Raskaaksi 2011

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vivi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
noniin.
ja tääällä tuli täti käymään!
nyt siis kp 1. toivottavasti tää kierto on lyhyempi ja alkais muutenki nyt kierrot tasaantuu =) mut toisaalta, mikäs sen mukavampaa ku saada synttärilahjaks kaksi viivaa testiin, tässä just laskiskelin että mulla on synttärit enskuun 12pv. niin testaan sillon jossei ole tätiä tullut käymään ennen sitä.. hihi . : D
plussia!!!!! <3

Hei vain kaikille pitkästä aikaa! Isot onnittelut plussanneille, ja suuret tsempit meille muille!

Olen taustalta seuraillut kirjoittelujanne, kun itselle ei ole ollut vielä lapsentekohommat ajankohtaisia. Nyt tosin tulee muutos tähän, kun päästään tulevana viikonloppuna viimeinkin rakkaan kanssa tositoimiin. ;) Menossa nyt kp 2/25-27 (mikäli oikein olen merkinnät ymmärtänyt :D ). Tuskin siis mitään ihmeellistä vielä viikonloppuna tapahtuu, kun ovulaatio vasta myöhemmin, mutta kannattaahan sitä aina yrittää... ;)
Viestejänne lueskellessa tulee sellainen kuva, että kaikki käyttävät tikkuja apuna ovulaation havaitsemiseksi... Itse en ole ovistikkuja (vielä) hommannut, enkä tiedä tuleeko niitä hankittuakaan, koska luulen tunnistavani ovulaation ilman mitään apuvälineitä. Jos yrityskertoja alkaa kerääntyä, niin ehkä sitten täytyy alkaa tikuttelemaan...
Pahoittelut omanapaisuudesta. Eiköhän tässä kohta ala osata toistenkin juttuja kommentoida, kun aihe on nyt oikeasti ajankohtainen.

Myrskylukemaiset plussatuulet meille yrittäjille, jotta ei tarvitse ketjun nimeä alkaa vaihtelemaan. ;)

Oletteko muuten muut kertoneet ystävillenne vauvanyrityspuuhistanne? Mietin tässä itse, että pitäisikö itse informoida ystävää aiheesta... Hmmm, ehkä kerron vasta sitten jos/kun testi näyttää joskus plussaa...

Täällä alkaa taas tädin reissu unohtua ja katse kohti (toivottavasti tulevaa) ovista! Mulla vasta yk4 menossa, mutta niinkun olen jo monesti todennut et kai mulla jotain pessimistin vikaa päässä on kun tuntuu että ekalla yrityksellä se pettymys oli aivan kauhea vaikka kuitenkin tiesin että eka yritys on aina eka. Toisella taasen tuli muutama kyynel tihrutettua ja nyt lohduttelin miestäni. Älkööt siis luulko että en enää vauvaa haluaisi. Haluan enemmän kuin mitään, unet koostuvat ihanasta vauva-arjesta ja töissäkin huomaan vaipuneeni omiin nukenvaateajatuksiin, kateus lisääntyviin ystäviin on kirvelevä. Mutta kai mä olen rakentanut itselleni jonkinlaisen "suojamuurin" kun alkupettymykset olivat niin raastavia. Nyt vaan toiveikkaana tärppipäiviä hyödyntämään, saa nähdä mitkä on tuntemukset kierron loppupuolella, vaikka sanoinkin että en odota liikoja jostain joka kierrolla ne "raskausoireetkin" bongaan. Jos nyt malttaisin olla testailematta liian aikaisin.. 

Lau-ra Voimia sulle ja tosiaan suosittelen ottamaan muiden neuvoista vaarin ja tikuttamaan viikon pidempään, eihän siitä haittaakaan voi olla :)) 

Berliininmunkki Tsemppiä ovikseen, toivottavasti työ palkitaan :) Oon huomannut myös että oviksen aikana sitä haluakin löytyy enemmän, ja naiset kuulemma tuoksuvat paremmalta ovulaation aikaan, tiedä häntä, mutta kaiketi tuo pohjautuu alkukantaisista juuristamme, eläimiähän mekin kai ollaan :DD

*Sara*  Tsemppiä savuttomuuteen, lähetän sulle täältä tahdonvoimaa syleittäin!

j3nni Onnea uuteen kiertoon, täällä on peukut pystyssä että saisit toivomasi syntymäpäivälahjan <3

djh Tervetuloa mukaan! Me ollaan mieheni kanssa oltu aika hiljakseen tästä vauva-projektista, mulla ainakin suku olis kokoajan hiillostamassa vauvantekopuuhista joten mielummin vasta plussauutisena kerron, ja kun huom! KUN sen plussan saan niin uutinen pysyy vielä pitkään suvulta salassa ainakin 12 viikkoa :) Ystäville ajattelin kertoa jo aiemmin.. :)

Plussatuulia kaikille tasapuolisesti!!!! 

