Raskaaksi 2012

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Dark
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ompa täällä ollut taas ahkeraa kirjoittelua! :) Ite oon ollut eristyksistä maailmasta kun oltiin himoksella telttailemassa koko viikonloppu ja vasta eilen illalla päästiin takasin kotiin.

hehel: Niin oon kans ihan tyytyväinen että asiat menevät edes nyt vähän eteenpäin.
vuononvaltiatar: Mulla itellä on tota kookosöljyä niin se ainakin menee hyvin aamupuuon joukossa. Se vehniskin vois sillai mennä alas...? Onnea oviksenbongailuun! Jospa nyt onnistaisi! :)
Pikkutonttu: Mä kans toivon että se tärppi tulis nyt just ennen tutkimuksia. :D  Toivoa on. :) Onnea sinulle tosi paljon plussasta! Oot niin ansainnut sen!
Sazu91: Jospa siellä olisi tärppi käynyt. Toivotaan niin :)
Kaele: Varoivaiset onnittelut sinulle haamulaisesta! :)
Dark: Ihana kuulla että siellä ovat asiat noin hyvin! :)
kukka^^: Pahoitteluni kierron venymisestä! :/
elenna: Juu eiköhän ne asiat selviä. Luottavaisin mielin eteenpäin :)
Catriona: Oon kans niin happy kun pääsen lääkärin jutulle. :) Toivotaan et siellä olis liukkarista ollut apua !
Kellitys: Mun mielestä kans tuo odottelu on pahinta. Onneks nyt tosiaan päästään eteenpäin. Hyvä kun menkat sinne vihdoin löysivät tiensä! :)
Viipsukka: Siinä on kyllä paha puuhastella jos talo on täynnä väkeä. Toivottavasti kuitenkin löydätte sille pupustelullekin omaa rauhaa. :)
Liza: Olipa erikoiset menkat sinulla. Toivotaan että teillä nyt pupustelut sais tärpin aikaiseksi :)
marusia21: Pahoitteluni mahdollisesta ovuloimattomuudesta. :/ Toivotaan nyt kuitenkin et sinnekin pikkuinen suotaisiin. Kovasti tsemppiä!

Omaa: Yk 10 ja Kp 6 menossa. Ennen juhannusta soitin tuonne labraan ja tosiaan niinkuin itse arvelinkin verikokeen tulos oli negatiivinen. Soitin ja varasin sitten ajan myös sinne perhesuunnitteluneuvolaan. Yllättävän pian pääsen sinne, nimittäin jo ylihuomenna. Jännittää aika paljon että mitä siellä sanotaan. Vaikka veikkaan että ei siellä nyt ekalla kerralla tehdä muuta kuin normi gynegologinen tutkimus ja sitten saan uuden terolut reseptin ja lisäksi clomifenit.

Tilastoa
: Plussanneita tammikuussa 6, helmikuussa 7, maaliskuussa 4, huhtikuussa 3, toukokuussa 8 ja kesäkuussa  jo 5. Plussista 24 on tullut alle kuuden kuukauden yrityskierroilla ja plussista 3 on tullut yli puolen vuoden, mutta alle vuoden yrityskierroilla ja plussista 6 on tullut yli vuoden yrityskierroilla.

Ihanaa pikkutonttu!!

Toivottavasti tulis paljon muitakin plussia perään!

Tänne ei sitä plussaa sitten tullu. Menkkatuntemukset vihjas tulevista menkoista ja jo torstaina ronkin kohdun suuta ja kun sormiin tarttui rusehtavaa möhnää niin arvasin menkkojen olevan tulossa. Ja sieltähän ne perjantaina saapuivatkin paikalle. Ja siltikään ei tullu skumppaa nautittua, voi kehveli! 

Nyt jo kp4 ja uuteen kiertoon. Vähän harmittaa, kun eilen piti ottaa pari ibumaxia, vaikka olen noita yrittänyt vältellä, mutta oli aivan järkyttävä pääkipupahaolo, ettei ollu vaihtoehtoja. 

En ole tiennytkään että on olemassa tollasta siittiöystävällistä liukkaria. Vois melkeen ostaa, kun vaikka normaalisti ei tarvis, niin varmaan se jännitys yms. tärppipäivinä vaikuttaa siihen, että joskus on kuivaa ku saharassa. Ens kierron la ois laskurin mukaan 30.3. Josko se ois sitten se, millon me saatais oma nyytti! 

