Raskaaksi 2012

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Dark
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Catriona: huhhuh, vai on ilauksia ollut nihkeästi. Helkutti sentään eikö täälläkin ole useampi jotka ovat laittaneet jo liian pitkä aika sitten tilauksen vetämään. Tuloksella: helvetin monta surua ja turhautuneita lopputuloksia! Pirskatti, miksi tämän pitää olla näin hirmu vaikeaa? Ymmärrän siis hirmu hyvin reaktiosi! Hyvä, että siellä saaaan vähän apua ulkopuolisilta ammattilaisilta. Itse olen ajatellut, että tämä vuosi mennään "rauhallisesti" ja jos plussaa ei kuulu alku vuodesta lähdemme hakemaan siihen hieman apuja. Nyt itsellä ei ole siihen voimia eikä halua. Toivon, että vielä plussat meille kaikille suodaan tavalla tai toisella.

Jippiina:
Se olisi enemmän kuin suotavaa, että ensi kierto olisi se kierto! ;) Ja sitten pikkuisen olisi syytä pysyä kyydissä mukana. I hope so! Onko siellä tuntemuksia suuntaan tai toiseen?

Kukka: Olipas nopeaa toimintaa siellä, jos sinne tulee plussa tässä kierrossa (toivon mukaan tulee) niin sitten minäkin tilaan sitä ihme liukkaria. Joku täällä taisikin joskus tokaista, että tässä hommassa kaikki keinot ovat sallittuja, paitsi postimiehen käyttö.

Enah: Tervetuloa!! :) Toivotaan, ettö vierailusi jää lyhyeksi. :)

Täällä ei mitään uutta, flunssa on vallannut tämän tytön. Ihme vatsatuntemuksia ajoittain, mutta plussaan en varsinaisesti usko, toivon tietysti. kp 22 tosiaan vasta menossa. dpo 6 Onko teillä muilla ovulaation jälkeen vatsassa tuntemuksia? Itseä ihmetyttää mistä tuntemukset johtuvat, mielestäni itsellä on selaisa nipistyksiä ja vihlaisuja ollut kierron lopussa vaikka sitten täti pirulainen rientääkin kylään. Naisena oleminen on hankalaa. Tsemppiä kaikille.

Pikkutonttu, mikäli tuo oli ovis, niin oli kp8-10, joten tosi aikasessa vaiheessa ja kyllä, yritettiin kovasti hyödyntää! Sehän tässä huolettaa, että jos oli noin aikasessa, niin mahtaako keho olla valmis?

Tänään ollu niin rankka päivä, lähdin kesken päivän työterveyteen, en jaksa hirveemmin keskittyä mihinkään.

Pikkutonttu, täällä kp25/28-30 ja mulla on ollut menkkamaista särkyä noin viis päivää jo. En tiedä enteileekö mitään mutta jotain tuntemuksia siis täälläkin. Nää säryt alkoi niin että ekaks vihloi ihan kunnolla nivusissa ja sit on ollut ajoittaista särkyä. Ei ihan niin kovaa kuin menkoissa mutta samankaltaista.

Kiitos, Catriona <3
Oon täysin samaa mieltä ku sinä, että ainakin sulle ja kukalle ja pikkutontulle nyt heti ne plussat ja onnistuneesta raskaudesta. Ois pitänyt jo tulla kauan sitten. Ja sama koskee toki muitakin pidempään yrittäneitä, kaikki ei nyt varmaan osuneet silmiin tai muistuneet mieleen... Ainaki Iissa ja marusia21 on täällä välillä käyny kertomassa tilannetta, ja muitakin. PePaa taas potkastu päähän niin pahasti, että ois vaihteeksi onnea tilauksessa. Ja etenkin myös niille kaikille plussa, ketä en älynnyt listata mukaan ;)

Mutta kuten sekä mamen että j3nnin tapaus osoittaa, ihmeet on ihan mahdollisia :)

Kyllä ne vauvat kuulkaa sieltä vielä meille kaikille tulee. Toivoa pitää aina. :)

Taru81, paranemista!

pikkutonttu, joo onhan noita kaikenlaisia mahatuntemuksia aina loppukierroilla. Mulla oli sitä toispuoleistakin pistämistä aika pitkän ennen ja jälkeen yksien kuukautisten, mutta se oli kuulemma ihan normaalia ja johtui jostain nesteestä munasarjoissa. Kumpa tosiaan sinä tulisit nyt pian onnistuneesti raskaaksi. Kyllä minustakin tuntuu, että pitkässä kierrossa olisi paremmat mahdollisuudet.

