Raskaaksi 2011

Onnea Berliininmunkille plussasta! :)

Pahoittelut negalaisille ja tsemppiä uusiin yrityksiin.

Täällä meneillää kp 13/27 (laskurin mukaan ovis olisi siis huomenna). Noh, ei voi tehdä asialle mitään, kun mies on reissussa. Täytyy vain toivoa, että viikonlopun ahkerat pupuilut tuottaisivat tulosta, vaikka ihan ovispäivänä ei pääsekään peittoja heiluttelemaan...
Itsenäisyyspäivänä saisi sitten laskurin mukaan testitulosta jännittää.
Nyt jo on outoja oloja alavatsassa, mutta ne saattaa kyllä mennä vilkkaan mielikuvituksen (tai sen oviksen) piikkiin... ;p

On kyllä vaikeaa olla ajattelematta näitä raskaus- ja/tai vauvajuttuja. Onneksi tosiaan on joulu tulossa niin voisi yrittää keskittyä kaikenlaisiin jouluvalmisteluihin. Siivoamisen ja urheilemisen avulla yritän myös pitää stressin poissa. Lisäksi opettelin uudelleen neulomaan! :D Mun vinkki stressaaville on siis: opettele joku uus kiva juttu, mikä vaatii edes hieman keskittymistä niin on pakko siirtää edes hetkeksi yrittämisajatukset pois... ;)

Puuuuuuuuuuuuuh! Plussia meille kaikille niitä tarvitseville. :)
 
Täällä ilmoittautuu mukaan yksi kuumeilija lisää! Kovasti miehen kanssa toivotaan omaa pikkuista, huhtikuun jälkeen ollut 5 keskenmenoa. Mutta toivoa ei vielä ole heitetty kaivoon :)
 
Voi kyllä, täällä ollaan raskaana <3! Enpä malttanu odottaa torstaihin asti, vaan tänää tein testin ja selkee plussahan sieltä pärähti! Selvispä syy näihin mielialavaihteluihin. Hui oon ihan sekasin onnesta, toivottavasti kaikki menis niiku pitää ja mini pysyis loppuun asti matkassa. Laskettu aika ois laskurin mukaan 27.7.2012 eli sama ku Berliininmunkilla ja kattililla. Aika sattuma :D

PePa: Pahoittelut negasta :/ Pitäskö sun testailla kuitenkin uudestaan, jos sitä tätiä ei ala kuulua :)?

Berliininmunkki: Kovasti onnea plussasta, heinäkuisissa jatketaan :)

elenna: Sulla alkaa olla jännät päivät käsillä, peukkuja pystyyn, että ois onnistanu!

Jollekkin piti vielä jotain kommentoida, mutta oon nyt vähä sekasin, pahoittelut!

Toivon teille kaikille huimasti plussatuulia, toivottavasti tää plussa aalto vetää kaikki teidät mukaan <3!
 
Onnittelut plussista Berliininmunkki ja *Sara*!

Tervetuloa joukkoon Ansku92! Ihailtavan positiivisesti jaksat suhtautua vielä viiden keskenmenon jälkeen! Joko olette hakeutuneet tutkimuksiin noiden toistuvien keskenmenojen takia?

Nuskalle kiitos vinkistä noiden Pregcheck-tikkujen suhteen. En ole älynnyt edes katsoa saisiko ovis- ja raskaustestitikkuja ihan paikallisesta supermarketista, mutta nytpä käyn tsekkaamassa valikoimat. Mulla on tosin vielä noita testikauppa.fi:stä tilaamiani tikkuja yhden kierron tarpeiksi ja toivotaan ettei enempää tarvittaiskaan... Ylihuomenna on se gynekäynti ja jännittää jo etukäteen melkoisesti mitä siellä käy ilmi. Viikonvaihteessa olis taas tärppipäivät, joten sikäli gynekäynnin ajoitus lienee oikein hyvä.
 
Onnittelut Berliininmunkki ja Sara!
Toivottavasti tästä käynnistyisi nyt oikein kunnon plussapuhuri tänne! Ois kiva että tää ketju harvenis siihen malliin ettei tarvis siirtyä "raskaaksi 2012" ketjuun seuraavaksi!

Tervetuloa mukaan Ansku! Otan osaa keskenmenojesi johdosta. Yksikin on jo liikaa mutta te olette saaneet kestää jo monta. Itsellä tuli keskenmeno lokakuussa rv11 ja nyt on uusi yritys kehissä, kun ensimmäiset kuukautiset km-jälkeen juuri loppuivat.