Hei kaikki ja tervetuloa uusille!

Nuska pahoittelut keskenmenosta! Ja pahoittelut tädin kohtaamille. Vielä se tärppää!

Oon satuveen ja muiden kanssa samoilla linjoilla, että kyllä tässä jotain biologista tai naiseuteen liittyvää on takana. Miten voi raskautumiskuume hypätä niin pilviin heti kun aloittaa yrittämisen :O Itse olen myös ollut melko epävarma siitä, että haluanko omia lapsia, vaikka aina olenkin lapsista ylipäätään tykännyt. Mulla se liittyi pitkälti siihen, että vaan pelotti: kärsiikö parisuhde siitä, oonko mä onneton äidin asemassa perheessä ja tukeeko puoliso mua. Ja tietty synnytys pelotti. Mut oon päässyt peloista eroon. Ne vaan jäi ainakin toistaiseksi, kun oon tutustunut lapsiperheisiin, oppinut luottamaan enemmän mieheeni ja siihen, että selviän asioista joita tulee eteen elämässä. Eiköhän mielipide voi muuttua! Muutenkaan, mä en tiedä onko mulla varsinaista vauvakuumetta ainakaan kovin suuressa määrin. Mä vaan tulin siihen tulokseen, että en halua jättää kyseistä elämänvaihetta kokematta, ja että nyt on oikein sopiva aika sille. En haluais, että me jäädään ikuisiksi ajoiksi olemaan kahdestaan puolison kanssa.

Lau-ra, tuo on tosi kurjaa <3 Jaksamista sinulle, ja toivottavasti se kumminkin tärppäilisi sieltä!

j3nni, synttärionnea +++!

djh, mä tikutin viime kierron eli yk3. Se tuntui ihan kivalta avulta ja kaiketi sain oikean tuloksen, mutta toisaalta jos tikkujen näyttämänä päivänä ei sit pystykään harjoitella, niin se varmaan tuntuu aika kamalalta. Tän kierron aattelin muutenkin ottaa rennommin, joten en tilannut lisää tikkuja. Joku oli sitä mieltä, että niiden käyttäminen voi aiheuttaa jotain piilostressiä. Mutta kyllä varmaan joskus taas koitan, jos ei plussaa kuulu. On se ajoitus kuitenkin tärkeä.

Omasta mielestäni oon stressannut tästä yrittämisestä nyt vähemmän, toisaalta kaikenlaista muutakin stressiä on elämässä aina enemmän ja vähemmän. Tänään ois tickerin mukaan ovispäivä, ja mies tulee kohta kotiin. Voi olla, että nukahdan ennen kuin hän ehtii sänkyyn asti. :) Mutta ei se mitään, vielä sitä ehtii. Seuraavalla kierrolla näköjään plussan saattaisi saada joululahjaksi. <3

Kellehän muille mun piti vastata... väsyttää ihan kauheasti, joten nyt vaan kovasti toivottelen kaikille plussaonnea ja leppoisaa odotuksen odotusta! Halit kaikille tarvitseville <3

Huomenta väelle!

Täällä elellään kp 33/28... yllätyin todella, kun täti ei saapunutkaan maanantaina... jomotusta ollut jo viime viikosta... ensin meinasin jos olikin ovis vasta kp 21, mutta eikai sentään! ? Tää on vaan niin väärin... odotella tässä nyt sitten jotain tapahtuvaksi...kesäkuun kierto viimeksi venynyt näin pitkäksi, silloin kp 35/28... Stressiäkään ei ole ollut mielestäni enää yhtään niin paljoa kuin kesällä : / en tiiä enää yhtään mitään :( Niin siis olen kaksi testiä jo tehnyt, molemmat negoja kp 26 ja 29 kohdilla... hohhoijaa. Näinä kahtena viime päivänä on jomotellut vuoron perään munasarjoissa... osaako joku sanoa, mitä täällä oikeen tapahtuu. Tulis edes se täti, että päästäis uuteen yritykseen....