Jippiina, tsemppiä odottamiseen.

kukka, hyvä kun tuli pre-seed. Melkein jo itsekin tilasin, mut ehkä en nyt kuitenkaan ihan vielä...

Enah, tervetuloa! Mahtuu kyllä :)

Sli, ääh, mitä vuotoa. Tulis nyt se plussa jo teillekin!

Ella84, voithan kysyä tuota lääkäriltä tai hoitajalta. Sanot, että te yritätte vauvaa (kannattaahan se ylipäätäänkin mainita lääkkeiden yhteydessä) ja kysyt, että kauanko nukutuslääke pysyy kropassa ja voiko siitä olla jotain haittaa. Hammaslääkärillehän pitää ainakin sit kertoa, jos tietää olevansa raskaana.

Joo meillä täällä kp13 ja ihan mukavasti menee. Eipä muuta.

tulin vaan pikaisesti kirjoitelemaan, että tänään tein toisen digin ja antoi se jo "raskaana 3+" kun sunnuntaina tein ensimmäisen ja sillon oli "raskaana 2-3". Mahtaa siis hormoonit hyvin nousta : )

Ei muutakun plussia puhalten! Toivottavasti te kaikki saatte plussat pian ja siirrytty tuonne odottajiin  !<3

Pikkutonttu: Ei oo oikeastaan oireita suuntaan eikä toiseen. Tai ehkä välillä jotain tissioireitten tapaista, mutta tuntuu että on niitä ollut aiemmissakin kierroissa, joten en edes yritä innostua niistä. :) Pikaisia paranemisia!

kukka^^: Josko teillekin tuo Pre-Seed toisi toivotun lopputuloksen! Minäkin olen pohtinut tilaamista..

Omaa: kp 38. Toissa-aamuna (oletettu dpo 10) tein negatestin. En tiedä uskallanko edes  testata enää uudelleen, harmittaa vaan sitten jos nega taas tulee. Toisaalta toivon, että jos ja kun ne menkat ovat tullakseen, niin tulisivat edes pian ettei tulisi mitään megakiertoa taas..

ja j3nni: Hyvältä vaikuttaa tuo hormonin määrän nouseminen. Paljon onnea vielä! Peukut pystyssä että kaikki sujuu hyvin. :)

Hei, minäpä hyppään tänne palstalle mukaan (vihdoin) kun lähes päivittäin teitä täällä lueskelen. Onnea plussanneille, ihana lukea yritysten vaiheita ja kun sen plussa uutisen saa :)
Täällä yritellään kolmatta, ensimmäinen minun 9vuotias ja toinen (ensimmäinen yhteinen mieheni kanssa) täyttää viikon päästä 1v., seuraava on saanut luvan tulla heti vaan edellisen perään, vielä ei ole tärpännyt. Nyt menkat viikon myöhässä mutta testit näyttää negaa. Muutama päivä sitten oli normaalia kovemmat menkka kivut mutta, edelleen niitä odotellessa että pääsis taas kierto alkuun...
Paljon tarrasukkia kaikille ja toivottaan paljon odottajia ensi kesään ;)

Iltapäivää kaikille ja tervetuloa Korppi!

Tällä tädillä palaa nyt kerta kaikkiaan hermot tähän oikuttelevaan kroppaan! Tädin visiitti oli tällä kertaa historian omituisin. Mullahan on tuon keskenmenon jälkeen ollut muutenkin ihan riittävän kummalliset kuukautiset: kunnon vuotoa vain 2 päivää ja siihen perään päivä tai pari pientä tiputtelua. Useimmiten päivien 1 ja 2 vuoto on kuitenkin ollut suht runsasta, eritoten kakkospäivä on ollut Niagaran veroista ja siteitä on kulunut. Tällä kertaa kuitenkin ekan päivän vuoto oli melko köykäistä ja toisena päivänä hädin tuskin tiputtelua kummempaa.

