Raskaaksi 2012

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Dark
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
PePa: Hyvä että, selvisi (vaika ei kovin kivaa kuultavaa) jos se saadaan kuriin lääkkeillä seuraavassa raskaudessa! Kaikki peukut pystyyn sinne päin!

Täällä vihdoin kp 1 taisi eilinen pärrääminen auttaa, nyt sitten saakin ihmetellä mihinkähän se ovis sitten menis? Meneekö vanhan mukaan ja on ihan piakkoin? Siirtyykö normaaliin kiertoon? Vai tuleeko taas extra pitkä kierto?
Hmmm meni mihin tahansa, toivottavasti "uppoo" :)

Onpa taas tapahtunut. Aivan mahtavia plussauutisia on tullut, j3nnin ja varsinkin mamen uutisista meinas ihan tulla tippa linssiin. emoticon mahtavaa!
Pahoitteluja kaikille tädin tavanneille ja tsemppiä teille muille!

Mä pidin pari viikkoa taukoa täältä, kun vähän yli-innokkaasti lähdin taas lapsen tekoon ja musta tuli ihan hirviö, joka aikataulutti mitä missä millonkin :D Teki ihan hyvää tajuta, ettei niitä nyt noin vaan tule, vaikka eka lapsi tulikin heti. Mietin, että sen lapsi nyt heti mulle-asenteen sijaan toivon otsikon mukaisesti tulevani tänä vuonna raskaaksi ja jos en, niin ensi vuonna sitten. Oon ollu aika rauhallinen nyt tädin tulon jälkeen ja fiilis on ollu tosi hyvä. Peitot heiluu paljon enemmän, kun mä en mieti tavotetta eikä mies koe paineita. Stressiä on vähemmän ja sen vuoksi myös kropan jännitystila on alhaisempi.

Nyt siis yk 2 ja kp 23 menossa. Oon jotenkin ollu ihan pihalla tästä mun kierrosta (viimeksi kierto oli 43 ja edellinen 51) ja ajatellu, etten pahemmin laskeskele tai muutenkaan kiinnitä huomiota mitä tapahtuu millonkin. Rennolla asenteella ja miettimättä, niin ehkä tuloksia syntyy. 
Eilen huomasin, että jotain tapahtuu kropassa. Tuntu jotenkin oudolta, vähän jomotusta sekä turvotusta ja mies on pari päivää tuntunu normaalia houkuttelevammalta :) Kokeilin ovistestiä ja kaks viivaahan siellä. Eka kerta, kun bongasin oviksen ja se hyödynnettiin. En olis ilman testiä osannut sitä ajoittaa eiliseen. Just itseasiassa laskin kp:n, kun en oo viittinyt kalenteriinkaan tuijotella, ettei hirviö herää ;) Kuvittelin, että olis pienempi numero menossa ja siis luulin oviksen tulevan kp14-15 kohdilla, vaikka eihän se nyt mene oikeassa elämässä niin kuin oppikirjoissa.  Mutta siis täällä hyvät rennot fiilikset ja nyt sitten katellaan mitä tuleman pitää. 

Heippa kaikille!

Tänään täti kurvasi paikalle, päivän myöhässä yrittää huijata minua luulemaan, että olisin raskaana. Eli yk 2 lähti nyt sitten käyntiin tässä yrityksessä, kokonaisuudessa taitaa olla yk 15 mikä lähtee käyntiin, huhhuh. No hyvllä mielellä yritän olla, ei se muukaan auta.

Elenna: Minustakin on lophdullista kuulla, että on muitakin ihmisiä jolle raskautuminen on ollut yhtä hankalaa tai hankalampaa kuin omalla kohdalla ja silti ollut onnellinen loppu. Se luo toivoa, myös onnellisesta lopusta omalla kohdalla. Ei auta kuin uskoa, että joskus se raskaus vielä menee loppun asti itselläkin, vaikka vielä ajankohta jolloin se tapahtuu on iso mysteeri.