*Sara*; onneksi sinun esikoisen synnytyskokemus on positiivinen :) Luin tuosta sinun vauvautumismietteiden nopeasta muuttumisesta.. olen ihan samoilla linjoilla :) Olin itse vielä kaksi vuotta sitten sitä mieltä, etten välttämättä halua lapsia lainkaan. Vuosi sitten kun raskauduin, oltiin vasta varovasti puhuttu, että lapsia harkitaan sitten, kun molemmilla vakkarityö. Raskaus kuitenkin keskeytyi rv 11. Vasta parin kuukauden päästä tuosta rupesin ihan mielettömästi haluamaan raskautta :) Ja sen jälkeen ei järjen päivää ole enää näkynyt :D Sinulla alkaa pikkuhiljaa jännät ajat siellä! Täällä peukut pystyssä :)

Elena; toivottavasti joku muukin tein ystäväpariskunnista päättävät lapsosia hankkia; olisi kivaa kokea näitä asioita yhdessä! :)

Peikko83; mukava kuulla, että teidän käynti naistenkliniikalla meni hyvin. Hyvä, että alusta asti on positiiviset muistot :) Sielläkin taitanee kierto olla jo illan puolella; onko tuntemuksia? :)

Sirtsu; harmittelut tädistä :(

Nuska; toivotaan, että saisit oman käärön ennen 30 synttäreitä :) tai ainakin tulolleen :)

Catriona; toivotaan, että teillä uuttera pupuilu tuottaa tulosta! :)

Lau-ra; oletko kokeillut muun merkkisiä ovistikkuja vielä? Jos muilla näkyisi :)

Berliininmunkki; onnea teille pupuiluun :)

j3nni; harmittelut tädistä :( toivon erittäin paljon, että saisit maailman parhaimman synttärilahjan <3

djh; te pääsette vihdoin aloittamaan yritystä, tsemppiä! :) Kyseilit vauvantekopuuhien kertomisesta muille... minun puolelta asiasta tietää äiti ja molemmat siskot. Tai he tietävät vauvan olevan loppuun asti tervetullut, mutta eivät tiedä jumalatonta kuumeilua :) :) hulluna pitäisivät :D Miehen puolelta väellä ei ole mitään aavistusta, johtuen siis appivanhempien huonosta kohtelusta viime vuotisen keskenmenon syystä... He siis hyökkäsivät minua vastaan minun kertoessa heille viime isänpäivänä keskenmenosta. He eivät uskoneet keskenmenon olleen "luonnollinen", vaan tiesivät minun tehneen abortin, koska sellaisia viboja oli ollut ilmoilla jo jonkin aikaa..... .... minun koko käsitykseni ei ollut maailman positiivisin appivanhempiini muutenkaan, joten voitte kuvitella, mitä ajattelen heistä nyt! Niin ja tietysti rakkais ystäväni tietää kuumeilusta ja hänellä on nyt 1kk ikäinen vaavi :)

elenna; teillä näyttäisi tuo ovis olevan käsillä, tsemppiä! :)

heippa!

kiitos kaikille tuesta ja kannustavista sanoista. tikuttelin sitte satunnaisesti vähän pitempään ja kp22 tuli ovistikkuun haamu. sitä edellisenä päivänä ei mitään ja seuraavana päivänä ei mitään.. onpa taas vähintäänki outoa..
harmittaa ku mulla ei tuu oviksesta muutenkaa mitää oireita, paitsi että halut on kovemmat mut mulla nyt muutenki haluttaa aina :D pupuiltu kyllä on taas säännöllisesti.

vuononvaltiatar en oo kyl kokeillu muita testejä ku noita David ovulation testiliuskoja. hitto ku ovistestit on apteekissaki niin pirun kalliita ja näin epätasasella kierrolla tuskin se viiden tai seittemän testin paketti riittää..

meinasin tässä taas ruveta painoa pudottaan jos siit olis jotai hyötyä, kymmenisen kiloo ois tavote saada pois..

djh me ollaan kyl aika avoimesti puhuttu kavereille ja joillekki sukulaisille vauvantekohommista. varsinki ku täs on jo näin kauan menny ni kivaa kuulla 'lapsellisilta' et onko ollu ongelmii raskautuu yms..

mun kaveri sai eilen pojan. kylläpä taas kirpasee ja pahasti..