Olin jo toiveikas josko nämä olisivatkin olleet valemenkat vaan ehei, ei toki, eihän mulla nyt sellaista tuuria tietenkään! Tämän aamun testi näytti turhauttavan selkeää negatiivista. MIKÄ ******* TÄTÄ KROPPAA VAIVAA?!?!? Onko mulla nyt niin huono limakalvo ettei siitä irtoa kunnon kuukautisia, mitä häh?! Nyt te kaikki pidätte peukkuja, jookos, että uusi lääkäri ottaa tämän asian vakavasti eikä sivuuta ongelmaa niin kuin vanha lekuri!

Illalla olis tiedossa viihdettä ja mahdollisuus etsiä lohtua promilleista. Vaan kun ei huvita pätkän vertaa. En minä halua olla kännissä vaan raskaana!

Catriona: Täällä pidetään peukkuja!! Mikään ei ole ärsyttävämpää kuin epämääräiset menkat!!!
Toi oli niin loistavasti kirjoitettu "En minä halua olla kännissä, vaan RASKAANA" ihana :)

mimsu, ihana kun käyt täällä vielä kommentoimassa :) Olen iloinen kun sinulla nyt menee raskaus hyvin :)

Catriona, kyllä saisi luvan tulla lekurilta apua tuollaiseen :( Täytyyhän jossain vika olla kun uusi raskaus ei ala :( Kovasti tsemppiä sinne lääkäriin. Jospa olisi oikeasti hyvä lääkäri tällä kertaa.

Korppi, tervetuloa :) Onpas siellä jännä tilanne... :O Jospa ne menkat sieltä tulis tai jos vaikka myöhäinen plussa.

Jippiina, harmittelut pitkästä kierrosta :(

j3nni, hienoa, että sinun raskaus on alkanut noin lupaavasti :)

Tänään olis ilmeisesti ovispäivä meillä. Kp15. Aamulla tuli kunnon viivat testiin. Väsyttää itse kutakin, mutta jospa saatas jotain aikaiseksi. Viime pupuilusta on 3 päivää, että siitä ei ainakaan ole hyötyä.

Taru81: Kieltämättä tosi aikaisin ovulaatio olisi ollut jos noin aikasin olisi ollut. Voihan tietysti olla, ettei kroppa toimi vielä normaalisti, kun pillereiden lopettamisesti vähän aikaa. Sekin kertoo varmaan suuntaa milloin kuukautiset sitten tulevat. Ota seuraavaan kiertoo ovulaatiotikkuja avuksi tai sitten annat kropalle aikaa palautumiseen.

evo: Toivotaan, että siellä oireet kertovat plussasta! Itsellä nuo maha tuntemukset ovat vähän helpottaneet, että jotenkin olen varautunut jo tädin tuloon.

Elenna:
Hienoa, että siellä ovulaatio bongattu, toivottavasti saatte myös hyödynnettyä ja sitä hyömyä myös plussan siihen toiseenkin testiin. ;)

J3nni: Onnittelut lisääntyneestä raskaushorminipitoisuusta. <3

Jippiina: Ehkä teit hieman liian aikaisin testin, toivotaan että tulos vielä muuttuu. :)

Korppi: Tervetuloa mukaan! Toivotaan, että vierailu jää lyhyeksi! ;)

Catriona: Toivotaan, että saatte tosiaan toimivat hoitosuhteen sieltä väestöliitosta ja selitystä omituisen kuuloiselle kuukautisvuodolle. Mikä tärkeintä onnellisen lopun ennen hoitosuhteen päättymistä! <3 Itsekkään en hingu yökerhoon tai ylipäätä minnekkään rillumaan, vaan onnellista kotielämää lapsien kanssa. :)

mimsu: Ihana kuulla, että siellä kaikki sujunut hyvin. Toivoa siis on, kunhan vain saisi ne kaksi viivaa vielä jonain päivänä tikkuun! Onnea odotukseen! <3

Täällä ei mitään uutta, flunssa toivottavasti nyt paranemaan päin, eka kuumeton päivä menossa. kp 24 dpo 8, ei oikeastaan mitään oiretta mistään. Nyt vaan toivotaan, että täti joku tulisi ajallaan tai ei ollenkaan!

