Raskaaksi 2012

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Dark
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Jee, sieltä tulla tupsahti jo ensimmäinen plussapallo, plop plop, onnea MariaL!!! :)

Edelia: Itse en muista huomanneeni minkäänlaista kiinnittymisvuotoa silloin viime vuonna näihin aikoihin, kun raskautuminen on tapahtunut. Toisaalta niinkuin aiemmin kirjotin, niin mulla oli kierrot mitä vaan 26-35 päivän välillä useimmiten, joten sen takia en mitään sellasia merkkejä kytännytkään, kun olin varma että ei noilla epäsäännöllisillä kierroilla mitään tärppiä tule.. Joten itse tosiaan en sitä huomannut.

Kizu: Samaa mieltä minäkin, pillerit vaan nyt pois, koska mulla ei tasaantunut kierto vielä edes puolessatoista vuodessa. Toivotaan että napsahtaisi plussa sitten toivottuna ajankohtana. :)

Mietintämyssy: Jospa, jospa?? :) Ehkä teillä olisi nyt tärpännyt!!! Toivotaan!!! :) Me kun ei koskaan päästy ihan ovispäivien bongailuun asti silloin tämän ensimmäisen kanssa, joten meillä ei mitään himmailua ollut aikanaan. :)

Itselle ei kuulu kummempia, meillä ei vielä niin sillai yritetä, kun sitten varmaan ruvetaan kun pimu tulee 6 kk, nyt tulee viikon päästä jo 3 kk, jee! :D Menkoista ei vieläkään mitään tietoa, ei tarttis ihan vielä alkaakaan. :P Mulla on ihan sunnuntaiolo, vaikka tänään on perjantai. Maanantaina alotan kickboxingin, oujee! Sitä odotan ihan megana. Oon kyllä harrastanut hapkidoa, savatea ja nyrkkeilyä aiemmin, joten sillai ei ihan täysin uusi harrastus ole. Mutta ihanaa päästä taas purkamaan kunnolla tunteita säkkiin. :) Huomaa taas että on kevät kuitenkin tulossa (siis heti joulun  jälkeen tietenkin alkaa kevät lähestymään mun mielestä), kun haluaisin taas alottaa kaikki maailman harrastukset: lähteä joogaan, alkaa uimaan, keretä puntille/spinningiin ainakin viidesti viikossa, jatkaa ratsastusta ja venäjän opiskeluja ja mennä miehen kanssa pelaamaan tennistä (vaikka en saletisti osuis edes palloon). :D No joo...

jemsQQ: Tervetuloa joukkoon!
Edelia: Mitä itse olen aiheesta lueskellut netistä niin toisilla sitä kiinnittymisvuotoa tulee ja toisilla ei(tai sitten eivät vain ole sitä huomioineet). Sen määräkin ilmeisesti vaihtelee kovasti samoin laatu. Yleensä se vissiin tulee joku 5-10 päivää ovulaation jälkeen jos on tullakseen.
mietintämyssy: Meillä heilui peitot ekan neljän yrityskierron aikana silloin kun teki mieli ja tehostetusti oletettuina ovulaatio aikoina ja viime kierrossa eli viidennessä heilutettiin peittoja joka päivä paitsi tädin vieraillessa. Ja jostain lueskelin, että jos mies joutuu panttamaan tavaraansa niin sen laatu kärsii... :P

kiitos kiinnittymisvuotovastauksista. Jos sitä vuotoa tulee ni minulta se ei kyllä ohi mene, sen verran kuumeisena itseäni ja vessareissujani nyt tarkkailen :D Meillä on mennyt niin että esikko vei oikeastaan kaikki puuhailuhalut, nykyään tunnistan oviksen siitä että koen edes jonkinlaista halukkuutta. Eli sen vuoksi suurin osa puuhista sijoittuu ilman varsinaista tarkoitusta juuri näihin tärppipäiviin. Täytyy sanoa että hyvin on luonto hoitanut :D Tänään koin ihmeellisiä vihlaisuja (suht koviakin) alavatsassa ja mietin, oliskohan...... ;)

Hyvää loppiaista teille... tai sehän taisi loppua jo :)

No mutta kuitenkin. Onnea Maria L. jaksaisimpa olla onnellinen sun puolesta, Just nyt tuntuu ettei jaksais mitään. Mulla on voimat lopussa enkä jaksa edes toivoa, että meille tulisi vauva. Ei kiinnosta edes yrittää...