Onko muuten teillä/puolisoilla, jotain taikauskosia ajatuksia lapsen saannista tai saamattomuudesta? Mun mies aina välillä epäilee, että onko tämä nyt kohtaloa kun ei tärppää, kun hän on joutunut päätymään nuoruuden tyttöystävänsä kanssa aborttiin kun olivat juuri täysikäsiä.. Että kun hän on yhden lapsen "hylännyt" niin toista ei hänelle suoda... Mitä tollaseenkaan voi nyt sanoa, ku et hei haloo, kyllä tää nyt muista syistä johtuu... 

Ite taas mietin et oliko väärin esim. ostaa kaupasta vauvanhattu tuliaiseks, että tuoko se huonoa onnea.. Ja ku ostin kerran kaupasta alekorista sellasen vauvan käyttöohjekirjan, jonka ajattelin antaa miehelle sitten kun tärppää. Siitäki välillä mietin ku polttelee tuolla laatikon pohjalla, että oisko pitäny jättää ostamatta..

Hassuja ajatuksia, mutta minkäs niille voi..

Hirmu paljon onnea plussanneille, Pikkutonttu taitaa olla nyt viimeisin! Toivottavasti pikkuiset jaksaa pysyä menossa mukana! Ja miksipä ei pysyisi.

Ehkä kerran viikkoon tai kahteen oon käyny täällä kuulumisia lukemassa kun itellä tilanne junnaa paikallaan, joten jää jälleen kommentoinnit vähemmälle kun en ehdi ihan kaikkea lukea.

mame:lle kiitos tuosta tilastoinnista. Ihan mielenkiintosta tietää että miten kauan on muut saaneet odotella onneaan :)

ainut: Mä olen kans kuullu että vaatteiden ostaminen syntymättömälle vauvalle tois huonoa onnea, mutta ostinpa silti kun esikoistani ootin sitten loppuajasta parit potkarit kun olivat niin suloset. Hmm, no meillähän synnytys pääty hätäsektioon että olikohan sitten niin että olis kannattanu ne vaatteet jättää ostamatta... Ainakin kamalasti säikähin vaikka loppujen lopuks kaikki menikin hyvin. Ja miehellesi voit kertoa, että täälläkin sama historia eli miehen ex-tyttöystävä tehnyt abortin joskus monta vuotta sitten. Mutta onnellinen pienen miehen isukki hän nyt silti on <3

Ja omaa napaa: Ei vieläkään menkkoja *huokaus*, enkä osaa enää laskeakaan kuinka pitkä kierto on ollut. Mun mielestä mulla oli menkat vuoden vaihteessa mutta saattoi tosin olla minipillereistäkin johtuvaa vuotoa?! Ens viikolla poitsu 8kk lähtee isänsä kanssa 600 kilsan päähän mummolaan 4 viikoksi joten imetys loppuu takuuvarmasti siihen. Jospa se täti sieltä sitten ilmestyis lähiaikoina. Empä olekaan ennen sitä niin odottanut. Eri asia on sitten se, että miten mä pärjään ilman tuota mun pikkusta kun ei voi päiväseltään lähteä sitä moikkaamaan jos kovakin ikävä iskee. Menen siis itse ensi viikon alusta jo töihin.

Iltapäivää, leidit! Ihanaa että pikkutontun plussa vahvistui ja Tatjuskan vaavilla oli ultrassa kaikki kunnossa! Lähetän paljon tarrasukkia teille molemmille ynnä elennalle - toivottavasti tuo elennan vuoto jäi tuohon eikä pikku salamatkustajalla ole hätää!

Meillä oli miehen kanssa ihana mökkijuhannus. Perjantaina oli oikein nätti ilma ja lauantaina alkanut sade ei sekään haitannut mukavia tunnelmia. Saunomisen, uiskentelun, syöpöttelyn ja laiskottelun ohella ohjelmaan kuului luonnollisesti myös haikarankutsurituaalit. :D   Ja arvatkaas mitä - kotimatkalla mies bongasi haikaran! Ihka elävä iso kattohaikara lenteli taivaalla. Kuulkaa mimmit, jos ei tämä ole hyvä enne niin ei sitten mikään!

ainut - miekään en olisi tuosta Pre-Seedistä tiennyt mitään ellen hengailisi FertilityFriendin foorumeilla. Jenkit ja kanadalaiset vannovat kilvan sen nimiin ja yllätyin iloisesti kun löysin Suomesta muutaman nettikaupan joista tuota saa ostaa. On ihan lääketieteellisesti tutkittu ja todettu siittiöystävälliseksi. Meillä on ollut just tuommoisia tilanteita että tärppipäivät olis käsillä ja pitäis pupuilla mutta omaa luistoa ei aina meinaa riittää. Stressin piikkiin menee, koska tätä ongelmaa ei ollut ekalla yrityksellä eikä vielä heti keskenmenon jälkeenkään.