Catriona: Munki mielestä oli hyvän hintaisia ainakin apteekin testeihin verrattuna noi Pregcheckin testit. Apteeksissa kun saa pulittaa vähintään 15€ muutamasta liuskasta, niin 7,90€/10kpl tuntuu mukavalta (varsinkin jos aikoo tikuttaa pari kertaa päivässä kuten minä ajattelin tässä kierrossa tehdä)! Toivottavasti ne kans toimii... Täällä meillä päin haravoin Prisman ja Cittarin, mutta niissä oli kyllä Pregcheckin raskaustestejä, mutta ei noita ovistikkuja, Minimanista sitten löysin JA olivat muuten erikoisessa paikassa! Raskaustestit oli kortsujen luona, mutta ovistikut löytyi yllättäen, huulirasvojen, jalkojen- ja kynsienhoitotarvikkeiden luota!! Mikä logiikka sijoittelussa!!? Ja tsemppiä siihen gynekäyntiin, kerrohan sitten kuulumiset sieltä! Mullakin ovis viikonvaihteessa, joten saadaan sitten yhdessä jännittää...
 
Kiitos Catriona ja Nuska!

Me ei vielä olla päästy tutkimuksiin, selvittelemään, että mistä ne keskenmenot johtuu. Kun edellinen todettiin kysyin lääkärissä, että miksi meitä ei olla ohjattu tutkimuksiin, niin oli vastaus vain, että jos tulee vielä yksi niin sitten vasta. Eikö niihin yleensä pääse kolmannen jälkeen? Meille vain hoetaan, että "te olette vielä niin nuoria (minä 19 ja mies 21), että teillä on vielä niin paljon aikaa, eri asia jos olisitte 40-vuotiaita." Eihän sen pitäisi iästä olla kiinni.
 
ekaks: suuri emoticon  kaikille jotka ei oo saanu plussaa...

sitten, tervetuloa supernova ja ansku 92!

ja onneks olkoon berliininmunkki ja sara, jos en vielä ollu muistanu onnitella :)!!!! uskomatonta että SAMA LASKETTU AIKA :)!!

mulla ei taaskaan oo mitään raskausoireita, mutta oon ollu jo puoltoista viikkoa kipeenä, siis kurkku tosi kipee yms. ja sitten mua ihmetyttää, etten haluu syödä mitään, ei oo koskaan nälkä. ehkä se on tästä sairaudesta vaan, vaikka tekiski mieli tulkita toisin. vähän tuntuu kohdussa välillä, mutta niin mulla tuntuu ennen menkkojakin. vielä ois monta päivää ennenku niiden pitäis alkaa, ku mulla on niin pitkä kierto. raskaustesti ahistaa koska en HALUA nähdä sitä yhtä viivaa.

ihailen kaikkia, jotka on niin innokkaina testaamassa, musta se on nykyään niin pelottavaa..emoticon

ansku92: voi miten surullista noi keskenmenot!!! joo, älkää heittäkö toivoa, kyllä se vielä onnistuu, varmasti!! jos hedelmöityminen onnistuu, niin sehän on jo tosi hyvä merkki..luulis..mutta TODELLA outoo ettette oo päässy vielä tutkimuksiin, sehän on tosi rankkaa olla epätietosena, ja toistunu noin monta kertaa!

djh: joo, aijaa onko vaikeeta olla ajattelematta vauvajuttuja. mun kaikki ajatukset pyörii sen ympärillä, en haluu ajatella ens vuotta ilman vauvaa..!

sara: mäkin mietin dumboa, kun noi korvat on niin mahtavat ;D

vuononvaltiatar: joo no menkkoja edeltävät päivät yleensä tekee kyl mullaki sen ettei vois vähempää kiinnostaa..

voisko nyt oikeesti jo päästä odottajiin, pliiiiikkkeeeee!
 
