Raskaaksi 2012

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Dark
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Oho, onpas täällä ollut hulinaa sinä aikana kun tuli oltua mökillä viikon verran. Pitääkin oikein lueskella kunnolla läpi kaikki, jotta pääsee ajan tasalle.

Temppiä kaikille, kyllä se plussa sieltä pärähtää meille kaikille tänä vuonna (outoa että nyt jo tosissaan on 2012). Nyt sitten hienosti joulusta ja uudesta vuodesta kun on selvitty, niin päätti alkaa sataa lunta,pöh. Olisi saanut tulla joulun aikaan mielummin, täällä pääkaupunkiseudulla kun oli aivan musta joulu.

Hei kaikki,

Täällä ilmoittautuisi myös yksi kuumeilija lisää joukkoonne. Taustoista sen verran, että ikää itsellä on 25 vuotta, miehellä 35. Pk-seudulla asumme ja arkeamme ihastuttaa jackrusselinterrieri-tyttö – ja toivottavasti mahdollisimman pian myös oma pieni tuhiseva nyytti. Miehen kanssa ollaan oltu yhdessä kohta viisi vuotta. Vauvakuumeilua on itselläni ollut ilmassa jo jonkin aikaa, mies ei tosin aiemmin ole ollut kovin innostunut vauva-asiasta. Nyt vihdoin kiertoteitse ilmaisi, että vauva saa tulla jos on tullakseen. (: (Mieheni on sitä sorttia, ettei koskaan oikein sano asioita suoraan vaan vuosien varrella on kyllä paljon pitänyt opiskella rivien välistä mitä mikäkin juttu tarkoittaa.) Ilmeisesti mies myös vihdoin viimein ymmärsi, ettei raskaaksi tulla sormia napsauttamalla. Insinööri-mieheen taisivat upota myös todennäköisyydet kun kerroin, että kierron aikana on 20 %:n todennäköisyys tulla raskaaksi… ;) Siinäkös miehelle ihmettelemistä ja laskelmista, että mitenkäs se nyt niin…

Nyt on meneillään siis yk 1, kp 3/28-30. Olen kaveripiirimme kuudesta tytöstä ensimmäinen ja tällä hetkellä ainoa, jolla on vauvakuumetta (tai muut eivät ole asiaa sitten paljastaneet (: ). Hyvä opiskelukaverini sai viime keväänä vauvan ja tuli raskaaksi heti ehkäisyn lopettamisen jälkeen. Lisäksi ystäväpariskunnallamme tärppäsi puolen vuoden sisään siitä kun lopettivat ehkäisyn käytön. Hieman siis jännittää mitä tuleman pitää ja toistaako historia itseään, sillä äidilläni oli vaikea endometrioosi sekä muutama kohdun ulkopuolinen raskaus (+keskenmenot). Olen ainut lapsi ja pitkien hedelmöityshoitojen tulos ja mietin, mahtaako geeneillä olla vaikutusta hedelmällisyyteen ja kuinka paljon.

Toivottavasti tänä vuonna meille kaikille puhaltavat navakat plussatuulet! (:

Tervetuloa joukkoon plussaisaan vatukka ja airelle!

ON: Sama tilanne jatkuu. Viimeksi testasin lauantaina ja nyt pidän taukoa siinä. Katsellaan loppuviikosta uudelleen jos ei täti porhalla ennen sitä kylään. Ei kyllä tunnu turvotuksia, eikä tissit ole omituiset. Masussa edelleen nippailua aika ajoin. Vahvasti kyllä tädin odotukselta tuntuu.

Iltaa ja hyvää uutta vuotta, arvon leidit!  Tervetuloa uudet kuumeilijat vatukka ja airelle sekä viime vuoden ketjusta tuttu elenna!