Pepa: Siellä on nyt sitten saatu syitä miksi viimeksi asiat menivät pieleen. Toisaalta on hyvä, että seuraavassa raskaudessa teitä voidaan auttaa,  että verenkierto saadaan pikkuiselle otolliseksi. Kovin raskaista asioita! Jaksamisia! Toivotaan, että seuraaavassa raskaudessa kaikki menee hyvin, saitko kysytyksi nyt kiusana olevasta vuodosta?

Nella^:Hienoa, että siellä ovis on saatu bongattua. Toivotaan, että siellä on myös pikkuinen tarttunut matkaan! <3

Plussatuulta kaikille tasapuolisesti.

Heihoi kaikkill! Olen pitänyt tarkoituksella vähän taukoa, koska tuntui että fiilis meinas vähän vakavoitua ja tulla suorituspaineita. Kun ekan kerran täti tuli, jotenkin sain palautettua mieleen että tässähän piti olla TJOT-asenteella liikenteessä. Tämän kierron olenkin eiliseen saakka pystynyt olemaan suht 'normaali'. Sitten tuli tämä päivä ja aivan älytön kiukkupuuska. Oli vähän nälkä kun tultiin kotiin, minä lähdin käyttämään koiria lenkillä (minun koiria kun ovat). Sitten kun tulen kotiin, ei mies ole laittanut ruokaa tulemaan... vähän alko jo keittää ja aika huomattavasti sanoin että mulla on kamala nälkä. Mies siihen että sitten sitä ruokaa varmaan pitäs tehdä, EIKÄ TEE ASiALLE MITÄÄN! No, minäpä sitten kuikkusena ja nälkäsenä alan tekemään ruokaa.... eii ollut kivaa :( Nyt mies sitten murjottaa kun äksyilin sille... Mietinkin onko tämä van merkki pian alkavista menkoista ( olen pettynyt jo valmiiksi) kun ei ole piiiiitkään aikaan ollut tällasia PSM-oireita (kiukkua on, muita oireita ei). Tää kierron loppu on yhtä kidutusta.... Plussatuulia kaikille!

Nyt kun ehtii taas koneelle hetkiseksi istahtaa, niin pitää tulla ensimmäisenä tänne päivittämään kuulumisia. :D Oon mä välillä koittanut puhelimellakin lueskella mitä teille kuuluu, mutta sillä on vähän turhan työlästä kirjoitella..

Vanilj: Ihanaa, paljon onnea plussasta ja nyt miljoona tarrasukkaa ja  tsemppiä että kaikki menee hyvin! :)

Enah: Tsemppiä jännäilypäiviin!

Mikäs elennalla on tilanne? :) Täällä sama homma, illalla nukkumaan alkaessa on ihan liikaa aikaa miettiä kaikkia vauvajuttuja. Kiva kuulla että en ole ainoa. :D

Onko nonnen ovella tätiä näkynyt?

kukka^^: Tsemppiä oviksen bongailuun, toivottavasti saatte sen hyödynnettyäkin sitten! :)

Korppi: Tsemppiä ja plussatuulia uuteen kiertoon! :)

Evo: Pahoittelut menkoista! :/

PePa: Ikävillä asioilla olet joutunut tänään käymään. :( Voimahalauksia sinne. Sinälläänhän asiat kuulostaa kuitenkin hyvältä että seuraavassa raskaudessa tilannetta seurataan tarkemmin ja jos ongelmia ilmenee niin niihin voidaan vaikuttaa ennen kuin on liian myöhäistä? Ja sehän on hyvä jos ongelma on hoidettavissa, vaikkakin sitten piikittämällä, mikäli lopputulos on toivottu. :)

Nella^: Hyvä jos olet pystynyt rennolla mielellä olemaan. Peukut pystyssä että nyt tärppää. ;)

pikkutonttu: Pahoittelut tädin saapumisesta. Nythän sitten alkaa SE yk 2. :)

hehel: Milloin sulla pitäisi menkkojen alkaa? Voihan tuo kiukkuilu ja nälkä olla merkki jostain muustakin. ;)

