Raskaaksi 2012

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Dark
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vanilj - mulla on ihan sama juttu sun kanssa, ite jos liikun nopeasti tai vastaavaa niin vihloo mahasta. Mulla tosin odottelu testin tekemiseen alkaa olla kohta jo ohi :) mut ajattelin kyl et jos viel viikon odottais, ku kerta tähän asti on mennyt aika ku siivillä ..

iltaa tai jokohan se on yötä !!!:)

Ihan ensimmäiseks TERVETULOA Vanilj ja rousme, olkoon virailunne täällä lyhyt, kuten tapana on sanoa :D

Iissa: Mulla noi on niitä mammaks.fi tilattuja David merkkisiä..mulla ne näytti viimekuussa hienon plussan ja sillon ainakin selkeesti huomasin millon ovis oli:) Ja tässäkin kuussa ongelmana on että vahvoja viivoja enemmältikin ja niitä kun tarpeeks tuijottaa niin on vaikea hahmottaa mikä päivä ois sit se plussa, varsinkin kun se hormoni jää mulla koholle sen oviksen jälkeen ...Ja varmaan ihan sekin kun en just samaan kellon aikaan ole tehnyt niitä ni voi vaikuttaa siihen et välillä tulee haaleempaa ja sit taas tummempaa... mutta kyllä se ovis aika varmasti on ollu(ainakin limoista ja tuntemuksista päätellen, mene ja tiedä vaan että millon :) Mutta oon vaan kuullu et nuo davidin testit on just sellasia että on vaikea lukea mikä on plussa ja mikä ei niin siks aattelin vaihtelun vuoks kokeilla jotain muuta merkkiä.. :)

mités teillä, saitteko oviksen hyödynnettyä?? ;)

Rousme ja vanilj: Mun kuulemani mukaan toi liikunnan ja muun rehkimisen jälkeen alkava menkkajomotus on aika yleinen raskausoire...joten toivotaan että olisi tälläkin kertaa sitä!!:) ja vierailunne  tosiaan jäisi täällä sitten lyhyeen :) Tsemppiä testailuihin ja plussapuhureita kovasti molemmille !!+++++++

Omaa; Pupusteltu on tänäänkin taas ihan vaan varmuudeksi :) Jospa tämä harjoittelu nyt tuottaisi tulosta...<3 hitsin hitsi kun ei tiiä sitä varmaa ovispäivää, en tykkää olla epävarma =/ Sen verran nippailuja on muniksissa että vois KUVITELLA oviksen olleen jo joskus aijemmin... mutta sekin on taas vaan spekulaatiota :) pakko vaan silti testailla vielä...

Melina kp 18/28-32 yk4

Rousme: Voi mä haluan tuollaisen kärsivällisyyden kuin sulla! :P mä oon aina niin malttamatoon joka asiassa :D "heti kaikki mulle nyt!" Ja heti jos viitteitäkin siitä että menkat pikkusenki myöhässä niin oon heti tekemäs testiä... siis mä vaan en malta oottaa riittävän kauaa.

Ku mietin sen vihlasun jälkeen että voiko tommonen hyppely ja hytkyminen vaikuttaa alkion kiinnittymiseen? tai voiko se jotenki vaikeuttaa sitä kiinnittymistä...?
Ja mä tyhmänä menin katsomaan tota laskuriakin niin suurinpiirteinen tänään alkion pitäis kiinnittyä.. ja elättelen toiveita ihan liikaa emoticon mulla on ihan liikaa aikaa miettiä päässäni kaikkea mahollista, tänään varsinkin kun mies vietti pojan kanssa koko päivän tehdän "poikien juttuja" :D

