Raskaaksi 2012

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Dark
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
täällä dpo 8 ja ainoa "oire" on menkkajomotus mahassa....en usko että se merkkaa että kyydissä ois vauva...

sarah81: Voiskohan olla jotain kiinnittymiseen liittyvää jomotusta?

Omaa: Aloin tässä miettimään, että onkos minulla tässä vaiheessa yleensä tullut valkovuotoa. Muistaakseni ei. Sitten aloin miettimään, että no kuuluukos tässä vaiheessa edes tulla sitä...Asiaa selvitettyäni useasta eri lähteestä lopputulema on se, että eihän tässä vaiheessa edes kuuluisi tulla valkovuotoa!
Kuukautiskierron eri vaiheethan menevät näin:

1. Kuukautiset jotka kestävät n. 2-7 vuorokautta

2. Kuukautisten jälkeinen kuiva kausi joka kestää n. 2-5 vuorokautta
3.Valkovuoto lisääntyy ennen ovulaatiota ja se kestää n. 5-12 vuorokautta
4. Ovulaation aika jolloin tulee kirkkaampaa limaa n. 1-2 vuorokautta
5. Ovulaation jälkeen oleva kuivakausi joka kestää n. 10-16 vuorokautta
6. Aika ennen menkkoja jolloin valkovuotoa voi tulla n.2-5 vuorokautta
Uskaltaisinko siis olla toiveikas mahdollisesta plussauksesta vai pitäisikö tässä olla huolissaan?

Tilastoa: Plussanneita tällä palstalla yhteensä tammikuusta alkaen 44, joista keskenmenoja 7.

Tammikuussa plussia 6, Helmikuussa 7, Maaliskuussa 4, Huhtikuussa 3, Toukokuussa 8, Kesäkuussa 7, Heinäkuussa 8, Elokuussa 1.

Plussista 31 on tullut alle puolen vuoden yrityskierroilla, 6 plussaa on tullut yli puolen vuoden mutta alle vuoden yrityskierroilla ja plussista 7 on tullut yli vuoden yrityskierroilla.

Uudet jäsenet: Jos haluatte niin voitte käydä tutustumassa meidän pidempään palstalla olleiden taustoihin täällä: Raskaaksi 2012 jäsenien taustat. Voitte myös halutessanne kirjoittaa sinne omista taustoistanne! :)

mame: Mulla on ainakin oviksen jälkeen ihan märkä kausi :D ei kyllä kuivaa kautta nähnytkään :D ei pidä paikkaansa mulla tässä ekassa yritys kierrossa toi kuiva kausi

Eikös se alkio kiinnity 5-8vrk oviksesta, noin ?

Täällä myös kovaa jomotusta alavatsassa ollut koko loppuviikon, ihan kun menkat ois alkamassa, tiedä sitten mitä se tarkottaa. Mutta toivottavasti tämän viikon alku tuottaa tulosta. :) nyt vaan ootellaan.

sarah81: Kai se on aika yksilöllistäkin tuo valkovuodon määrä kierrossa. Mulla tosiaan tavannut olla tässä vaiheessa ihan rutikuivaa. Kiinnittyminen tapahtuu tosiaan 5-8 vkr oviksen jälkeen, mutta varmaan on tuokin yksilöllistä joten voi tapahtua myöhemminkin.

Täällä on muutettu nyt uuteen kotiin, mutta netti ei vielä toimi, siksi ollut hiljaiseloa ihan kokonaisen viikon ja pari päivää ylikin. Nyt appivanhemmat kylässä, joten heidän nettitikullaan päästiin vähän asioita hoitamaan netissä. Pahoitteluni heti alkuun, että varmasti unohdan kommentoida jotain tärkeää, mitä olisi pitänyt.