Omaa: kp 4 ja täti tuli ja meni. Hyvä, sillä en tykkääkään siitä jos se pitkään vierailee. :) Nyt sitten aletaan ovista odotteleen. Mietin jo että pitäiskö tässä kierrossa tilata sitä Pre-Seediä. Oonhan mä jo 2 kiertoa malttanut olla ilman mitään apukonsteja. :D

Elikkäs ensin mä omanapailen hiukan: Voi kuulostaa tosi mielipuoliselta näin lyhyen ajan jälkeen kun oviksestakin on niin lyhyt aika. Mutta tää on ihan todellista. Mä en ole nyt sitten miettinyt koko raskautumista tai ovulaatioata tai ylipäänsä mitään vauvaan liittyen, kiitos hyvän neuvon. :) Nyt mä olenkin siis keskittynyt vaan kavereihin, perheeseen ja harrastamiseen, voin kertoa että ihan loistava apukeino asioiden unohtamiselle! :D Niin asiaan siis eilen olin kaverin kanssa kattomassa lätkäpeliä ja kesken toisen erän mä jouduin JUOKSEMAAN vessaan. Ei tarvinnutt kun vaan istua (hyvä että sitäkään kerkesin tekemään) kun jo vesivana luisui. Masu siis satunnaisesti nyt ollut todella löysällä niin kuin vilistäkin silloin alussa (ja ei, ei ole maha tautia kun tätä sattuu joka toinen päivä?). Eilisen jälkeen kun kotiin pääsin niin rupesin sitten taas miettimään onko mulla ilmaantunut muita oireita niin tuli mieleen lisääntynyt ruokahalu (joka toki voi muustakin johtua), kyökkäily ja hajuaisti herkkyys, niin ja ihan mieletön makean himo! :D No mutta nyt maltan taas rauhoittaa itseni ja keskityn muihin asioihin, tää oli vaan tälläinen välikirjoitus kun oon itekkin niin ihmeissäni. :D Ilmoittelen taas kuulumisia kun saan tuon "menkka päivän" lähemmäs, saas nähdä pitikö "oireet" paikkaansa :D

Pikkutonttu: Voi ei :/ Jaksuja sinne paljon! Kyllä se vielä tärppää! :)

hehel: Sellasta se aina välillä on :D Meilläkin mies joutuu usein mun "pommituksen" kohteeks kun on menkat alkamassa niin oon niin saakutin kiukkunen :D Kyl se mies varmasti pian unohtaa sun äksyilyn :)

Jippiina: Älyttömästi tsemppiä seuraavaan kiertoon ja hurjasti ++++!!! <3 :)

Kuten kaikille muillekkin plussatuulia! :) <3

kukka: kiitos!Onnea yritykseen teille! :) ++++
Jippiina: ei ole vielä tätiä näkynyt, itse asiassa sen olisi tultava pe-la jos on tullakseen. Nyt teille oikein kovasti plussatuulia sinne ++++
Enah: voihan se kroppa oirehtia monin eri tavoin ja toisaalta taas monista eri syistä, mutta toivotaan että sun oireilu viittaisi raskautumiseen :) ++++
pikkutonttu: Onnea oikein kovasti seuraavaan kiertoon! ++++

On: masu on ollut välillä sekaisin (varmaan johtuu minun jännityksestä kun ei malttaisi odottaa enää testaamista/tätiä), vihlonnat alamasulta miltei kaikonneet, nyt enempikin menkkamaisia jomotuksia ja kolotuksia mikä saikin minut uskomaan että täti se on tuloillaan ihan ajallaan pe-la...tietenkin toivoisin ettei tulisi ja että testi näyttäisi plussaa. Toisaalta poskien kuumottelut, nenän tukkoisuus ja palelu taas on pysynyt, mutta ehkä nekin saattaa olla viitteitä tulevasta flunssasta (jos sellanen on tulossa)...aargh...miten voi muutaman päivän odottaminen olla hankalaa!