plussatuulia!! +++

djh meidän kuumeilusta tietää vain pari ihmistä, johtuen siitä että kolmatta yritetään saada alulle ja monet tuntuvat olevan sitä mieltä että kaksi riittäisi meille. Ei siis kovin tee mieli huudella kun joku on aina lyttäämässä haaveita.. huudellaan vasta sitten kun on jotain huudettavaa :)

j3nni toivotaan nyt että kierrot alkaisivat tasaantua, tai sitten että saisit lahjaksi sen plussan :)

Sirtsullekkin paljon plussatuulia! Eipä sille mitään mahda että vaikka kuinka yrittäisi mielensä malttaa niin kummasti ne "oireet" ja ajatukset valtaa mielen :D Varmasti meillä kaikilla.

vuononvaltiatar kurja tilanne, tuollainen odottelu. Toivotaan että ratkeaisi johonkin suuntaan, plussaan taikka tätiin :) Tsemppiä!!

Lau-ralle tsemppiä painon pudotukseen! Itsellänikin olisi varaa pudottaa muutama kilo muttakun ne herkut vaan maistuu niin kovin :DD

Täällä on massu täynnä omituisia tuntemuksia ja oireita.. joko vain enteilee alkavan tädin vierailua, tai mielikuvitus taas laukkaa tai tai sitten.. ei viitsi vielä intoilla liikaa mutta kovasti ne ajatukset mahdollisesta tärpistä kuitenkin aina välillä jostain ilmestyy. Tässä on nyt parina päivänä ollut iltaa kohden voimistuvaa yökötystä, alavatsan nippailuja, jomotusta (rinnoissa ja vatsassa).. Mutta tässä on takana pitkä työputkikin joten pahoinvoinnin ja väsymyksen voi osittain kyllä varmasti laittaa myös univelan piikkiin. Viikon verran pitäisi tässä odotella ja jos ei tätiä näy niin sitten testailla.. ainiin ja yksi omituisuus on nyt pari päivää jatkunut jatkuva nälkä, ei mene millään pois vaan koko ajan pitäisi olla jotain syömässä o.O

iltaa ihanaiset!

täällä ei ole muutosta tilassani... plääh...sen verran ainakin olen huomannut tilassani hälyyttävää muutosta, ettei meikäläistä "haluta" ollenkaan.... ei haluttanut viime viikonloppunakaan. Mutta kahden viikon tauon jälkeen mies hyppi jo seinille, joten pupuiltiin :) no ei siinä mitään... muutamia tunteja myöhemmin tuli pyyhkiessä hieman verensekaista limaa (?) Joko menkkojen alkusoittoa huomiselle tai ylihuomiselle.... toki ennen ekan raskauden alussa kävi sama ilmiö... plääh : /

Lau-ra; toivottavasti tein pupuilu tuottaa tulosta. Ja onneksi olkoon menestyksesta ovistukkujen kanssa... vaikkakin hailukoista viivoista :)

PePa; toivotaan, että nuo tuntemuksesi johtuvat masuasukista <3 tsemppiä!

djh, ollaan lähimmille ystäville sanottu että yritetään toista. ja minun äiti ja miehen sisko myös tietää asian. oon kokenu hyväksi kun saa purkaa joillekki parhaille ystäville oloa, varsinki ku yk:t vaan lisäänty..

millaset tunnelmat siellä pepalla on nyt?

tuo on niin inhottavaa vuovonvaltiatar, kun kiertoon ei voi luottaa yhtään :( tiedän niin tunteen! kumpa se plussa jo sinnekki suotaisiin <3