Pakko tunnustaa että joudun aina välillä taistelemaan taikauskoa vastaan. Pamahdin nimittäin yli kymmenen vuotta sitten raskaaksi ehkäisystä huolimatta ja päädyin keskeytykseen, koska suhde oli juuri päättynyt mm. siksi, ettei silloinen miesystävä halunnut lapsia. Yh-äitiyteen en siinä elämäntilanteessa katsonut kykeneväni. Keskenmenon jälkeen on kyllä käynyt mielessä että fundamentalistiuskovaisten mielestä minua nyt varmaan rangaistiin tuosta vanhasta synnistä... En kuitenkaan halua sortua uskomaan mitään tuon sortin huuhaata, koska tässä kärsii nyt myös mieheni - Se Oikea Mies, joka on täysin syytön siihen mitä minä nuorempana olen tehnyt ja joka minun laillani hartaasti haluaa lapsia kun nyt olosuhteet ovat oikeat! - enkä myöskään tahdo uskoa mihinkään jyrkkään ja ilkeämieliseen jumaluuteen, joka rankaisee vastuullisesti toimivia ihmisiä. Sitä paitsi maailma on täynnä naisia, jotka jopa useiden aborttien jälkeen saavat terveitä lapsia täysin vaikeuksitta.

On se vaan jännää miten rationaalinen tiedeihminenkin silloin tällöin sortuu taikauskoiseen ajatteluun. Pitää vain ottaa itseä niskasta kiinni ja häätää synkät uskomukset pois päästä. Hauskoista haikarauskomuksistahan ei liene mitään vahinkoa kenellekään ja olen vakaasti päättänyt pitää tuota matkalla bongattua haikaraa hyvänä enteenä! Aion nauttia tästä kesästä täysillä, hemmotella niin itseäni kuin elämänkumppanianikin, hellitellä siskoni lapsia ja iloita ystävieni seurasta. 

Tulinpa käymään nyt taas näin pikaisesti, tultiin vasta juuri jokunen tunti sitten mökiltä.

pikkutonttu: Paljon onnea plussasta! :) Meillä laskettu aika on 1.3.2013.
elenna: Laskettu aika olisi näillä näkymin maaliskuun puolella. Toivottavasti sinun vuoto vain jäi tuohon ja kyytiläisellä on kaikki ok. :)
Tatjuska: Onnea ihanista ultrakuulumisista!

Omaa: Kiitos kaikille onnitteluista! Meidänkin plussa sitten vahvistui ja kai se pitää alkaa vähitellen totuttautua siihen ajatukseen, että täällä ollaan taas raskaana! Laskettu aika olisi näillä näkymin tosiaan 1.3.2013, jos kyytiläinen vain jaksaa pysyä mukana. <3 En pysty iloitsemaan vielä ihan hirveästi yhden km:n kokeneena (rv 9), mutta sanoinkuvaamattoman onnellinen tietysti olen. :)

mame mitä me tehtäisiin ilman sua ja noita tilastoja :) Aina kun miettii, pitääköhän ruveta selaamaan sivuja ja laskemaan plussanneita, sinä ihana olet sen tehnyt jo :) Kuulosti kivalta tuo tein reissu! :) Mä luovutin jo täysin tuon vehniksen suhteen... voisin miettiä lähempänä loppukiertoa tuon vehniksen hommaamista kapselimuodossa... Mies saa naukkailla tuon öljyn jos haluaa ;-) Hienoa, että saitte ajan tuonne perhesuunnitteluun noin nopeasti! :) Kumpa olisi hyvä käynti :)

ainut voih, pahoittelut menkoista! Niin väärin :( :( Miettisin kanssa tuon liukkarin ostoa... silloin ei haittaisi jo limat häviävät ennen ovista ;-) Tuosta taikauskosta... oma isosiskoni on teettänyt abortin joskus 16-vuotiaana ekan kerran ja sen jälkeen jokainen hänen alkanut raskaus on päättynyt keskenmenoon... Sinällään en haluisi uskoa tuollaiseen kurjuuteen. Toisaalta sisareni popsi ehkäisypilsuja joku 15 vuotta alkoholin ja tupakan kera.... ehkä hänen keho ei oo vaan niistä toipunut...

