plussista 7 on tullut yli vuoden yrityskierroilla.

Uudet jäsenet: Jos haluatte niin voitte käydä tutustumassa meidän pidempään palstalla olleiden taustoihin täällä: Raskaaksi 2012 jäsenien taustat. Voitte myös halutessanne kirjoittaa sinne omista taustoistanne! :)

Huomenta täältä rapakon takaa - lomalta !
Tulin vain lyhyesti kommentoimaan. Mame - nyt tsemppiä sinne - plussatuulia  :)
Onnea plussanneille !!!!!!!

Itselläni kp 25 / 30 dpo 9, ovistestissä sain plussan, joten ainakin ovis toivon mukaan on tapahtunut. Itselläni ei ole mitään erityisiä tuntemuksia, enkä nyt suoraan sanottuna ole niin hirveästi asiaa täällä lomalla miettinyt... Nyt tosin, kun kiertopäivät vähenevät, ajatuksia on tullut, että mitä jos kuitenkin...? Eli jänniä aikoja myös täällä.

Tsemppiä kaikille !

-Mietintämyssy2011-

mietintämyssy: Voi mä niin jo toivoin että sä olisit jo plussannut :)

Omaa: Nyt kun olen rypenyt tässä alakuloisuudessa niin olen yrittänyt etsiä jotain toivon häivähdyksiä netistä. Ensimmäinen toivon häivähdys on se, että kiinnittyminen voi tapahtua jopa niinkin myöhään kuin dpo 12. Toinen löytöni oli se, että plussa voi näkyä kiinnittymisen jälkeen vasta 14 päivänkin päästä eli dpo 26. Eli huomenna teen vielä varmuuden vuoksi aamulla testin ja sitten vain odottelen niin kauan, että menkat alkaa tai saavutan menkattomasti maanantain 3.9 jolloin on Kp 39 ja Dpo 26.

Voi voi voi... Hirrrveesti plussatuulipuhalluksia kaikille!!! Toivottavasti tärpit kävis!

Menee vähän omanapailuksi, mutta mistä ihmeestä tällaiset kivut alavatsassa?!?! Odottelin siis tätiä kylään jo eilen, tänäänkin, ei mitään muuta kuin nää kivut. Ihan kuin menkkakivut, mutta ilman vuotoa, valkovuotoa riittää kyllä senkin eestä. Yritän olla realisti ja odottaa vielä loppuviikkoon ennen kun alan testailemaan mitään, mutta tuntuu todella oudolta.. Ei oo aikasemmin ollut mitään vastaavia tuntemuksia. Ja voi luoja, että olen kiukkunen! :D hyvä kun mies uskaltautuu samaan huoneeseen mun kanssa! Että helpottais jo, alkaa itseäkin ärsyttää tää oma kiukuttelu, jolle ei ole mitään järkevää syytä. :D

Huomenta leidit! :)

mame: Testasitko nyt aamulla ja mitä näytti? Mä pidän peukkuja täällä.
jama: Mielenkiinnolla odotan uutisia!! :)

Täällä on kp 22/28-32, stressaa jo nyt tää oman kehon kyttäily. Eka yrityskierto vasta menossa, mitähän tämä on puolen vuoden päästä (mikäli ei tärppää). Olen netistä lueskellut kaikenlaista, ja alkoi jotenkin masentamaan ajatus siitä, miten "vaikeaa" on lopulta raskautua. Niin monesta asiasta kiinni. En ole koskaan suhtautunut raskauteen näin monimutkaisena asiana. Niinkuin sanoin, esikoinen aikoinaan tärppäsi ekasta tjot-kierrosta. Ei kai olisi pitänyt lukea mitään. :D On vaan niin vahva tunne siitä, ettei tällä kertaa ole helppoa. En tiedä mistä johtuu, eikä kai pitäisi edes maalailla piruja seinille. Ois kiva saada sama tjot-fiilis päälle, luulen että tämä stressaaminen johtuu siitäkin kun kolmekymppiä lähestyy. ;) Huoh.. Tää vauvakuume on uskomaton! :D

Ella: Samaa olen minäkin pohtinut!! Mitä enemmän näistä asioista lukee ja kuulee, siitä miten vaikea koko prosessi on, miten tärkeää olis oikea ajankohta ja mitä kaikkea mahdollista, olen alkanut tosiaan ihmettelemään miten ketään koskaan ikinä voi tulla raskaaksi!? Puhumattakaan siitä että vauva pysyy matkassa sen 9kk kaikesta huolimatta ja syntyy terveenä maailmaan ja elää vielä vanhaksikin?! :D Elämä se on vaan niin pirun ihmeellistä!