Kovasti pahoittelut keskenmenon kokeneille. Nyt niitä on tullut kyllä ihan liikaa, emmekä me nyt voi olla niin tilastollisesti omituista porukkaa, että tällainen voi jatkua. On sen plussa-aallon jossain kohtaa alettava ja sitten ne pikkuiset myös pysyvät matkassa! Kovasti toivon pikaista tärppiä teille kaikille sitten, kun taas aloitatte yrityksen. Ja ihan koko palstan porukalle!

Onneksi sentään on jotain positiivistakin. Toivottavasti mamella on nyt tärpännyt! :) Täällä jännää koko porukka varmasti siun kanssa. :D Ja ihanaa, että edes vuononvaltiattarella on pikkukaveri pysynyt matkassa. Paljon onnea myös niille, jotka ovat nyt plussanneet! Niin haluaisin suoda jokaiselle teistä sen oman pienen ihmeen ja useampiakin, kyllä me olemme kaikki ne ansainneet!

Täällä siis kp jotain, ei harmainta hajua asiasta. Muutto tehty, tavarat melkein paikoillaan, kaikki sujunut melko kivuttomasti. Huomenna aloitan sitten työt, onneksi vesopäivä näin aluksi, niin vähän pehmeämpi pudotus. Toivottavasti netti alkaisi toimia ensi viikolla, niin ei ehdi tulla pahoja vieroitusoireita!

Heippa kaikille!

Olen uusi tulokas tällä palstalla, emoticon ja toiveenani on tulla raskaaksi 2012.

Ikää minulla on 27 vuotta ja olen kotoisin Etelä-Suomesta, jossa edelleenkin vaikutan. Talouteeni kuuluu tällä hetkellä avokki, joka on kanssani samaa ikäluokkaa, sekä 7v kissa-rouva. Lapsia meillä ei entuudestaan ole, joten raskaus olisi minulle ihka ensimmäinen, jos sellainen olotila sattuisi minulle siunaantumaan. *peukut pystyyn* toivottavasti pian.

Nyt kun olen saanut työ-urani hyvään malliin, niin pieni vauva olisi erittäin tervetullut meidän perheeseemme.

En ole ikinä aiemmin kirjoittanut mitään nettien keskustelu-palstoille joten tämäkin on minulle täysin uusi kokemus. (Jostain syystä, jännitin kovasti tämänkin viestin kirjoittamista!). Tähän varmaankin saattaa vaikuttaa se, että kuulun niihin muutamiin harvoihin ihmisiin, jotka eivät ole liittynyt Facebookin ihmeelliseen maailmaan, joten nettiin kirjoittelu ei ole ihan "verissäni".

Olen seurannut tätä keskustelu palstaa jo pidemmän aikaa (n.4kk) melkeinpä päivittäin, ja nyt vihdoista viimein uskalsin liittyä joukkoonne. Olen huomannut että täällä on tosi hyvä yhteishenki ja kaikki tukevat toisiaan niin valtavasti -niin hyvinä, kuin huonoinakin hetkinä.

Tästä se nyt sitten alkaa minunkin osalta. Tsemppiä kaikille muillekin plussaa toivoville!

Tervetuloa uusille, onnea plussanneille ja suurensuuret pahoittelut keskenmenon kokeneille, niitä on ollut ihan liikaa viime aikoina. 

Lueskelen kyllä päivittäin mutta jotenkin kommentointi vaan jää, kun ei ole oikein asiaakaan. Täällä vain odotellaan, oviksen pitäisi olla 1-1½ viikon päästä.

PePa, jaksamista! En voi kuvitellakaan miten kamalalle tuntuu kun joutuu luopumaan pienokaisestaan. *hali*

mietintämyssy
, tärppionnea! Täällä ollaan peukut pystyssä. Paljolta säästyisit jos nyt pienokainen saisi alkunsa :) Koita olla stressaamatta nyt!

pikkutonttu, harmi että tyhjennys ei mennyt sen helpoimman kaavan mukaan vaan oli noin rankka. Kovasti jaksamisia sinulle! *hali*

mimsu, mä täällä vollotan kun luen sun tarinan. Se on niin epäreilua että joutuu kokemaan jotain niin kamalaa ja ettei yksi kerta riitä :`( Mutta tsemppiä oviksen bongaamiseen!

mame, jospa olis valkovuoto oire plussasta <3

Tantziki, tervetuloa joukkoon!