Unelma-Anelma Itse jään ainakin lapsettomaksi jos noita olemattomalle vauvalle ostettujen tavaroiden nimessä ajatellaan... Ostettiin ekassa raskaudessa jo muutamia juttuja pienellä ja silloin tällöin vieläkin ostelen jotain ylisöpöjä odottamaan. oon kyllä joskus miehelleni manannut, ettei varmasti saada vauvaa, kun oomme liian hyvin valmistautuneita jo pienen tuloon.... Mutta toivottavasti näin ei kuitenkaan käy meille eikä kellekään muulle! :) Uskon, että ero pikkuiseen ei tule olemaan helppoa!

Catriona kivalta reissulta kuulosti mökkeilynne! :) Ja pakkohan tuo haikaran on olla hyvä merkki! :) Meninkin juuri tilaamaan tuon pre-seedin :) Saapi nähdä, ehtiikö vielä tämän kierron  ovistouhuihin :)

Kaele onnea plussan vahvistumisesta! :) :)

butterfly85 harmittelut menkoista ja palamisesta :( :(

ainut: Ääh, pahoitteluni menkoista. Mutta toivotaan että siellä nyt tosiaan onnistaisi ja la olisi tuolloin maaliskuun lopussa :) Meillä ei mitään taikauskoja ole ainakaan vielä. Tosin meistä ei kumpikaan ole ostanut mitään vauvoihin liittyvää eikä ole kummankaan tarvinnut kokea aborttia.
Unelma-Anelma: Noniin toivottavasti siellä sitten pian menkat alkaisivat. :)
Catriona: Oikeesti toi haikara ei voi olla muuta kun onnea tuottava näky! Ite löysin viime viikolla vanhempien pihasta ihan sattumalta neliapilan ja toivon sen tuottavan meille onnea :D
Kaele: No niin onnea plussasta! :) Moneskos yrityskierto teillä olikaan menossa?
butterfly85: Pahoittelut rättiviikoista ja palamisesta :/
vuononvaltiatar: Toivottavasti vaan joskus saan siirtää tilastointivastuun jollekin muulle etten 4ever roiku täällä sitä pitämässä :D Mä kans tykkäsin pitkästä aikaa olla telttailemassa ku yleensä jos on ollu jossain festareillakin niin ollaan oltu mökissä, mut kyllä se telttailu vaan tekee sen festarihengen. Sitä paitsi pupustelu teltassa on ihan parasta :D Ja toivon kans että se neuvolassa käynti olisi hyvä. :)

Omaa: Mua jännittää se huominen perhesuunnitteluneuvolaan meneminen ihan liian paljon.:S Toisaalta oon ihan et jeeee ja sit toisaalta pelkään et jos mussa onkin joku vika ettei saada lapsia ollenkaan.

Kohta pitää mennä päivystykseen hakemaan saikkulappu tästä päivästä. Nää kivut on todella kivoja. :( Täti siis täällä edelleen ja tuntuu, että koko ajan pitäs rampata vessassa vaihtamassa. :(

Pissatestit oli negatiivisia, että vois sanoa, että iso huokaus tuli, kun kuulin.

Eilinen ilta meni sitten itkien... Serkku julkaisi raskausuutisen naamakirjassa ja sen jälkeen alko kyynelkanava virrata. :( Ja tytön 2 kummia oottaa vauvaa, tai oikeesti kolme, kun 2 kummia on pariskunta.

No jospa me kaikki joskus (mielellään pian) saatais tuhiseva nyytti syliin. <3 Sellaisen viestin haikaralle nyt pistin.

mame no juu, ehdottomasti kohta on jonkun muun vuoro jatkaa tilastotiedettä tällä forumilla :) Telttailu on niin kivaa :) Oon monta vuotta jo puhunut miehelleni, että tarttis ostaa teltta... sitten voitaisiin mennä telttaileen jonnekin järven rannalle ;-) Tsemppejä neuvolaan! <3

Viipsukka ompa kurjaa, että kivut ovat yltyneet noin koviksi :( Ja jaksamisia! <3

Täällä on meneillään sellaiset kehon huijauspäivät, että. Huomaa, että alkaa ovis olla tekemässä tuloaan, kun keho hullaantuu... Kuumottava olo, raajojen paleleminen, etova olo sekä epämukava olo alavatsalla. Riemuitsisin jos olisi menossa loppukierto :) :) Muttei ole, höh.