Vanilj - Mun kärsivällisyys on noussu vasta tässä kuussa. :D viime kuussa tein vissii 2 vai 3 testiä liian aikasin, eikä loppujen lopuksi hedelmöittymistä ollut tapahtunu. Jopa mun serkku, kenellä on jo pikkuinen, on kyselly päivittäin et miten sujuu asian kanssa. ( sen kärsivällisyys ei riitä :D ) Mut sit lueskelin jostain, että ei sais stressata ni päätin edellisten menkkojen jälkee et antaa olla koko jutun.. ( merkkasin kuitenki kalenterii tarkasti kaikki peiton heilutuskerrat ja laskin mahdollisen oviksen ajankohdan ) :DD Normaalisti oon kuitenki niin ku sinä, eli "kaikki mulle nyt heti" ! En ite kyl usko et tosta pomppimisesta olis haittaa, sillä eiks liikuntaa, urheiluu ja seksiä suositella raskaana oleville, rajansa tietty kaikella.. - ja mistäs sitä tietää jos jollain peiton heilutus on zumban tasosta >:D

Rousme & Josma, meilläkin on kaksi kisua. <3 Tyttö täytti joulukuussa 9 vuotta ja poju on kohta nelivuotias (2008 syksyllä mies otti sen itselleen, oli sitä ennen elänyt pentuajan veljensä kanssa ulkona joten tää on vain arvio). Pikkukisu olisi kiva mutta ehkä tää kaksi riittää tähän asuntoon. :D

MarinaMelina & mame, niin, onhan se kiinnittyminen vaihtoehto tuolle kivulle, niin kova ja uusi tuntemus se oli. Mutta sitä tietoa pitää ootella ensi viikkoon. :)

Iissa, onnittelut ovisplussasta! Kai on hyödynnetty kaikki mahdolliset päivät? ;)

Rousme, mulla on säännölliset menkat mutta se ei takaa että osaisi laskemalla päätellä oviksen. Olin oireidenkin perusteella ihan hukassa ensimmäisen kierron kanssa, meni ovis ~3 päivää pieleen. :D Myöhemmin siis vertasin samoja oireita testien tulokseen, pisti oikeen hymyilyttämään. Mulla on hiukan lyhyempi luteaalivaihe, 12 päivää. Ovis kp15-16 kierroilla 26-27 pv. Yksi hyvä merkki itsellä on oviksesta ollut alavatsan turvotus ja loppua kohden se voi olla jo varsin kivuliasta. Mitä vuotoihin tulee, niin ennen ovista/oviksen aikoihin pitäisi olla "pahimmat" liman, ns. kananmunalimat ja muut. Oviksen jälkeen pitäisi kuivua.

MarinaMelina, oviksen pitäisi olla ensimmäisestä plussasta seuraavan vuorokauden sisään. Ja plussaksihan lasketaan yhtä vahva tai vahvempi viiva. Mä plussasin tässä kierrossa kolme päivää. :o Taisi jäädä munasolu jumiin hetkeksi tmv. Toi munasarjojen nippailu on kyläl hyvä merkki siitä että ovis olisi jo ohi, mulla ainakin alkaa keltarauhanen heti oviksen jälkeen kipuilla.

Victoria - Kun sanot että oviksen jälkeen pitäisi kuivua, niin mitä jos on alkanut oviksen jälkeen ns. vuotaa ? Voiko se tarkoittaa plussaa vaai mitä ? Vuosi sitten ku tulin vahingossa ei toivotussa tilanteessa "plussaksi" vuodin myös, mutta seassa oli kiinnittymisverta... Mutta, eihän sitäkään aina tule.

Rousme, nää vuotojutut on vähän hankalia. :( Oppikirjan mukaan ovulaation jälkeen alkaa kuiva vaihe mutta mä en ole ikinä sellaista bongannut koska mulla on kyllä aina valkovuotoa normaalisti. Tänään jouduin ihan pyyhkimään housuja vessassa...meinaa toiveet nousta että oisko johtuisko just siitä. :S Parhaiten oppii tuntemaan omaa kehoaan ja vuotojaan kun luomukiertoja on alla useita, jos siis on käyttänyt hormonaalista ehkäisyä ennen yritystä.

Victoria - Et oo ainut kuka pyyhkii housujaan ... Itellä on tuntunu jo muutaman päivän et joko ne menkat alko, mut sit ku menee vessaa, ni valkovuotoahan se vaa on. Ärsyttävää, tosin jos se johtuu raskaudesta niin sitte ei haittaa ! :)

Selvä. Ite oon ihan ymmälläni et millon mun kannattaa testata. tosin päätin että testaan joko su tai vasta ma Jos ei ole alkanu siihen mennessä... 