Jäänyt vähän kirjoittelu ja lukeminenkin vähäiseksi tässä ketjussa :/ Oon yrittänyt olla stressaamatta turhia tässä kierrossa ja jotenkin tää palsta saa aina mun vauvakuumeasteet nousemaan pilviin :D Mutta tasapuolisesti tsemppiä kaikille joilla jännäyspäivät lähestyy!!

Tänne ei mitään uutta, odottelua  vaan.. Ovistikkuja en oo tässä kierrossa käyttänyt joten ei mitään hajua että tapahtuuko tuolla mitään vai ei. Nyt parina päivänä ollu pientä jomottelua ja särkyä alaosastolla joten voisko ehkä olla ovis tuloillaan / tapahtunut?? Vaikea sanoa kun en yleensä sitä tunne, vai olisko sitten vaan korvien välissä tapahtuvaa toiveajattelua :D
Pari viikkoa pitäisi malttaa odotella ja jos ei vuotoja näy niin voisi testailla, yritän malttaa mieleni etten sortuisi liian aikaiseen testailuun niinkuin yleensä, turhista negoista tulee vaan paha mieli. 

Heippa!

Onnea plussanneille kovasti!! :)

Olen 31 v. pienen pojan palleron äiti (kohta 9kk) Pohjois-Pohjanmaalta. Toiveessamme olisi pikkusisar pikkumiehelle, kuitenkin sillä periaatteella että tulee jos on niin tarkoitettu. Eli oviksia ei olla tikuteltu, itse vain jotain voi siitä aavistella oireiden ja tuntemusten sekä säännöllisen kierron perusteella. Yritämme pitää touhun niin sanottuna stressivapaana :) Plussaus olisi aivan mahtava juttu koko perheelle :) Huhti-toukokuulta on jätetty ehkäisy pois. Nyt on menossa kp22/29...ja voin kertoa että vähän jännittää jo että miten tässä kierrossa on käynyt :)

pikkutonttu ja evo: minulla on ollut outoja tuntemuksia: alaselän ja alavatsan vihlontaa/jomotusta, posket on kuumotellut, välillä palelee, nenäkin meni tukkoon... kun nyt itseään tarkemmin tarkastelee niin löytää vaikka mitä oireita ;) mutta toki kyse voi olla myös yhteensattumista...on mahdollisesti flunssa tulossa kun sitäkin on liikkeellä. Mutta kyllä nää tuntemukset aitoja vihlontoja jne ovat vaikka vasta kp22 että se saakin epäilemään mahdollisia raskausoireita kun vasta kp22. Vieläkö teillä tuntemuksia suuntaan tai toiseen?

Plussatuulia puhallellaan kaikille++++

nonne: Tervetuloa mukaan. Asenteesi on kadehtittavan tyyni!
Tuntemuksista tässä kierrossa: Minulla oli tässä kierrossa niin, että vatsalla tuntemuksia oli kp 20-21 sitten oli "hiljaista" muutaman päivän ja eilisestä eli kp 24 asti munasarjoissa vihlontaa ja mahassa ehkä menkkajomotuksia sekä rinnat hieman kipeät. Erikoista tässä on se, että tänään on ollut vain toinen rinta kihelmöinyt?! Välillä sitä miettii, et tuleeko hulluksi kun kiinnittää kaikkiin tuntemuksiin huomiota.Valkovuotoa ei mitenkään tavallisuudesta enempää, joten plussaan mahdollisuuteen en oikein enään usko, koska molemmissa raskauksissani valkovuotoa on tullut reilusti. No ehkä ensi kierrossa sitten! ;)

Pepa: Mukava kuulla sinusta! Hienoa, kun osaat ottaa rennosti yrityksen kanssa!Toivotaan, että tuottaa hyvää tulosta! :)