*Sara* Paljon onnea plussasta!! Tännehän oikein aalto iski :)

Ansku92 Tervetuloa mukaan! Tosi kurjaa ettette ole päässyt vielä tutkimuksiin, pidetään peukkuja että onnistaisi eikä teidän tarvitsisi edes lähteä sellaisiin <3

Täällä ei tätiä vieläkään. Pari negatiivista testiä tullut tehtyä lisää, taitaa olla taas aika luovuttaa ja todeta ettei sitä plussaa ole tulossa tälläkään kertaa.. Tulisi nyt vaan se täti että päästäisiin aloittamaan yk 5, tässä yrittämisessä itselleni piinaavin hetki on kyllä ehdottomasti tämä : ei plussaa eikä tätiä, sitä joutuu vaan odottamaan ja miettimään että mitä v*****!! emoticon  Vähän alkaa jo masentaa mutta eiköhän tää tästä..
 
Kiitos kaikille onniteluista <3

PePa: Harmittelut negasta, on kyllä tosi kurjaa ettei se täti sieltä viitsi ilmaantua :( Älä nyt kuitenkaan masennu, tsemppiä vaan, kyllä se vielä tärppää!

Ansku92: Otan osaa, että noin monta keskenmenoa oot joutunu kokemaan :( Siis toi kyllä oikeen pistää vihaks, että "Ootte niin nuoria", eikä sen takia pääse tutkimuksiin samaan aikaan kun vanhemmat ihmiset. Nosta kunnon meteli, teillä on ihan yhtä suuri oikeus päästä tutkimuksiin kuin minkä tahansa ikäisten! Mutta toivotaan, että onnistaisi ja saisitte unohtaa koko tutkimukset :)



 
Heipsan! Täällä taas testailtu 2 pv ennen odotettua tätipäivää ja puhdasta negaahan se näytti. No nyt sitten starttaa yk 5 kunhan täti saapuu.. Kyllä masentaa.. Olin jo niin varma että olis tärpänny kun alavatsaa juili ihan erilailla kun ennen, tissit on ollu niin kipeet ettei mahallaan voi edes nukkua, ja nää itkukohtaukset... Mutta ei niin ei, nyt meni kyllä luotto omaan kroppaan niin totaalisesti etten anna itteni enää ikinä kuunnella näitä "oireita", iloitsen vasta kun testissä 2 viivaa! Mulla oli vuosi sitten papa 2 kävin muutaman kerran uusissa kokeissa ja ilman mitään toimenpiteitä 3 koetta oli papa1. Nyt oon alkanu sit ite miettimään josko kuitenkin jotain olisi pielessä, googletin endometrioosin jne, mutta mullahan alkaa olla jo alzhaimerin oireet kun oikeen alan päässäni pyöritellä, eli josko uskoisi vaan ammattilaisia :D, jos pääsis ihan vaan perus gynelle. Tai ehkä yksityiselle jos vois sitä ultraa vilauttaa.. Olin vielä opiskelija tän vuoden puolella opiskeluterveydessä ei suostuneet mulle mitään tutkimuksia tms tekemään kun vasta otettu papa. Eihän tässä varmaan pitäis vielä huolestua kun vasta näin vähän yritystä takana. Ehkä sen plussankin saisin nopeammin aikaiseksi kun tietäis vaan että kaikki on kunnossa.

Onnea *Sara*ja berliininmunkki plussista!! Ottakaahan loputkin meistä aaltoon mukaan!:))
 
Pahoittelut negoista, PePa :( Samoin Sirtsu, millä testillä muuten testasit, ja vieläkö oireet jatkuu? Aika aikaisin kuitenkin testasit, ehkä ei vielä vaan näkynyt... Aika hyviltä kuulostaa kuitenkin noi sun oireet. Mutta eipä näistä ikinä taida tietää... :/

Tervetuloa uusille kuumeilijoille!

satuvee, on tosiaan niin kurjaa toi yhden viivan näkeminen :( Mieluummin sitä melkein oottelee menkkoja... tuplaviivapuhalluksia sulle!

Ei oo mullakaan vielä tehnyt mieli testata (ja näyttäisköhän noi davidin vähemmän herkät testit ees vielä mitään...). Tänään kp28/27-28-26. Vielä ei oo menkkoja kuulunut. Tänään on pitänyt ruveta jo selittelemään itselle, että ne voi yhtä hyvin tulla huomennakin. Se ei oikein meinaa mennä jakeluun, joten on ikävää, jos ne vielä tulee. Mutta katsotaan nyt. Viimestään pe-aamuna pitäis kai testata, illan rientoja silmällä pitäen... Niin ja oireita ei juurikaan ole ollut, paitsi ehkä eilen ja tänään jotain hassuja tuntemuksia mahassa. Minusta ne eiliset oli sellaisia, mitä en muista ennen kokeneeni. Mutta kestivät niin vähän aikaa...