Huomenta ja huh heijjaa! Onpa tullu tekstiä PALJON :D nopsaan kahlasin läpi kaikki.. Sen siitä sit saa, ko on monta päivää pois ;)

Uusille tervetuloa! Toivottavasti teidän vierailu jää lyhyeksi :)

Victoria: sullakin sit jännät päivät edessä! Plussatuulia valtavasti!! LA olis sitte sama ku mulla jos, tai siis KUN plussataan ;)
Peikko83: Toivotaan että isännän siimahännät olis sitten tosi htvälaatusia! Ja onnea sormuksen löytämisestä! :) Musta tuntuu, et jos ikinä tulis tilanne, et pitäis löytää sopiva, niin ois aika mahdotonta! :/ en mä mitenkään vaativa ole, mutta... :D
MarinaMelina: mullaki sillon tuli ovistikuista ensi haaleeta, sit tummempaa, sit taas haaleeta ja sit plussa. Plussan jälkeen alko kyl haleenee saman tien (eli siis seuraavana päivänä oli jo tosi hailakka). Et en sit tiedä noista. Kai ne hormooniarvot voi jotenkin heitellä?
Dumbo.: ite olen kans aina hätänen noitten testailujen kanssa, ei millään malttais odottaa! Nyt kyllä päätin, et testaan sit mahdollisesti vasta seuraavana päivänä, ku menkkojen pitäny alkaa.. Katotaan kui käy :D
Josma: pahoittelut negasta :/ toivottavasti täti siis tulisi kylään, että alkais uus kierto!
Perhoska: hienoa että megakierto loppui vihdoin! Nyt sitten ovista odottelemaan, tärppionnea!
PePa: toivotaan, että olis tärpänny, plussatuulia! +++
pikkutonttu: onnea oviksen bongaamisesta! Ja toivotaan että olis tärpänny! :)
isa--: ONNEA VALTAVASTI PLUSSASTA! :)
mame: hyvä että vihdoion sait palvelua, vaikka siihen vaadittiiknki enemmän kuin pelkkä puhelinsoitto! :D
virkkuli: tuo on ihan totta, terve lapsi ei ole itsestäänselvyys! Eikä lapsia tehdä, niitä saadaan... Toivottavasti ystäväsi lapsella olisi kuitenkin kaikki hyvin ja hän olisi terve syntyessään! :)
Isabell: ovat varmaan hirmu käteviä, ne CB:n ovistestit, ite kans mitin, et jollei tulis noin selkeetä plussaa noista "tavallisista", ni ne ottaisin ehdottomasti käyttöön!
Paapu: sullakin näköjään jännät päivät edessä! Toivotaan että täti ei tule kylään ja että r-testi näyttäis positiivista! Plussatuulia valtavasti! +++
vuononvaltiatar: toivotaan että olis jotain alkuraskauden vuotoa! Ja jos sitä kuitenkin tulee vähemmän kuin kuukautisvuotoa?
Iissa: onnitelut oviksen bongaamisesta!

Omaa: menossa kp 27/31, hetken kun malttaa vielä. Kaikenlaisia tuntemuksia on mukamas, mut niitä nyt on muutenkin loppukierrosta. Rinnat (lue rukkaset) mulla on aina oviksesta mennkoihin kipeet ja turvoksissa. Nenäkin olis tukossa ja omituisen kuiva kuitenkin samalla? Taitaa johtua tosta pakkasesta ja ainaisesta lakanoitten pöllyttämisestä. Kuivaa kautta täälläkään ei oo, tehny mielikin enemmän ku normisti ja tota samaa valkovuotoa, ku muutamalla muullakin, löytyy myös täältä suunnalta. Sormet ja varpaat ristiin, et olis tärpänny. Sen oon päättäny, et aikasintaan ens ke testaan (VARMAAN!! tiedän itekin, etten jaksa sinne asti oottaa :DD ) No, mut jos nyt töitä tekemään, jos vaik unohtuis vauvahaave ees hetkeks..