Omaa napaskuukkelia; tänään olis kp32/31. Tätiä ei näy, mutta koska en tiedä onko tää eka kierto normaalipituinen en oo uskaltanu mennä testailemaan. Harmittaa jos aamulla testin teen ja iltapäivällä alkaakin jo vuoto. Niin ärsyttävää mutta samalla niin ihanaa tämä jännääminen :D. Mitään oireita ei ole (paitsi ehkä on tarvinnu juosta vessassa useammin, mutta se voi olla ihan vaan siitäkin että oisin juonu nestettä nyt enemmän). Mutta kai se on pakko viimestään keskiviikkona testata työn luonteen ja oman mielenterveyden takia.

Mimsu, emme ole vielä kertaakaan olleet ilman ehkäisyä 5 vuoden seurustelumme aikana, mutta nyt kun vauva olisi haaveissa ja ajankohtainen, niin ajateltiin että olisi hyvä aika jättää sellaiset ylimääräiset "välineet" pois petipuuhista. :)

Mikäli ovis-laskureihin on uskomista, niin meidän tärppipäivät alkaisivat perjantaina 17.8 ja jatkuisi seuraavan viikon alkuun. Eli nyt pitäisi alkaa niin sanotusti hommiin!

Mame, Toivotaan että plussausta olisi näkyvissä oireittesi perusteella *peukkuja*

Pepa, Oot kyllä joutunut kokemaan kovia lähiaikoina.Paljon voimia!

Unelma-Anelma, Toi on kyllä jännittävää aikaa kun menkkojen pitäisi olla alkamaisillaan ja väkisinkin hiipii sellainen ajatus mieleen että mitäs jos onkin raskaana...:)  
    Itelleni kävi joku aika taaksepäin juuri niin, että menkat oli myöhässä jo 5pvää ja tein
r-testin, mutta negaa se näytti. Siitä muutaman tunnin jälkeen täti olikin jo ovella. Emme siis yrittäneet vauvaa ja ihan ehkäisyjen kanssa toimittiin, mutta koska täti oli niin kovin myöhässä, niin aloin toive-ajattelemaan että "mitäs jos." Toivotaan kuitenkin että se täti ei tulisi sinun kohdallasi ja tuleva testi olisi vahvasti plussan puolella. :)

pikkutonttu, olen lukenut sinunkin viestejäsi jo pidemmän aikaa taustalla ja olen pahoillani siitä mitä olet joutunut kokemaan. Tosi harmillista. :(   Paljon jaksamisia sinulle!

Heippa taas! Täällä meneillään kp 14, ja huomenna saa aloittaa oviksen tikuttamisen vihdoin, jeij! Nyt toivotaan että tärppää, miten jaksan odottaa vielä useamman viikon että pääsee testaamaan :))

Moi kaikki ja pahoittelut hiljaiselostani onnea +neet tervetuloa uudet ja pahoittelut negaa tai muuta vastoinkäymisiä kokeneille

auttakaa nyt tyhmää , ovis meni noin viikko sitten , oviksista tuli osumaa , Eilen mokasin ja menin sänkyyn toisen kanssa ja siitä myös osumaa , voinko vielä ottaa jälkiehkäisyn ilman että vaurioitan sitä jotain joka tuolla ehkä jo on tästä 1 osumasta?

nobody: Jaksamista oviksen odotteluun. Se on niin puuduttavaa aikaa :)
Unelma-Anelma: Tuu sitten heti kertomaan testailun tulokset :)
Tantziki: Kiitos tsemppaamisesta. Oon yrittänyt hillitä itteeni etten nyt liikaa innostuis ku sitten se pettymys on niin mahdottoman suuri jos oikein odottaa sitä plussaa.
Zaraah: Toivottavasti saat oviksen bongattua! :)
butterfly85: En kyllä tiedä kuinka tuo jälkiehkäisy vaikuttaa jos jo on raskaana, mutta mä vähän luulen ettei se ainakaan hyvää tee...Kannattaa varmaan soittaa ja kysyä asiaa joltain lääkäriltä.