Viipsukka: Pahoittelut kovista kivuista ja muutenkin kovasti jaksamista sinulle!
vuononvaltiatar: joo ihan ehdottomasti ostatte miehen kanssa sen teltan! Mekin ostettiin vaan tollanen perus kupoli hässäkkä cittarista ja se ei ollu ku 16 euroo plussakortilla ja sitte siihe vielä 3 euron pressu päälle niin on ihan pätevä kokonaisuus. Kysyin muuten tuota mun miestä mukaan huomenna sinne neuvolaan ja se ihana lupas tulla vaikka se tietää sille lyhyitä yöunia. Onneks se tulee niin mun ei tartte hermoilla yksin.

Heissan!

Pikainen päivitys ja pelkkää omaa napaa:
KP 15, lääkärissä käyty, ultrakin tehtiin, no oikeella puolella löyty yks johto folliikki joka oli 17mm mutta ei vielä irronnut tai puhjennut eikä lekuri uskokaan että tässä kierrossa enää irtoisikaan.. ovisplussaa en oo saanu tässä kierrossa ollenkaan, ja kahdessa edellisessä oon saanu kp 13, joten lekuri oli sitä mieltä, että olis jo pitäny irtoaminen tapahtua jos ois tapahtunu.. Käski alottaa terot huomenna, mutta aattelin oottaa kp 18 ennenku alotan, jos vaikka se vielä irtoiskin...
Samalla kaavalla mennää, clomeja ja teroja. Syksyllä sitte tampereen ava-klinikalle muihin hoitoihin jos ei ole tärppiä näkynyt.

onko kellää kokemusta, että voiko sama clomimäärä silti tehdä sen, että ovis tulis eri aikaan kierroissa mitä ennen??

PLUS-tuulia! :)

vuononvaltiatar: Kiitos! Samoin sinne. :D Se muuten ovis sattuu kivasti hotellireissulle.. ;) Outoja tuntemuksia täälläkin koko kehossa..
mame: Oli joo aika omituiset. :D Ihan itekin ihmettelin. No, ihan hyvä välillä näinkin päin. ;) Paljon tsemppii sinne. On hyvä selvittää asiat, mut tiedän tuon tunteen, kun pelkää, että on itsessä vikaa. Mutta tsemii!

Hyvää tiistai iltaa tänne! :)
Taas en vajaaseen viikkoon ole täällä kerennyt käymään. Kivasti tekstiä tullut ja mahtavia uutisia joillekin!!

hmm tuosta taikauskosta... :DD pitää kyllä myöntää, että välillä mieskin nauraa mulle kun olen muka liian taikauskoinen, joten pakko se on myöntää, että välillä oikeasti mietin, että jos jotain asiaa en tee niin sitten tapahtuu ja sattuu jotain kamalaa tai saan jonkun kirouksen päälleni, hahh ::D

ainut - pahoittelut menkoista! Eikö ne nyt jo tajua pysyä poissa! :s

Unelma-Anelma - Uskon, että kova ikävä iskee varmasti, mutta kyllä sinä siitä selviät :) Tsemppiä!

Catriona - Toivotaan, että tuo haikaran bongaaminen olisi hyvä enne.. ei sitä koskaan tiedä :)

Kaele - Aivan mahtavaa, paljon onnea plussasta! 

mame - tsemppiä huomiseen!! Hyvin se menee. Tietenkin varmasti pelottaa tuo huominen, sitä kun aina itse ajattelee sitä kaikista pahinta mahdollista vastausta! Olen kuitenkin varma, että olette ottaneet askeleen lähemmäksi omaa pikku nyyttiä :)

Viipsukka - toivottavasti kivut ovat hellittäneet, ei todellakaan ole mukavaa tuollainen kipuilu :/

vuononvaltiatar - toivotaan, että pongaat oviksen ja hyödynnät sen parhaalla mahdollisella tavalla! ;)