Peikko83 - voi kökköjen kökkö mikä tilanne! Nyt toivotaan hartaasti että saisitte perheenlisäystä hoitojen avulla. IVF-hoidot on kaiketi edessä jos miehellä on noin huonosti uimareita. On se niin väärin että kaiken maailman asennevammaiset uuvatit saavat lapsia tuosta vaan, jopa ihan vahingossa, mutta täysjärkisillä ja vastuuntuntoisilla ihmisillä on vaikeuksia ja adoptiokin on hankala ja aikaavievä prosessi, johon kaikille ei edes suoda mahdollisuuksia. :(

Vuononvaltiatar - hienoa että sinulla ja siipallasi riittää edelleen intoa ja haluja ettei pakolla tarvitse pupuilla! Mietin tässä itse että ihmeen hyvin meilläkin on tuon miehen kanssa riittänyt intoa ja intohimoja pitkään kestäneestä yrittämisestä ja keskenmenon aiheuttamasta ketutuksesta huolimatta. Vitsailtiin jopa että ehkä meidän Pikkupupu haluaa suoda äiteelle ja isälle tilaisuuden pitää hauskaa oikein perusteellisesti ennen kuin saapuu sotkemaan unirytmejä ja viemään kaikki energiat... Nyt kyllä oltais enemmän kuin valmiita niihin yövalvomisiin ja vaippasulkeisiin - oletko Pikkupupu kuulolla? Sopii tulla, äiti lupaa ettei sitten yhtään valita levottomista öistä! Vai tarkoittaiskohan tämä kolmatta päivää jatkuva tissien turvotus ja kipuilu sitä että oletkin jo tulossa..? Äiti yrittää olla olematta liian toiveikas ennen kuin näkee plussan testissä...

Tervetuloa kaikille uusille ja niille jotka on siirtyny 2011 ketjusta tänne. Pahoittelut neganneille ja tädin saaneille.
Peikko sinulle ISO voimahali ja kaikki myötätunto... Toivottavasti miehesi simpat voi paremmin uudessa testissä.

ON: Ovulaation pitäisi olla tällä viikolla mutta sitä tuskin päästää hyödyntämää kipeinä kun ollaa

Plussatuulia kaikille muille (puuh!)

Pakko minunkin on liittyä tänne teitiin joukkoon kuumeilevaan (: Eli olen 24v, mies 27, esikkotyttö täyttää tammikuussa 1,5v. Jokunen kuukausi taaksepäin olin aivan varma raskautumisesta ja tämän aikana ehdin käydä läpi kaikki järkytykset ja pelot ja asennoitua täysin toisen tuloon. Kun menkat lopulta alkoi, oli pettymys suuri ja kuume jäi.(: Siitä asti on oltu stressittömällä 'saa tulla jos tahtoo'-asenteella. Huomaan kuitenkin että kummasti tulee ajoitettua peittojen heiluttelu juurikin ovis viikolle.. :D Tosi moni täällä tekee toista hirmu pienellä ikäerolla! Ja minä pelkään kuinka selviän vaiks ikäeroa tulisi vääjäämättä yli pari vuotta. :D Tuo oli se viimeinen niitti, kyllä mä pärjään jos te muutkin.(;

vuononvaltiatar: Noinhan se elo tuntuu menevän, 28pv sykleissä... Laskin tänään itselleni kierto-ohjelman, jota noudatetaan seuraavat kuukaudet:

Kp1-6: menkat (nimesin tämän suruajaksi)
Kp7-10: tuskailua ennen "actionia"
Kp11: alan tikuttamaan (tilasin ovistestejä ebaysta emoticon ) ja odottelemaan ovisoireita
Kp13-Kp19: Armotonta yrittämistä
Kp17-18: OVULAATIO
Kp20-28: Tuskaista kp1:n odottamista emoticon

Toivottavasti käy tuuri ja saan laittaa kasan ovistestejä ja raskaustestejä myyntiin. Äsken kun tein ruokaa totesin miehelle jotta kohta taas yritetään vähintään parin päivän välein ja ei saa ihmetellä jos herättelen touhuamaan. Mies totesi että joo, heität hänet selälleen ja huudat "nyt se munasolu irtoaa!". emoticon  Repesin tälle mielikuvalle täydellisesti, hyvä että huumoria hommaan löytyy meidän perheessä.

Syy miksi alan tikuttamaan noin ajoissa on siinä että viimeksi ovislima oli pahimmillaan kp18 , mutta koska se oli ensimmäinen kierto pillereiden jälkeen odotan että poikkeama on mahdollista. Ja ovisoireita oli yli viikon joten tarkkaa tietoa ei päivistä ole.

Huhtimamma-11 käy täältä puhkumassa teille kaikille lämpimiä plussatuulia (tällä hetkellä kauhia myräkkä tuolla ulkona) ja samalla mittaa omaa kuumetta...vähän lämpöä on ollut jo pari kuukautta emoticon ja arvelen että kuumeeksi on kääntymässä.