Anteeksi vuodatukseni mutta tuntuu, että mulla olis tonnin taakka hartioilla tän lapsettomuuden takia.

Kizu: Mä joskus ajattelin samalla tavalla kun sä. Lopetin pillerit jo vuosia sitten kun ne ei mulle sopinut. Aloitettiin yrittäminen 8/2010 ja uskoin kivenkovaa, että jouluun 2010 mennessä oon raskaana. Mutta kuinkas kävikään, joulu 2011 tuli ja meni, enkä ole vieläkään raskaana ja näyttää siltä, että ei saada vauvaa ilman IVF-hoitoja. Jos ei hoidot tepsi jäädään kokonaan ilman lasta koska adoptio on meille mahdoton emoticon niinkuin aikaisemmassa viestissä mainitsin.

En halua pelotella, mutta haluan muistuttaa, että kikki ei aina mene niinkuin suunnittelee.

Onpas täällä ollut jutustelua, ei perässä pysy. :D Mutta Marialle plussauksesta oikein isot onnittelut!

Omia tunteita tänään: Olisipa jo ensi viikko!!1 emoticon Ovulaatiotestit putkahtavat postiluukkuun maanantaina/tiistaina eli kp10/11 eli just eikä melkeen ajallaan. Sitten vaan odottelemaan ovulaatiota ja hyödyntämään se.

Jaahans, arvon naiset, enpä tiedä mitä se viisi vuorokautta kestänyt rintojen aristus oli, mutta ei se meidän Pikkupupu kuitenkaan vielä ole tulossa. Täti ilmestyi aamuyöllä karseine kramppeineen kaikkineen, jotenka viime kierto jäi 25 vrk:n mittaiseksi ja nyt on kp 1 yk 10 yritys nro 2.

Jos tästä sanonkomämistä nyt jotain hyvää hakee niin tuleepahan tehtyä nuo lapsettomuustutkimukset perusteellisesti. Viikolla otetaan verikokeet alkukierron FSH- ja LH-tasojen (follikkeleja ts. munarakkuloita stimuloiva hormoni ja luteinisoiva hormoni) tsekkaamiseksi. Kuun puolen välin jälkeen siipan kanssa yhdessä lääkärin konsultaatioon ja siinä mitä todennäköisimmin selviääkin millaisilla toimenpiteillä edetään. Siinä välissä ehtii olla yksi ovulaatio, mutta en odota siitä yhtään mitään - tuskinpa nämä kierrot tästä normaalipituisiksi muuttuvat ilman lääketieteellistä interventiota.

Voi kun noita Peikko83:n tekstejä on kamala lukea kun ei mitenkään pysty auttamaan. Yritä  tässä nyt sanoa, että pysy positiivisena ja ajattele optimistisesti kun livenä varmasti saisi päin näköään. Liimaan silti tuon kaivonkannen kiinni, ettet pääse sitä kirvestä sinne heittämään =)

Catriona niin no ei mitään niin pahaa, ettei jotain hyvääkin. Nyt ainakin saatte selvyyttä asioihin. Tuloksia jännätessä hirmusesti jaksamista =)

Perhoska: En ole heittämässä kirvestä kaivoon. Oon nyt vaan todella väsynyt kun mitään ei tapahdu.
Miehen piti käydä tällä viikolla jättämässä uusi näyte Naistenklinikalle, mutta  ei voinutkaan mennä koska labrasta oli loppunut joku ain,e jota tarvitaan siemennesteen tutkimuksessa. Eikä siellä tiedetty koska ainetta tulee lisää.  Ärsyttää kun ei voi tehdä mitään. Okei, voidaanhan me yrittää luomusti mutta en oikein usko että siitä tulee mitään, koska musta tuntuu, että mulla ei ollut ovista ollenkaan taas tässä kierrossa.