Moi,

nonne, tsemppiä odotteluun! Minusta kannattaa odottaa tätiä, koska jos testaa ja saa negan, niin sit on toosi kurjaa odottaa tätiä. Mut toivottavasti sinä saisit plussan :)

Enah, mullakin meni vatsa kuralle jo ennen kuukautisten alkupäivää kun olin raskaana. Mutta miten kauan sulla sitten on oviksesta? Jos alkio on jo kiinnittynyt, niin sitten saattaa olla oireita. Tosin oon oppinut kantapään kautta, että täti saattaa saapua vaikka olisi mitä oireita :/ Hyvä jos jaksat olla rennolla asenteella :)

Jippiina, kiva, että täti lähti. Se yleensä kohentaa mielialaakin :) Täällä on tilanteena kp22/29. Ihan hyvät fiilikset... en ees tiedä mikä olisi kaiken kannalta parasta, ettäkö tulisin pian raskaaksi vai en tulisi. No, sittenhän sen näkee :)

hehel, mielialavaihtelut on kyllä aika syvältä :( Tsemppiä!

pikkutonttu, pahoittelut uudesta kierrosta :( Jospa se pian tärppäisi uudestaan. Jaksamista!

Nella, kiva, että nyt menee hyvin. Ovis on aina kiva bongata :)

Korppi, hyvä, että ne menkat nyt tuli! Toivottavasti uusi kierto olisi normaali.

PePa, pahoittelut fosfolihässäkästä :( Mutta toisaalta, hyvä, että tuo teidän murhenäytelmän syy ei jäänyt epäselväksi. Eiköhän ne piikit sitten jotain auta seuraavassa raskaudessa. Nykyään osataan hoitaa monenlaista kun vaan tajutaan.... Paljon voimia sinne suuntaan <3

evo, pahoittelut menkoista :(

kukka, kiitos plussapuhureista :) Olisipa kyllä hauskaa...mutta en mieti sitä...paljoa. Toivottavasti saatte oviksen hyödynnettyä!

Täällä kp21/29 eli 5 päivää oviksesta. Tää kierron kolmas viikko on ihan kiva, kun ei tarvi stressata eikä miettiä oireita :) Hyvillä fiiliksillä mennään ja en mieti tätä aihepiiriä läheskään koko aikaa :) Enpä edes tiedä, mikä olisi parasta. Tullako raskaaksi nyt vaiko eikö. Molemmissa olisi hyviä puolia. Katsotaan, mitä tapahtuu :)

Hejsan Pidin minäkin taukoa täältä kun olen popsinut niitä lääkkeittä niin, että hirvittää. Ne voltaren tabut jätin veks heti kun täällä avauduin , nyt ois oviksen bongaillu menossa mutta fiilikset vähän samat kuin Elennalla

elenna: kiitti kovasti kannustamisesta!

Nopea tilapäivitys ennen reissuun lähtöä...ei ole tullut flunssaa, eikä mitään muutakaan vaan täti kurvasi paikalle sitten 2 päivää etukäteen...eli kierto jäikin nyt sitten 27 päiväiseksi...hmm...noh nyt vain hyvillä fiiliksillä uusia mahdollisuuksia kohti :)

Oikein ihanaista viikonloppua teille naiset!! :) Kaikille onnea yritykseen ja plussia++++

Jippiina; noh huomennahan sen tädin pitäs tulla... vähän jo nipistelee siihen suuntaan että tuloillaan on :(

Heippa taas pitkästä aikaa! Ihan ekaks tuhannesti onnea MAME ja J3NNI!!!!!! <3 itsehän odottelen leikkausaikaa edelleen!! x( soitin tiistaina keskussairaalaan kun olin kuutisen viikkoa ootellu soittoa sieltä että ilmottaavat millon aika on! kun kävin siellä kyselemässä ja esittämässä toiveen, että pääsisin leikkaukseen mahdollisimman pian,ja luvattiin asia hoitaa ja soittaa seuraavalla viikolla! sitä seuraavaa viikkoa ei koskaan tullut! mutta se oli kirjattu että oon käynyt ns. kiirehtimässä aikaa, mutta siltikään sitä ei oltu vielä edes päätetty! jospa se sieltä nyt pikapuoliin tulisi! :) sanoin vielä uudelleen, että pitäisi päästä jatkamaan lapsettomushoitoja, kun ne nyt on useemman kuukauden ollu katkolla tän jonotuksen takia! lupasi viedä viestiä jonohoitajalle...taas! jospa tää tästä suttaantus! :) hirmuisesti tsemppiä kaikille! mie taidan alkaa olee viimesiä 'pidempään' yrittäneitä tästä satsista ku mameki livahti odottajiin j3nnin kanssa! :)>