Poika täyttää tässä kuussa 9kk ja kun itsellä ikää jo pitkästi yli 30 niin mikäli tuolle sisaruksia mielii yrittää niin pitkään ei voi odotellakaan.

Tervetuloa uusille! :)

Eilis illasta asti on maha ollut oudon pinkeä (syönyt kenties liikaa?) ja tänään ollut illasta myös vähän kipeäksi tulevainen olo ( viluttanut ja pientä lämpöä). En sitten malttanut olla tekemättä testiä ja puhdas negatiivinenhan se oli. Voi PIIP!  Tiesin, että se on nega ja silti tein sen. I hate myself. Kp 28/30-40.

Oon jäämässä ihan koukkuun tänne...Mutta sepä varmaankin johtuu myöskin siitä, että eilen jotenkin tajusin että ei vitsi, meillähän saattaa olla vauva tänä vuonna ja mielessä vaan pyörii mitä kaikkea siihen liittyykään. Että ei herranjumala!! :D Siis ihanaa, mutta iik. Tiedätte varmaan tunteen!

Mutta koittaisko sitä jotain listaa kyhätä? Mä voin tehdä kaikkeni että ehdin päivittää sitä, ja äkkiäkös se joku mun tekstista kopsaa ja päivittää? Eli kirjotelkaa alle niin keräilen niitä sitten huomenissa :)

Olive2011 23/29

Uusi jäsen ilmoittautuu!
Olen itse 29-vuotias ja avomies 30- vuotias ja yritämme siis esikoista. Yrityskertoja ei ole kuin nyt ensimmäinen kierto loppusuoralla ja tässä ootellaan millos niit tehtejä vois alkaa tekemään. ;)
Mullon aikas lyhkäset kierrot (22-26) jota vähän pelkäänkin että mahtaako olla ongelma nyt tosipaikan tullen mutta toivottavasti ei. Lisäksi kärsin ns 'tuhruvuodosta' joka alkaa vähintään 3 päivää ennen oikeita menkkoja.

Eilen kävin ostamassa muutaman CB testin ja muutama Davidin testi on tuolla kaapissa..ens Maanantaina saisi alkaa testaamaan ja silloin onkin jo kp 25. Onneksi olemme kotiseutu-matkailemassa to-su välisen ajan niin ei tuu ajateltua liikaa näitä vauva juttuja.

Oon ollut jonkulaisessa horroksessa viimeiset pari päivää..väsyttää vaan niin pirusti ja eilen nukuin jopa työpaikalla ja bussitmatkat myös..talviväsymys tai vauvaväsymys? ;D Vatsaa nippailee kyllä ikävästi ja vatsa tuntuu ku sinne ois puhallettu vesi-ilmapallo.

Voihan VAUVAkuume... <3

Hei kaikille,

Kaipaisin teiltä "kokeneemmilta / viisaammilta" kommenttia, että osaisitteko kertoa että mitä tarkoittaa jos ovulaation jälkeen tulee "tuhrua"? Eli tikutin positiivisen ovulaatiotestin perjantaina ja ovulaatiofiiliksiä oli sen jälkeen. (oviskin tuli hyödynnettyä) Nyt eilen illalla tuli vähän tuhrua, joka on jatkunut vielä tänään. (siis erittäin vähän, huomaa ainoastaan silloin tällöin pyyhkiessä)

Osaako joku kertoa, että mitä tämä tarkoittaa? Minulla nimittäin ei ole ikinä ollut tuhrua ovulaation jälkeen. Tätiä odottelen vasta ensi viikon perjantaina suurin piirtein, joten en ihan siihenkään nyt uskoisi....Normaalia ovulaatiovuotoa....? Häiriö...? vai jotain muuta...?

Olisin erittäin kiitollinen jos joku osaisi tähän asiaan kommentoida - tiedän kyllä ettei varmaankaan suurin osa ole lääkäreitä tms., mutta ajattelin vain että onko jollain toisella vastaavaa ja sattuisiko joku tietämään tästä jotain...? Niin, ja anteeksi tällainen typerä kysymys !