täällä menossa nyt kp23. yleensä tuhrutäti saapuu kylään kp21, siis nyt viimisen vuoden aikana tullut. nyt se ei ole saapunut, jipii.
 teroluteja oon syönyt nyt 4kiertoa vai onkohan se jo viies. no enivei. mies koitti houkutella että testin tekisin, siis rtestin kun hänellä on sellanen kutina kuulemma et nyt olis tärppi käyny. no koitin selittää että ei se plussa vielä ees näkyis ja luulen vaan että terot ovat vaan auttanu ja siksi ei tuhrua näy. ku ei mulla mitään oireitakaan oo. ja eihän me tässä kuussa ehitty ees ku yhesti peittoja heilutella.
 ainiin ja oviskin oli aikasemmin ku normisti. yleensä se on aina ollu kp14, nyt 10! eikä ollu niin paljon kipujakaan mitä aikasemmin..
no mies sai sit suostuteltua testin tekemään kun meillä on niitä pilvin pimein kaapissa, eihän se mitään maksa. no haaleista haalein haamu sinne piirtyi, kuitenkin sellanen et sen selvästi molemmat nähtiin.
vielä en uskalla iloita yhtään, sen verran monta kertaa oon pettyny. oisko voinu olla että yk6 ois tärpänny, yhestä kerrasta?!!!! se tuntus yhtäkkiseltä niin ihmeelliseltä. ja nyt olis siis vasta rv3+1 menossa. esikoisen kohalla plussasin kylläki 3+3. no jäämme odotteleen vahvistuuko se siitä vai miten käy. pitäkee peukkuja!

korjaampa sen verran vielä että nyt onki menossa / ois menossa rv 3+3 eli sama ku esikoisen plussassa..

kattili hii, jännää :) Kovasti peukkuja nyt sinne että viiva vahvistuisi!!
Täällä omituinen olo jatkuu, kyllä tän on pakko olla joko joku vatsapöpö tai sitten.. tai sitten mulla on vieläkin vilkkaampi mielikuvitus mitä oon luullut, ei kyllä mikään ihme olisi sekään :/

j3nni: Pahoittelut tädistä, mutta toivotaan sulle synttärilahjaks niitä kahta viivaa, eipä paljo mukavampaa lahjaa vois saada :)

djh: Tervetuloa! Me ei olla kerrottu kellekkään, että yritetään. Mietittiin, että sittenkin kun tärppää nii pidetään salassa ja annetaan ihmisten ite huomata :) Oon kyllä semmonen lärppä, että todellisuudessa voi olla, että kun plussa pärähtää nii soittelen kaikki kummin kaimat läpi ja kerron :D

PePa: Toivotaan, että oireet jouhtuisivat vauvelista!

vuonovaltiatar: Harmittelut tädistä, varmaan stressaavaa kun on epäsäännöllinen kierto ja aina jos ei menkkoja kuulu nii toiveet herää :/ Mutta eikun uutta yritystä :)

kattili: Viiva se on haamuviivakin, joten onneksi olkoon! Toivotaan että vielä vahvistuu, niin pääset kunnolla iloitsemaan :)

Noniin se ois viikoloppu ohi ja meijän perheessä ensimmäinen isänpäivä vietetty <3 Savuttomuus etenee hyvin, perjantaina kun tein suursiivouksen nii löysin 3 tupakkaa ja nehän tietysti piti polttaa, mutta muuten oon pysyny kokonaan ilman :) Ei oo erityisesti tehnyt mielikään. En oo koskaan kyllä ollut oikeesti riippuvainen tupakasta, se on vaa ollu tapa. Esikoisenki kohalla lopetin ku seinään eikä tehny yhtään tiukkaa.

Täällä menossa kp 25/28-29 eli jännät päivät alkaa tosiaan olla käsillä. Oireita on ollut;

-Alamahan nippailua
-Järkyttävää väsymystä, yleensä en ikinä nuku päikkäreitä, nyt lauantaina vetäsin 3 tunnin päikyt ja melkein heti perään kunnolla nukkumaan ja 11 tuntia unta palloon!
-Itkuherkkyyttä, itkin tosiaan lauantaina melkein tunnin koska mies oli jo syöny palan jätskikakkua mikä oli isänpäiväks ostettu :DD Vähän nauratti jälkikäteen molempia.
-Palelee koko ajan

Nää voi kyllä kaikki enteillä myös sitä tädin kyläilyä, mutta toivotaan että johtuis jostain ihan muusta :) Ite kanssa vähä pessimistisesti ajattelen, että ei tää nyt heti ekasta kierrosta voi tärpätä, mutta eihän sitä ikinä tiedä!