Hei taas pitkästä aikaa! Siitä on taas niin kauan aikaa kun viimeksi täällä olin, niin että olen ihan tipahtanut taas kärryiltä kaikkien kuulumisista. Pahoittelut

Onnea kaikille plussanneille, mahtavaa! :-) Ja tsemppiä kaikille muille yrittäjille.

Omaa napaa: Nyt on yk 2 finaalissa ja täti virallisesti yhden päivän myöhässä.. mulla on ollut aiemmin aikas säännölliset tätivisiitit että nyt nousi kyllä toiveet ylä-ilmoihin.
Huomenna aamulla koittaa h-hetki ja teen r-testin, katsotaan jos onnisti.
emoticon 
Oireet viimeisen parin viikon ajalta: Maha on ihan turvonnut ilmapalloksi ja alavatsassa "nippailee" ja kuumottaa lähellä munasarjoja. Onko tää normaalia?? Olen myös alkanut heräileen yöllä pissalla käyntiin, vaikka juon hyvin vähän mitään nesteitä, vettä. Pistää aina väsyttämään kun herää eikä saa heti uudelleen unta, päivisin olen aivan naatti.

Jännäilyä jännäilyä *kaiken sateen ja syysmyrskyn keskellä* KARMEE keli.

Heräsin tänään aamulla tosiaan kuudelta kun tiesin että aion tehdä raskaustestin/testejä. Jännitti niin, etten unta saanut sen pidemmälle (ja tietty kun oli niin kova pissahätä että oli muutenkin noustava)

Plussahan sieltä tuli! Tarkalleen ottaen kolme kappaletta kun tein useamman testin varmuuden vuoksi.

Nyt on ihan epätodellinen olo...tosi hienoo!

Toivon mukaan muillakin testaajilla onnistaa!

Hurrrjan paljon onnea Tantzikille plussasta! Mahtavaa! :)

nonne: Harmi juttu, että täti tuli paikalle. Plussapuhureita tähän kiertoon!

hehel: Onko tätiä näkynyt?

Iissa: Voihan hitto, ihan liian kauan ootte joutunut odottelemaan plussaa, ja nyt vielä leikkaustakin olet joutunut noin pitkään odottamaan. :( Toivottavasti pääset leikkaukseen pian, että pääsisitte jatkamaan muita hoitoja. ei siis mitään vitkuttelua enää, kiitos! :)

Enah: Oireet kuulostaa ainakin lupaavalta, toivottavasti ne olisivat merkki tulevasta plussasta. :) tulehan sitten kertomaan!

butterfly85: Joko siellä on ovis bongattu?

elenna: Mä olen kans monesti miettinyt että mihin kaikkeen se vaikuttaisi jos tässä nyt raskaaksi tulisi. Mutta kyllähän ne asiat yleensä siitä suttaantuu, eikä kuitenkaan koskaan ole "oikea aika" raskautua jos liikaa miettii. Joten plussatuulia ja tsemppiä lähestyviin piinapäiviin!  :)

Omaa: kp 8, ei muuta raportoitavaa. :D

Tantziki, mahtava juttu :) Paljon onnea!!! Vähän tätä kyllä aavistelinkin tuosta sinun eilisiltaisesta viestistä. Kauanko kerkesitte yrittää tätä ennen? :)

Jippiina, juu niin se on, että kaikki aina järjestyy :) Tsemppiä tälle kierrokselle. Jospa se plussa teillekin paukahtaisi jo piakkoin.