Huomenia!

Kaipa ainakin nyt täytyy tulkita olevan kp 2/28-31 yk 8 : / Viime kierron pituudeksi tuli 28pv tauon jälkeen, mutta jos tuo ovisplussa tuli kp 15-16 välillä, niin jäi luteaali kyllä lyhyehköksi... mutta testaan sitten kun vuotoilu loppunut... Normaalia vuotoa ei ole, ainakaan vielä... tampoonin kuitenkin laitoin, kun valkoisen työasun kanssa ei olla mielellään siteellä :) Katsellaan. Eilen kyllä tuntui reiluja vihlaisuja munasarjojen seuduilta. Muutenkaan menkkakipuja ei vieläkään ole ilmennyt, kun yleensä alkavat heti vuodon alettua.... : /

Olo on eilistä jo vähän parempi. Hajosin kotiin ajaessa täysin... itkeä vollotin koko matkan ja jatkoin vuolaasti kotonakin. Ei vaan saanut katkeamaan. Onneksi saatiin miehen kanssa asiasta paljon juteltua ja silleen.

Neuvolaan gynetutkimukseen ja papaan olisin saanut tk:hon ajan heti huomiselle, mutta kiertoni, työaikojeni ja välimatkan takia siirtyy kahden viikon päähän. Mutta nopeaa toimintaa kumminkin. :) Jotain positiivista edes.

Alkuun kiitos kaikille kannustuksesta!! <3

MarinaMelina; siellä taitaa kehon mukaan tosiaan ovisajat olla ohi :) Pääsee kuulosteleen tulevia tuntemuksia ja jännäämään loppukierron ajan :) :) Tsemppiä!

Victoria; jännä tuo pistostunne!! :) Toivottavasti viikon päästä testailu yllättäisi ihanalla plussalla! :)

mame; onnea noiden terojen kanssa! Itsellä niistä ei kokemusta :( Toivottavasti ne menkat sieltä ilmestyisivät :)

Rousme; Tervetuloa joukkoon! Onko sinulla mitään tietoa tuosta ovulaation ajankohdasta? Useinhan tuo väli elikkä luteaalivaihe on 14vrk, jolloin kotitestailut kannattanee pettymysten poissulkumielessä aloittaa sinä päivänä aikaisintaan, kun menkkojen voisi luulla alkavat :) Tietty joillain tulee plussa jo viikkokin ennen menkkojen alkamista, mutta mutta ... :) Tsemppiä!

Josma; Kauheeta, eikai nänniin vaan tullut vekkiä sentään?? Sattuu varmasti! : /

Iissa; onnea oviksen bongaamisesta!! :)

vanilj; onhan tuo oikeen laihduttamiseen rupeaminen sellaista... varsinkin, kun ei siinä riitä, että vaan jättää herkut poies on ne sitten makeita tai suolaisia... jos sen korvaa "normaalilla" ruoalla ei se riitä.. tarttis saada liikuntaakin enempi, mutta tällaisilla pakkasilla kukaan tuolla ulkona voi oleskella!! :D :D

hm86; kyllä mää vielä ehkä ihan hivenen voin ajatella tämän voivan vielä raskauttakin olla... mutta täytyy katsella ja todeta sitten tappio jos ja kun siltä näyttää :( Mutta siellä on jännät ajat eessä! Tsemppiä oireiden kanssa :)

Täältä ilmottautuu joukkoonne uusi vauvakuumeilija! Muutaman kuukauden ajan olen lueskellut teidän kirjotuksia, eilen päätin vapaapäivän kunniaksi liittyä joukkoonne.

Me ollaan miehen kanssa 25-vuotiaita esikoisen haaveilijoita.Viime kesänä jätin e-pillerit pois, jotta kierto saa ihan rauhassa tasottua ja elimistö "normalisoitua". Ehkäisynä käytettiin kondomia, ja aika hyvin mies sen aina muisti kun ei ollut vissiin ihan vielä valmis ajatukseen :) Alkuvuodesta häämatkalla sen mieli sitten jotenkin muuttui ja nyt molemmat ollaan sillä mielellä, että pikkunen nyytti saa tulla!