Kaiken tämän lisäksi äiti jaksaa aina välillä mainita, että voisi jo olla isoäiti... Joo-o, ja mä haluaisin olla äiti, mutta ei... Anoppikin sanoi jouluaattona, että odottaa innolla aikaa, jolloin hänen lahjoissaan lukee "mummille".

Mun äiti siis tietää, että ollaan käyty tutkimuksissa, mutta en ole vielä kertonut paljoa tuloksia. No, päätettiin miehen kanssa, että kerrotaan koko totuus meidän tilanteesta kun ollaan saatu miehen uuden näytteen tulokset. En jaksa salailla enää pikään.

Peikko83 Joo kyl meillekin on tullu vihjailua jo muutaman vuoden ajan anopin suunnasta, että olis mieluusti jo mummi. Onneksi miehellä isoveli, jolle sujuvasti sysätty vastuu lisääntymisestä. Meidän projektista tietää läheisistä vaan yksi ja se siksi, että käytiin muita asioita läpi ennen kuin projektia aloteltiin. Minun hermoni eivät kestäis kyselyä "joko? joko? joko?" vaan siitä tulis niin iso ärähdys, että parempi olla puhumatta ennen kuin pulla paisuu uunissa. Oma äitini jo isoisoäiti ja moninkertainen isoäiti, joten hänelle varmaan ihan yksi hailea tuleeko meille mukuloita.
Mutta juu tollasessa tilanteessa ne kyselyt varmasti ottavat vielä enemmän pattiin. Varmasti viisasta puhua vasta kun kaikki tulokset tulleet niin on sitten itsekin saanut asiaa työstettyä ja pystyy kertomaan koko totuuden tilanteesta kerralla ilman kysymysmerkkejä =)

Heippa, itse täytän tossa huhtikuussa 20 ja mies marraskuussa 25. Seurusteltu ollaan kohta kolme vuotta ja kihloissa ollaan oltu semmonen 1,5 vuotta. Pillerit jätin 2.1, neljän vuoden syönnin jälkeen. Joten tästä se yritys lähtee, miehellä ollut jo aikaa sitten vauvakuume mutta halusin käydä kouluni loppuun ennen sitä :)

Pahoittelut peikko83 tutkimuksien myöhästymisestä :(!
Täällä oli parikin jännäilijää ainakin victoria ja mietintämyssy :D Toivotaan teille plussia!++

Kiinnittymisvuodosta: Takana siis yksi raskaus, siinä en ainakaan huomannut mitään kiinnittymistä. Kait se vaihtelee kanssa ihan ihmiskohtasesti

Pillereistä: Lopetin pillerit tammikuussa 2008, raskauduin maaliskuussa 2010. Sen jälkeen en ole vilkaissutkaan hormonaalisen ehkäisyn puoleen, enkä aio. Kerkesin käyttää pillereitä 2-3 vuotta (en muista millon oon hommannu ne), nähtävästi tuossa ajassa saa kropan ihan kivasti sekasin. Mitään ehkäisyä ei olla tuon lopetuksen jälkeen käytetty (olin siis raskaana 03-11 2010.

MariaL.:  onnea plussauksesta! =)
miten lääkäri epäili että olet jo niin pitkällä? tuliko sulla ihan normaalisti silti menkat? ja ootko ennen tehnty raskaustestiä ja saanut negaa vai oliko toi ensimmäine?
 kaikille muille toivotaan pikaisia plussia!! =)

Minä söin pillereitä n.7 vuotta ennen niiden lopettamista viime heinäkuussa. En kyllä varmaan enää koskaan ala käyttää hormonaalista ehkäisyä. Nyt vasta kierrot alkaneet pikkuhiljaa tasoittua. Viime kierrossa luultavasti bongasin myös ensimmäistä kertaa oviksenkin.