Iissa, joo kyllä sinä olet ainakin aika lailla kärkijoukossa tuon yritysajan suhteen. Onhan täällä sitten muitakin ketkä ovat vähintään toista vuotta yrittäneet. Muutamilla, kuten mulla, on tullut keskenmeno välissä, niin tilanne on jokseenkin erilainen. Mutta ainaskin myös kukka ja Catriona ovat km:n jälkeen yrittäneet jo piiitkään ilman plussan plussaa. Toivottavasti te pisimpään yrittäneet olisitte nyt vuorossa seuraavina. Jospa te Iissa nyt vihdoinkin pääsisitte hoidoissa eteenpäin ja saisitte sen plussan. Tsemppiä!

hehel, tulikos täti?

nonne, pahoittelut tädistä, mutta onnea uuteen yritykseen! Toivotaan kivaa reissua sulle!

butterfly, moi :) Tsemppiä vaihteleviin fiiliksiin. Hyvähän näitä juttuja on pohtia jos pohdituttaa. Itse oon huomannut myös, että ei oo tyhmä idea jutella jonkun ystävän kanssa. Se on auttanut ainakin mua. Jos omistaa jonkun luotettavan ystävän kenelle voi puhua...

Ihana viikonloppu kun saa levätä ja sainpas kotitöitäkin tehtyä :) Kiertopäivä on 24/29. Eli ensi perjantaina sitten jännitys tiivistyy. Mutta ei nyt vielä :)

Heips, no nyt rullaa kp 29/27, tätiä ei toistaiseksi ole näkynyt....*huoh* mutta kyllä vähän väliä ramppaan vesassa ja joka ikinen vihlaus ja nippaisu saa sydämen kurkkuun, että sieltäkö se nyt tulee... Hirrrrveän jännät paikat. En uskalla vielä testata kun sen nega-testin saaminen on niin paskaa. Eilen vielä ajattelin että ihan varmasti se täti tulee, tänään ehkä hitusen toiveikkaampana, mutta en uskalla oikeasti toivoa mitään ettei pety niin paljon. Sanoin miehelle, että jos tänään ei täti tule niin testataan huomenna aamulla, mies siihen että "pitää rauhoittua, ei saa koko ajan ajatella sitä" Voi ku se on niin paljon helpommin sanottu kuin tehty.. :/ Olen kyllä ollut paljon "normaalia" herkemmällä, itkeskellyt jne. mitä en ole ylensä ollut. Mitään muita "oireita" ei ole... Tsemppiä kaikille ja paljon plussatuulta!

hehel, onpas jännää :O Eihän sitä tietenkään pysty olemaan ajattelematta, mutta kyllä se aika kuluu. Aamulla se sitten selviää. Plussatuulta! :)

Oi Onnea Tantziki!!

Hehel: Täällä peukutetaan plussia sinne!

Ja muillekin paljon plussia ja mukavaa lauantai iltaa.

Täällä ei mainittavaa kp 5 ja odotellaan kovasti ovista 13-28 haarukalle että, siihen kun osais ampua niin :) Ehkä se tästä taas normaaliksi!

Elenna: Tää oli vasta meiän toinen yrityskerta. Eli aikamoinen onni sattui meiän kohdalle. Tietty suhtaudun tähän toooosi varauksella, kun ei sitä varmaks voi tietää että pysyykö pikku-matkustaja kyydissä.

Hehel: Kuvailemasi oireet ja tuntemukset ovat olleet hyvin pitkälti samat kuin minullakin lähipäivinä, joten voi olla hyvinkin mahdollista että plussaat! Toivotaan ainakin niin!*Peukut ylhäällä* 
Itse tein kolme testiä, joista kaksi oli Clearbluen ja yksi oli apteekin oma merkki. Clearbluen digitesti oli aikas selvä "Raskaana 1-2" kuten myös samaisen merkin plussa-testi (näytölle tulee plussa tai miinus). Mutta se apteekin testi oli jotenkin tosi epäselvä haamuviivoineen..

Takaisin