Tämä flunssaviikkoni ei ole tehnyt kovin hyvää mielenterveydelleni, koska on ollut aivan liian paljon aikaa miettiä asioita. Olen niin masentunut koko tilanteestamme, koska vaikka kaksi kertaa olemme onnistuneet raskautumaan, on lopputulos kuitenkin se, että ollaan yli puolitoista vuotta oltu ilman ehkäisyä, eikä vieläkään pikkuisesta ole tietoa. Ennen ensimmäistä  plussaan oltiin hyvin rennolla mielellä liikkeellä, ei todellakaan tikutettu mitään ovista vaan ajateltiin, että tulee kun on tullakseen. Sen jälkeen on mennytkin sitten vähän heikommin ja useissa kierroissa ovistikut ovat olleet käytössä, eletty tietysti koko ajan terveellistä elämää ja syöty vitamiineja. Toisen keskenmenon jälkeen en jaksa enään edes uskoa kolmanteen raskautumiseen. Soveimme eilen miehen kanssa, että loppu vuosi mennään "luomuna" ja alku vuodesta viimeistään maaliskuussa mennään johonkin hakemaan apua jos plussaa ei kuulu. Silloin meille tulee yritystä kaksi vuota täyteen. Eli jos jossain on joku korkeampi voima joka sääteelee kelle lapsia suodaan niin ole nyt kiltti ja anna  meillekkin edes yksi pieni aarre josta lupaan pitään niin hyvää huolta ja rakastaa koko sydämmestäni! Kiitos! Tulipas avauduttua, taas!

Kaikesta huolimatta oikein ihanaa viikonloppua kaikille! <3

pikkutonttu: toivon sydämeni pohjasta että plussaisit pian :) minulla on myös ollut tuota rinnan kihelmöintiä (hyvin vähänlaisesti, mutta ollut kuitenkin, ei siis välttämättä molempia rintoja yhtä aikaa), ja välillä masuvihlonnat/jomotukset "kaikonneet" ja sitten taas ilmestyvät, valkovuotoa ei minullakaan hirveästi ole mutta kosteammalta tuntuu alapäässä kuin aiemmin (mahdollisesta oviksesta lähtien on tuntunut) ja jotenkin outo olo on koko ajan...saa nähdä miten käy. Nää tuntuu todellisilta mutta voihan tosiaan olla myös sattuman kauppaa...vielä pitäisi jaksaa viikko odottaa ennen testausta tai sitten näkee että tuleeko täti ja nää mun "oireet" vain normioireita ja sattuman kauppaa eikä raskaudesta johtuvaa :) en itse kyllä jaksa uskoa että vielä näin aikaisessa vaiheessa itse raskausoireita edes voi olla mutta se jää myöhemmin nähtäväksi sitten :) pidän täällä sinulle peukkuja että tuntemuksesi osoittautuisi plussaksi :)))

Ihanaa viikonloppua kaikille!! :) ja niitä +++++

Huutelen täältä nyt pikasesti kun kerkeen hiukan päivittämään :) Elikkä juu tärppipäivät käsillä ja oviksen tikutin eilen :/ Hirmu jännät paikat ja paljon ollaan pupuiltu sen voin sanoa :D Ja pupuilu jatkuu vielä joitakin päiviä jotta voisin olla paremmilla mielin, siis että tuntuu siltä et on yritetty. Mieltä oon yrittäny keventää ja poistaa liika stressiä melko hyvin onnistunukkin. Hyvillä mielillä siis ollaan ja salaisessa mielessäni haaveilen et tärppäis :) Tuun päivittämään taas jossain vaiheessa noita kuulumisia kun päästään testailemaan tai sit vaikka jos sattuu täti tulemaan kylään (toivottavasti ei :(). Joka päivä täällä kuitenkin luen mut en viitti omia tarinoitani joka päivä jaaritella :D

HURJASTI plussa haleja kaikille! <3 Kyllä se vielä onnistuu naiset! :)

Enah, toivottavasti tärppäsi. Minäkin tikutin oviksen eilen, ja tänä aamuna tunsin oviskipuja :) Että samoihin aikoihin saadaan sitten jännitellä menkkojen tuloakin :)

pikkutonttu, voi sinua :( On hurjan rankkaa tuo, mitä sinä käyt läpi. Mutta minä ainakin uskon, että tulet raskaaksi taas uudestaan. En tiedä miksi teille tuli kaksi keskenmenoa mutta toivon kovasti että kolmas raskaus onnistuu. Ainakin mimsu on siitä rohkaiseva esimerkki, että hänellä kolmas raskaus on nyt menossa hyvin ja aika pitkälläkin jo. Eikä ole ainoa laatuaan. Jaksamista ja iso tsemppihali <3

nonne, tervetuloa tänne jännittelemään :) Toivottavasti teille suodaan pikainen plussa :)