Minulle alkoi myös syksyn aikana hiukset ja iho rasvoittua ja otsaan tuli hirveästi näppyjä. Nuokin oireet onneksi ovat nyt alkaneet helpottaa. Ja outoa kyllä niin lihoin myös muutaman kilon pillereiden lopettamisen jälkeen.

mame yk 6 kp 3/30-37

Onpas tänne tullu paljon porukkaa, kiva!

Oikein paljon onnea mariaL plussauksesta!

Pahoittelut peikko83 teidän epäonnesta.

Pillereistä sen verran et ite söin pilleireitä n. 9v putkeen ja lopetin viime syyskuussa 2010 siinä jäi menkat väliin, kun olis pitäny olla tyhjennysvuoto, menkat alkoi "normaalisti" lokakuun lopussa ja marraskuun viimenen päivä meille ilmoitti tulostaan tuo pieni ihminen. Ja mulle sit neuvolan täti vaan tuumasi että yleensä pillereiden jälkeen ensimmäinen normaali kierto on yleensä hedelmällisin, koska hormoonit on pillereiden jälkeen jotenkin koholla. Mutta siis jokaisen ihmisen kroppahan reagoi eri tavalla keinohormooneihin, että ei voi toimia jokaisella, muuta näin siis meillä ainakin meni.

Omaa: Mie nyt olen ajatellut että en ajattele hirveesti tota raskaaksi tulemista, kun kumminkin ne menkat vieläkin hukassa synnytyksen jälkeen, niitä yksiä lukuun ottamatta eli mennäänpä nyt sitten et tulee jos on tullakseen ja jos ei ni sit mietitään tilanne uudelleen.

Oikein paljon plussapuhereita!!!!

Heippa siskot!:)

OMPPUF: Hienoa että ootte päässy nopeesti tutkimuksiin, odottelu varmaan kuitenkin on just melkeimpä sitä pahinta! Tuosta työ asiasta; mä oon koko päiväsesti töissä, ja vielä 3-vuorotöissä :/

KIKI ja VATUKKA: Eli greippimehulla voin jatkaa siis:) Kiitos!

MARIAL: ISOT onnittelut plussan johdosta :) Onko ollut minkälaisia tuntemuksia näin alkuraskaudesta?

MIXULIINI: Kovia olette kokenut, toivottavasti alkavasta vuodesta tulee monin verroin parempi!

PERHOSKA: Miten tilanne edennyt? :)

KIZU: jätin pillerit poijes syyskuussa ja sit käytettiin parin kierron ajan muuta ehkäsyä ja nyt kolmisen kuukautta ollaan ihan yrittämällä yritetty, eikä ainakaan vielä ole tärpännyt..se on niin yksilöllistä, joillakin voi tärpätä heti ja joillakin taas mennä vuosi/vuosia.. mutta ei ehkä kannata lukita mieleensä mitään tiettyä ajankohtaa koska luonto ei välttämättä toimi niin, ettei sitten joudu pettymään..meilläkin alussa oli ajatus että heti tärppäisi muttei niin vain ole käynyt ja nyt rauhassa odotellaan:)

MAME ja CATRIONA: Pahoittelut tädin ryökäleestä kun tuppasi käymään, no ei asuta muu kun uuden kierron kimppuun!! Tsemit!:)

EDELIA: Minunkin käsittääkseni ei kiinnittymisvuotoa ei läheskään kaikki havaitse...

MIETINTÄMYSSY: Siellä on jännät paikat meneillään, ja kun itsekkin ensimmäistä kertaa asialla niin en nuista vuodoista/tuhruista osaa sanoa, mutta koita rentoutua kuitenkin ja tsemppiä sinne kovasti..jospa se on nyt SE kierto:)!! 

PEIKKO83: VOIMIA SINNE KOVASTI! täältä lähetän ison voimahalin!:)

VICTORIA: Onnea oviksen metsästykseen! täällä sitä metsästetään parasta aikaa !:D

JOSMA: Tervetuloa mukaan!:)

OMAA: täällä ovista etsitään ja peittoa heilutellaan!!:) kp 13/26-33. Voikun se ovis sieltä nyt löytyisi niin alkaisi taas úusi vaihe kierrossa..enkai ole ollenkaan malttamaton!!:D

-Melina

Ain niin, joku taisi kysyä siitä työasiasta. Minä siis olen normaali päivätyössä arkipäivisin.