Kivaa viikkoa ja plussatuulia kaikille <3

Huh-huh, heti kun touhuiltiin ilman ehkäisyä, niin raskaus ja vauva tulivat uniin. Kamalaa, jos tätä jatkuu niin kauan kunnes jotain tapahtuu oikeasti... Toivottavasti ajatukset tasaantuvat tässä ajanmittaan. Uni oli kyllä mukava, mutta ei ole kiva herätä aamulla ja tajuta, ettei oikeasti olekaan (vielä) raskaana. Taitaa tämä minun "kuume" siis olla jo melko korkealla...
Niin ja, jos en vielä ole maininnut, niin ensimmäistä tässä yritetään. Kai tässä mieli kokee semmoista myllerrystä, ettei meinaa oikein mukana pysyä. Koko tämä vauvakuume on tullut kyllä niin "puskista" tänä syksynä, etten oikein itsekään ymmärrä tätä intoiluani. Loistavaa tässä kuumeilussa on se että mieheni on tainnut saada tartunnan myös (tai siis hänhän se tämän minuun alunperin tartuttikin). ;)
Joulukuun alussa saadaan jännittää, että olisko voinut tärpätä jo ekasta kierrosta. Pupuilut on meillä hieman rajallisia, sillä mies on reissuhommissa ja on siis kotona vain viikonloppuisin. Täytyy siis vain toivoa, että ovulaatio(t) osuisi sopivasti loppuviikkoon.

elenna: Tikuttelu olisi toisaalta ihan mielenkiintoista, mutta meillä on reissuhommien takia tosiaan hieman rajallisia noi yrityskerrat, niin taitaa olla parempi jättää tikut hommaamatta. Stressaantuisin kuitenkin vain turhaan, jos ovis sattuisi juuri keskelle viikkoa niin ettei pystyisi asialle mitään tekemään.

vuononvaltiatar: No jopa on ollut töykeää kohtelua appivanhemmilta, aivan käsittämätöntä! Itse ajattelin kertoa yrityksestä ainoastaan kahdelle hyvälle ystävälle. Vanhemmat ja appivanhemmat saavat kuulla sitten jos/kun on oikeasti jotain kerrottavaa.
Pahoittelut tädistä, mutta vielä me ennen joulua keritään!

Lau-ra: Luulen, että meidänkin täytyy mennä niille "lapsellisille" kavereille sitten juttelemaan, jos yrityskertoja alkaa kasaantumaan. Muuten olisi mukava kyllä kaikkessa hiljaisuudessa touhuilla ja sitten jossakin vaiheessa yllättää läheiset. ;)
Muuten, minunkin on tarkoitus painoa hivutella alaspäin, kun sitä on taas vaivihkaa päässyt kertymään... ;p

PePa: Jotenkin hassua, että muilla on tietynlainen käsitys siitä, että kuinka monta lasta toisilla "kuuluu" olla. Varsinkin kun teillä kuitenki tuo määrä vielä ihan "normaali" (jos sellaista edes on).
Tsemppiä tuntemuksiesi kanssa, toivottavasti johtuvat toivotuimmasta vaihtoehdosta! :)

kattili: Onnittelut haamusta! :)

*Sara*: Toivottavasti myös sinun tuntemuksesi osoittautuvat parhaiksi mahdollisiksi! :)

Kiitos <3
Glearblue digitestillä vielä testattu tänään ja tuloksena raskaana 1-2 viikkoa. Hennoin ja varovaisin askelin siirryn tuonne heinäkuisiin.
Nyt sitten kaikki samaan altoon mukaan <3 Puuh!
ja kiitos kaikille tuesta ja ymmärryksestä. <3

Onnittelut kattiille ja tarrasukkia matkaan!

Täällä kp 25 meneillään eikä mitään selvää käsitystä siitä milloin tädin visiittiä voi odottaa, koska ovis oli tässä kierrossa vasta kp 13. Normaalisti olisin odottanut tästä 24 tai 25 vrk:n pituista kiertoa, mutta nyt on vaan odotettava ja katsottava kuin käy. Mitään tyypillistä pms-kärtytystä ei ole ainakaan vielä ollut (eikä sitä totisesti kaivatakaan).

kp 2. voi v****. viime kierto oli 36 päivää ja tää nyt sitte 27. eikä sitä hemmetin ovistakaan saanu taas bongattua vaikka tikutteli kuinka.

mut hei, onnea plussanneet ja plussatuulia meille muillekki!!!

Heippa taas !

Onnittelut kaikille plussanneille :)

En olekaan vähään aikaan kirjoitellut, kun jotenkin on ollut sellainen tunne, että on ollut pakko rauhoitella itseään. Viime kk tuntui että mikään muu ei meinannut pyöriä päässä, kuin tuo raskaaksi tulo. Meni tavallaan ehkä jopa vähän liian pitkälle..... :) Sen takia olen yrittänyt vähän itseäni rauhoitella.....osittain olen siinä myös onnistunut.