Omaa: Dpo 6 meneillään, mutta ei ainakaan vielä ole ollut mitään oireita mahdollisesta kiinnittymisestä jos sellaista edes tapahtuu. Siispä jatkan tätä typerää odottelua...

Tantziki ja mame, kiitos tsempeistä! Haamulihan siihen testiin sitten ilmestyikin :)

Zaraah, onnea ovisbongailuun!

butterfly85, luulisin että ei jälkiehkäisypilleri ainakaan hyväksi ole mahdolliselle alkiolle. Jälkiehkäisypillereitä ei muutenkaan mun käsityksen mukaan sais napsia kuin enintään pari vuodessa.

Nyt tulee omaa napaa niin että paukkuu; Voi apua!!! Mä sain aamulla testiin haamulin. Tää on samalla niin rikollisen epäreilua niitä kohtaan jotka on jo niin kauan yrittäneet, mutta samaan aikaan oon niin innoissani. Mulla ei tosiaan oo ollu mitään oireita ennen tätä, mutta testin teon jälkeen mulla on ilmennyt heikotusta, kuvotusta, vatsan jomotusta, käsien tärinää ja levottomuutta eli ihan selkeä adrenaliinipiikki. 

Töissä jouduin jo muutamalle asiasta kertomaan ja pian varmaan selviää muillekin kun rupeavat ihmettelemään miksi työnkuvani on muuttunut. Huomenna testailen ennen töihin lähtöä vielä uudelleen herkällä testillä sekä ClearBluella, jospa tulos vahvistuisi. Hui!

kiitos kaikille vastauksista ja tsemppaamisesta! ymmärsin että monet täällä ovat yrittäneet tosi kauan ja olleet kärsivällisiä vastoinkäymisistäkin huolimatta.. ehkä kärsivällisyys ei ole paras ominaisuuteni. mutta siis kyllä taas harmittaa, kun menkat alkoivatkin.. ehkä onkin niin, että mun kierto alkaa vasta nyt tasaantua pillereiden lopettamisen jälkeen (ainakin naama kukkii sen verran kauniisti)! täytyy tosiaan kokeilla vaikka niitä ovulaatiotestejä, jos ne valaisis asiaa mulle. hommaa hankaloittaa lisäksi se, että mies tekee reissuhommia eli on usein viikot pois ja välillä useamman viikon, jos on projekti ulkomailla, ei kiva!
ja kyllä tää nyt on sen verran ajankohtainen ja herkkä aihe itelle että tänään meinas töissä itku tulla.. eräs työkaveri tuli äippälomallaan käymään toimistolla ja koko toimiston porukka tietysti siinä käytävällä ihastelee pikkumiestä ja miten ihmeessä keskustelu kääntyykin muhun ja kommentteja tyyliin "tuo voi tarttua!" "jokos sulla hormoonit hyrrää?" jotenkin todella kiusallista ja alkoi oikein harmittamaan. kunpa vois sanoa niille päin naamaa että joo-o, koko ajan yritetään, mutta ei se aina niin läpihuutojuttu oo..
Minkälaisia kokemuksia teillä muilla on, miten töissä on suhtauduttu ja milloin ootte kertonu raskaudesta esim. pomolle? mulla on siinäkin mielessä kinkkinen tilanne, että oon määräaikaisessa työsuhteessa, joka hyvin todennäköisesti muuttuu pian vakituiseksi ja toivon sen saavani!
niin ja onnea kaikille, jotka ovat odottajien puolelle siirtyneet ja tsemppiä kaikille yrittäjille!