Tsemppiä kaikille uuteen viikkoon

Kiitos kaikille! :) Huh, onpas tullut paljon uusia juttuja.. Pääsin nyt vasta koneelle ja luin teidän jutut pikaisesti. Marialle paljon onnea plussasta !emoticon

Omaa; Tarvitsisin nyt teidän mielipiteitänne, eli siis minulla alkoi 4pv(ke) menkat? ne olivat todella niukat ja kesti n.3 pv ja lopuksi tuli rusehtavaa vuotoa. Tänään aloin mieheni kanssa miettimään että jos sittenki raskaana olisin kun vuoto tuollaista, niimpä aamusti testasin ja haalea haamu tai plussa? sieltähän tuli :o Olen ihan ihmeissäni että mitä se mahtaa tarkoittaa, olenko siis raskaana vai en ja mistä tuo vuoto sitten johtui!?Hmm.. emoticon 

Nyt lukemaan oikein ajatuksen kanssa teidän viestit :)!

jemsqq kp 5/30 -38

JEMSQQ: No mun käsittääkseni monillakin voi tulla alkuraskauden aikaan niitä valemenkkoja, jotka tosin usein on juuri niukemmat kun normaalisti..mutta jos jo normaalistikin on niukat niin sillon álkanut raskaus jääkin juuri havaitsematta kun menkatkin kerran tulee..parille kaverille on juuri näin käynyt:) Ja käsittääkseni myös haamu/vaaleaviiva on yhtälailla myös plussa, koska sitä raskaushormonia ei kehossa muuten voi olla ja testi juuri tämän hormonin havaitsee.. ainakin näin neuvolassakin ovat sanoneet että ei väliä viivan vahvuudella, koska joillakin voi kestää kauemmin että raskaushormonin määrä nousee... eli olen aikas varma että onnitella jo saa ja tarrasukkia koko matkalle että pysyy kyydissä!:) 

Kiitos MarinaMelina vastauksesta!

Siis minulla on normaalisti todella runsaat kuukautiset, että sen takia juuri alkoikin ihmetyttämään.. Oi kumpa se nyt todella vahvistuisi ja raskaana olisin, yritystä jo vuosi takana+ yksi varhainen km, niin tämä olisi kuin lottovoitto! Ja sitä olen itsekkin kuullut/lukenut että jos jotain tulee testiin varsinki jos on väriä niin plussahan se on, mutta en uskalla vielä olla kovin varma tästä. Pitää varmaa huomenna tai tiistaina testailla uusiksi. Ja varovaisesti sanon kiitos jo onnittelusta:) Tsemppiä muuten myös sinne, katsoin että sinulla näillä hetkillä oviskin olisi tuloillaan.

Huli; Olen itsekkin miettinyt jos en nyt tästä kierrosta, tai ole jo raskaana niin unohdan kokonaan tämän yrittämisen ja mennään sillä että tulee jos tullakseen.. Koska hoitoihin en vielä uskalla lähteä :/ Paljon tsemppiä ja plussatuulia sinnekkin! :)

Jemsqq: Siis minulla on lähstulkoon samanlainen tilanne kuin sinulla :O 6 pvä alkoi menkat ja ovat siis edelleen, mutta todella niukat verrattuna aiempaan kun yleensä tulee oikein runsaasti. Ja nyt tuo vuoto on kanssa ollut enemmän sellaista rusehtavaa... Ja toinen kumma juttu niin yleensä minulla on tosi kovat alavatsan ja -selän kivut, mutta nyt ei juuri ollenkaan eivätkä rinnatkaan ole lainkaan kipeät. Kuinkas sinulla kipujen kanssa?

En kyllä vaan uskalla testailla ennenkuin tulee jotakin kunnon oireita ettei tule kauheita pettymyksen tunteita taas.

Takaisin