Erittäin suuri kiitos kaikille etukäteen :) :) :)

Sli, sinuna kävisin gynen juttusilla. Minulle kerrottiin lapsettomuusklinikalla että 24-26 vrk kestävä kiertoni on vähän turhan lyhyt. 26 vrk voi vielä olla ok onnistuneen ovulaation ja raskautumisen kannalta, mutta 24 vrk on kuulemma jo ongelmallinen ja niin ollen tuo sinun toinen ääripääsi 22 vrk kuulostaa todella lyhyeltä. Samoin tuo useamman päivän tuhruvuoto ennen menkkoja kuulostaa siltä, ettei hormonitoiminnassa ehkä ole kaikki ihan kunnossa. Tuo on ymmärtääkseni yleinen oire progesteronin vähäisyydestä tai muusta luteaalivaiheen (ovulaation jälkeisen vaiheen) ongelmasta. On yleensä korjattavissa lääkityksellä, mutta vaatii hoitoa.

Plussarikasta uutta vuotta kaikille kanssasiskoille emoticon

Harmittelut kaikille joille täti tullut kylään tai nega tikkuun :/

Tervetuloa uusille!!

En nyt ehdi ihan kaikkia uusia tekstejä lukemaan, pikaisesti vain silmäilin.. huomenna vapaapäivä niin ehtii paremmin syventymään :)

Täällä ei mitään uutta rintamalla, täti poistui ja uusi pupuilukausi käynnistyi. Nyt vain sitten odotellaan kuinka käy tällä kertaa ;) Toiveet on jälleen korkealla mutta olen myös yrittänyt henkisesti varautua siihen että täti tekee taas temput ja katoaa..

Heippa ja hyvää alkanutta uutta vuotta! 

Minulla oli ihmeellinen täti kyläilemässä, viikon ennakkoon ja tietenkin erittäin kivulias ja runsas. Pirulainen suorastaan! No, varmuuden vuoksi kävin lääkärissä; onhan kierrot olleet sekavia, tulleet ja menneet miten tykkäävät jne (kp 21-28).
Tänään olin kuulemassa labratuloksia; kaikki hyvin! Laajat verikokeet tehtiin ja kaikkialla kaikki on hyvin. No, nytpä ei auta kuin yrittää ja toivoa parasta että kierrot alkaa korjaantumaan normaaleimmiksi tai nyytti ilmoittaisi tulostaan.

Hahaa, ainakin jokin on hyvin; tänään löysin ihka ensimmäisen kerran ovulaation! Jippii!! :) Tilanne tietenkin hyödynnetty ;) Nyt ei auta kuin toivoa parasta!

Plussatuulia teille kaikille! :)

Olen itseasiassa käynyt ja myös yksityisellä kohtu ultrassa. Kaikki oli ok -sain kyllä käyttöön Terolutit mutta ne ei varsinaisesti poistaneet "ongelmaa"..tuhruilua esiintyi silloin ja edelleen. Ajoittuu tosiaan 2-4vrk ennenkuin oikeet menkat alkaa.

Oon nyt kattellut noita kiertoja (vanhasta kalenterista)..oon vissiin laskenut ne siitä kun tää ihme tuhruvuoto on alkanut enkä siitä mistä oikeet menkat on alkaneet. Välillä on kierrot olleet tuollaista 28-32vrk. Noh, nyt en ole taas vuoteen seurannut vuotoja niin en ihan tiedöä missä mennään mutta laskujeni mukaan nyt esimerkiksi ovis tuli vuorokauden 13 kohdalla. Odottelen siis menkkoja alkavaksi 26 vuorokauden eli ensi Tiistaina viimeistään.

Nythän noita taas tulee seurattua tiiviimmin noita kiertoja. :)

Ps:Painon tunne vattassa jatkuu..

Hei! Täällä myös haaveissa esikoinen vuodelle 2012, mahtuuko joukkoon vielä mukaan:)?

Taustatietoja : Meillä tilanne se että miehelläni ikää 22 ja minulla 24 vuotta. Ollaan yksissä oltu kolmisen vuotta, oma talo ostettiin kohta kaksi vuotta sitten. E-pillerit ( yasmin) jätettiin poijes syyskuussa 6 vuoden syönnin jälkeen ja muu ehkäisyn marraskuussa.
Näin ollen siis yk3 aluillaan. Mensut ensin aikas säännöllisen epäsäännölliset, nyt kahteen otteseen tasoittuneet tuohon kp30 tietämille..Toivottavasti siihen jäävätkin..