Tsemppiä kaikille ++++++!
 
hei ihmiset,

mä sain sen plussan raskaustestiin! itkettää!!!! selkee, tumma viivaemoticon!

mä saan elokuussa vauvan?!

kunpa te KAIKKI siirtyisitte odottajiin täältä mahdollisimman pian! mä vielä vähän seurailen mukana..ehkä se oli toi sara ja berliininmunkki jotka käynnisti plussa-aallon?

voi ilon kyynel!!!!!
 
satuvee: Hurjanpaljon onnea ja tarrasukkia matkaan <3 Onks toi sun ticker ihan kohillaan, koska jos on, niin etkös sillon siirtys meijän kaa tonne heinäkuisiin :)?

 Aikamoinen plussa aalto kyllä iski marraskuuhun, hyvähyvä, loputkin mukaan!
 
No niin, nythän täällä on kunnon plussa-aalto liikkeellä! Onnittelut ja tarrasukkia satuveelle!

Mä kävin eilen lääkärissä, ihan paikallisessa terveyskeskuksessa näin aluksi. Lääkärillä ei ollut ultrauslaitteita eikä muitakaan hienouksia, joten pystyi tekemään vain perustutkimuksen, mutta lähetti mut labraan kattaviin veri- ja virtsakokeisiin. Olin älynnyt jättää aamiaisen syömättä, joten pääsin saman tien sinne labraan. Selvitetään mm. prolaktiini- ja kilpirauhashormonitasot, verensokerit ja erinäisiä muita juttuja; en edes muista mitä kaikkea. Otettiin viisi tai kuusi putkiloa verta - meni jo vähän laskut sekaisin niiden putkiloiden kanssa!

Tulokset saan maanantaina. Sitten katsotaan mahdollisia jatkotutkimuksia (todnäk tulee ainakin lähete sairaalaan ultratutkimukseen)  ja päätetään jatketaanko toistaiseksi julkisella puolella vai vaihdetaanko yksityiselle. Tämä riippuu pitkälti julkisen puolen aikatauluista, jotka selvinnevät sitten verikoetulosten jälkeen. Viikonvaihteessa tikutetaan taas ovista ja pupuillaan tarmokkaasti siinä toivossa että tärppäisi kumminkin ilman lääketieteellistä apua.
 
Täälläpäs onkin porukka vaihtunu :) jotain vanhoja tuttuja vielä vissiin on, jotka mutkin muistaa ^^

Sanotaanko että on ollut aika syvältä nää pari kolme kuukautta... Yhtä juoksemista ja juoksemista, palloilua ja ihmettelyä. Koulu ja työ syö niin paljon voimia ja lisäks hurjan rankkoja asioita menossa myös. (Mua pidempään seuranneet varmaan tietää jotain)
Ei siitä sen enempää, kiirettä on pitänyt. Liikaakin.

Niin tosiaan, 3.10 kävin lääkärissä, jota manailinkin jo etukäteen ettei varmaan apuja tuu mimmosiakaan sieltäkään. Osoittautui kyllä sitten hyväksi käynniksi, vaikka venäläinen mieslääkäri olikin ;)
Hän määräsi mulle kaikki tutkimukset mitä ei oltu tutkittu, hormonimääritykset, halus varmistaa ettei oo PCO:ta, papat, valkovuotonäytteet, pientä verenkuvaa, sokereita, kilpirauhaskokeita, keliakiatestit ja kaikki mahdollinen. Laittoipa tuo lähetteen samalla miehellekin simppatesteihin, josta olin kyllä riemuissani, mieheni tosin ei ;P

Ensimmäisen terolutkuurin jälkeen vuoto alkoi 8 päivää viimeisestä pilleristä, ja seuraavassa kierrossa en sitten syönytkään hormonimääritysten takia, ja silti tuli menkat ajallaan! Ehdin jo optimistisena ajatella, että kaippa toivoa on, kun kerta menkatkin on olleet suht kohdillaan nyt.