Nyt rupeaa taas olemaan "jännät päivät" käsillä, eli tällä viikolla vissiin pitäisi ovis saada tikutettua. (minulla kierron pituus näemmä vaihtelee aika kovastikin)

Se on mielenkiintoista miten tuo pääkoppa toimii, että vaikka kuinka yrittää ettei liikaa mietiskele - niin tällä viikolla se taas on lähes mahdotonta unohtaa! Onko kellään mitään hyvää vinkkiä, että miten pystyisi olemaan innostumatta liikaa? Noh, kaipa se toisaalta on oikein innostua (vaikka joskus pettyykin), kun niin isosta ja iloisesta asiasta on kyse.

Olisihan se kyllä aivan mahtavaa saada plussa aikaiseksi vielä ennen joulua !

Tsemppiä kaikille ja plussatuulia !

oho, olikin pitkä aika poissa täältä, oli niin kiire ettei ehtiny käydä ees vilkasemassa! vauvaa on kyllä puuhattu, mutta välit on jääny harmittavan pitkiks :( en usko että ois tärpänny siis.

mietintämyssy: joo, kyllä mäkin sitä mietin, että koska on hyvä aika, siis kuumeilu alko jo 5 vuotta ennen yrityksen alotusta. ja varmasti ikä vaikuttaa. no mulla on ystäviä 25-40 -vuotiaista, ja osa ei varmasti edes ehdi muuttamaan mieltään lapsien tekemisen suhteen. mutta surullisina oikeestaan on, että mun lähimmistä ystävistä KELLÄÄN ei oo lapsia, ja kaikilla ei edes oo mahdollisuutta siihen..no, siks on nää palstat :)

PePa: en ollu ees miettiny tota imetystä helteellä..!!!!

Sara: meillä on narttu, ja en oo kerinny edes ajattelemaan näyttelyitä, vaikka haluisin kyllä, on niin kiire opiskelujen kanssa tällä hetkellä ettei oo yhtään aikaa.
Ai teiän koiran nimi on simba, meiän on bambi :D oisin antanu nimeks simba jos se ois ollu poika :D!! teillä voi vielä tulla jännät paikat mut ei ne ainakaan meillä kestäny ku pari kk, kun sitten bambi osas jo väistää ja napsu oppi ettei koiraa saa härnätä.
se on varmaan tosi ankeeta, ettei pääse kokemaan niitä ensi hetkiä. mutta hyvä, ettei jääny traumoja, ja tärkeintähän se on että vauva selviää ja on nyt täällä :).  mun tulee kyllä ite hirveen paljon mietittyä just niitä sairaalapäiviä, että mikä ois voinu mennä paremmin ja mitä ois voinu tehdä toisin, vaikka mitään ihan kauheeta ei tapahtunukaan...

Sirtsu: Kivaa että sun mies on täysillä messissä. mä en oo varma onko mun..no kyllä se yritykseen osallistuu, mut ei kyl vaikuttanu kovin surulliselta ku äsken sanoin et en varmaan oo raskaana, et katotaan sit ens kuussa taas..

Nuska: toivottavasti toteutuu toive tulla isäks ennen kolmekymppisiä :D tsemppii! mä oon aatellu, et jos teen nyt ne lapset ja sitte ku ne on kymmenen niin ne saa viettää mummolassa aikaa ku äiskä ja iskä vähän reissaa :D jospa ois enemmän rahaaki sillon! mä olin aina mummolassa kun äiti kävi matkoilla, ja se oli tosi kivaa!

Catriona: joo, mulleki on kyllä ihan sama syntyykö se kesähelteillä, vaikka asutaanki kaupungissa.. istun sitten suihkussa koko ajan, kun vesi kuuluu vuokraan :D tai ostan sellasen pumpattavan lastenaltaan partsille!!!