AIRELLE: Täälläkin Mies oli alkuu sitä mieltä että raskaaksi tullaan että HUPS vaan, mutta on nyt tässä syksyn kuluessa tajunnut että se voi aikansa ottaa vaikka kaikki olisikin käytännössä kunnossa...

Minä itse olenkin sitten aivan kuumeilijoiden kuumeilija. Raskaus ja ovistestejä kuluu piinapäivinä PALJON, onko muilla samanlaiset kuumeilu oireet? :) Pitäisi malttaa mielensä ja rentoutua sekä antaa luonnon hoitaa hommansa, mutta minkäs teet ! Tupakoinnin lopetin uutenavuonna, se siitä rentoutumisesta sitten :) muita kohtalon tovereita?

MIETINTÄMYSSY: Minusta vaikuttaisi tuo sinun tuhruvuoto oviksen jälkeen munasolun kiinnittymisvuodolta. Kun munasolu kiinnittyy kohduseinämään voi siinä hässäkässä katketa muutama pieni pintaverisuoni ja näin ollen tämä näkyy punasena tai ruskeana tuhruvuotona.. toivotaan nyt sormet ja varpaat ristissä että havaitsemasi on juurikin sitä em. kiinnittymisvuotoa!! :) 

MAME: Tiedä tunteen NIIN HYVIN, itsekkään en malta ikinä mieltäni mitä tulee noihin enneaikasiin testailuihin. Mies aina seuraa hyvin huvittuneena vierestä mun hössötystä, tässä kierrossa yritän, HUOM YRITÄN, malttaa mieleni sinne ainakin suht lähelle arvioitua tädin tulo päivää...Let see kuinka käy:)

VIKTORIA: Mäkin meinasin alkaa tikutteleen jo tossa kp10 vaikka kierrot onkin ollu sitä 30, mutta kun ovat myös heitelleetkin niin alotan hieman aijemmin ettei mene ohi. Viime kierrossa loppu tikut kesken ja ovis män varmistamatta ohi niin että läiskis vaan. Nyt on tässä kuussä järeät aseet kun tilasin Mammaksi.fi sivuilta 24kpl/18eur noita ovisliuskoja...voi huoletta alottaa ajoissa.

MURU, SLI ja CATRIONA, PERHOSKA: Ompa täällä monta jännittäjää..Plussapuhureita sinne!! nyt alkaa siellä siis piinapäivät, malttia ja ISOT TSEMPIT !!:)

PEPA: Täällä kans pupuillaan jp-taktiikalla..ollut vaan oikeen tekemistä kun molemmilla vuorotyö ja tällä viikolla kaikkina päivinä eri vuorot, jotenka aamuisin sitten toimintaa:)

OLIVE: Kyllä nää keskustelu foorumit on ihania kun saa tukea tälle höpsähtäneelle vauva mielelle:) Mulla kp 8/26-33 yk3..

EDELIA: vauvakuumeilemaan vaan ! :)

SÖPSÖTIN: täälläkin nenä niin tukossa kun olla ja voi, flunssaa pukkaa...

KIKI ja DARK: Heipat teillekkin ja lämpimät plussatuulet puhaltakoon! :)

Enempää en nyt kerralla kerkeä lukemaan mutta tervehdykset kaikille muillekkin ketä en kerennyt erikseen mainíta ! ++++++PLUSSAPUHUREITA HURJASTI+++++++

...nyt kohta töihin taas, jaksaa jaksaa :)

- Melina kp8/26-33 yk3

Huomenta kaikille,

kiva nähdä että täällä on niin monta aktiivista keskustelijaa ! Tukiverkosto siis kasvaa ja plussatuulet kaikille puhaltaa entistä kovimpina ;)

Sli: myös täällä tuntuu edelleen sitä painetta vatsassa. En oikein tiedä mitä siitä pitäisi ajatella....mutta täytyy myöntää että erittäin kummallinen fiilis.Tsemppiä sinulle !