Sitten hieman omaa: Menkat toistaiseksi pysyneet poissa! Toisaalta en kyllä tiedä yhtään milloin niiden pitäisi alkaa, kierron pituudesta ei mitään havaintoa (koska vasta 1 yk maaliskuisen keskenmenon jälkeen). Ovulaatiota en tikuttanut, mutta tuntemukset olivat, että olisi ollut joinain noista päivistä --> 11.-15.6. 
R-testi tehty viimeksi tänään töiden jälkeen (ei siis aamuvirtsasta) ja puhas negahan se oli. Jotenkin toiveet on melkein jo heitetty menemään :/

Viimeksi tosiaan kun tänne kirjoittelin (21.6) oli dpo6 tai - dpo9, tuota en tosiaankan tiedä kun en tarkkaa ovispäivää tikuttanut. Silloin siis kahden päivän ajan valkovuotoa joka oli välillä todella vaalean vaaleanpunaista... tuona päivänä oli myös aivan kauheat viiltelyt ja repäisykivut mahassa/alapäässä (samaan aikaan siis noiden kipujen kanssa esiintyi sitä vaaleanpunaista valkovuotoa). Tiedä sitten mitä oli. Viimeisin pupuilukerta oli tuolloin 11.6, joten jos ovulaatio on ollut 14. tai 15.6 niin aika sinnikkäät siittiöt saa olla että ovat pysyneet hengissä. Mutta toivoa hiukan vielä on. Milloinkohan raskaustestin pitäisi plussaa näyttää jos kiinnittyminen olisi ollut viime torstaina (21.6) tai perjantaina (22.6)...?

Pahoittelen tätä pitkää romaania, mutta kun ei hetkeen täällä pääse käymään niin tekstiä tuntuu kyllä riittävän! :)

Tzemppiä ovisbongailuihin typyt <3 ,

Pakko tulla avautumaan , en taas ymmärrä itseäni. Mulla on ihana mies toimiva parisuhde ja paljon unelmia ja tavoitteita . Siitä huolimatta mulla on ihastus , hän tietää tunteeni koska on ystäväni ja olemme sopineet että siihen se jää.

mm. siksi että hän ei halua lasta ja mies jonka kanssa elän haluaa. Kaiken tän vauvahaaveilun ja opiskelun keskellä nään kuitenkin itseni liian usein tän herra xsän seurassa jakamasa arkea.. oli taas sellaiset unetkin että  hohhoijaa.

Sanokaa nyt kokeilsiko tota miehen spermatestiä kotitekoisesti vai onko se teidän mielestä täyttä puppua?

huomenia! <3

Täällä palattiin ensimmäiseltä lomapätkältä työmaalle ja voi että, mikä myllerrys! :O Kaiken lisäksi tänään on pitkä päivä taas... Noh tj 7 seuraavaan lomaan :)

mame tarttis kyllä hommata teltta. Kysyn tyyliin joka vuosi siskoiltani ja äidiltäni, etteivät vaan olisi telttaa ostanut ;-) Ja voitaisiinhan me  omalla pihallammekin vaan telttailla, jollei jaksa kauemmaksi lähteä ;-) Ompa kiva, että miehesi pääsee mukaan tänään neuvolaan! :)

j3nni olipas tylsää, ettei ainakaan ollut vielä tapahtunut ovista eikä ehkä irtoakaan... toisaalta eipä mene pupuilutkaan sitten kankkulan kaivoon :) Mutta onneksi sulla on tainnut hyvin näyttää testit sitä ovisplussaa kanssa, niin voithan tietty odotella vielä nuo pari päivää, josko irtoaisi sittenkin ;-)

Liza milloin olisikaan kivempi pupuilla, kuin hotellissa ;-) Varmasti kelpaa :)

Sazu91 jännä tilanne siellä ;-) Inhaa tuollainen odottelu! :)

butterfly85 et varmasti ole yksin noiden ihastusjuttujen kanssa. Olen itse kanssa sillai onnellisesti mieheni kanssa ja molemmat haluavat nyt lasta jne... kuitenkin minuun välillä iskee jostain puskan takia ihastus ja viimeksikin oli siskoni edellinen aviomies. Hän on vaan niin mukava ihminen viettää aikaa ja niin lyöty vieläkin parin vuoden takaisesta avioerosta... ihan tyhmäähän on tuollaisia ihastuksia lietsoa ja murehtia, niitä tulee ja menee, isompia tai pienempiä :D Itse olen lueskellut kyllä tuosta spermatestistä, mutta kokenut sen jotenkin liian haastavaksi.... ainakin tässä kohtaa, mutta mieli voipi muuttua nopeastikin :)