Toistaiseksi ollaan menty suht rennolla mielellä, mutta minä osaan asiasta stressata hieman ja nyt onkin käsillä jännät päivät, kp27/28 (yk2). Olen malttamattomana tehnyt jo pari herkkää raskaustestiä ja negatiivisia ne ovat olleet tottakai. Kuviteltuja raskausoireita on ollut vaikka kuinka paljon, ainoat näkyvät ja konkreettiset oireet ovat finnit (joita mulla ei ole ollut pariin vuoteen) ja n. viikko ovulaatiosta (kp22/28) tuli hieman vessapaperille verta. Verta tuli myös toissapäivänä, eli kp25/28. Eilenaamuna tuli menkkakipumaisia oireita, jotka meni suht nopsaan ohi... Ihmeellistä, oletan että olen valeraskaana! Elimistö tekee mulle kepposia ja menkat alkaa viikonloppuna normaalisti. Konkreettisena oireena vois ajatella myös tämän mun kaamean flunssan, joka alkoi lauantaina ja jolle ei loppua näy...

Nyt löpinät sikseen.. Ihan koko ketjua en ole lukenut, koska tekstiä on tosi paljon ja teitä muita kuumeilijoitakin on mukavasti! Toivottavasti plussatuulet olisivat suotuisia meille kaikille ja saisimme paljon pikkuisia tuhisijoita <3

tiiamaria: Tervetuloa! Et ole täällä palstalla ainut jolle pillereitten lopettamisen jälkeen on tullut oireita. Itsellä kans yhdessä vaiheessa naama kukki iloisesti, mutta onneks sekin ajan kanssa helpottaa :)
Iissa: Voi kun mullakin alkais menkat sitten noin helposti. :)
Rousme: Voi olispa itelläkin aina noin säännölliset :) Tosin oli mullakin ennen pillereitä säännölliset menkat ja pillereitten aikana mutta ei enää niiden lopettamisen jälkeen. Nyt on tullut melkein joka kierrossa jotakin ihan uusia ja ihmeellisiä oireita mm. rintojen arkuutta ja vatsan nippailua. Ennen kans ollut aina kuivakausi ennen menkkoja, mutta tässä yk 6:ssa ei oo sitten viime menkkojen jälkeen ollut kuivaa kautta ollenkaan. Toivottavasti siellä kuitenkin olisi kyse hedelmöittymisestä, koska täällä se ei ollut ainakaan siitä merkki. :)
vanilj: Ei pitäis mitkään keikuttelut ja vetkuttelut vaikuttaa raskauden alkamiseen. Ite kans ennen pelkäsin et jos vähänkin hypin tai pompin niin hedelmöittyminen ei onnistu, mut onneks niin ei ole. :)
MarinaMelina: Kyllä siellä ootte nyt kaikkenne tehneet tärpin eteen. :) Koita nyt vain rentoutua ja olla ressaamatta :) <3
hm86: Tuu sit kertomaan heti tänne tuliko plussa kun testaat :) Tilastollisesti tässä kuussa pitäisi vielä kolme plussaa tulla! :DD Tsäänssit on siis lukemien valossa hyvät.

Omaa: Kp 42 menossa, eikä oikeastaan mitään uutta. Tässä nyt vain syön noita Teroluteja ja sitten alan jännittään koska vuodot alkaa jos alkaa. Jos menee ihan niin ku ohjeen mukaan niin menkat pitäis alkaa sitten 27.2.