Lau-ra ja vähän djh:kin: Mä en oo ikinä testaillu ovista tikuilla, mutta ihmettelen sitä, etten enää tunne yhtään ovisoireita, kun ne ennen yritystä oli mun mielestä tosi selkeitä!! Ärsyttävää!! Varsinkin, jos se on esimerkiksi niin, ettei sitä ovista tosiaan ees tapahdu..pelottava ajatus.

djh: Mä kerroin muuten viime viikonloppuna mun lähimmille ystäville tupareissa meidän vauvayrityksestä. ne suunnittelee niin innoissaan risteilyjä ja bileitä, niin palautin ne maan pinnalle, että mä en sitten taas vuoteen tee mitään..Mulla on sellanen teoria, että vasta ne, jotka on plussannu, niin kertoo ekan 3 kk että on ajatellu yrittää vauvaa. Ne, jotka yrittää, sanoo että ei oo vielä miettiny. Mut mun mielestä siinä ei oo mitään noloo, jos ei onnistu, siis sillon voi saada tukea lähimmiltä ystäviltä jos siinä kestää. ja lisäks mä toivon et saisin neki lisääntymään samaan aikaan, ehehhee :D

vuononvaltiatar: mulla ollu vähän samaa viikko, ei oo tehny yhtään mieli. ja just pitäis tickerin mukaan olla ovis, mutta ei vaan tee mieli. en tajuu.

kattili: eikä, oispa mahtavaa jos oot raskaana :) no, ootko jo tehny uuden testin..?

nyt alkaa viestit vilistä silmissä, kai siinä tärkeimmät tuli :)

Taidanpa liittyä tähän keskusteluun, kun on jonkin aikaa tullut seurailtua vain vierestä :)

Eli me molemmat olemme 20v ja vihdoinkin mieskin innostui vauvasta (olen ehkä "pari" kertaa kysellyt milloin olisi ajankohtaista) :D Täällä olisi siis yk1 ja kp2 eli odotellaan odotellaan... Yritäppä siinä pysyä rauhallisena kun kotona on yksin näiden ajatusten kanssa :D meillä minun paras kaveri vain tietää asiasta ja häntä ei oikeestaan lapset kiinnosta, joten hänelle on turha purkaa tätä innostusta :)

Heips taas kaikille tasapuolisesti!

Täällä on ollut niin kiireistä ja haipakkaa että ei ole paljon vauvajuttuja taas ehtinyt ajatella... niinpä vastauksena sinulle mietintämyssy niin keksi itsellesi mahdollisiman paljon muuta mieluista puuhaa, niin ei paljon vauvajutut ehdi päässä pyöriä!

Onneksi on itsellä vielä pari karvakuonoa täällä kaverina ja niiden kanssa kun tulee harrastettua vauhdikkaitakin lajeja, niin ei pääse ihan sohvalle jämähtämään. Tosin, jotenkin ihmeellisesti on mullekin painoa päässyt kertymään, joten pitänee ottaa taas itseään niskasta kiinni tuon herkuttelun suhteen, ettei ihan lähde lapasesta tämä homma! Niin ja tietty tähän aikaan vuodesta voi suositella kaikille jouluaskerteluja ja muuta jouluhömpötystä, niin jospa se veisi ajatukset pois kiertopäivistä yms... pakkomielteistä

Satuvee: Mun äiti on 50 vee ja olen tosi onnellinen "nuorekkaasta" äidistäni! Mahtavaa käydä äidin kanssa vaikka sidukalla ja pystyy puhua asioista suhteellisen samalla aaltopituudella. Semmoinen haluaisin itsekin olla omalle lapselle. Ja mulla pyörii kans noi matkustamiset päässä. Jospa sitten myöhemmin ois enemmän rahaa niin vois matkustaa vaikka sinne Karibialle minne oon aina halunnu (valkoista hiekkaa ja turkoosia vettä...ihanaa)!

Omista kuulumisista sen verran, että täti tuli kylään!! Ja tämä asiahan oli erittäin toivottu!  Me kun päätettiin odottaa tuo gynen suosittelema yksi kierto ennen uutta yritystä. Tämä siis tarkoittaa, että saamme heittää kumipuvut mäkeen!! Jippii! Toivottavasi mun kierto palautuisi heti tuohon kellontarkkaan 28 päivään mikä on aikaisemmin ollut. Tosin, ajattelin tässä kierrossa myös tikutella ovista ekan kerran. Saas nähdä saadaanko viivoja pregcheckin testeihin.Itse olen nyt kyllä yllättävän positiivisella mielellä tästä kurjasta pimeydestä huolimatta! Nyt mulla on siis täydet mahiskset tulla vielä raskaaksi 2011. Mutta pitää nyt tosiaan itsellekin laittaa vähän jäitä hattuun ettei koko ajan vaan pyöri päässä nuo asiat.

Pahoittelut tädin riivaamille ja plussatuulia teille kaikille!

Takaisin