Itse tein tänään viidennen ja viimeisen negatiivisen testini, se on nyt päätetty ;) Onneks ne loppu, niin kynnys testaamiseen on vähän isompi kun tarvii lähtemällä lähteä hakemaan niitä kaupasta. Eilen parin tunnin ajan tuntui siltä että täti tulisi, mut sekin meni sit ohi. Nyt ei fiiliksiä suuntaan eikä toiseen. Toivoa siis vielä on? Ja ajattelin nyt sinetöidä kohtaloni sillä että kertoilen asiasta täällä, kaikki on mahdollista! ;vähän niin kuin junnuvuosina, bussihan tuli aina juuri silloin, kun olit sytyttänyt tupakan? :P

Mä meinaan nyt ottaa haltuun tän mun täydellisen turhautumiseni ja tehdä tyttärelleni oikeen saatanan hienon villatakin! :D

Plussapuhureita sissot!

Heippa kanssasiskot!

Kirjoittelin jo pitkän pätkän itsestäni, mutta kun lähetin tekstin, se katosi bittiavaruuteen. Eli nyt siis lyhyemmin.

Päätin hypätä matkaan tähän "yhteiseen" projektiin; raskaaksi 2012. Ikää hitusen yli 30, uusperheellinen 4v muksun äiti. Ja vauvakuumeinen :) Miehellä on ennestään jo kaksi lasta ja kuvittelin että meidän perheen lapsikiintiö on täynnä (miehen näkemys), kunnes pari kk:tta sitten mies tuumasi, että jos toisen oman lapsen saaminen on minulle niin tärkeä asia, tehdään se nyytti. Tai ainakin yritetään. Voitte arvata, millainen kivi tippui sydämeltä <3 Hauskinta tässä on ehkä se, että äitini on vuosia höpöttänyt, ettei saa enää toista tytönlasta ja jatkaa sitä edelleen tasaisin väliajoin - voitte kuvitella kuinka vaikeaa on olla ihan hiljaa tästä yrityksestä ja vauvahaaveesta. Tekis mieli kertoa, mutta ei. Pelkään, että joku päivä se lipsahtaa :)

Varsinaisesti meillä ei tekemällä tehdä pientä ihmistä, vaan mennään tulee jos tulee- ajatuksella. Niin oli myös tämä meidän pikkumieskin, sitä odoteltiin lähes vuosi. Silloin oli jo apuna Terolutit muistaakseni kierron tasaamiseen tai jotain - aika rientää ja asiat unohtuu. Ovistikut oli tuolloin käytössä, nyt päätin että pidän ne kaupassa. Ainakin toistaiseksi. Tiedänhän, että jos ei plussaa ala kuulua, malttamattomana hommaan niitä tikkuja, se on päivänselvää, itseni tuntien. Yrityskierto nro 3 (tai noh, periaatteessa kaks) lähtee liikkeelle, täti on juurikin kylässä. 

Plussapuhureita kaikille, tsemppiä niille jotka pitkään ovat jo yrittäneet. Ja kiva kun sain hypätä mukaan :)

Heissuliveissuli kaikille! Oli tuossa kiva nettikatkos ja täristen sai odotella kaksi päivää enne kuin se alkoi taas toimia. Kännykän näytön selaus alkoi eilen tehdä todella kuvottavan olon, joten en ole pystynyt näitä teidän tekstejänne lukea lainkaan. Luen ne ajatuksella myöhemmin kun aikaa enemmän. Pikapäivitystä vain omasta navasta. Tädin pitäisi kurvailla kylään ihan näillä näppäimillä. Tänään muistaakseni jos vanhat kiertopäivät pitävät paikkaansa. No vielä ei siis ole näkynyt, mutta eilis aamusta asti ajoittain mahassa tänttähäärän tyyppistä kipuilua ja painetta. Tänään aamulla heräsin hyvin arkoihin rintoihin ja se vain pahentunut. Kertovat molemmat tädin lähestymisestä. Eilen ja tänään lisäksi ollut todella huono olo keskipäivän aikaan ja vähän iltapäivän puolellekin. Eilen oksensinkin, mutta tänään olen saanut hillittyä oloa olemalla syömättä. Olihan se testi tehtävä aamulla ja yllätys negaa näytti joten tädin odotuslinjalla ollaan =(

eihän tästä tuu mitään :( edelleen ootellaan niitä ensimmäisiä kuukautisia laastarin lopetuksen jälkeen, kiertopäivä mitä lie 60 jo!! ovulaatiotakin oon nyt kaks kertaa yrittäny bongata jos vaan ois käyny niin et yhet menkat ois jääny välistä.. jos niin ois niin sit ois nyt ovisajankohta, mutta testit negoja.. joko en ovuloi tai sit mun keho heittää täydellistä häränpyllyä :< no eipä tässä kait auta muuta ku oottaa, mut oudolta tää tuntuu :)
mies on ainakin todenteolla mukana tässä hommassa, alkaa sitäki jo ärsyttää ku ei tää touhu etene lainkaan :D

Takaisin