PePa
, tsemppiä sinnekin! Toivottavasti et joutuisi tekemään niitä turhia negatestejä :/

Täällä oli tänään ovulaatioaamu, eilen sain plussan testiin, mutta ovispuristelut saapuivat vasta aamulla. Heräsin niihin aika aikaisin ja kas kummaa, puristeluja oli ihan selvästi molemmilla puolilla. Huh :O Tapahtuikohan kaksi ovista, vai...? Yleensä noi puristelut on ollut mulla ihan selvästi vaan toisella puolella. No, eilen ja tänään saatiin jotakin yritystä aikaiseksi. Aika näyttää taas....

elenna eikun kaksoset tilaukseen ;) 

Täällä tapahtuu kyllä nyt jotain tosi outoa o.O
Kierto puolessavälissä ja tänään tuli vessassakäynnin yhteydessä rusehtavaa verta pyyhkiessä. Ei mitään vuotoa mutta paperiin jäi kun pyyhkäsin. Tänään aamupäivästä jomotteli ja särki aika kovaa tuolta jostain alavatsan seudulta, mutta meni aika nopeaan ohi. Ollaan oltu koko päivä liikkeellä enkä mitään muita kipuja oo huomannut. Joskus aikaisemminkin on näin käynyt mutta mitään plussaa ei niissä kierroissa ole tullut.. oliskos tää sitten taas huono merkki?

Heippis Leidit. :)

elenna: Toivottavasti ovikset on nyt hyödynnetty :) Mistäs sitä tietää vaikka ois ollutkin kaksi ovista..toivottavasti nyt ainakin tärppää. :)
Enah:Tervetuloa ja toivottavasti sielläkin tärppi käy asap. :)
nonne: Sinne kans plussatuulia
pikkuntonttu: On todella ymmärrettävää että tunteet on tuota luokkaa..uskon kyllä että kannattaa mennä tytkituttamaan asiaa lekuriin jos ei tärppiä kuulu. Me ollaan jo ajoissa liikkeellä kun yk 11 alkoi ja viikonpäästä on jo aika lapsettomuustutkimuksiin. Mutta minusta nämä asiat on hyvä selvitellä ajoissa. :) Toisaalta serkkuni yritti kans kaksi vuotta raskautua ja sitten se vaan tärppäsi ihan yhenäkin..heilläkin oltiin jo ikäänkuin luovuttu toivosta ja sitten se plussa kuitenkin tuli. Tuntuu erttä toisilla on vaikeuksia raskautua ja toisilla on vaikeuksia pysyä raskaana loppuun saakka, mutta pahimmillaan molempia. Tyhmää :((
PePa: Maltahan vielä hetkinen :) Toivon kovasti plussatuulia sinnekkinpäin!

Omaa: KP 4 tänään -menkat alkoivat kunnolla siis Keskiviikko iltana ja on kyllä olleet niukemmat (no ei ihme jos on vuotanut ensin reilun viikon tuhrua) mutta kivut on pysynyt. Reippaan viikon päästä Jorvi odottaa ja sillon on siis kp 12 (eli seuraavana päivänä ois ovis)  -voikohan niitä hyödyntää nyt sit tässä kierrossa laisinkaan. Mitä hitsii ne tekee siel ekalla kerralla..voihan se olla et siiton hyötyäkii ku menee ovulaation aikaan sinne.

Mut harmittaa jos tästä tulee sen vuoksi (hutikierto) ..alan pikkuhiljaa tulla hulluksi kun mitään muuta näe kaupoissakaan ku raskaana olevia naisia. KÄÄK.emoticon
Onneksi meillon nää kissavaavit kotona nii voi niihin purkaa vaavikuumetta (vaikka ei se kyl oo ollenkaan sama asia) :D

Takaisin