Muru: onnea oviksen löytämiseen ! Minäkin olin syönyt reilut 10 vuotta pillereitä, mitkä jätin huhti - vai toukokuussa pois. Sitten käytettiin muuta ehkäisyä, eli nyt sitten yk 3 meneillään. Yk 1 en tikuttanut ovisplussaa ollenkaan, vaikka vatsassa tosin mylvi oviksen aikoihin. Toisella kerralla tikutin oviksen, mutta vaikka samana päivänä testasin pari muutakin kertaa, niin ovisplussan löysin vain kertaalleen. Taas vatsassa repi ja mylvi oviksen aikaan. Tällä kerralla oli ensimmäistä kertaa niin, kuin luulen että oviksen pitää olla. Eli testasin ovisplussan miltei vuorokauden ajan (4 kertaa testasin muistaakseni) ja sitten seuraavana päivänä repi ja mylvi vatsassa. Luulen siis, että minulla on ollut jotain häiriöitä ensimmäisillä yk kerroilla, koska ainakaan tuo ovistestailu ei mielestäni onnistunut ihan niin kuin luullakseni pitää. Mielenkiintoista tosiaan, että kuinka kauan voi kestää, että hommat palautuu normaaliksi, olenhan ollut ilman pillereitä jo yli puoli vuotta!

Marinamelina: Kiitos sinun erityisen kannustavasta vastauksesta liittyen sitä tuhruvuotoa. Onhan tuo käynyt mielessä, varsinkin kun vatsaa painaa koko aika, mutta toisaalta luulen, että se on joku "häiriö", ja että kohta saan jääkylmää vettä niskaan tädin muodossa. Täytyy nyt rauhassa odotella ensi viikkoa, jolloin tädin pitäisi tulla käymään, tai jättää kokonaan tulematta.....

Olive2011: juu koukussa rupean itsekin olemaan. Mieskin eilen jo ensimmäistä kertaa sanoi, että oletko nyt aivan varma ettet stressaa liikaa.....? Ymmärrän hänen kommentin kyllä tosi hyvin, sillä tämä raskautumisjuttu valtaa useasti mieleni - ja varmasti menen liiallisuuksiin.... minkäs sitä itselleen mahtaa.... täytyy yrittää pitää hermot kurissa! Iloinen asiahan tämä tietysti on, ja pakko sanoa että oma kulta kyllä on yllättävänkin paljon tukenut, ja jaksaa työpäivän jälkeen kysyä vointia jne. Yllätyttää siinä mielessä, että olemme niin pitkään olleet yhdessä, ja kesti vuosia ennen kuin hän lämpesi ajatukseen. :)

Kaikille kovasti plussatuulia !!!

-mietintämyssy2011- yk3 kp 30 / 39

Voi luoja! Kuinka tää greippimehu on PAHAA!!!Olen aina karttanut greippiä viimeseen saakka..mutta nyt on ihan tieten tahtoen juotava tuota moskaa...voivoi, kaikkea sitä tekee sen toiveissa olevan pikkuisen vuoksi..:D Alotin syömään myös noita raskausvitamiinivalmisteita, ohjeessa sanotaan että hyvä aloittaa jo yritys vaiheessa..

MIETINTÄMYSSY: Toivotaan että täti saa kiireisen kutsun ulkomaille ja jää sille tielleen piiiiitkäksi aikaa :) Se on kyllä kylmää kyytiä jos oikein on jo varma raskautumisesta ja täti lävähtää paikalle.. siinä mielessä täytyisi osata rauhottua, mutta minä jos kuka olen surkea esimerkki siitä miten se vauvakuume vie mennessään ja rauhottuminen on vain takaraivossa kolkutteleva kehoitus :) Mies aina vaan puhisee ja hymähtelee kun höpsötän kiertoni kanssa ja ryystän greippimehua, onneksi mies on itse rauhallisuuden perikuva..tasapainottaa tätä minun kaiken elävää,kokevaa ja tuntevaa luonnetta :)

Leppoisia ja rentouttavia plussatuulia kaikille tasapuolisesti!!

täällä ollaan jännäilyssä hengessä mukana, tulkaahan kertomaan miten piinapäivät sujuu!!?:)

-Melina

Heipä hei kaikille!

Sen verran haluaisin noista ovulaatiotesteistä kertoa, että itse testailin ovulaatiota pariinkin otteeseen (tuloksella negatiivinen) kierrosta, josta kuitenkin tulin raskaaksi. Tarkoitan tällä, että niihin testeihin ei kyllä ole mikään sataprosenttinen luottaminen. Siittiöthän sitäpaitsi voivat elää jopa 5 vrk. Raskaustesteillä sama homma: Perustestit apteekin tms. näyttivät pitkään negaa. 1. Positiivisen antoi ClearBlue digital.

Toivottavasti kaikki halukkaat plussaavat mahdollisimman pian! Onnea matkaan! :)

Takaisin