Tulokset tulivat viikko sitten. Miehellä simppatestin tulos oli loistava - kaikki kunnossa, määrä hyvä, liikkuvuus hyvä, kaikki hyvä, ei mitään lisätutkimuksia hänelle siis. Onneksi. Omat tulokseni viiden minuutin kuluttua väestöliiton soitosta... Pieni verenkuva kaikki ok, papa ok, kaikki muutkin testit ok. Hormonimäärityksistä häikkä löytyi. Mun arvaukset osuivat oikeaan. En ovuloi lainkaan.

Laittaa lähetteen naistenpolille ja siinähän sitten vierähtää puolisen vuotta ootellessa. Clomifenit varmaan silloin ja seurantaultra, mutta siihen on niin kovin pitkä aika :(
Masentaa kun tietää että kun yrityksestä tulee 2 vuotta niin en tuu olemaan ees raskaana vielä. :(

Mies sai vakituisen työpaikan, jes! Ittellä kätilöopiskelut on sujuneet loistavasti, tenteistä on tullut 1-5 asteikolla nelosia ja vitosia :) Rankkaa kuitenkin on, kun tehtävää niin paljon.

Mies puhui yhtenä yönä, että vois ruveta harkitsemaan omaa kotia ja et mä voisin irtisanoutua töistä, ja keskittyy siihen opiskeluun täysipäiväisesti, hän kävisi kerran kaksi viikonloppuna töissä kuussa (siihen kun on oma päätäntävalta tuolla) ja saisi yhdestä viikonlopusta tuplat mun kuukauden palkasta. Hah, miesten ja naisten välisten tuloerojen kanssa taas... :D

En tiiä, kävi mulla mielessäkin että voitais piipahtaa yksityisellä ja kysästä saataisko sieltä clomifenia ja päästäis tosissaan yrittämään, mut siellä mahtanee olla kalliita noi seurannat? Masentaa niin ettei loppua näy se, että tässä voi vierähtää 1,5vuotta ennenkuin pikkuista edes vilahtaa, kauemminkin :(
Eipä taideta täällä tulla raskaaksi2011 :(

Onnea plussanneille!! :)
Ja pahoittelut tädin kohdanneille, ei kivaa pettyä kerta toisensa jälkeen, tsempit! :)

Dark
kp 19/33
 
Dark, enpä minäkään usko, että tulen raskaaksi 2011. Olen nyt käynyt kaikissa tarvittaessa verikokeissa ja tuloksia odotellaan nyt sitten pari viikkoa. Ollan siis aloitettu lapsettomuustutkimukset kun ei pikkuista kuulu.

Mieheltä testattiin simpat ja paljastui, että niitä on aivan liian vähän  Miehen tutkimuksia jatketaan uudella simppatestillä vasta tammikuussa. En kyllä ymmärrä miksi pitää oottaa niin kauan.

Yritetään nyt totutella ajatukseen, että vauvaa ei ilman apua tule.. tämä on kyllä välillä niin rankkaa että itkettää ja raivostuttaa. MIKSI tän pitää olla NIIN vaikeeta???
Pitäisi varmaan kohta perustaa raskaaksi 2012 ketju.

Nyt yritän vähäksi aikaa keskittyä joulun odotukseen ja viettoon ja sitten häiden suunnitteluun, jotta saisin hieman muualle.

Onnea plussanneille, pääsisimpä joskus tuonne odottajien puolelle, nyt vaan tuntuu niin toivottomalta.

-kp 13/24-42
 
hei kaikki!

täälä onki käyny mahoton plussapuhuri, onnea paljon kaikille teille onnellisille <3

meillä menossa yk11, taidan alkaa kohta siirtymään tonne pitkään yrittäneiden puolelle..
kyllä sitä ihminen voiki olla katkera, jotenki tuntuu typerältä miettiä vaan että miksi kaikki muut saa vauvan mutta me ei?! ei haluis tehä tästä kuitenkaan mitään maailmaa kaatavaa asiaa varsinki ku testeissäkään ei oo vielä käyty.. ja pitää koittaa ajatella et mulla on kuite asiat muuten hyvin. mut se vauva, voi ku mä niin haluaisin sen. eikö se olis jo mun vuoro?

täytyy jatkaa töitä ja kirjotella paremmalla ajalla enempi.

plussatuulia vielä tähän loppuvuoteen kaikille!!!
 
kiitos kaikille tosi paljon onnitteluista, ja mä niin toivon että te saatte ne myös itellenne mahdollisimman pian!