Heippa!

mimsu: Se on kyl yosi tärkeetä, et on joku jolle voi puhua. Musta tuntuu, et vaikka mun mies on kyl kans tosi surullinen ja tukee mua enemmän kuin hyvin niin koen, et on hyvä puhuu jonkun kanssa joka ei oo ihan niin lähellä. Mul on onneks yks ystävä joka ymmärtää tosi hyvin ja jaksaa kuunnella. Ja tietysti aijon käydä myös siellä psyk.sairaanhoitajan juttusilla jos vaikka sais asian käsiteltyä paremmin.Ja se on kyl niin totta, et kaikki muut on just sillon raskaana, kun ite on ihan rikki. Ei oo oikein. :/ Hienoa, et siellä ovis bongattu ja hyödynnetty. :)

Pepa: Kauhean rankkaa aikaa ollut siellä, toivottavasti jotain selviää ja olisi jotain sellaista mihin voitaisiin vaikuttaa tai ei voisi enään teidän kohdalle sattua. Toivotaan, että kroppa siellä tasoittuu ja aika parentaa haavat. Paljon voimia sinne! <3

Perhoskalle, Jamalle ja Sahrah81lle paljon plussatuulta!

Tantziki: Tervetuloa mukaan, toivotaan että teillä tärppää nopeammin kuin täällä. Kiitos sympatioista, toivotaan et nyt vastoinkäymiset on tahittu ja joskus pikkuinen tännekkin saadaan. :)

Unelma-Anelma: wau, onnea kovasti ja ei siitä voi kyllä huonoa omaatuntoa kantaa jos itsellä tärppää ja pidempään kuumeilijoilla ei! Paljon tarrasukkia matkaan. Toivotaan ettei yksikään plussanneista tule tänne puolelle enään takaisin. <3

Zahraah: Onnea oviksen bongaamiseen! :)

Butterfly85: Oi voi mikä tilanne siellä! Huh, miten itsesi nyt tuohon tilanteeseen ajoit? Itse ajattelen, etten ottasi jälkiehkäisyä, koska jos ovis on ollut viikko sitten niin tuskin hedelmöitys enään voisi sattua, toisaalta silti olisi varmaan hyvä ettei nyt tulisi tärppiä ettei sitten joudu miettimään raskauden aikana, että mitä jos? Ja toisaalta jos otat jälkiehkäisin niin sitten jos siellä jotain on ollut alulla niin kyllä sekin sieltä varmaan pois tulee! Hankala tilanne kaikenkaikkiaan!

mame: jaksamista piinapäiviin, toivotaan että odotus palkitaan! ;) Plussatuulta sinne hurjasti!

Lilja-maria: Kyllä se ajan kanssa se plussa sieltä tulee, vaikka koville se ottaa. Välillä ikävät tilanteet nostavat tunteet pintaan ja itse koen sen olevan kateuttakin, kun haluaisi olla samassa tilanteessa. :/ Meilläkin mies on reissuhommissa ja usein viikot poissa, välillä ovikset jääneet hyödyntämättä tai hyödynnetty hieman väärään aikaan. Kaksi kertaa silti oltu raskaana ja silti vauvaa vielä vailla. Helppoa tämä siis todella ei ole, vaikka juurikin tuntuu, että kaikki muut saavat helposti. Itsellä kanssa töissä määräaikanen suhde, kun irtisanouduin vanhasta vakipaikasta ja uudessa ei vielä tietoa vakituisesta. Meillä pomo tietää  molemmista keskenmenoista kun olen jäänyt aina hetkeksi saikulle, hyvin ymmärtäväinen on ollut, kai se on tätä päivää, ettei työsuhteen laatuun vaikuta tälläiset asiat tai en ainekaan koe, että hän haluasi, että lopetan vaikka perhe haaveita onkin. Tsemppiä yritykseen ja jäitä hattuun! ;)