j3nni: Joo mulla ainakin lääkäri sano että ennen ovisplussaa ei teroja kannata aloittaa et parempi niin et kierto vähän venyy ku se et terot estäis oviksen. Toivotaan et sielläkin se irtoaminen olisi vasta tapahtumassa.
Liza: Kiitos tsempeistä. Onneks tuo mun reissu meni ihan hyvin.
Sazu91: Kiitos tsempeistä! :) Kiinnittymisestä aikasintaan viikon päästä voi se plussa tulla eli sulla aikasintaan sitten huomenna vois plussaa näyttää. Tsemppiä siis! :)
buttrfly85: Se kotitekoinen on vissiin aika kallis et mieluummin suoraan jossain labrassa ainakin oman mieheni käskisin sen tehdä.
vuononvaltiatar: Voi jaksamista sulle töihinpaluun kanssa. Itellä se on vasta maanantaina edessä. Sun pitää nyt seuraavaks lomaks patistaa se miehes ostaan teille teltan ja laittaan sen takapihalle ;)

omaa: Tänään kävin siis perhesuunnitteluneuvolassa aloittamassa lapsettomuustutkimukset. Lääkäri oli onneksi todella mukava ja ymmärtäväinen, eikä yhtään niin epäystävällinen kuin ne hoitajat joiden kanssa aiemmin olen joutunut olemaan tekemisissä.

Ensin lääkäri hieman haastatteli minua. Sitten hän ultrasi ja kehui, että kaikki näyttää juuri siltä miltä pitääkin. Ettei minulla ainakaan ole endometrioosia tai pco:ta. Sitten hän kyllä sanoi että yhtään munarakkulaa ei ole kypsymässä, mutta että mahdollisesti sellainen voi vielä ihan hyvin kypsyäkkin koska viimeksikin minulla oli ovulaatio vasta kp 20. Sanoi että mahdollisesti tämä meidän lapsettomuus johtuu siitä että elimistö on vieläkin niinkuin unessa e-pillereiden jäljiltä, että Clomifen + Terolut yhdistelmä voi hyvinkin olla ratkaisu tähän meidän lapsettomuuteen. Mutta vähän jäi kyllä pelottaan tuo ettei nyt näkynyt yhtään kypsymässä olevaa rakkulaa :SSS

Sitten lääkäri otti minulta vielä papa näytteen ja laittoi minulle lähetteen verikokeisiin missä katsottaisiin mm. kilpirauhasarvot ja prolaktiini. Klamydia testikin olisi pitänyt tehdä, mutta koska olen juuri hiljan sen tehnyt niin sitä ei tarvita. Miehelle hän laittoi lähetteen myös klamydia testiin ja antoi lapun täytettäväksi siemennestetestiä varten. Siemennestenäytteeseen mieheni joutui itse varaamaan ajan terveystalolle ja saikin sen jo perjantaille. Sen hän myös sitten joutuu maksamaan itse.

Seuraavaksi siis huomenna luvassa labra-reissu molemmilla ja miehellä perjantaina siemennestenäytteen antaminen. Kun noiden kaikkien tulokset ovat tulleet niin sitten saa taas soitella uutta aikaa sinne perhesuunnitteluneuvolaan jossa mietitään jatkoja. Nyt sitten sillävälin jatkan noiden Terolutien syömistä. Lääkäri vielä sanoi että niitä ei kannata syödä ennen kuin se ovulaatio on tullut, koska Terolutit voivat muuten estää sen ovulaation tapahtumisen. Tuon olisi kyllä voinut kertoa meille aikaisemminkin, mutta onneksi olen itse vähän sämplännyt niiden syönnin kanssa.

Kävin tänään sitten taas vyöhyketerapiassakin ja sieltä sain taas uusia neuvoja ja yhtä luontaistuotetta kokeiluun millä moni on kuulemma tullut raskaaksi. Kyseessä on aine nimeltä Latensin D6, jonka pitäisi vaikuttaa elimistön hormonitoimintaan. Ajattelin nyt kokeilla vielä tuotakin ennen kuin minulla aloitetaan mitään jytkyjä hormoneja.

Yk 10, Kp 8

Takaisin