sara: siis, ku mulla on vaikeuksia laskee se ticker kohilleen ku kierto oli viime kk 42 päivää, eli se laskentaväli on se 28-42 päivää.. et joko heinä- tai elokuussa sit. mä aattelin että liityn sitten oikeeseen ryhmään kun saan neuvola-ajan ja jotain konkreettista tietoo..:)
 
Peikko83
No, sanotaan niin, että onneks niitä oli vaan liian vähän, koska sitä voidaan kuitenkin hoitaa ja kohtuuhelpolla. Mun tietääkseni miehille tohon annettais joskus clomit ja määrä, laatu yms paranis :) No mut onneks tammikuuhun ei oo pitkä aika! 
Toivottavasti ei sun kokeista ilmene mitään hälyttävää, vaan olis joku helposti korjattava jos jotain on, vaikka odottamista ne aina vaatii ja se on R-A-I-V-O-S-T-U-T-T-A-V-A-A. Ihan hirveet jonot jokapaikkaan. Julkisellekin naistenpolille saa ootella täällä ainakin sen puoli vuotta ja päällekin. Tsempit ja jaksamiset sinne, koittakaa keskittyä jouluun ja rentoutumiseen! :)

Lau-ra
No pidempään yrittäneenä täällä minä myös heilun... 1,5 vuotta tulee ihan kohta täyteen. :( 
Noi tunteet on pahimpia, varsinkin sillon ku näkee jotain "lapsellisia" ihmisiä, kaupassakin. Tulee niin semmonen olo, et näänkö mä koskaan oman lapsen kasvua? Enkö mä koskaan saa silittää kasvavaa mahaani, nähdä omia ja mieheni piirteitä omassa lapsessa? 
Vauvakuume ilman tulosta, ei hyvä juttu... :( Välillä parempia päiviä ja välillä pahempia. Mut sanotaan niin että kyllä se luultavimmin sieltä jossain vaiheessa tulee. (vaikka itseäni siinä vaiheessa masentaa se, että joo niin ehkä tulee, mut millä vaivalla ja työllä, odottamisella ja tuskalla) No, täytyis vaan yrittää säilyttää optimistinen asenne. :)


omanapa
Mua niin kyllästyttää tuo mun työ. Niin ottaa päähän jo viikkoa ennen vuoroa että ei oo rajaa, ja eilen ketutti ja tänään ennen töihin menoa. Kuitenkin päivä meni ihan ok, vaikka kökkö olikin. järjestelmä kaatuili, ja yks osastonhoitajista kettuili koko päivän. En kyllä kohta jaksa tätä tahtia enää. Oon alkanu tosissaan harkitseen irtisanoutumista, mutta ens kesä olis sitten ihan vaan niinku.. Avoin, ja nyt jos olisin tuolla eipä olis avoin. Toisaalta jaksanko kesälläkään tehdä duunia joka ottaa mua näin kovasti päähän? Jaa-a.

Vaikka nyt opiskelu maistuu ihan hyvälle ja noin, silti on olo etten saa mitään aikaseks, ja elämä mulla junnaa paikallaan. Välillä kauhukuvat maalautuu mieleen, kuinka me ei koskaan tulla saamaan lasta, en koskaan saa kokea raskautta... Ei jaksais henkisesti enää yrittää, mut ei halua eikä jaksamista olla yrittämättäkään, koska sitä niin paljon haluaa. Vauvakuume on kyl yks pahimmista!

Ollaan miehen kanssa ruvettu miettimään pitäiskö ottaa askel vakinaisempaa kohti ja etsiä ihan ihkaoma koti... Mun vanhemmat olis tässä tukena ja auttais meitä, kun halua vaan löytyy. Olis se kivempi maksella yli puolikasta tonnia itselleen ku tyhjään. Nytkin vuoden alusta nousee vuokra, ja sillä makselis jo aika kivaa asuntoa. Isoja kysymyksiä...

Yksityiselle lähtö houkuttais ihan himona. Haluais niin saada jotain selvyyttä, että tuleeko kuinkakin kallista jos clomit sieltä sais, ja mitä ne vaatii antaakseen clomireseptin. Seurantaultraa varmaankin, mutta se että mitä se sitten kustantaisi. Olisi kiva jos sitä olis raskaana ees ennen kesäkuuta... -.-

Vuodatusten vuodatus taas, tarttis nyt niin sairaslomaa elämästä just nyt :(

Dark
Kp20/33 
 
Takaisin
Top