Omaa: Täällä vuodot on alkaneet vähentyä ja kivut tasottua. Eilen olin jo salillakin, kun mietein ettei tämä perkele makaamalla parane. Torstaina lähdetääkin sitten viikoksi Kreikan lämpöön. Saa muutakin ajateltavaa, kuin tämän kaiken kurjan. Nyt näyttäisi siltä, ettei mitään tulehdukseen viittaavaa ole ja kontrolli ultrassa kaikki oli ok. Kai se vaan niin on, ettei meidän vuoro ollut nytkään ja taas toivutaan, vaikka en nyt sano vielä olevani toipunut, mutta parempaan suuntaan ollaan taas menossa. Toisaalta toivon ettei koko raskautta olisi ollutkaan, kun tämä tuska repii ihmisen sisimmän niin riekaleiksi ja taas joutuu odottamaan että saa alkaa yrittämään ja kroppa toipuu. Aikaa kuluu hukkaan ja vielä on ikuisuus siihen, että mahdollisesti on taas raskaana. :/ Tuleeko musta koskaan kenenkään äitiä? :´(

Unelma-Anelmalle isot onnittelut haamusta!! emoticon Toivon mukaan huomiset testit vahvistaa tuloksen varmaksi. *jännäillään*

Kiitos tuesta ihmiset Sain apteekista vastaukseksi" Kiinnittynyttä alkiota jälkiehkäisypillerit eivät kuitenkaan vahingoita.

Joskus käy niinkin, että esim. syö e-pillereitä kun ei tiedä olevansa raskaana. Ei siitäkään ole sikiölle vaaraa. "

pikkutonttu .. se vaan tapahtui tilanne johti toiseen ja oon aina ollut tee ensin ja mieti sitten näissä asioissa se ei ollut hyvä idea. å

Pepa: Olet joutunut kokemaan varmasti sen kauheimman ja pelätyimmän asian raskauden suhteen. Voimia ja uskoa. Ajan kanssa helpottaa mutta muistoissahan se aina on.

Mame: Täällä jännätään sun puolesta, kyllä nyt olisi jo aika. Valkkari ainakin on huvä merkki!!!

Pikkutonttu: Toivotaan että aika helpottaa. Tälläisissä asioissa vaan menee toipuessa pidempään. Mutta kreikassa varmasti mieli piristyy! Ihanan kirkkaat ja lämpimät vedet  (toivottavasti voit jo uida) ja aih niin ihania kilpikonnia! Caretta, caretta!

Unelma-Anelma: No WOW! Sun ei tarvinnu kauaa jännäillä! Onnea, onnea ja tarrasukat, liimat ja kaikki mahdolliset mukaan!!

Nobody: Aikas erikoinen tilanne sinulla. Uskoisin että jos olet raskautunut ekasta osumasta niin tällä toisella osumalla ei ole merkitystä, mutta jos ovis onkin ollut oletettua myöhemmin niin ei voi tietää kummasta raskautunu.

Tantziki: Tervetuloa, toivotaan lyhyttä vierailua!!

Zaraah: Tervetuloa ja ovis onnea!!

Mimsu: Nyt vain odotusta, josko tärppi olisi käynyt!!

Lilja-Maria: Odotusta, odotusta. Sitähän tämä on, mutta jokainen päivä on aina lähempänä sitä omaa nyyttiä!!

(.) Ovista en ole bongannut, oireita siis . hyödyntely aloitettiin kp 12 ja jatkettu kahden päivän välein ja jatketaan vielä. Pitäisi olla kp 14, mutt sukon että tulee myöhemmin tai sitten on kierto että ovista ei tapahdu...höh!! Raskautumisen suhteen en usko, joten toiveet sitten seuraavaan kiertoon!!

Takaisin