Hei leidit!:)

Vanilj, en usko että se liikkuminen oikeasti siihen kiinnittymiseen vaikuttaisi...mutta tietenkään se ei ole uskon asia joten varmaksi en osaa sanoa :) Itsekkin huomaan aina miettiväni että vaikuttaa liikkuminen tai muu vastaa siihen että kuinka hyvin se pikkuinen sitten tarraisi kiinni...viime kuussa lenkkelin niinä aikoina kun kiinnittyminen ois voinu tapahtua ja sit kun lenkillä tuli kipukohtaus mahaan niin lenkkeilyt jäi kunnes menkat alko :)

Victoria, oon nyt tullu siihen tulokseen että se ovulaatio on ollu vasta eilen kp18 kun tuli mun mielestä tummin viiva joka sit tänään on jo lähtenyt haalenemaan..ja limatkin vähentyneet reippaasti.. eli tästä tulisi näillä tiedoilla jos menkat alkaa kp31-32 kierto...niinkuin edellinenkin oli.. toivotaan ettei ala :) Onneksi ollaan jatkettu pupuilua tarpeeksi kauan :)

Ja nyt yhteisesti kaikille testailijoille ISOSTI plussatuulia kun testauksen aika koittaa <3<3<3

hm86
; juu mullakin tuli aluksi jonninverran tummepaa, sit yks päivä vaaleempaa ja sitten taas aika tummaa..nyt eilen kp 18 tummin ja taas tänään haaleempaa..siks oonkin ollu ihan pihalle et millonkas se ovis nyt sit tarkalleen ois ollu..:) Mut kaippa se sit vasta eilisen päivän/viime yön aikana on ollu... kun tänään aamupäivällä jo niin haalee...ens kuussa selvityän kyllä tarkemmin niillä digitesteillä...=)

Vuononvaltiatar, Jep, kyllä se ovis nyt ainakin ohi jo on.. Kai :) Harmittelut tädin kyläilystä, mut ehottomasti testailet vielä myöhemmin!!! Hyvä et pääset sinne gynentark. niin saa ainakin rauhallisemman olon ittelleen...Mä kävin pikkusen ennen pilsujen lopettamista gynellä, se mm. ultras kaikki nuo munikset/kohdun ym.. sisäkautta... kaikki on ok..heti sillon tuli kivempi olla sen asian suhteen...

TiiaMaria: Tsemppiä sinnekkin testailuun <3 Kuullostaa mun mielestä sun oireet aikas lupaavilta, nuo kiinnittymisvuodon kaltaset ym... :) toivotaan nyt sitten plussaa oireiden päälle !!!

Ääk..oli taas vähän hätänen ton oviksen kanssa, äskön kun kävin tekee vielä testin (tai siis varmuudeksi kaksi:) tuli kaksi aivan kirkuvan punasta viivaa joten ovis on ihan näillä näppäimillä!!!:) Onneksi eilen pupuiltiin ja hei, ihmeteltiin miksi miehet "tavara" :) ei tullut ulos samalla tavalla kun aijemmin aina...eli on ilmeisesti simpat päässy paremmin sisälle kun tosiaan ei tullu oikeen mitään ns. ylimäärästä ulos...:D heheh. nyt mame tosiaan istun rauhassa alas ja rentoudun :):)

Tämä tosiaan tarkoittanee sitä et eessä voi olla jopa 33päivä kierto...ups:) No nyt sais tärpätä...

Hei kaikille!!

Tosiaan, aloitin tämän kierron alussa foolihapon syönnin, mutta samalla miehen kanssa päätettiin että yrittäminen loppui edelliseen kiertoon. Ei seurattu oviksia, ei oikeastaan mitään tehty vauvantekomielessä ja sitten tänään kp 29/31 sain raskaustestiin kaksi ihanaista viivaa!!!!!

Olin ihan varma, että testi näyttää negaa, kun oli ihan cittaritesti ja sen ei vissin pitäisi olla mikään herkkä testi..mutta piru vieköön, nyt vain odotellaan että päästään ultraan näkemään että kaikki on hyvin. 

Sinänsä jännä, sillä tässä kierrossa en ole kuvitellut yhtään oiretta, eikä niitä oikein ole ollutkaan. Nyt kun miettii, niin on sormet ja varpaat turpoilleet ja olen nukahtanut esikoisen kanssa samaan aikaan...eli onhan siinä ihan perusraskausoireet minulle :D Olen vain niin onnesta soikea, etten oikein tiedä miten päin olisin !! :) !!

Oikein ihania plussatuulia teille kaikille!!!! Liika ressi pois ja nauttikaa yrityksistä!!!

Takaisin